zvody 4-2-1 aky priemer trubiek?

prohledat
130 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 13.10.2014 do 25.11.2014, založil/a gabo0000

Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:

téma bylo o průměru trubek trubky

Zastavil:Dušan

řadit dle data
21:29:47
25.11.2014
Čokin
-> Urbi: Nikoho jsem nejmenoval.......ať si to každý přebere. Osobně proti tobě nebo tvé práci nic nemám, dokonce se divím, že máš pořád to zapálení a chuť se věnovat věcem ohledně motorů Škoda. Tu naši věc s rozdělovačem Ti taky nevyčítám a nikdy jsem ani neměl důvod, prostě to nefungovalo a ani fungovat nemohlo (nechci se hádat proč), ale je to tak jen jsem to potřeboval řešit a vyřešit.

Já jen nechápu proč když máš takové vědomosti a precizní práci už ten tvůj Rapid nejezdí. Přeci jen ukázat se někde na sraze nebo soutěži umístit se a něco vyhrát je nejlepší reklama, to pak všichni řeknou tomu to jede ten to má parádní od něj chci motor. Tohle mě nějak chybí.
18:32:42
25.11.2014
vhml
-> MVM 25.11.14 18:26:40: přitom mě by ten graf zajímal a ani bych u něj nepindal 3
18:26:40
25.11.2014
MVM
-> Urbi: Ahoj žádný graf sem nedávej,nemá to cenu. To že by třeba někdo namítnul že nabrzdil jiný parametry - by se dalo přeci jen zkousnouta - pořád může být někdo lepší o tom je konkurence.. Ale nejvíc mě štve to,že bude tvrdit že to udělal na koleně a s cenovkou 10tis. Víš sám kolik co stojí v dílčích součtech. O tom už jsme se bavili ..
upraveno 1x, naposled 25.11.2014 18:28:17
13:46:01
25.11.2014
Petr Urban
-> Čokin: Pokud to má být ke mně, tak 130Hp a 149 Nm na 1.4 má stavba, kdyby majitel nebyl škrt co mi do teď dluží a koupil jiné výfuky a nové webry FAJS, výkon by snad mohl být ještě jinde, protože motor kroutit chtěl, ale v horním pásmu padal skrz webry a výfuky, možná i jiné věci, které ale stále vyhodnocuji.



Výsledky se mi do grafů ani dávat nechce, právě skrz zdejší zkurvenou kulturu a chytráky, nebudu ty kecy poslouchat jak oni by to udělali lépe nebo že to není pravda apod. Kdo není namyšlený blb zahleděný do své perfektnosti stavby ... taková ta česká povaha - já jsem borec a mám přece to nejlepší doma a nejchytřejší názory, ví svoje... pokora a sebereflexe na takových webech je absolutní neznámou.
upraveno 1x, naposled 25.11.2014 14:49:35
11:34:06
25.11.2014
Čokin
Už se nemužu dočkat až uvidim vysledky a pripadnou prezentaci uspěchu v praxi. Někdo ma akorat spoustu teorie a malych dilcich vysledku, ktere ovšem nedokaže skloubit v jeden efektivni prvek, tim padem je produktivita, ale hlavne vysledek 0. A k čemu to pak cele je?
01:06:06
25.11.2014
Petr Urban
-> Šediváček: jsi borec
upraveno 1x, naposled 25.11.2014 01:06:19
00:17:00
25.11.2014
Šediváček
od Vény:

-> Bery: No 140koní kdyby na tý 1,4 co chceš stavět?Nebo bude 1,3?Každopádně za 50 to nedáš,to by si byl zhruba jako já + 10koní navrch třeba karbecama.Za 70 no nevim,zkus si to napsat a pak mě dáš vědět,ale ten motor bude mít ten machrovací papírek z brzdy a je mě fuk z jaký 1 Samozřejmě se bavíme čistě o dílech.Každopádně myslim,že na rally je nesmysl se hnát za takovym výkonem,ten motor nebude už kultivovanej.Vim,že máš převodovku atd. a fachčí to slušně už teď a to tam je kolik?110 koníků? 6 Váha,převodovka,ono to pak hrozně klame.Ale 140koní by se kočírovalo už hodně špatně na RZ 5

-> Urbi:

Hele ono ani ta bábovka neni zase tak těžká,ale zase záleží,jak pro koho.Do tý bych se já třeba napustil i když mám pár vychytávek,jak jí dobře vyklopit 1



Jo udělat motor,zajet na brzdu a můžu rovnou prodat střechu nad hlavou.....já nevim,kolik si těch závodních motorů postavil ZE SVOJEHO ty.Takže mě s prominutim tyhle věci docela serou a to samý ta brzda.Radši ty prachy projim,než si něco dokazovat a věř mě,že by moje PÝCHA jak tvrdíš opravdu ránu nedostala.Umim se smířit s horšíma věcma.Na druhou stranu by mě zajímalo,co bys dělal,kdybych takovýdle motor přivez,......asi nic,nějak by bylo ticho po pěšině si myslim.



