Servisní prohlídky... ano/ne

prohledat
96 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 27.03.2014 do 19.09.2014, založil/a Shader
řadit dle data
12:15:52
19.09.2014
dragon_cb_cz
-> palinator: Já myslím, že nejlepší na tom všem je, že jako zákazník si tohle všechno můžu rozmyslet a pak se rozhodnout co chci. Každý má svoje, nic ti nenutim...
12:14:11
19.09.2014
palinator
-> dragon_cb_cz:

Nejlepší je, že na tomhle způsobu stejně nejvíc tratěj zákazníci - pokud si koupěj levnej sráč, kterej nevydrží. Případně pak maj potíže s reklamací, protože si to musej řešit sami a né že to daj zhotoviteli.
12:12:39
19.09.2014
U-Geen
-> dragon_cb_cz: nj, ale takovyho musis najit :)
12:01:26
19.09.2014
dragon_cb_cz
-> palinator: No však ať na to myslí, jestli mu vyhovuje přístup zarobit na materiálu místo práce, proč ne - ale pak ať nenadává, že jeho zákoši nevyznávaj stejnej přístup. A když zjistí, že zákazníků co by bylo dle jeho gusta už je málo, bude se muset přizpůsobit. To je taky krása kapitalismu.
11:27:20
19.09.2014
Fén
-> palinator: Řemeslem se na venkově dá uživit a i dost dobře, ale musí se umět dělat.
11:23:12
19.09.2014
palinator
-> dragon_cb_cz:

Řemeslník přece musí uvažovat tak, co je pro něj nejvýhodnější ne? To je ta krása kapitalismu. Na lidi srát, nechceš, nechtěj, jinej chtít bude, kšeftů je dost. Bohužel tenhle člověk se to teprv učí, nebrat kšefty který se mu moc nevyplatěj. Každej si musí dělat jenom na svým písečku, jak začne brát ohledy na druhý, hovno z toho, akorát nervy a zdraví v prdeli.
11:12:37
19.09.2014
dragon_cb_cz
-> palinator: To ale nejni můj problém... je spousta řemeslníků, kde vstupy jsou relativně malý, je to hlavně o práci a uživí se taky...
10:58:45
19.09.2014
palinator
-> Fén 19.09.14 02:10:36:

Pak to tady tak vypadá, každej prodává a řemeslo žádný. Řemeslem se na "venkově" nikdo neuživí.
10:56:09
19.09.2014
palinator
-> dragon_cb_cz 19.09.14 08:48:47:

Jo, ty možná jo, lidi v Praze možná jo, ale když řekneš starý babce, že chceš 400 Kč za namontování baterie, tak ti to nezaplatí, protože seš automaticky zloděj. Kor kvůli tomu, že v době OPBH jeden člověk u nás dělal tyhle věci za pívo, jelikož materiál na podniku nakrad.
09:51:44
19.09.2014
dragon_cb_cz
-> U-Geen: Tak to můj mechanik je vycvičenej, že když něco nejde jak jsme se explicitně dohodli, tak volá než něco rozhodne 4
09:49:19
19.09.2014
U-Geen
-> dragon_cb_cz: me tam stve hlavne to omezeni... praci klidne zaplatim, ale proste kdyz davam auto do servisu s tim, ze mi tam da bilsteiny a za 2 hodky vola, ze je nedokaze sehnat a ze objednal monroe...
08:48:47
19.09.2014
dragon_cb_cz
-> Fén: 52



-> palinator: Zase milion důvodů proč něco nejde... jde obojí, někdo si to vezme na práci, někdo na materiálu... Já si prostě v případě kdy tomu trochu rozumím chci vybrat materiál sám - což o pneu, autobateriích a podobně prostě platí.



