S100 - predná a zadná náprava

prohledat
34 příspěvků (zobrazeno 1 až 34) od 15.01.2024 do 23.05.2024, založil/a Boco
řadit dle data
21:46:13
23.05.2024
Jozka
-> ajok: Ano, tohle stádium jsem měl taky - jen dřív, už na přelomu století..8
20:47:45
23.05.2024
ajok
-> Jozka 23.05.24 20:39:59: jo, 2014 jsem na zlutyho rapida nacpal vse mozny novy a jak to ted vypada 8 chybama se clovek uci... jen to neni uplne zadarmo7
20:39:59
23.05.2024
Jozka
-> ajok: Rozřezat? Pěkná blbost. 3



Se naopak vždy snažím zachránit, co se dá.. A už jsem pár let zpět málem poslal jednoho raketovýho vědce na STK do hajzlu. Furt lomcoval hadicema - měly sice orezlý koncovky - a že prej vyměnit.. Nakonec jsem originál námitku polknul a jen poznamenal, že když vyměním, tak nový budou na příští STK horší, než stávající 30-ti letý..4
17:29:01
23.05.2024
ajok
jsem nasel tu gumu na stabiku od pemita, ale stale drzi a funguje :)

Ted jsem zachranoval brzdove hadicky zadni napravy u zelenyho MTX, orezle kovani, ale hadicky naprosto perfektni, bez znamek tyreni, je na nich napsano continental - 29let stary, na octe se mi rozpadly predni brzdovy hadicky po 20 letech, tak jsem dal TRW s nerez kovanim a po 3 letech uz zacinaji byt viditelne znamky tyreni8 takze pokud to jde, zachranujte puvodni gumu, jak to jen jde, kdysi tu Kubina psal nejaky postupy, jak vse gumovy rozrezat pri rozebirani, ze se vse bude davat nove, ne pokud to drzi, tak proste ne...

-> minno 22.05.24 12:52:07: todle mam popraskany po celym obvode a ne takto na jednom miste9 origo gumy a pokud se nezacne pohybovat rameno, coz by mi rekl na STK, tak nemenit¨

Muze byt i nejaka vada, treba u BAZe se mi odtrhl nestyrely zadni origo SB od kovu, nechapal jsem.
zvětšit S100 - predná a zadná náprava - obrázek od ajok vložen 23.05.2024 17:29:01
upraveno 1x, naposled 23.05.2024 17:32:48
13:39:06
23.05.2024
minno
-> Bukaj 22.05.24 19:57:42: Tak potom mi už je jasné, prečo považuješ gumy v ramenách za OK stav aj po 400 tkm3



Ja za OK stav považujem toto (pemit po montáži), aktuálnu fotku nemám, ale dnes to vyzerá až na mikroprasklinky v gume takmer rovnako. Skúsim vyfotiť.
zvětšit S100 - predná a zadná náprava - obrázek od minno vložen 23.05.2024 13:39:06
21:51:49
22.05.2024
isti
-> Robert 106: Radšej si nepozriem čo to stojí dnes.
20:34:55
22.05.2024
Robert 106
-> minno: koupit od Pemita a je pokoj. Přesně takhle mi praskly nové na Rapidu takřka okamžitě dal jsem od Pemita a je pokoj řadu let.
19:57:42
22.05.2024
Bukaj
-> minno: Takhle praská obvodový límeček origo gum běžně (po dvaceti letech a 100+ KKm), ale na funkci to přímý vliv nemá - vnitřek gumy je v pořádku. Jediné, čemu tahle prasklina vadí je že se dostane mezi misku a rameno bordel a hrozí abraze a koroze...7

Z novovýrobou těchto gumek nemám zkušenosti, mám zásoby původních pryží ze starých časů (maximálně z devadesátých let). Tak uvidím, jak dlouho to vydrží na 130LPG, až ji zase uvedu do provozu6
12:52:07
22.05.2024
minno
-> Bukaj 21.05.24 21:20:56: Sériové gumy v spodných ramenách vydržali možno dosť origo fabrické, ale rozhodne nie to, čo sa dá kúpiť dnes. Fabrické nové som v ruke nikdy nemal, ale dnešná náhrada je hrozné blato. Asi 2x sa mi po krátkej dobe (rok) vytrhli ako na foto (je to 12 rokov stará fotka). A nie som sám. Potom som dal pemita a s nimi jazdím už 11 rokov a sú stále OK.
zvětšit S100 - predná a zadná náprava - obrázek od minno vložen 22.05.2024 12:52:07
10:41:29
22.05.2024
Bukaj
-> Boco: 16 mm je seriový stabilizátor od počátku výroby 105/120, předtím byl stabilizátor 14 mm (1000/1100 MB a 100/110).