Jo laděním sem ztrávil hodně času,ale bývala by ho byla polovina,kdybych se nenechal napálit a dal jsem hned karbec,který jsem měl připravený.Sice nový Polmo,ale 28/36DCD jsem sháněl ještě dřív,než jsem začal stavět celý auto.Bohužel jsem se nechal zlákat,vysolil prachy a dostal pěkný karbec,hýbalo se to s ním z místa a to bylo tak všechno.Metoda repase viz. "Chemický leštění hliníku",víc nebudu rozvádět.Pak je druhá stránka věci,že jsem věčně nespokojenej,nemám závoďák,nehonim kila jako X-lidí tady,ale od motoru vyžaduju to co dokáže nabídnout.Teď už vím,že v daný konfiguraci z toho víc nevytáhnu a jsem celkem spokojený i když to je prostě slabý,ale to bude motor vždycky.Kdybych nebyl magor,tak to složim a jezdim,jelo by to pěkně a vozilo by mě to uplně stejně.



Takže mě neštvi s nějakou pýchou......tady z toho je mě čim dál víc na blití.Jsou tu borci,X-let a pak je potravinová pyramida až k těm jednobuněčnym.Já pamatuju Virt,když se to proti skodateamu,skoda-panda nebo jak se to menuje nedalo srovnávat a nedalu se tu na to koukat,jaký to bylo primitivní.Ale vyrostlo to do krásy,ale už to je taky pěkně prohnilý........

-> MVM:

Tak ty bereš 50kw jako stěžejní výkon.Já bral 46kw ze kterých sem se odpíchnul já.A těch 30koní co mě shází by nebylo tak hrozných si myslim 1 No já mam motor postavenej defakto od bloku jak píšeš,hlava je stará,protože kurvit novou je podle mě blbost a ukaž mě motoráře,který dnes používá odlitky závodní.To by se neprodávaly prasklý 8-kanály litiny za 20 a víc.Myslim,že za 50-100 co jde těch pár originálů nových,bych si jí mohl nechat odlít.Ale v tom případě by to tak ztratilo na hodnotě,že by mě ty co maj ty origa nakradený nebo odkoupený,když to šlo do pecí ukamenovali.Protože by přišli o strašný balík.Jo ty co se stavý z těch "origo" závodních dílů jsou za ty 200 a víc....



Takže ano motor mám stavěný od šroubku defakto z nových dílů.Pokud narážíš na to,že sem vytáh nějakýho kopřiváka.A možností jsem k tomu prostě moc nepotřeboval......takže ano,dávat někomu 50 a víc za práci a rozum je pro mě prostě moc.Ten motor by byl min 2x drahý,než vyšel mě,takže znám hodnotu těch ND co tam běhají.



Jestli spolupracuješ s Urbim nebo ne je mě celkem buřt a nic mě do toho není 1

-> Gemini:

Jo taky se těšim,až ukáže graf,kde bude zpochybněno třeba uplně všechno,co se tu psalo.Že to je moc a nebo neni.Zrovna přesně to výfukový potrubí co udělal ten motor mohl potřebovat.A na Grafy tu už téma je 4
21:27:39
24.11.2014
Gemini
navrhujem to tu cele zavriet, verim ze Gabooo nam ukaze finalny graf, drzim mu palce a vy ?

caute
18:06:04
24.11.2014
MVM
-> Šediváček: Pro Vénu: Myslíš že bys tak "snadno" dostal 100kW? S těmi díly co do motoru kupuju? Těch posledních 46PS ze 136PS by hodně bolelo. A co když mi nejde o max. výkon? Někdo si neuvědomuje že za ty "velký" peníze si nekupuje jen koně ale i jakousi záruku a deklarovanou životnost. - čili kvalitní nové díly. Nic proti Tobě nemám,věřím že jsi šikovný mechanik,je to diskuse tak se tu bavíme o technice... Na závodních autech šroubuju denně a taky se pořád učím... A že Ty bys ty peníze za motor nedal a uděláš si stejně výkonný sám a za třetinovou cenu?? - Tak to buď jen rád že máš takové možnosti. Jen nečekej že to někdo pochválí nebo bude závidět. To může těšit jen Tebe samotného.

PS:pokud Tě se*re že v některých věcech spolupracuju s Urbim - byť i třeba jen rozdělovač - je to jen moje věc.