Prostě odmítám připlatit si za blbou baterku do auta 50-70% nebo na pneu 30% a ještě bejt omezenej tím, co maj zrovna po ruce. Naopak ale vůbec nemám problém za kvalitní práci těch 800 Kč/hod dát...
02:10:36
19.09.2014
Fén
-> palinator: To si pak ale musí uvědomit, co vlastně chce dělat. Jestli instalatéra a nebo prodavače sanitárního zboží.
01:10:14
19.09.2014
Jozka
-> palinator: Jo, tak tvůj způsob pneuservisování je ideální.. 5 Co jsem v okolí okoukl, tak všichni uměj objednat v podstatě cokoliv tak asi do týdne (i když 155/80-14 už ne3), skladem mají jen běžný rozměry od dvou, vyjímečně tří výrobců - neb jak píšeš, lidi tomu nerozuměj a nakonec - v dnešní době ta značka na boku kolikrát už vlastně vůbec nic neznamená.
00:55:53
19.09.2014
palinator
-> Jozka:

U pneuservisů je trochu problém v sortimentu. Nemám teda zkušenost s tim, že bych od někoho chtěl přímo určitej druh pneu na objednání, ale většinou má skladem nebo běžně k objednání pneu jen od několika výrobců (pochopitelně - je to jednodušší). Já v pneuservisech mám tu výhodu, že dám obout kola známýmu na učňák za cenu závaží a můžu si z netu kupovat co chci. 3 Je pravda, že většině lidí, když přijedou na pneuservis, tak stačí, co maj, protože tomu stejně nerozuměj.
00:39:15
19.09.2014
Jozka
-> palinator: Všiml jsem si u pneuservisů, že mají (celkem logicky) jiný ceny za práci, když se u nich objednaj i pneu. A dodneška si pamatuju, jaký pohoršení vyvolal kdysi u firmy nemravnej návrh, když majoritní zákazník nabídl vytvořit jakejsi "společnej podnik" s tím, že by původní firmě zůstaly jen samotný montážní práce - který finančně hodily peníz sotva na prostou reprodukci..
00:20:29
19.09.2014
palinator
-> Fén:

Právě že tenhle případ neojebává na kvalitě. Dává značkový věci na který jsou dlouhý záruky z velkoobchodů, kde maj 1. jakost a né hypermarketovky, aneb co se nepovedlo. Ani nevim, jestli jsou schopný dodat nějakej vyloženě low-end, kdyby to zákazník chtěl po nich.



A lidi fakt koupěj radši baterii z netu, protože je vyjde o 60 Kč levnějc, než aby to nechali živnostníkovi (kterej na tom má pochopitelně větší marži, než ten e-shop). Znám to, taky srovnávám ceny, ale troufám si říct, že jenom v tom, čemu trochu rozumim.
23:55:16
18.09.2014
Fén
-> palinator: Dokud budou dodávat jenom ten pro ně nejvýhodnější materiál a nebudou brát ohled na požadavek zákazníka, tak si to budou pořád kupovat sami.
23:00:46
18.09.2014
palinator
-> dragon_cb_cz:

Dobře, mám na mysli jinou třídu živnostníků - zedníky, instalatéry, topenáře, apod. Když maj montovat materiál, kterej si koupěj zákazníci, tak hned dávaj daleko vyšší cenu za práci, než když dodaj materiál vlastní. Případně k těm, který chtěj na materiálu (a tim pádem i na nich) šetřit, příště už nejedou. Ještě k tomu když zákazník stopí i "odpad" v podobě litiny/mosazi/mědi.. to už je kšeft jak prase. 3



E: dokonce to takhle na učilištích budoucí živnostníky učej.. že maj prodávat materiál, že práce jim nic nevydělá...
upraveno 1x, naposled 18.09.2014 23:02:25
22:27:35
17.09.2014
darklord
-> Karel.: to je holt vec dovery a penazi. Ja by som si od servisu ziadne diely kupovat nenechal, pretoze si ich viem zohnat v maloobchode za nizsiu cenu ako mi oni ponuknu "za nakupku", a znacku ktoru si naozaj objednam tu aj dostanem, nie ze zaplatim znackove a dostanem cinsky shit. A ked vidim tie nemehla co tam pracuju, ako tam ta praca prebieha (nejake dodrziavanie postupov zjavne nefunguje, co sa dokazalo nedavno aj na virte) tak to holt ozeliem nejaky ten volny cas a povozy si spravujem ako to ide. Dat si posrat auto a este za to zaplatit, tak bohaty niesom. To sa potom servisy nesmu divit...
22:22:06
17.09.2014
dragon_cb_cz
-> Karel.: Nic o tom, že máš slevit lidem ve Feldě jsem nepsal - nevím, kde jsi to vyčetl. A že si to "zaplatím v ceně práce" mi přijde normální - já teda mechanika chci platit za to, že mi auto opraví, ne za to, že mi prodá díly... Když mi vymění díl, kterej je jednoduše vyměnitelnej ale drahej, tak chci aby si vydělal málo, když mi vymění blbost za pár korun, se kterou se bude jebat několik hodin, přijde mi normální ho za to patřičně zaplatit - co je na tom divnýho?



