Aktívne uhlie vs karburátor

prohledat
133 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 24.07.2016 do 13.09.2016, založil/a minno
řadit dle data
08:40:54
13.09.2016
Jiskra - zrušená registrace
-> minno: OK jsem na to velmi zvědavý a určitě nejsem sám :-)
21:42:02
12.09.2016
minno
-> Jiskra: Elektrický odsávač počas štartovania teplého motora.... Až to budem mať úplne dokončené a vychytané, tak sem možno dám aj fotku...
15:05:35
09.09.2016
Dodis136
-> Jiskra - zrušená registrace 09.09.16 11:31:57: hadam sa vysral na vsetky tie somariny co vymyslal a prejebal to na MPI 3
11:31:57
09.09.2016
Jiskra - zrušená registrace
-> minno: Podělíš se s námi o své řešení? Jestli to funguje ke spokojenosti, tak velká gratulace :-)...
21:12:56
07.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> minno: tak plyn uz chodi lepe, ale jeste to neni ono... kazdopadne jsem zacal mit problem se startama, nevim co ma co spolecneho pruzinka s bohatosti :-D ale zjistil jsem ze staci 2x proslapnout plyn kdyz to je teply a chytne hned...
20:35:07
07.09.2016
Jirik_Tuňák1983
-> minno 06.09.16 20:38:12: Zásah do sacího traktu pán vodič, dostaneme 100,- ojro a vůdčí list, postavte to zatím tady ke straně. 3
23:04:39
06.09.2016
minno
-> Sejki: Pružina na klapke bola jedna z prvých vecí, ktoré som musel okamžite prerobiť, pedál šiel hrozne ťažko.
22:59:59
06.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> minno: jo zkusim to... jeste musim doresit plyn, zasekava se mi struna, precejen ta klapka ma silnou pruzinu a tim jak jsem pouzil ovladani ze sedra tak to jde z tuha i kdyz jsem to prolil olejem...
22:48:34
06.09.2016
minno
-> Sejki: Ani mne sa neklepe a ide super, písal som o stave, keby som ho pridusil...

Bohatosť na sytič si dolaď tým imbus dorazovým šróbom na tiahle pulldown-u. Síce aj to by sa malo nastavovať "tabuľkovo" (veľká a malá štrbina na prívere), ale prax je iná... Ja som bohatosť na sytič zas značne uberal podľa toho, ako to bolo pri kúpe karburátora.... Ale zas u mňa beží studený motor na +/- 1000 ot. a mám to celé nastavené inak ako séria, tak aj preto....
22:38:20
06.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> minno: to me se neklepe, prede si pekne... jinak mam asi v haji jeste sytic, rano proslapnu plyn, nastartuje hned ale zni tak nejak pridusene v tech vyssich otackach...
22:28:49
06.09.2016
minno
-> Sejki: A na základe čoho ti to príde "hodne"? Subjektívny pocit skrz to, že odporučené je menej? Ja mám ďaleko viac, možno aj 8x180°, ale neviem to presne a nechcem si vymýšľať. Mám to proste nastavené tak, aby mal motor na voľnobeh vyrovnaný chod. Keď dám menej, motor sa trepe. Ale zas nemám sériu motor, takže aj nastavenie je "nesériové".
22:23:15
06.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> minno: ja se ptam, protoze jsem nekde vycetl, ze je optimal 2x180° ale to je malo, ka mam 5x180° ale to me zas prijde hodne :-/
22:20:01
06.09.2016
minno
-> Sejki: veľa, neviem presne, ale to na to nemá vplyv.
22:17:13
06.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> minno: kolik mas otacek na bohatost?
22:11:23
06.09.2016
minno
-> Sejki: už aj mne1
22:07:26
06.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> minno: me to startuje studeny, teply, poloteply :-D Asi nahoda....
20:38:12
06.09.2016
minno
Hotovo40
07:57:07
11.08.2016
rsvancara
-> Jiskra: Podle mě to nepřepere filtr a bude to mít tendenci tahat vzduch jen z trubky sání (nejlehčí cesta) :-)
zvětšit Aktívne uhlie vs karburátor - obrázek od rsvancara vložen 11.08.2016 07:57:07
12:01:38
10.08.2016
Jiskra - zrušená registrace
-> minno: ještě me napadá na to odvětrání udělat v tom plastovém dílu díru pro ventilátor z počítače jako odtah. Ventilátor z PC je bezkomutátorový nic tam nejiskří... Otázka jak to pak zakrytovat při jízdě...
20:24:29
09.08.2016
minno
-> Jiskra: V tomto smere ako píšeš, už ja asi nič nevymyslím, asi všetko zo spomenutého som už skúšal :) A de facto je to tu už aj spomenuté v príspevkoch nižšie. Mám elektrickú palivovú pumpu, pred štartom dočerpáva palivo. Odpojiť ju pred štartom a teda nedočerpať palivo som už skúšal, rovnako aj odpojiť elektromagnetický ventil voľnobežného kanálu pred štartom. Všetko by malo mať vplyv na mierne ochudobnenie zmesi pred štartom, ale efekt to nemá v praxi žiadny.

