zvody 4-2-1 aky priemer trubiek?

prohledat
130 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 13.10.2014 do 25.11.2014, založil/a gabo0000

Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:

téma bylo o průměru trubek trubky

Zastavil:Dušan

řadit dle data
07:00:33
09.11.2014
gabo0000
-> Urbi: ziadna ironia...suhlasims tebou

viem ze tesnenie je vecsie ako vrtanie a ver mi ze mam dokonale spasovane spalovaky s valcom :)

a co sa tyka kanalov ja som nikde nepisal o sacich kanaloch :) ked tak rad experimentujes s hlavami skus si spravit hlavu s extra velkymi vyfukovymi kanalmi...stoji to za to vyskusat ;)
23:36:00
08.11.2014
Petr Urban
-> elbacil: Prostě si dotáhneš zlehka na blok hlavu bez pístů a kliky, otočíš je a díváš zda ti spalováky na okrajích jdou bez přechodů na vložky, když ne, naklepeš někam hlavu kde to kompromisně na všechny 4 spal. bude mířit ok, pak ji zakolíkuješ s blokem nebo orýsuješ z vnějších stran aby jsi věděl jak ji při skládání dát a orýsuješ si spalovací prostory, které pak uděláš podle toho, což možná u tvých rozjetých spalováků do stran už možná ani dobře nepůjde. Za další kanály na hlaě z mých fotek jsou zbytečně moc velké a ty jsi k nim napsal že máš větší = totální hloupost ať by ta hlava byla na úplně cokoli.

-> Bery: Ani nevím.... asi jsem takový dobrák nebo kokot a ještě si o mě někteří zdejší myslí bůh-ví.
23:06:51
08.11.2014
Jozka
-> elbacil: "orýsoval jehlou hlavu vs. blok či lépe na kolíky s blokem, pak jsem orýsoval spalováky a dělal podle toho" ... s těma mezerama, co mu omylem vypadly - lepší ?
22:07:23
08.11.2014
Bery
-> elbacil: zkus Google translator