A jako živnostník jsem se fakticky živil posledních skoro 6 let, až do konce června....
22:13:23
17.09.2014
Karel.
-> dragon_cb_cz: navic jak jsi prisel na to,ze se takhle odvozujou ceny?takze zakaznik prijede ve felde tak si reknu ok nema dam si na jednom tlumici 10kc.mel bys zacit podnikat:o))))
22:11:21
17.09.2014
Karel.
-> dragon_cb_cz: no jo pak to mas vykoupeny cenou prace to oc mluvim!
22:00:32
17.09.2014
Jarda/felda
normální servis už jede cca 400 na hodinu 8
21:06:22
17.09.2014
suri
-> palinator 17.09.14 15:24:31: jop , ale v ND už máš tento
zvětšit Servisní prohlídky... ano/ne - obrázek od suri vložen 17.09.2014 21:06:22
20:28:07
17.09.2014
dragon_cb_cz
-> palinator: Proč by ne? Já když jsem servisoval počítače ve starej firmě tak na dílech byl rabat minimální (10-25%, většinou ve výsledku nezaplatilo ani čas s jejich výběrem/objednáním), takže práce 800 Kč/hod bez DPH... a funguje to.



-> Karel.: Rozdíl mezi VO a MO cenou se odvozuje v zásadě od dvou věcí - očekávanýho obratu a náročnosti obsluhy MO zákazníka. Jelikož ta náročnost obsluhy poslední dobou spíš klesá, logicky klesá i ten rozdíl. A tím zároveň roste obrat, takže klesá ještě víc...



A nevím kolik si servisy dneska účtujou za hodinu, naposledy jsem v Praze platil za servis na segry autě (pravda, servis na Vinohradech, ale to auto kleklo 200 metrů od něj) asi stejně jako jsme účtovali za ten servis PC - tzn necelých 800 bez DPH za hodinu...
18:18:36
17.09.2014
palinator
-> dragon_cb_cz:

Za práci žádnej živnostník nic nevydělá... vždycky na materiálu.
upraveno 1x, naposled 17.09.2014 18:18:56
16:41:36
17.09.2014
Karel.
-> darklord: mimochodem můžeš mi ukázat jako příklad nebo vysvětli, jak může být servis na živu nebýt rabatu na dílech? Ano práce ti zaplatí energie, pronájem, kde máš zaměstnance a další výlohy?



Tím nechci říct, že se má škubat to rozhodně ne, jen má kdejakej lojsa přístup k VO cenám a po servisu chce pouze práci. Kolik by musela stát hodina práce aby zaplatila veškerý výdaje na servis?
16:37:15
17.09.2014
Karel.
-> dragon_cb_cz: to ne, dle mě je v pořádku, že se díly prodávají za nižší ceny respektive VO, ale né v takovém měřítku4



-> darklord: jedinej kdo škube jsou autorizáky a "některý" servisy, ale věř, že to co dělá autorizovanej servis je většinou daleko horší
16:26:35
17.09.2014
dragon_cb_cz
-> Karel.: Jinýmy slovi chceš říct, že tě sere, že si někdo dovoluje prodávat díly levněji než by podle tebe měl? Proč by je nemohl koncovému zákazníkovi prodat za VO cenu - komu to škodí?



-> darklord: 52
16:21:37
17.09.2014
darklord
-> Karel.: to je len dobre, aspon sa servisy mozu zamerat na kvalitu sluzieb a nie sklbat zakaznikov na predrazenych dieloch.
15:43:00
17.09.2014
Karel.
Mě "sere" v dnešní době jedna věc a to ta, že každej má přístup k VO cenám a nepamatuju si, že když třeba někdo přišel do auto kelly, řekl nějakej autoservis, že by po něm chtěli aspoň blbý ičo. Pak to tak vypadá, každej si jezdí se svýma dílama a pak každej servisák brečí, jak mu lidi vozí díly. Však samo, když je blbej a všude šíří po kámoších ať si to vezmou na něj atd.........