Jen se vrátím k těm motorům,když jsem to načal. Veškerý OHV motory o kterých tady píšu jsou motory upravený od min - po max.(mají seriový základ,ať už kvůli předpisům nebo z jiných důvodů musí vycházet z původních motorů,míra a rozsah úprav je různý) Pokud se bavím o pravým závodním motoru - je to třeba takový kde zůstal jen seriový blok,a hlava je zcela jiná s jinak odlitými kanály a spalováky -protože mají lepší tvarování a pod. Může být jiná klikovka,ojnice,písty - vzhledem k předpokládanýmu užití. Zkrátka ten motor se staví od prvního šroubku se záměrem na závodní provoz. Kanály mají už krásný tvar a rozměry v odlitku. Prostě není motorář omezen seriovým dílem.- jak rozměrově,tak pevnostně.
upraveno 2x, naposled 24.11.2014 18:19:48
12:04:02
24.11.2014
Petr Urban
-> Vénovi: První zvyšování výkonu je celkem jednoduché a pokud se dodrží určitě věci, není tak složité dostat se na 100HP, i když co by za to někteří dali, ale pokud si z toho nabyl dojmu, že je to jak z bábovkou, nasypat, zamíchat a vytáhnout z trouby 140 HP dobrotu, tak je to jen pýcha, zkus jeden takový udělat a zajeď na přímou brzdu co mluví pravdu, možná ta pýcha rychle spadne jak šla rychle nahoru. Není to dokonce tak přímočaré ani pro těch 100 HP, stačí špatně rozhrabat hlavu a už se to tam dostává velmi blbě, nebo stačí nedonastavit správně směs a předstih a už zase se může ztrácet tolik, že by to nikdo z virtu nevěřil, tzn. není to tak zcela jednoduché a asi si nepamatuješ co jsi sám pro to všechno musel získat za info a kolik času trvalo natestovat hromady věcí a nastavení, aby jsi byl spokojen.



Každý den se nejen o těchto motorech dovídám tolik, že čím více vím, tím si myslím že je to v globálnosti fungování celku méně. Pokud ale někomu s přibývajícími informacemi jen roste pýcha .....
upraveno 2x, naposled 24.11.2014 12:13:54
11:41:37
24.11.2014
Bery
-> Šediváček: taky nemám závodní motor,ale makám na něm,takže zatím nemám srovnání a jinak souhlas,dostáváme se opět do toho klubka,kdy gumy,kola,brzdy,podvozek, váha tvoří s motorem pěkný celek za peníze - viz motor upravený až závodní a pak to prostě už jen kurví ten článek mezi sedačkou a volantem,který se s tím učí zacházet a ne vždy se to daří...



ted už jsme úplně mimo ty svody.Ale 140 koní bych chtěl,za cenu třetinovou než píšeš,což už zase z pohledu úprav není moc.Nepočítám svůj čas a co projezdim,než budu mít vše poscháněné.Protože uznejte,jestli me 1 hp stojí 1000 kč a víc,nebo 300 a životnost posunu na celou sezonu cca8-10 závodů včetně testování.nádhera!!

pro virt těžko popisovat.Sezona mě vyšla letos na mnohem víc a jen díky sponzorům jsem si to mohl dovolit. navíc auto je dobitý jak Berlín.
20:52:37
23.11.2014
Šediváček
od Vény:

-> Klubko_: Ano,zábava musí být a když už je venku tma,tak proč si nesednout ke kompu,v bedně stejně nic neni a trochu to tady popíchnout 1



-> Bery: Nikdy sem závodní motor nepostavil a ani netvrdim,že to umim. Jenom vim,že ten motor je tak jednoduchá věc,že přidat tomu nějaký výkon neni vůbec těžký a hlavně na závodě nejde o motor,to je jenom jeden díl skládačky. A tim netvrdím,že umim řídit 4



-> Tuner#2: 8



-> vhml: Hele nech si toho jo 1



-> MVM: No já pomocí 50let starýho soustruhu,horizontky a vrtačky s nějakým tím příslušenstvím zvednul výkon ať nežeru o 70% vůči originálu. Akorát sem koupil vačku a namotaly se svody. Na zdvojnásobení výkonu shází 20koní, je to hodně, ale ten motor je naprostý sráč co má defakto akorát nějakou hlavu a vačku. Kdybych do toho valil věci jako budeš mít ty,tak sem ten výkon věřím zdvojnásobil a to bych nemusel točit 10 000ot 1



Jo a samozřejmě nesmim opomenout Urbiho a jeho rozdělovač 5



A v roce 2004 sem ještě neměl řidičák,takže smůla.Já prostě vim,že to jde a nejsem typ člověka,co si nechá nakecat ledajakou kravinu.Se podívej na Honzu(tunera2),sériovka jak pořád tvrdí 1 a taky to nemá špatný parametry,asi na to má nějaký kouzelný zaklínadlo.