-> Urbi: obdivuju Tvou ochotu a chut poskytovat informace a zkusenosti,ktere ne vzdy dopadaji na urodnou pudu. Kazdy se musi presvedcit sam a metoda pokus x omyl je tu vic nez oblibena.
21:34:21
08.11.2014
elbacil
-> Petr Urban 07.11.14 16:42:35: čo znamená tato veta,, orýsoval jehlou hlavuvs.blok či lépe na kolíky s blokem, pak jsem orýsoval spalováky a dělal podle toho.'' a aj táto,,I když máš zvětšený objem a kanály na mé hlavě z fotek mají přehnaných 31mm, nedělal jsem já a je to přehnané.''.Vieš ja viem len slovensky tak nejako nerozumiem .8
15:25:23
08.11.2014
Petr Urban
-> gabo0000: Ironie ? vypadá totiž...
11:53:25
08.11.2014
gabo0000
-> Urbi: dobre pises :)
16:42:35
07.11.2014
Petr Urban
-> gabo0000: Přesně jak píše -> MVM: , je důležité brát ohled na vrtání, ta má hlava z odkazu je na klasické vrtání či nepatrně zvětšené, zatímco když máš 78mm či více, je jasné že ty spalováky budou roztažené a může se tedy více podhrabat svislá stěna u sac. ventilu a získat tím zase nějaká sací prostor... dobře se pak podívej při skládání motoru, zda ti okraje spalováku navazují na válce, né na těsnění, které je větší ! Při skládání motoru jsem si zlehka dotaženou hlavu naťukal v stojanu tak aby okraje spal. co nejvíce navazovaly na válce a ze všech stran buď označil - orýsoval jehlou hlavuvs.blok či lépe na kolíky s blokem, pak jsem orýsoval spalováky a dělal podle toho. Pokud ti směs vstupuje při sání či výtlaku přes hrany, je to zase výkonové mínus ! A přesně jak ti psal -> vhml: Méně je více ! I když máš zvětšený objem a kanály na mé hlavě z fotek mají přehnaných 31mm, nedělal jsem já a je to přehnané... pokud ty máš více, zrovna ti mohu říct že zde další výkon a hlavně krouťák ztracíš. I kit 1.5 v okruhové verzi motoru neměl kanály větší jak 30mm, zde hraje roli také rychlost proudění a dále tvar kanálu, který také není vůbec jedno a musí být u všech stejný. je hezké že sis vzal inspiraci u perfektního motoru S2000, ale je to tak diametrálně jiný motor, že pokud si vzal nějaké výf. rozměry z tohoto 16V motoru zcela jiné konstrukce, otevření vaček a jiného využívaného spektra ot., asi to není úplně ok, ale rád se nechám překvapit opakem z grafu.
16:20:46
07.11.2014
vhml
-> MVM 07.11.14 16:15:14: doba velkejch 2t se asi už nevrátí. Přitom teď se ty motory 3 doby flákaj... 3
16:15:14
07.11.2014
MVM
-> vhml 07.11.14 16:10:12: Mick Doohan NSR 5004
16:10:12
07.11.2014
vhml
-> MVM 07.11.14 16:04:34: předpokládám že pojmy jako Screamer a BigBang tu moc lidí znát nebude :-) www.motorkari.cz/clanky/. ../screamer-nebo-big-bang- neni-to-jedno--17663.html
16:04:34
07.11.2014
MVM
On taky asi bude záležet na zalomení kliky,rozdělení zážehů.. Může být motor čtyřválec 1,3,4,2 a taky 1,2,4,3..(nevím přesně jakou kliku má S2000) S těmi výfuky u sudého počtu válců je to různá volba, V6 motor bude vždy 3-1 4 Odstup zážehů je dán uspořádáním válců ,provedením klikové hřídele a tomu odpovídajícím pořadí zapalování. Čtyřválec může mít i 1,4,3,2 5
15:38:12
07.11.2014
gabo0000
-> vhml: moje vecsie kanaly znamenaju len môj osobny nazor :) nemam nic preratane a len zopar veci mam vyskusane :)

to je mozne ze octavia to ma tak...ja som sa inspiroval S2000







-> MVM: to je jasne....preto prave pisem ze ked neviem rozsirit dostatocne spalovak tak nedam tak velke ventily..





hlavu som robil uz pred rokmi...dnes by som mozno volil skôr 37-32
15:13:03
07.11.2014
MVM
-> gabo0000 07.11.14 14:14:31: Tak ale Tvůj označený rozměr je limitovaný vrtáním,kdy spalovák navazuje na válec,rep.na těsnění.
14:33:24
07.11.2014
vhml
-> gabo0000 07.11.14 14:12:45: a přitom třeba kitová oktávka má 4-1 a ještě maj v sobě difuzor... :-)



A větší kanály neznamenají větší výkon. 140LS má sací kanály 28mm...
upraveno 2x, naposled 07.11.2014 14:50:51
14:14:31
07.11.2014
gabo0000
a tvoja





okrem toho co som si vsimol tak asi mam kusok vecsie kanale...a snad tento motor aj vdaka vacke pôjde viac v otackach....aspon podla pana cepka a grafou ktore mi zaslal sa s takouto vackou kludne da tocit do nemoty...akurat bez ojnic je to riziko :/



a co vykon? mojim najlepsim vykonom bude ked motor nastartuje, podari sa mi ho dobre naladit a potom bude spolahlivo bezat :)
zvětšit zvody 4-2-1 aky priemer trubiek? - obrázek od gabo0000 vložen 07.11.2014 14:14:31
upraveno 2x, naposled 07.11.2014 14:22:10
14:12:45
07.11.2014
gabo0000
vsimni si rozdiel v sikre spalovaku