Termostat (klapka) nasávaného vzduchu v airboxe sa začne preklápať až po veeeľmi dlhom čase, až keď už motor chladne a kedy už ani nie je problém so štartami - kontroloval som to. Takže toto tiež na to nemá vplyv.

Dochladzovať karburátor ventilátorom? To si neviem predstaviť v praxi, to by ten ventilátor musel bežať asi po vypnutí motora a fúkať by musel asi dlhú dobu, aby to malo (ak by to malo) efekt = blbosť.

Ono možno stojí za zmienku aj to, že nemám sériový motor - je tam ostrejšia vačka, zvýšený kompresný pomer, prerobené zapaľovanie, proste inak naladené ako séria. Zrejme aj to má na to určitý vplyv.

edit: Iný typ filtra som už tiež skúšal dávať :)



Ale problémom je jednoznačne odparené palivo nahromadené vo filterboxe. Inak celý systém (motor) funguje "dokonale". Ostatné štarty sú na prvú otočku motora, chod motora super, a keď dám dole filterbox, nakopnem motor okamžite aj v "problémovom" stave.

Ja vidím riešenie jedine v tom, dostať tie výpary pred štartom preč.



Niekedy musím vyskúšať dať benzín do castrola a pomaly ho ohrievať a merať teplotu a zistiť, kedy to začne bublať :)
upraveno 1x, naposled 09.08.2016 20:26:02
19:04:49
09.08.2016
Jiskra - zrušená registrace
-> minno: Já myslím zakopaný pes je v tom, že se ten karbec po zastavení prostě přehřeje od tepla motoru. Aby vařil benzín v plovákové komoře si myslím není v pořádku. Následně se to odpaří do filtrboxu a poklesne hladina v plovákové komoře. Pokud ji před startem něco doplní, tak se to následně uchlastá. Já facet nemám, jen AC pumpu. Když zastavím s horkým motorem a jdu třeba nakoupit a vrátím se za třeba 30 minut tak nakopnu stylem dohromady start - přidat plyn a jedu. Palivo nedočerpávám hladina je asi níž než by měla což asi kompenzují pak ty výpary. Taky asi otázka jaký máš filtr. Můj je jen s jednou tou kovovou síťkou s velkými oky. Ten původní ze 120 měl kovové síťky 2 - jednu z venku a druhou zevnitř s kulatými otvory. Byl moc špinavý tak jsem ho vyhodil. Možná by to mohlo mít trochu vliv na odvětrávání? Taky ta klapka na teplotu vzduchu se po zastavení začne pomalu překlápět na teplý vzduch z té vrapované hadice, čímž se odvětrání filtrboxu defacto znemožní. Teplý vzduch stoupá vzhůru a je otázka jestli výpary jsou lehčí než vzduch? Kdyby nějaký ventilátor foukal studený vzduch na oblast karburátoru možná by to mohlo pomoct tím ,že by se palivo odpařovalo méně? Jen úvaha, ale za pokus by to stálo možná...
22:24:49
08.08.2016
minno
-> Jiskra: To tak chytá aj mne...keď dám dole filterbox :)