Jasný,chci mít 140-koní na 1.3-ce s použitelnym rozsahem 1000ot a výdrží 2-závodů a cenou 150-200 000kč.Já to nikomu neberu,jsou to jeho peníze 4



Konec šmitec,se tu klidně poperte 1
20:05:19
23.11.2014
MVM
-> Šediváček 23.11.14 18:16:16: Na malým objemu motoru jako je OHV škodovka zdvojnásobit původní výkon aniž bys točil 2x tolik otáček ... je podle Vás omezeno "jen" strojním vybavením dílny? 5

Já ještě zažil dobu(2004) kdy se s formulema škoda závodilo - mrzí mě že jsme nebrali motory od Vás..

8
20:03:52
23.11.2014
Klubko_
-> Tuner#2 - zrušená registrace 23.11.14 19:58:56: jojo, tak trochu jsem na to adaptoval právě tady ten vtip 3

Ale jak říkám, snad se kvůli tomu neurazí. Na jednu stranu je to rarita a pak sranda, když se s nima potkáš na sraze (mám pocit, že jsem jednoho z nich nebo možná oba potkal loni na pohofestu a omlouvám se, už fakt nevím) a po představení následuje věta "jooo, to seš ty, ten co píše za Vénu. 3

Ale dost obouvání se do nich, kadej dělá, jak umí a aspoň je tady sranda 1
upraveno 2x, naposled 23.11.2014 20:04:44
19:59:45
23.11.2014
vhml
-> Bery 23.11.14 19:56:09: to by mě zajímalo, co dělám špatně, že takovej 90% neumím, když je to vlastně tak snadný 3



Ale ani nemám vlastní sekretářku, tak je to vlastně jedno :-D
upraveno 1x, naposled 23.11.2014 20:02:15
19:58:56
23.11.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Klubko_ 23.11.14 19:54:55: Jako, že Véna a Šediváček jsou policajti? 40 Ne to nejsou, to mohu potvrdit, ale jinak je to debilita kor s množstvím postů co sem poslední dobou Véna zprostředkovaně píše... Taky to nechápu a to znám oba.
19:56:09
23.11.2014
Bery
-> Čokin: jj,on to říká pořád že jsme pakáž,že mu akorát přidělávám práci a snižujem jeho kurevský zisky4

-> Šediváček: obdivuju,jak je u vás jednoduchý udělat udělat závodní motor a v dobrém vám to závidím.



to se nám to tu zase rozvirtovalo5
19:54:55
23.11.2014
Klubko_
-> elbacil 23.11.14 18:49:41: 3 hele já to "od Vény" taky nechápu a podle mě si tím dělají oba akorát pěkně blbou vizitku.

Jako snad se neurazí, ale to je jako by seděli u kompu oba a jeden z nich diktoval, protože má znalosti, ale neumí psát a druhej umí jen psát.



-> Šediváček: no, je vidět, že tys taky nepochopil, jak jsem to myslel 3 takže jsme si kvit.

Já sám právěže nechci TOLIK laborovat. Protože na to fakt nemám 1. peníze, 2. čas radši věnuju něčemu jinymu, 3. dostatečny znalosti a zkušenosti na to, abych dokázal navrhnout úpravu motoru od A až po Z.

Jsem schopen rozdělat motor, nechat opravit nebo nahradit poškozeny věci a složit tak, aby fungoval líp, než před rozděláním. Ale prostě nemám, tak jako většina smrtelníků tak velky znalosti na to, abych mohl zajít, jak ty píšeš do kdejaké dílny, kde mají 50 let starou mašinu a tam si nechal udělat úpravu, o které budu vědět, že je správná viz předešlá debata o velikosti kanálů, kdy jeden říká tak, druhej tak.