Samo Ičo není vše, ale co už dělám x let v autodílech, tak se tam všichni známe, takže podle obličeje by neměl prodat, protože ví, že kecá. Ale prodejci jsou placeni z obratu, tudíž by byl sám proti sobě.



Trošku OT pardon8
15:24:31
17.09.2014
palinator
-> suri:

Na autě je černej...
14:53:20
17.09.2014
suri
-> palinator 16.09.14 21:05:56: origo je strieborný kladivkový W712/95
00:00:34
17.09.2014
Hurdis
Jinak osobně jsem se naučil využívat servis ať autorizovaný či neautorizovaný dle přidané hodnoty. Tj. ochoty převzít si auto v místě bydliště a po opravě mi ho vrátit zpět až domů. Klidně v neděli. V případě reklamace v záruce přidat k opravenému dílu něco navíc (např. tak mám za poslední roky zdarma příplatkový panel, otěrové lišty, střešní nosiče, vanu v kufru, ofuky, alarm, 4x nové stěrače, chemické čištění interiéru, zdarma náhradní vozidlo vyšší třídy nebo limitované edice - ideálně coupé, to mám moc rád apod. ) Ale totéž mi dnes dá i neautorizovaný servis na nový kus a ještě si vezme mé starší vozidlo do péče.

Tzn. vlastní vercajk a díly už si beru jen na auta s r.v. před rokem 2000, nebo pokud chci jako laik dobrovolně "trénovat" a machrovat, že mám na to vybavení. Protože to nemá smysl. Jak jsem zjistil, vlastní prací ať chci jak chci prodělávám, max. se potkám s neautorizákem v ceně dílů, ale i tím tratím, neb své si nedokáži dát do nákladů, servisní ano.



Takže ve výsledku, nejlevnější varianta je zvednout telefon, počkat před barákem, odevzdat auto, převzít si něco co doma nemám (např. BMW E35 cabrio) a počkat na zpětnou výměnu.

Akorát se pak našinec cítí jako vocas.
23:28:47
16.09.2014
Hurdis
Obecně ano i ne. Momentálně řeším zda s fungl novým autem pojedu na 1. garančku do autorizáku - chci jako obvykle první a druhou výměnu na zkrácený interval, jelikož tomu dávám zabrat, ale zároveň mám smluvní neautorizovaný servis na "flotilu" dle potřeby stylem chci to hned teˇbez čekání a s náhradním autem (výběr kombi, cabrio, rodaster, MPV, dodávka) a kde se dá souběžně přistavit i 1-2 další má auta. A jelikož se mi teď vše nakumulovalo do jednoho měsíce - nutný servis, oprava klim, STK, požadované doplňky, přestavba, 2x zástavba TZ a nové sady Alu na zimu + pneu na 4 autech do jednoho měsíce, tak si dám 1 ks autorizované 1 ks neautorizované a 2x to nechám na doma.

Nicméně na autě které mám nejraději posledních pár desítek tkm střídám autorizovaný servis, se servisem s "razítkem" a samodomo a při potřebě dílu běžně problematického nebo zásadního úkonu (např. rozvodů) zpět v autorizovaném nehnou brvou. Zápisy do knihy si dělám sám. Dnes už je to jedno. Je to jen o jednání.

Současně na všechna svoje auta využívám možnosti velkoobchodní servisní slevy kterou mi zařídil tady jeden pan kolega, a tudíž se při nákupu tvářím jako velkoodběratel autoservis - díky tomu si pak řeším věci sám na dílně. A díky tomu se toho nejvíce naučím, za pár kaček - říkám tomu nedělní škola moderního umění. :-D



Nicméně vrátit se po 50tkm do servisu kde Vás i auto znají a prodali Vám ho, je něco jiného, než tam nikdy nebýt, to je jasné.
upraveno 1x, naposled 16.09.2014 23:34:02
21:05:56
16.09.2014
palinator
-> dragon_cb_cz:

Pevnej interval neřeší placení tisíců navíc. 4 Potřebuju si nějak přivydělat když se na to cejtim ne? 3
20:30:48
16.09.2014
suri
Dať tam origo filter 04E115561H , nový vypušťák N90813202 tak nikto nič nespozná ...
16:52:49
16.09.2014
dragon_cb_cz
-> palinator: Pokud dáš stejný filtr jako tam dali oni, tak těžko něco poznaj 4 A nebo si prostě vyžádej v autorizáku, že chceš pevný interval - to taky šlo. Jen nevím jestli si tím nepřišel o záruku mobility nebo tak něco.
upraveno 1x, naposled 16.09.2014 16:53:22
16:01:04
16.09.2014
darklord
-> palinator: davau tam ten samy filter v autorizaku? ak hej tak by som to vymenil a fertig
15:54:42
16.09.2014
palinator
Rychlej dotaz. Je přípustná výměna oleje a olejového filtru doma bez autorizáku na autě v záruce, když člověk nechce auto trápit na prodloužený intervaly a nechce za to platit tisíce? Konkrétně s použitím filtru MANN a oleje pro LL. Oct III 1,4 TSI (CHPA).
23:26:44
28.03.2014
Jarda/felda
-> Eidy 28.03.14 12:58:46: jasně náplň 4.7l ty vypustíš 4.5l (víc neteče) napustíš 4.5l a dvě deci doma uděláš 5 výměn denně a má litr oleje doma 4
23:24:14
28.03.2014
Jarda/felda
-> Karel. 28.03.14 12:56:43: jasně od toho jsou hodinový sazby pro každej model jiný 4
22:59:05
28.03.2014
Pavel P@nkáč
-> Shader 28.03.14 08:27:09: auto mas po zaruce tak co myslis ze ti kdo da? jesli myslis zaruku na praci tak si vem od garaznika fakturu a mas na to ze zakona narok:) myslim ale ze kdyz sezenes nekoho normalniho sikovneho tak nebudes mit problem, jestli nikoho neznas tak se poptej po znamejch..
15:01:22
28.03.2014
suri
-> saskyn2 28.03.14 12:57:51: Opýtaj sa ho ako k tomu prišiel , vidím tam PD filtre , CR a jeden palivo , ofiko ceny tie olejove okolo 250kč/kus a palivo okolo 1000kč bude , skôr sa čudujem že to nevie sám spotrebovať a rieši to takto -> Karel. 28.03.14 12:56:43: myslel som konkrétny autorizák škodovky , riešiť sa dá veľa vecí , niekedy stačí stres majitela
13:58:12
28.03.2014
Jozka
-> saskyn2: Vystihls.. pokud máš někde příbuznýho nebo známýho (spíš ve vedení, než na dílně, ale ideální je oboje současně), máš dost velkou naději, že tě neojebou zas až tolik, jako ostatní zákazníky a je celkem jedno, co je to za servis...4
13:25:17
28.03.2014
saskyn2
Jenže pojištovny obírá každej, zákazníka nepodělam protože mi pak už znova nepříde a já chcípnu hlady, kdyžto na pojištovnu sere pes, tak je to o tom z toho vydolovat co jde.



Ale kluci myslim že to zbytečně moc řešíte, pokud je někdo zvyklej dávat to do autorizáku a ví že v tom konkrétním jsou slušný, tak proč ne.
13:15:25
28.03.2014
Luky
-> stepan: plus pojišťovny. Čímž vzrůstá cena povinného ručení pro všechny.



My měli ve firmě za poslední cca 3 roky dvě větší pojistné události, vždycky to bylo těsně pod 100 tis konečná faktura ze servisu. Proč asi? No protože do 100 tis je stejná spoluúčast (tuším 5 tis), takže nám to může být jedno a po skutečné škodě nepátráme, že 8
upraveno 1x, naposled 28.03.2014 13:17:45
13:13:58
28.03.2014
šadesa
-> stepan 28.03.14 13:12:20: ano to je bohužel pravda
13:12:20
28.03.2014
stepan
-> šadesa: Zákazníkovi je celkem jedno jestli za to může mechanik nebo manažer, důležitý je, že ho okrádaj.
Extreme Tyres