Opět záleží na co to auto chceš - jestli na normální jezdění a občas svižnější jízdu, tak bohatě stačí ta série... 6
10:33:33
22.05.2024
Boco
Vďaka za názory.



Ešte čo sa týka stabilizátora, teraz tam mám 16mm - toto je predpokladám štandard. Má zmysel uvažovať nad tuhším? 19/20mm?
21:20:56
21.05.2024
Bukaj
-> Boco: Já bych si dovolil trošku jiný úhel pohledu:

Nemám sice žádnou zkušenost se silentbloky od Pemita ale zato velmi bohaté zkušenosti se sérií a na tu nedám dopustit.

Alespoň co se silentbloků v ramenech týče.

Mám několik škodovek a na většině z nich přední nápravu v původním stavu - včetně silentbloků.

Teď jsem dělal generálku nápravy z auta které mělo najeto přes 400 tisíc km (412000), z nichž 300 tisíc jsem na něm najezdil já - stále plný kufr, hrozné cesty a svižný styl jízdy bez ohledu na stav vozovky (třeba nikdy jsem se škodovkou nezpomaloval před retardéry - to mne naučilo až teď Volvo... 3) - náprava a vůbec celý vůz dostával dost zabrat a to, že by si náprava zasloužila generálku, jsem začal pociťovat teprve poslední půlrok...

Po rozebrání jsem zjistil, že špatné byly víceméně jen gumy ve spodních ramenech - a to ještě jen některé - nejvíce dvě, které trpěly deformací uložení v rameni v důsledku koroze mezi vnitřní a vnější trubkou uložení - tím došlo k vchlípení vnitřní trubky uložení směrem ke gumě a guma se v tom místě vydřela. Ostatní gumky byly též opotřebované, ale plnily svou funkci (k jejich pozvolné destrukci napomohl štěrk který se dostal mezi misku a rameno a poškodil gumu, do vzniklého otvoru se dostával další abrazivní materiál...).

Gumy horních ramen byly naprosto bez jakéhokoli znatelného poškození, stejně jako dorazy horních ramen, gumové podložky pružin a gumy uložení skříně řízení.

Jediné gumové díly které jsem relativně často měnil, byly dorazy spodních ramen - tím, že jsem měl stále zatížený předek v kombinaci s nešetrným stylem jízdy byly dorazy běžně po jedné sezoně rozdrcené...

Též silentbloky stabilizátoru jsem již v minulosti měnil, ale ne proto že by byly nadměrně poškozené, ale spíše preventivně (stabilizátor se opíral o jeden z držáků na mostu - za což nemohly jak jsem později zjistil, silentbloky, ale to, že matice držáků stabilizátoru byly v mostu nabodovány mimo osu vozu a tedy drřáky po přišroubování křížily silentbloky a stabilizátor vždy vyjel do strany kde se opřel o jeden z držáků 9 ).

U druhého vozu mám na původní nápravě najeto cca 200 tisíc a nepozoruji jakékoli závady či zhoršené jízdní vlastnosti, u dalších vozů neznám přesný nájezd nebo to nestojí za řeč (kolem 100 tisíc)...



Kdybych to měl shrnout tak:

silentbloky v ramenou, silentbloky stabilizátoru, horní dorazy a gumy pod pružiny bych nechal seriové, pokud nejezdíš rallye nebo vyšší desetitisíce kilometrů ročně.

Gumy řízení bych klidně dal tvrdší, pokud se vyrábějí - originály jsou poměrně měkké a řízení dokáže v držácích poměrně cestovat.