Motorářem se nestane někdo, kdo si za 5 mega koupí CNC, to netvrdím, ale někdo, kdo věnoval nějakou dobu studiu teorie, vhodně to kombinoval s praktickými pokusy na vlastní tvorbě a přes drobny zakázky nakupoval mašiny a vypracoval se vlastní pílí.
19:29:53
23.11.2014
Čokin
-> Bery: Jen si jeste dovolim podotknout že to jsou slova Sakyho cca pred 4 roky kdy jsem od nej bral naboje. Pokud porad vyrabi i na skodovku a dokonce i inovativni veci je to jen dobre!
upraveno 1x, naposled 23.11.2014 19:30:49
19:07:49
23.11.2014
Šediváček
-> elbacil: No píšu od Vény: protože to přispívám za něj. On tu není registrovanej a nějak se mu do toho pořád nechce. Už mu to řikalo víc lidí o tej registraci ale stále nechce ale možná, že se jednou registruje nebo přestane přispívat, protože to prej není už taková sranda jako dřív 6
18:49:41
23.11.2014
elbacil
-> Šediváček 23.11.14 18:16:16: Prečo furt píšeš -Od Vény, kdo to je? Ináč konečne niekto napísal čo si myslím aj ja.Nechcel som to písať aby ma tu nezožrali.Ešte si zabudol napísať že tu vymýšlaju už dávno vymyslené.Vždy budu taký čo na to maju a opačne. 7
18:16:16
23.11.2014
Šediváček
Od Vény: -> Klubko_: No je vidět,že si nepochopil jak sem to myslel.......jde o to,že dneska se dělají kasty podle vzhledu a tudíž nasypanosti prachů do auta.Ono to už pozoruju pár let,ale je to čim dál horší a je to všude.Prostě "šaty dělaj člověka" a mě osobně tohle dost sere.Zbytek opět viz. moje předešlý povídání.



No a docela by mě zajímalo,nad čim chceš laborovat na motoru typu škodováckýho OHV 1 Tam stačí trochu zapojit tu věc co nosíš na krku a s dnešníma možnostma,kdy je soustruh v každej dědině a v kdejaký další dílnička,co má horizontku a pár dalších mašin uděláš z 90% stejnej motor,jako ti v ČR udělá i ten nejlepší motorář.Protože na tom neni defakto co dělat.Pravda,těch 10% pak může být velký rozdíl v kvalitě ještě,ale nemusí tomu být tak bohužel a může to být pouze obrovský rozdíl v penězích.Myslíš jako,že se někdo vyspal a řek,koupim si CNC za 5-mega a stanu se motorářem?Všichní začínaly na odkoupených 50let starých mašinách,na kterých dělali a většina je pořád používá,protože mnohdy jsou lepší,než to CNC za miliony.No a časem si pak koupili nějakou tu mašinku modernější,viz. třeba na který se dělaj ventilový sedla.



Ono to tady každej prožívá,jak velký a malý všechno udělat,ale pořád se bavíme o tak zaostalym motoru s tak malym litrovym výkonem,že nějaká ta bota,která se při stavbě udělá neznamená motor vzít a zahodit,protože bude mít o 100koní míň.



Pokud se tu někdo chce budit o půlnoci spocenej,jestli sem ten kanál měl udělat o 0,5mm větší nebo menší,tak mu to neberu 1 Mě tohle nechává v celku chladným.



No a na výplach bych doporučil uplně něco jinýho,než svody 4-2-1

1
16:55:26
23.11.2014
Klubko_
-> Šediváček 23.11.14 16:23:07: docela zbytečná polemika o tom, kdo do toho kolik nasypal a pak s tím neumí jezdit. Zrovna tak doho někdo může nasypat málo a taky s tím nebude umět jezdit a naopak 3



Tohle téma se po nějaké době tady stalo zase zajímavym tématem s opravdovými informacemi o ladění motoru právě díky příspěvkům Urbiho, MVM a dalších



Velmi rád bych se jednou dostal do situace, kdy fakt nebudu muset sám laborovat s se vším sám, riskujíc neúspěch a díky předání práce někomu kdo bude vědět co dělat, aby se výsledek dostavil. A když to bude fungovat, tak se kliďo pochlubím tím, kolik jsem do toho nasypal, protože to ukáže na to, že sice nedokážu udělat motor od A do Z narozdíl od toho, kdo hodělal, ale umím vydělat kačky 5 to jen tak na okraj k těm penězům.



A to, že lidi spíš nadávají na práci toho a toho, je naprosto běžná věc ať se budeme bavit o jakýmkoli odvětví. Dobry skutky a páce jsou zapomenuty rychle narozdíl od těch špatných.

...haters gona hate



No nic, zpátky prosím k úpravám pro lepší plnění a výplach spal. prostoru, ať mám nad čím přemýšlet 3
upraveno 2x, naposled 23.11.2014 17:02:17
16:23:07
23.11.2014
Šediváček
od Vény: Já teda souhlasím s Čokinovo prvním příspěvkem.A dovolil bych si dodat,že dneska to je spíš o tom,aby jsi ten kdo na to má mohl honit triko já mám motor od toho a toho za X-set tisíc a celý auto mě vyšlo na tolik a tolik a pak s tim ani neumí jet.Takových zbohatlíků,co to mají jenom jako uložený prachy nebo výstřelek módy už dneska začíná převažovat.Závoďák je auto na uzavřený trati a je schopný jako celek v daný kategorii i něco předvéct.A je mě fuk,kolik nul obsahuje částka,kterou to auto stálo.