Chcelo by to pomerať teplotu sacieho traktu a porovnať. Ale podľa mňa je to len placebo efekt.
21:44:27
08.08.2016
Jiskra - zrušená registrace
-> minno: Ano sytič mám taky v sérii s topením stejně jako sání. Je fakt, že jsem na tom motoru nic zásadního nezměnil a namontoval tak jak jsem ho koupil na vrakovišti. Jede i startuje parádně. Uplně jiná liga oproti původní té 120 hrůze. Dle mého to vyhřívané sání při ohřátém motoru je spíš na škodu. Já to mám tak že v zimě, když pustím topení jde ochlazená voda cca 60°C z topení zpět sáním a sytičem a vrací se do oběhu. Motor v tu chvíli decentně ožije asi dostává víc směsi. Sytič to nezavírá mám ověřeno. V létě, když topení nepoužívám, jde trochu vody tím bypasem (tenká hadička tuším průměr 5mm) rovnou do sání a sytiče. Tím má silně omezený průtok, ale tak aby stále ještě částečně vyhřívala sytič. Sytič se otevírá dostatečně rychle (asi i tím bimetalem), ale občas ho musím dovypnout prošlápnutím plynu. Výhodou mého zapojení je možnost částečné regulace teploty do sání topením. V létě je defacto vyhřívané sání tímto zapojením silně potlačeno. Už tak to podle mě ohřívá výfuk dost. Vlažné starty dle návodu z favorita jsou prakticky téměř okamžité. Žádné točení 5 sekund a nic.
20:55:02
08.08.2016
minno
-> Jiskra: Nie zlá úvaha, ale osobne si myslím, že spôsob napojenia vyhrievania sania na to nebude mať moc veľký vplyv. Ono sa to sanie po dlhšej jazde aj tak prehreje od hlavy atď. a to tam nemusí byť pripojená ani voda. Okrem iného je tam na vodu napojený aj sytič, to máš tiež rovnako v sérii s vodou do kúrenia?

Za ďalšie, ak mám dobré vedomosti, ohrev sania za studena ohrieva a za tepla "chladí" :) Ak sa mýlim, opravte ma.



A dochladzovať karburátor, aby sa toľko neodparovalo palivo, je asi blbosť. Obzvlášť u LEKRa, kedy je karburátor práve navrhnutý tak, aby časť nasávanej zmesi boli už výpary (kultivovanejší chod, nižšie emisie, menšia spotreba). A benzín sa - pokiaľ viem - značne odparuje už za dosť "nízkych" teplôt (t.j. stačí aj cca 50-60°), takže to by sa muselo dochladiť o dosť, aby to malo nejaký efekt.



Ono je to s tým štartovaním u LEKR a FA motora asi tak, ako písal MVM, čo kus to originál, resp. u každého motora / auta sa to prejavuje inak. Aj ja som poznal favority, ktoré štartovali vždy na brnk, najčastejšie to platilo u starých vyhrkaných vrán, o ktoré sa nikdy nikto nestaral :) Ale to je už taká irónia osudu. No anomália s ťahšími štartmi to asi tiež nebude, keď už samotný návod uvádza, že "horký" motor štartovať s plným plynom a ak to neštartuje dlhšie ako 5 sekúnd, nepokladá sa to za chybu, ale to sa už opakujem.
18:21:45
08.08.2016
Jiskra - zrušená registrace
Možná že je to ptákovina, ale já mám vyhřívání sacího potrubí připojené do série s topením... Problémy s vlažnými starty nemám. Motor 781.136 filtrbox 120. Sací potrubí se tak v létě nepřehřívá. Když je zavřené topení, jde vyhřívání sacího potrubí přes tu malou tenkou hadičku, co je jako bypas v původním zapojení. Funguje to zatím dobře. Jediné co, tak sytič se zavírá asi pomaleji, než kdyby to bylo přímo z termostatu. Taky možná nahodit ten stínící plech pod karbec by mohlo pomoci. A nebo nějak dochlazovat karburátor ať se toho neodpařuje tolik. Pokud se nepletu Fa motor ovládá vyhřívání sacího potrubí termostatem?
15:36:33
08.08.2016
Nwkt
-> minno: Něco mezi 80 a 150 3
15:35:08
08.08.2016
minno
-> palinator: a to je prosím aká teplota na týchto mrdnutých budíkoch74 3
12:54:32
08.08.2016
palinator
-> minno:

Víčko toho snese... 3
zvětšit Aktívne uhlie vs karburátor - obrázek od palinator vložen 08.08.2016 12:54:32
10:37:06
08.08.2016
Sejki - zrušená registrace
-> minno: :-D si to necham patentovat a pak za to budete tezce platit3
10:20:40
08.08.2016
minno
-> Sejki: ... a keď už to budeš mať vymyslené, podeľ sa s realizáciou v praxi :)
10:17:29
08.08.2016
Sejki - zrušená registrace
Co je vlastne aktivni uhli? www.growgarden.cz/pachovy -filtr-a-aktivni-uhli/89-a ktivni-uhli.html



Nerikam ze to ma nasypat do filterboxu, ale urcite by slo na ten filterbox neco vymyslet aby se to protahlo pres to uhli... a vzduch z filterboxu pak nasavat nejakym tim fentilatorem...
10:13:26
08.08.2016
minno
-> Nwkt: tak určite3

-> palinator: "problém" sa ešte len bude riešiť, len zatiaľ zhromažďujem infošky a plánujem :)

Tak tých pár stupňov menej ten motor rozhodne nezabije, keď už nič iné, aspoň nebudem s pracovnou teplotou "na doraz" s 0,04 víčkom na expanzke.
10:05:02
08.08.2016
palinator
-> minno:

Já bych řek, že to vhodnější není, ale motorář nejsem. A je to takový "vyřešení" problému po sovětským vzoru. 3
10:01:19
08.08.2016
Nwkt
-> minno: A to se vyplatí 1 3
09:59:45
08.08.2016
minno
V sobotu som vymenil termostat v motore z 88°C na 80°C. Myslím, že u zadomotorovej škodovky je to asi vhodnejšie aj kvôli horšie chladenému motorovému priestoru, ako keď je motor vpredu (zvlášť keď sa jazdí len v lete).

Ono sa tá prevádzková teplota motora teraz podľa budíka aj tak drží na úrovni cca 82°-85°, predtým tak 88-90, asi záleží aj od výrobnej tolerancie termostatu. Ale aspoň mi už pár minút po vypnutí motora nestúpne teplota na 100, ale teraz približne na tých 90.

Subjektívne sa zlepšili aj "problémové" štarty, cca o 1s1
10:57:33
06.08.2016
Sejki - zrušená registrace
-> minno: hmm, mrknu na nej az ho budu mit v ruce...
09:22:56
06.08.2016
minno
-> Sejki: Odvetrávanie LEKR:
zvětšit Aktívne uhlie vs karburátor - obrázek od minno vložen 06.08.2016 09:22:56
06:18:44
06.08.2016
rsvancara
-> Sejki: U sedru to jde ven, u ekotronicu přes elektromagnet do sání a u lekru je to vyřešený jen větou v manuálu (že to máš teplý zkusit nastartovat jako každej uchlastanej motor na karbci) :-D
20:37:20
05.08.2016
Sejki - zrušená registrace
-> rsvancara: a ten co ma minno to jde kam? Nebo jinak. Kudy to jde do filterboxu?
upraveno 1x, naposled 05.08.2016 20:38:01
15:45:59
05.08.2016
rsvancara
-> Sejki: Lekr má odvětrání elektromagnetem na ekotronicu :-D
12:49:56
05.08.2016
minno
-> Sejki: prečítaj si diskusiu, spomínané to tu bolo už asi 10x, stále dookola :)
12:30:33
05.08.2016
Sejki - zrušená registrace
-> minno: a kde ma odvetravani LEKR? Neslo by to nejak ze sani vyvest taky ven?
07:46:02
05.08.2016
minno
-> Shatter: SEDR má odvetrávanie do atmosféry.
20:14:24
04.08.2016
Shatter
-> minno: z RC modelu?

btw, deje sa toto hromadenie výparov aj na SEDR?
12:13:20
04.08.2016
castrol
11:50:41
04.08.2016
minno
-> U-Geen: 4

-> Sejki: vážne? :)
11:06:36
04.08.2016
Sejki - zrušená registrace
-> minno: bezuhlikovy motor...
11:01:47
04.08.2016
U-Geen
-> minno: natahni si do kabiny hadicku a odsavej to pusou ne?
10:56:10
04.08.2016
minno
-> Nwkt: Možno :)



Teraz by mi pomohlo poradiť, či by bolo až tak moc nebezpečné odsávať tie výpary motorčekom z lidl vysávača :) Prípadne poradiť nejaký iný vhodný neiskriaci odsávací motorček.
Extreme Tyres