Otázkou je co se spodními dorazy - častá úprava je seříznutí (zkrácení), ale to se mi nelíbí (dělá se to při snižování světlé výšky), pokud by někdo vyráběl tvrdší které víc vydrží, tak bych je třeba i vyzkoušel...

4
02:21:22
21.05.2024
minno
-> isti: Teoreticky by to mohlo pomôcť, ale ja by som to neriskoval. Načo, keď Pemit je overené riešenie.
16:24:51
20.05.2024
isti
-> minno: Ano na sériovej,neroztlačí to natolko miska a nemá takú tendenciu to trhať.
13:29:38
20.05.2024
minno
-> isti: Myslíš na sériovej gume? To som neskúšal, ale ono je to dosť blatové aj bez skrátenia.
11:27:50
20.05.2024
isti
-> minno 20.05.24 10:17:42: Nepomôže jednu gumu v oku spodného ramena skrátiť?
10:43:34
20.05.2024
minno
-> Boco: Stabilizátor ja mám sériu a aj sériové silenty.
10:39:33
20.05.2024
Boco
minno, ajok - vďaka za odpovede.



Ešte ma napadá stabilizátor - predpokladám že aj tam by sa hodili tvrdé? Aký priemer tyče stabilizátora by ste odporúčali?
10:17:42
20.05.2024
minno
-> Boco: Určite daj Pemita do ramien aj na riadenie. "Origo" (dnešná dostupná druhoška) do ramien stojí za h... (hlavne v spodných ramených sa ti vytrhajú do roka). Mám Pemit silentbloky v ramenách 11 rokov a asi 140 tkm a sú stále OK. Na riadenie som dával tvrdé Pemitky pred 4 rokmi a po nahodení som pocítil zvýšenú presnosť riadenia. K riadeniu ti bude treba ale druhý veľký plechový "U" držiak (origo je 1 veľký a 1 malý).



Zvýšenú hlučnosť prenášajúcu sa od podvozku nepociťujem. Za mňa jednoznačná voľba.
02:01:52
20.05.2024
ajok
-> Boco 19.05.24 23:58:10: ja mam od Pemita na stabiku a po 10 letech jsou uz rozpraskane, na rizeni i ramenech mam jeste origo, na rizeni OK, na ramenech uz to je horsi, ale jeste se nic neuvolnilo
23:58:10
19.05.2024
Boco
Ahojte

ešte k tejto téme, postupne sa posúvam a pripravujem repas prednej nápravy a mám dilemu či dávať tvrde silentbloky (od Pemita?) na prednú nápravu, resp či aspoň tie 2 na hrebeňové riadenie.

O čo mi ide - chcem mať kontrolu nad autom vo vyšších rýchlostiach, hlavne pri prejazde zátačkami. Žiadne závody, jednoducho svižná jazda po okreskách.

Ako moc to pomôže resp bude auto oveľa tvrdšie-hlučnejsie s nimi?
upraveno 2x, naposled 19.05.2024 23:58:38
02:02:55
20.01.2024
Jozka
-> SO545: ok
18:13:07
19.01.2024
SO545
-> Jozka 18.01.24 19:46:29: Ak by ti doslo pod ruky nieco co zmenis za mrzku EU valutu 3 kludne daj vediet.
19:46:29
18.01.2024
Jozka
-> SO545: No právě - s mazáním mám problém = dokopat se k němu. Hlavně posledních cca 5 let. Ono to tedy na rozdíl od nekrytýho MB provedení není tak tragický - ale zjistil jsem, že mi víceméně došly ty pryž manžety, co jsou pod víčkama (těch mám naopak haldu).

Ale jinak nepreferuju = nechávám většinou co je, resp. má být. Teda většinou - mám pocit, že u jednoho auta jsem měl (nebo ještě mám?) po nějaký nouzový opravě možná i kombinaci.. (nebylo po ruce správný rameno).

Na případný přebytky bych se musel podívat, mám tyhle díly různě rozstrkaný - nevytříděný.
19:05:23
18.01.2024
SO545
-> Jozka 15.01.24 11:59:08: ak to raz za cas maznes....je to nadhera.