-> Urbi:



Posimtě ten tvůj příspěvěk,"že tě nemá nikdo rád" snad nemyslíš vážně?Buď chci něco říct a nebo ne....každej si to musí přebrat sám a ne se pak litovat,že tě lidi nechodí poplácávat po rameni a řikat,jaký seš borec.
13:40:28
23.11.2014
MVM
-> Urbi: Souhlasím s tebou. Třeba právě Ty seš příklad toho - kdy jsi investoval především čas,peníze do bádání nejen na hlavách a TO co má možnost málokdo ( třeba já to beru za největší alfa omega) jsi měl možnost danou upravu jednotlivé součástky ověřit na dynamometru.. To je pro mě podklad. Už jen těch hodin na brzdě se projeví (byť i třeba za nižžší cenu ze známosti). Ale dokud nepsotupujueš systematicky a odbrzdíš - je to pořád pokus omyl. Obrovskou výhodou je obvykle více či méně sdílný dobový motorář - který (pokud chce a má zájem nelhat) pomůže slušným lidem o velký skok a ne veškeré úpravy pracně odmakat. Takových je v čr velmi málo. 4
13:06:00
23.11.2014
Petr Urban
-> Bery: Smutný může být taky ten co se pro ostatní snaží dělat za rozum i když má sám úplný hovno, dá takový objem dobrého info a je za to maximálně pomluven ... To bych se na to pak mohl a divíš se že to nechci dělat, když se mnou každý hajzl i s tadyma lanaří stovky a snaží se vykývat co se dá a nakonec si na motoru něco posere sám a nejjednoduší je pomluvit někoho, kdo dělal něco do motoru než si prvně říct : "CO já debil jsem udělal špatně" Toto je kurva smutné a čím dál více realitou !!!
11:45:23
23.11.2014
Bery
-> Čokin: ted se musim Sakyho zastat.nejen ze od nej z dilny ted vypadlo par motoru,ale vali pro nas spoustu veci.upravou klik pocinaje prez certalove naboje.upravy roztece,brzdice,kotouce,s etrvaky a par vyvojovych zlepsovaku,ktere ted budu teprve zkouset na novem zavodnim motoru na 2015.

Jinak mame pravdu vsichni.jsou kone,ktere doma sebesikovnejsi virtak do motoru uz nenadupe.a ten kdo to umi to nebude delat zadarmo.

Smutne koncime opet u rozpoctu.
10:40:26
23.11.2014
Čokin
-> MVM: Ja o seriovce ani nemluvil, mel jsem namysli upraveny motor jak rika Bery na takove to domaci zvykani. Pokud mekdo postavi nebo vyzkousi 4 motory ktere jdou tak i tak do kopru pak souhlasim stim at si je radeji nekde zaplati.

Jinak ja jen svym predchozim prispevkem hajil politiku virtu. On na to prisel i Saky ze nema cenu vyrabet dily pro skodovkare kdyz muze to same delat za 3x tolik pro BMW nadsence a bez reci.
10:01:36
23.11.2014
darabos
-> Bery: a druha vec je cas...cim dalej, tym je toho menej a clovek je nachylnejsi kupovat hotove riesenia 6
09:57:46
23.11.2014
MVM
-> Bery: Toto právě jsem měl na mysli .. a tak to bohužel je - byť je spousta lidí šikovných.
09:50:59
23.11.2014
Bery
A za ta leta,co tu jsem muzu rict,ze cloveka prestane takove to domaci žvýkání bavit...

Kazdy zavodni motor je upraveny.ne kazdy upraveny motor je zavodni. A i nvestovat do motoru a nemit vysledky,to cloveka ubiji az s tim bud sekne a spokoji se s tim co ma,nebo poskoci o uroven vys.
09:44:20
23.11.2014
MVM
-> Čokin: Nesouhlasím s myšlenkou že pokud začnu závodit se seriovkou - je z ní závodní motor, a opačně.V obou případech ten motor půjde do kopru a nebude to ono.