4-2-1 som zvolil preto lebo lebo som mal to stastie vidiet vyfuk fabie S2000 a tymto som sa inspiroval
zvětšit zvody 4-2-1 aky priemer trubiek? - obrázek od gabo0000 vložen 07.11.2014 14:12:45
10:52:42
07.11.2014
Gemini
-> gabo0000: tak to som zvedavy ako to dopadne, kazdopadne zle mas priemery aj dlzky......vykon maximalny nabrzdis ale ako bude vyzerat krivka Nm,nic moc



hlavne never tym online kalkulackam....my sme 1 motor ratali tyzden ( tyzden bezal PC a ratal) a potom sme sa dopracovali k nejakym vysledkom
00:58:23
07.11.2014
Petr Urban
-> gabo0000: Taky umím radius petr42.rajce.idnes.cz/Hla va_1.5_Felicia_OHV ale výkon je velmi podobný i s třemi úhly v jiných velikost než sériových, záleží dost i na jiných věcech a co že je se spalovákem, na posledních fotkách je právě vidět po úpravě a nemyslím si že je tam moc prostoru co s ním dále, kolem sacího ven. je prostoru dost a auto jede dost, vyhrává. Ale zrovna nahoře za 6500ot. obrovských výkonem neoplývá, ba naopak a má podobně krátké sání a výfuky také 4-2-1 jiných průměrů a délek.

To je správný dělat podle sebe...ale ptal ses na názor s svody a pak si myslím udělal zcela po svém, tak mě jen zajímala odpověď proč zrovna 4-2-1, když chceš aby motor jel nahoře. Co čekáš za výkonností parametry, že by měl tento výfuk dělat ? Doufám že pak bude pravdivé info, jak to dopadlo.
23:57:31
06.11.2014
elbacil
-> Petr Urban 05.11.14 23:48:19: Sorry ale píše sa niekde o dlžkach?Asi som slepí alebo už aj čítat neviem.1
23:41:49
06.11.2014
gabo0000
-> Urbi: nemam chut to rozoberat lebo vela veci si robim podla seba a pravdepodobne to vecsine ludom vadi ze napriklad nemam 3 uhly na sedle ale jeden radius...



na tvojej hlave sa mi konkretne nepaci ze su malo upravene spalovaky av konecnom dôsledku mozes dat 40mm ventil ale ked uz nemas priestor okolo neho kde ta zmes prudi do valca moze to byt v konecnom dôsledku aj horsie... ale predpokladam ze motor s takouto hlavou ide krasne...



velmi vela veci su len detaily ktory si na hobby urovni clovek spravi len podla nazoru...len malo kto ma na to techniku a hlavu aby vsetko presne spocital a vyskusal co je naj..
23:33:58
06.11.2014
gabo0000
17:31:45
06.11.2014
castrol
23:48:19
05.11.2014
Petr Urban
-> gabo0000: Zajímavé parametry... Sání 30-35cm s trumpetkama ok, ale tak krátká první část výfuku od hlavy.... no nevím, jen domněnky s rezervou. Jaké máš díry v sedlech na ventily 38 a 31mm, sedla 3 úhly ? Pro možnost srovnání s jinou 38/31 : petr42.rajce.idnes.cz/Opr ava_uprava_hlavy_pro_ARCBo humin_-_youtube Pokud motor není o spodku, mohl jsi dělat 4-1 výfuk, který může být právě v vys. lepší. Když jsi teda zvolil 4-2-1, myslel jsem že jde o dobrý průběh krouťáku, který bych čekal právě u objemu 1.5 žádoucí, protože velká zatížení generující výkon s většího objemu ve vys. ot. v vrcholných otáčkách stojí peníze ... motor nemusí tolik dlouhodobě vydržet a proto je dobré jít spíše po pořádném krutu než po max. výkonu nahoře a držet motor v pěně na vrcholu (viz. jak zdejším turbařům drží extrémní kruty, ale né extrémní otáčky), ale chápu pokud chceš prostě koně, jen v tom případě nevím souvislost s použitím 4-2-1 - hraje tam i roli že každé spoje větví výfuku je nějaká ztráta, které se projevují se zvyšujícími se otáčkami a rychlostmi proudění výrazněji.