Pripadne vymenim silentblokove za kovove5
11:59:08
15.01.2024
Jozka
-> Eidy: Ten vyšší rozsah regulace jsem trochu tušil, ale nebyl jsem si úplně jistej, tak jsem ho raději nezmínil. Tuhost mě nenapadla - ale věřím, že v ostrým nasazení na trati se ten kus gumy navíc nějak projeví..
11:49:28
15.01.2024
Eidy
-> Jozka 15.01.24 02:22:01: Přední velký excentry jisté výhody mají, ale nikoliv pro sériové použití. Mají větší rozsah nastavení a samozřejmě díky celokovovému provedení jsou tužší. 4
11:37:08
15.01.2024
Boco
-> dragon_cb_cz: Super, vďaka za potvrdenie, som nevedel že novšie 100 už mali vysoké ramená.

A áno, takto to tam je teraz, M kové nohavice a pôvodné nízke ramená (auto je rv 1970, prvomodel), bez problémov, akurát ten šrób nohavice vytŕča troška, inak všetko pasuje a funguje. Teda až na tie rozpadnuté silentbloky...
11:35:40
15.01.2024
Jozka
-> Boco 15.01.24 10:17:21: Jsem ty vyšší novější měl/mám ve 110LS i na embéčku a žádnou kolizi jsem nezaznamenal..

-> isti: Taky jsem to jednou takhle namontoval - zrepasoval jsem si omylem nízký ramena a když jsem na to přišel, bylo pozdě - už nebyla síla nachystat další pár.
11:29:20
15.01.2024
dragon_cb_cz
-> Boco: Vleze, pozdější kila už měly normálně vyšší ramena. Ale otázka stejná jako -> isti 15.01.24 11:02:24: - aktuálně je tam široká nohavice ale s nízkým ramenem? Zajímavý kombo...
11:02:24
15.01.2024
isti
-> Boco: Teraz tam máš M-kovú zadnú nápravu s nízkým pozdlžným ramenom?
10:17:21
15.01.2024
Boco
-> Jozka:

čo sa zadku týka, áno, viem o tom kratšom šróbe, mal som to tak originál aj ja, takže ramená z 105/120 znamenajú výmenu nohavíc za novší typ s dlhším šróbom z typu 105/120. Ide mi skôr o tom či sa tam to rameno 105/120 vlezie keďže je vyššie
02:22:01
15.01.2024
Jozka
Pokud máš teď "M" ramena a vše k nim, tak jednodušší budou ramena z užovky - ty "vidle" na koncích jsou pro 100/110 fakt jiný a ten kilí systém s velkejma excentrama snad žádný výhody ani nemá - tedy nic mě nenapadá, krom větší náchylnosti na korozi a zatuhnutí 4



Vzadu by byl problém, jen kdyby ty kratší poloosy byly archivní z tisícovky (byl by krátkej šroub ve spoji, neb původně byly ty ramena vymyšlený nižší), jinak pokud si to pamatuju dobře, tak se úzký a široký ramena nijak neliší, jen jsou prohozený zleva doprava..
00:08:08
15.01.2024
Boco
Ahojte,

plánujem zmeny na aute - downgrade širokých M náprav naspäť na úzke aby som mohol bez problémov dať iné kolesá napr otvíráky a prípadne širšie pneu ktoré mi teraz dozadu už nevlezú. Takže by som sa rád spýtal na názory a skúsenosti:



Predná náprava

Mám tam dať ramená a hlavice rejdového čapu ako mala 100 originál (čiže excentrický valček a šrob s tisíchranom) alebo radšej ako to mali 105-120 (silentblok a excentrický šrób)? Aké sú praktické výhody nevýhody oboch? Ramená sú predpokladám rôzne pre oba systémy?



Zadná náprava

Okrem zmeny na úzky rozchod (toto je jasné) musim meniť silenbloky-buchty, sú tam ešte pôvodné 53 ročné, jeden už je zjavne KO.. Predpkladám že sú rovnaké ako na všetky ďaľšie 105-120? Otázka je aj či by nestálo za to dať aj ramená z 105-120, pasovali by bez ďaľších úprav? Alebo je to blbosť a nechám originály (ramená by som musel niekde kupovať..)
Extreme Tyres