Za další,ač to možná tak nevyznělo,uznávám všechny lidi na amatérský úrovni,kteří metodou pokus omyl dělají motory. Pouze jsem byl několikrát svědkem - kdy po čtvrté variantě a polo GO motoru lidi uznali,že by je vyšlo levněji mít místo čtyř "nějakých" jeden poctivý motor byť od někoho kdo je staví. Lidi ale nechtějí kupovat hotovou věc (pominu-li finance) - je to koníček,zábava,trocha práce - radost z experimentování

4
09:24:19
23.11.2014
Čokin
Jaky je tedy rozdil mezi zavodnim motorem a upravenym motorem ? Je to vykon nebo cena nebo snad jeho zivotnost ?? S upravenym motorem se da take zavodit a tim se z nej stava zavodni a stejne to muze fungovat i opacne. Takze zase je to jen o cloveku ktery ten motor delal a jak moc to umel respektive jestli umel pouzit maximum funkcnich reseni a ty pak sladit. Pak to uz bude jen o tom mezikuse v sedacce jestli umi a dokaze vyuzit maximum motoru a i celeho auta, aby tyto prostredky prezentoval jako zavodni a tudiz vyborne.

Kdyz to schrnu v ekonomickem aspektu tak muzu mit zavodni motor za 150 tis. ale muzu zavodit i s motorem za 50 tis. takze je to opet otazka toho kdo na co ma a na jake urovni to chce jezdit. Virt je ciste amatersky web kde az na vyjimky jsou tady vetsinou kluci co si muzou dovolit upravit motor do 15 tis. takze to rsdejo delaji doma sami a tak nejak se uci a upravuji metodou pokus omyl. Metoda odmereni proudeni kanalu je sice fajn ale pro 98% kluku naprosto nedostupna respektive nedostupny motor v takovych to upravach. A pochybuji ze nekdo bude delat tak to upravene hlavy v castce do 5000,-



Hlavne jsem ted reagoval na metodu pokus / omyl
22:33:37
22.11.2014
MVM
-> elbacil: Však já uplně s Urbim souhlasím,téměř vždy se shodnem nebo naše názory zkombinujem v nějaký smysluplný technický závěr. Profouknutí závodní hlavy jsem tady pouze uvedl jako příklad toho,že lze poměřovat rozsah a efektivitu provedených úprav na hlavě.

Rozdíl mezi upraveným motorem a závodním je ten,že závodní se staví dle jasných zákonitostí a vazeb,pravidel.Upravený je poskládán systémem pokus - omyl. (metoda vyhozených pěněz)4
20:26:18
22.11.2014
Bery
urbi tu naznačuje,že testuje a má nějaká funkční řešení od sání až po výfuk a ono to fuckt funguje.Ale vytrhnou virt z metody pokus/omyl,nedejbože zaplatit...posunujeme se tu z ryze amatérské roviny někam k profesionalitě,ale to tu prostě nefrčí.
12:28:04
22.11.2014
elbacil
-> MVM: Ta profukovací stolice je vec jedna(dobrá) ale -> Urbi: A za další, to co profoukneš je jen zlomek informace, protože třeba velkým kanálem a ventilem budeš mít parádní průtok, ale celkové naplnění v pulzaci (dynamicky v réálu) může být úplně jinde- je vec druhá.Nie každý má možnosť mať také vymoženosťi.Takže ostáva pokus-omyl.
20:46:14
21.11.2014
MVM
-> Urbi: To dynamický vyplachování a pnění se samozřejmě projeví. Spíš než k průměrům kanálů jsem chtěl tou "profukovací stolicí" poukázat na to,že průtok v sacím kanále změřený zcela bez ventilu a s max otevřeným ventilem by měl být pokud možno stejně velký. Čímž se dostávám z proudění v kanále do problematiky proudění v sedle. Ale o tom víš zase víc Ty páč se s tím setkáváš v praxi nepoměrně častěji.. 4
17:45:04
21.11.2014
Petr Urban
-> MVM: Pane nejvyšší vedoucí... je to v plánu, ale teď na to není vůbec čas. Znám dvě instituce (jedna je 20km ode mě), kde mi na Super Flow hlavu profouknou, ale protože tam chci vyzkoušet několik variant úprav vs. zcela sériovou MPI hlavu a vyzkoušet také nějaké sání apod. a musím vyrobit přípravek pro přesné otevření ventilů a nechci jít do hurá akce za dost peněz, tak to ještě chvíli počká. Mám zatím dobré mnou ověřené parametry co jede, tzn. akutně to nepotřebuji. Pokud by jsi chtěl ale pomoc s vyrobením jednoduše přestavitelného přípravku pro otvírání ventilů, klidně můžeme něco profouknout vs. sériovou hlavu MPI co mám a mohu právě udělat jen minimální úpravy na jednotlivých kanálech jedné hlavy a můžeme velmi rychle vydedukovat co má jakého významu, ale závěry tuším a jak si řekl jsou roky známé, jen né všem, což tak asi zůstane 4

A za další, to co profoukneš je jen zlomek informace, protože třeba velkým kanálem a ventilem budeš mít parádní průtok, ale celkové naplnění v pulzaci (dynamicky v réálu) může být úplně jinde.
upraveno 1x, naposled 21.11.2014 17:48:16
17:00:34
21.11.2014
MVM
-> Urbi:

Pane vedoucí,netřeba o tom přesvědčovat lidi kteří jsou přesvědčeni svojí vírou 6 Někdo rád ostřejší a větší - proč ne.. Teď sice píšu o sání - ale v podobným duchu je to i s výfuky.