Znám několik vaček co mají delší otevření na výfuku a že by jeli špatně... to ani náhodou, např. 150Nm na 1.4, výfuk otevřený o 6-7st. déle. Dokonce je jedna zajímavá do stříkačky a kroutí brutálně od 1500ot.
upraveno 2x, naposled 05.11.2014 23:56:54
23:01:12
05.11.2014
Eidy
-> MVM: To byl jen vtip. Ale že tomu nerozumím je pravda.4
22:59:55
05.11.2014
MVM
-> stepan: Já to vím .. 4

Chtěl jsem jen naznačit že hodně lidí se drží hesla čím víc tím líp..
22:54:36
05.11.2014
stepan
-> MVM: A představ si, že vačka klidně může bejt i 370/370...
22:51:42
05.11.2014
MVM
-> Eidy 05.11.14 22:24:06: Nikdy jsem se za odborníka "všeználka" nepovažoval.. a při vší úctě k motorářům .. právě oni vačky a jejich souvislosti znají nejlíp. Věř že i já se musím jíz občas někam zeptat nebo někde něco pročíst.. A jsou buď 100% pravdivý fakta a nebo 0% doměnky a bláboly. V tomhle je mechanika neoblomná 4
22:32:34
05.11.2014
MOLSO
-> Tuner#2: aj vlečkama 47
22:27:31
05.11.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 05.11.14 22:24:06: Nejlíp jede vačka 2x kolem zeměkoule což je něco kolem 720° 2 3



-> MVM 05.11.14 22:19:56: Kde vidíš hádku? To bys tady musel chodit dřív, když to tady vačkama žilo 5
22:24:06
05.11.2014
Eidy
-> MVM: To je slabý. Já slyšel, že prej parádně jede vačka 370/370. Nevím, co je na tom pravdy, já tomu vůbec nerozumím. Ty jako odborník od fochu bys to mohl potvrdit nebo vyvrátit.
22:19:56
05.11.2014
MVM
Dávám tomu patnáct hodin a bude to (samá hádka kvůli vačkám) i tady zamknutý 8

Ještě že není 359/359 Ach jo 10
22:03:10
05.11.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Evž@ 05.11.14 21:21:59: To slyším prvně, že by tohle továrna někdy jezdila...



-> gabo0000 05.11.14 21:41:01: To už je lepší, motor je potřeba naplnit, obráceně by to byl nesmysl.
21:41:01
05.11.2014
gabo0000
sanie 308 vyfuk 294
21:21:59
05.11.2014
Evž@
-> Tuner#2: proč ne :)...já viděl kdysi tovární 280/300
21:08:04
05.11.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> gabo0000 05.11.14 21:01:25: Nemas tu vacku ponekud obracene, takhle to nedava moc smysl...
21:01:25
05.11.2014
gabo0000
motor spodok nemusi mat kedze mam v aute kratku prevodovku a pocitam ze ho uz aj tak nebude mat kezde tam je vacka 294/308 cepek a ventily 38/31 obrovske kanaly a kratucke sane....nemam ho teraz doma takze ho neviem odmerat ale spolu so stvorklapkou tak 25-30cm bez trumpetiek

premer 38 s dlzkou 40cm a priemer 48 s dlzkou 30cm



btw stvorklapka priemer 48



tento motor nie je o spodku 6
zvětšit zvody 4-2-1 aky priemer trubiek? - obrázek od gabo0000 vložen 05.11.2014 21:01:25
upraveno 1x, naposled 05.11.2014 21:02:17
20:49:08
05.11.2014
elbacil
-> Petr Urban 05.11.14 19:56:14: nielen stredny rozmer je zlý ale všetky.Motor nebude mať spodok.Však uvidíme.Délka je dlžka a priemer je průměr.1
19:56:14
05.11.2014
Petr Urban
-> gabo0000: ten prostřední rozměr je zřejmě moc... Ale jak říkáš, ukáže graf. Délka u 38 a délka u 48 mm ? K jaké přesně vačce by to mělo být a jakou délku sání od hlavy po vstupní otvor karb. je ?
upraveno 1x, naposled 05.11.2014 23:18:41
18:46:04
05.11.2014
gabo0000
vyfuk hotovy, v sobotu dam foto. nakoniec som dal vnutorne priemery 38-48-56...mozno to nie je najrozumnejsie ani najlepsie ale vsak vsetko sa ukaze....graf urcite bude ale pocitam ze az na buduci rok...
14:37:42
27.10.2014
Gemini
-> gabo0000:



dairally.net/daihard/.../ DaiPipes.htm



toto vyzera lepsie......



taketo kalkulacky su uplne naprd......ale aj ta naprd mi dala ze pri 290/290 vacke na 1500ccm mas zacat s priemerom 35.5mm

(rozdiel pre 8v a 16v je akoby rozdiel 20-30stupnov v casovani, ak sa stym nepocita, rozdiel v zle vypocitanych dlzkach je radovo 5-10 cm)



ked das vacsi priemer ako mas dat, rychlost prudenia sa zmensuje a nedochadza k perfektnemu vyplachovaniu valcov.....ved si uvedom ze ak nemas velke vyfukove ventily tak mas priemer sedla max 27.5mm a ides skokom na 39mm?



treba trochu zachovat spojitost toho prudenia, tlakove vlny opustaju vyfukovy kanal nadzvukovou rychlostou, nemozes ich prilis spomalit....



proste zober trubky a zvaraj, a skusaj.....myslis ze som robil nieco ine ?
11:47:44
27.10.2014
gabo0000
-> Gemini: ja som nepovedal ze si nedam povedat...ja by som to len chcel pochopit preco prave taketo rozmery...este raz...tie priemery co si dal su vnutorne?
22:21:17
25.10.2014
Gemini
Ked si nedas povedat, vyskusaj svoju variantu....potom chcem vidiet graf
14:51:26
25.10.2014
gabo0000
..no vsak nejaky program na vypocet je aj tu



www.mez.co.uk/mezporting/ exhaust_length.html



nizsie to tu bolo spomenute ale vraj to je blbost...





pravdepodobne toto je jules tuning



rwdtuning.atw.hu/



predpokladam ze to bude to iste...
upraveno 1x, naposled 25.10.2014 14:52:57
11:14:29
25.10.2014
Petr Urban
-> elbacil: Asi neumím s vyhledávačem, ale nějak nemůžu jednoznačně najít, nepošleš link do sz či zde. Díky.
11:07:26
25.10.2014
elbacil
-> gabo0000: Neviem čo špekulujete.Chod na stranku-Jules tuning- a tam v sekcii výfuk je program na výpočet a potom neni co řešit.Nutnosť znalosti cudzieho jazyka.1
10:24:10
25.10.2014
Petr Urban
-> gabo0000: To už je zase moc... potřebuješ zachovat určitou rychlost odváděných plynů pro správnou funkci. Takto tlusté trubky jsem viděl na starém závodním BMW 2.0 L.
14:01:21
24.10.2014
gabo0000
-> Gemini: vnutorne priemery pises ze?



nebude to nahodou presa len trochu lepsie dat hrubie kedze ja to budem mat vo fabii takze cele vedenie je dlhsie...oproti skodovke...pdola mna toto sa neda zanedbat...



zatial podla mojej predsavy by som radsej daval 39-47-54



kedze tam je aj objem a motor bude len na otacky....
upraveno 2x, naposled 24.10.2014 14:19:13
09:55:08
24.10.2014
Gemini
-> gabo0000: potom 35-38-42



2. TDC Baba - Škoda 130 Maxi




tuto som mal vyfuk 4-2-1 s priemermi 32-36-40, mal brutalny krutak okolo 3500-5500, co bolo stavane na seriovu prevodovku.....zda sa to malo tie priemery, ale ono to funguje
06:34:17
24.10.2014
gabo0000
-> Gemini: neviem presne...predpokladam ze standardne rozmery...tak mam dohodnute ze ked budem mat predstavu o tom aky vyfuk chcem tak mam volat a nadiktovat rozmery a chalan si pripravy material...

Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:

téma bylo o průměru trubek trubky

Zastavil:Dušan

Extreme Tyres