Jen je potřeba se buď řídit vyzkoušeným (OHV škodovka byla probádaná už před dvaceti lety,tudíž v tomhle směru je už vývoj za horizontem) a podle toho postupovat.

A nebo je k dispozici tato Superflow "mašinka" - která jasně ukáže celý průběh a odpory v sání - lze profouknout včetně potrubí,karbeců,filtrů .. a následně proměřit celý průběh zdihu ventilu (dle vačky).

Třeba jako tento človíček:

Flow Testing a Stock Cylinder Head (Part 1)


Tím chci říct - že i k tomuto účelu jsou zařízení aby zamezily diskusem co je lepší či horší.
12:33:54
21.11.2014
Petr Urban
-> elbacil: Pokud chcete nedosahovat maximálního možného krutu a výkonu, dávejte si co uznáte za vhodné. 1 Není to o velikosti, že čím větší, tím lepší, je tam určitá rychlost proudění a pulzace vln v celém sacím traktu od otvírání/zavírání ventilů a ověřené nejen u těchto motorů dávat spíše méně, nežli více, ale máš jiné zkušenosti, ok, jiný názor akceptuji :) 90% lidí navíc ty kanály vyhrabe blbě tvarově. A když říkáš o sedle, tak kanál začíná být omezující, až když je otvor v sedle o hodně milimetrů větší než je průměr kanálu, není třeba to s průřezem kanálu přehánět, právě naopak ...jede to kvůli jiným věcem než si tady většina myslí, ale hádat se o tom rozhodně nebudu. Je to můj názor a beru že mají lidé jiné. Pokud se ale nemohou o svých názorech přesvědčit např. z naměřených hodnot, potom zůstávají jen v teoretické rovině, né v ověřených faktech a mohou ovlivňovat celkové mínění že větší je lepší. Záleží na tom kde to je. Jediné kde se to dá říct vždy, je snad objem motoru 1

Sám jsem si myslel že velké je vždy lepší, ale sám jsem se přesvědčil o opaku, kterému jsem nechtěl od ostatních znalých věřit.
upraveno 2x, naposled 21.11.2014 13:58:03
10:56:28
21.11.2014
elbacil
-> Urbi: Dávaju sa nielen podla mna až na 32 mm.Videl som už aj vačšie ale si myslím že je zbytočné dávať vačšie ako sedlo ventilu.
23:18:19
20.11.2014
Petr Urban
-> elbacil: do 29mm.
upraveno 1x, naposled 20.11.2014 23:20:16
22:50:53
20.11.2014
elbacil
-> Jozka: Moc mi to nepomohlo lebo nadalej nerozumiem vetám kde chýbaju slová.-> Urbi: Za další kanály na hlaě z mých fotek jsou zbytečně moc velké a ty jsi k nim napsal že máš větší = totální hloupost ať by ta hlava byla na úplně cokoli. Kde som toto napísal?Apropo, tak aká ma byť velkosť kanálu na max. výkonu?
14:33:12
20.11.2014
Petr Urban
-> gabo0000: Jde to klidně, i když to lehoučce poklepkává - neseřízené ventily ? Z čeho jsou klapky a jakou jednotkou to řídíš zda-li se mohu ptát.
09:01:02
20.11.2014
gabo0000
18:56:25
13.11.2014
elbacil
-> Urbi: Neboj,za tvoju ochotu a chut poskytovať informacie a skusenosti budeš spravodlivo potrestaní.1
19:35:44
10.11.2014
gabo0000
-> Urbi: uz som si to vsimol....mas peknu pracu ;)
00:35:44
10.11.2014
Petr Urban
-> gabo0000: šak tak byly ty kanály udělaná od chovance než jsem do toho šel-je tam popis pod fotkama
23:36:15
09.11.2014
gabo0000
-> Urbi: prave na to som naznacoval ze ked som videl tesnenie tak sa mi zdal ten vyfukovy kanal mali..
11:39:26
09.11.2014
Petr Urban
-> gabo0000: Vím, dělal jsem, dyť je to právě vidět na fotkách v mém odkazu. Ale hlavní problémy nemáš v výf. kanálu.

Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:

téma bylo o průměru trubek trubky

Zastavil:Dušan

Extreme Tyres