Teplota oleje

prohledat
57 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 17.01.2010 do 21.01.2012, založil/a choze
řadit dle data
15:08:35
21.01.2012
Dušan
-> peti: zatim jsem s tim nejezdil, ale motor neklepe a je tichounkej. Cidlo oleje zhasne okamzite. Merak na tlak oleje zatim nemam. Ja beru olej z 8 misto cidla. To mam na 6
15:00:16
21.01.2012
peti
-> Dušan: a nakonec si ten olej zobral odtial spredu pod turbo? a ako sa to chova turbo nesposobi znienie tlaku v celom systeme?
14:21:32
21.01.2012
Dušan
jj omlouvam se, jsem to popletl
12:26:46
21.01.2012
peti
-> Dušan: pod 6-kou je nefiltrovany, ak sa bavíme podla oznacenia na prvom obrazku4
12:04:50
21.01.2012
Tomášš
-> Dušan: no nevím ale já si právě myslel že tam je filtrovaný a řekl bych že je
10:41:30
21.01.2012
Dušan
-> Tomášš: tam je zrovna jeste olej "nefiltrovany" takze v tom muze byt zbytek odlomku zeleza co nepobere saci kos. Ale hlavni je, ze to funguje.
22:52:22
20.01.2012
Tomášš
-> Dušan: já ho mám napojený na té osmičce
13:32:34
19.01.2012
peti
-> Dušan: ci ho budes brat s predu alebo zozadu to je jedno, tlak by mal byt rovnaky, s turbom nemem skusenosti neviem ci dajak ovplyvni tlak
13:26:25
19.01.2012
Dušan
-> peti: o to mi jde. Potrebuju nekde brat olej pro turbo. Snad tim neokradu kliku o tlak.
12:44:13
19.01.2012
peti
-> Dušan: podla mna ano je ten isty kanal, pod tou zatkou je vývrt k 1. hlavnemu lozisku kluky a odtial k vacke takisto ako vzadu pod č.8 k poslednemu lozisku, pod čislom 6 je este nefiltrovany olej4
10:20:11
19.01.2012
Dušan
Jen takova mala otazka mimo misu, Je mozny brat olej na mazani neceho jinyho pod cislem 5 ? Podle me je to stejny kanal jako 8. Viz prvni obrazek
10:01:48
07.11.2011
Discovera
-> vhml: To já vůbec nevím...je to sada čidlo a budík s auto Fann Olomouc za 490Kč.
19:35:45
06.11.2011
vhml
-> Discovera: předpokládám, že se to nekamarádí se škodováckým budíkem
19:02:38
06.11.2011
Discovera
-> čert: Ne je tam závit mám na to závitník:-)
12:13:54
06.11.2011
čert
-> Discovera: dělal jsi tam zavit? nebo to je jen do zašroubovaný do hliníku?
08:50:35
06.11.2011
Discovera
-> Jura_Favorit: Ani nemusíš závit čidla je jemný kónus označení si teď nepamatuji. Už při šroubování to jde ztuha. Lepidlo jsem tam sice dal, ale podletypu závizu by ani nemuselo být.



-> darklord: Jestli tam je tak jen malá. Navíc samotná aktivní část čidla je až na spod a ta pod tímto úhlem je pod olejem. Takže nemám strach.
22:58:09
01.11.2011
darklord
-> Discovera: nebyva zrovna v tom mieste vzduchova bublina?
22:52:03
01.11.2011
Jura_Favorit
-> Discovera: to vypadá jako super alternativa k mezikusu... Výborný nápad 6 Počítám že pojistit závitovým lepidlem je v tomhle místě samozřejmost, jinak to problém nedělá? Co na tom máš napojeno?
21:42:01
31.10.2011
Discovera
Detail.
zvětšit Teplota oleje - obrázek od Discovera vložen 31.10.2011 21:42:01
21:41:08
31.10.2011
Discovera
Já to řešil takto (nesere mě to ....přinejhorším zavařím)
zvětšit Teplota oleje - obrázek od Discovera vložen 31.10.2011 21:41:08
20:54:16
31.10.2011
COL
Vojtisek 29.10.11 20:41:03 napsal:

→ MOLSO: a označení Závit 1/8 – 27 NPTF je

závit M10?




Neni, ale je mu dost podobnej, prumer se lisi o asi 0.3mm a stoupani asi 0.05mm, profil nevim. M10x1 jsem do te NPTF diry zatocil, jde jen par zavitu a zatesnil zavitovym lepidlem a netece to. Bez lepidla to teklo. Mam to na redukci pod olejovym filtrem.
19:05:54
31.10.2011
Vojtisek
-> MOLSO: a nezúžuje se za závitem otvor za tou zátkou? aby čidlo teploměru nebylo větší než otvor
21:49:24
29.10.2011
Tommyk
-> Vojtisek: to nevim...
21:48:20
29.10.2011
Vojtisek
-> Tommyk: a co kdybych použit redukci a dal cidlo teploty chladící kapaliny, šlo by? Dal bych ho třeba do vany
20:43:23
29.10.2011
Tommyk
-> Vojtisek: není. je to konickej zavit. ale když uděláš M10x1 tak to tam na pár závitů dáš.. :D jestli to ale bude těsnit, to ti neřeknu..
upraveno 1x, naposled 29.10.2011 20:43:46
20:41:03
29.10.2011
Vojtisek
-> MOLSO: a označení Závit 1/8 - 27 NPTF je závit M10?
20:37:34
29.10.2011
Vojtisek
-> MOLSO: kujů, zejtra nasazuju3
20:35:32
29.10.2011
MOLSO
-> Vojtisek: tak olej tadial tecie 1 nevidim v tom problem
20:27:55
29.10.2011
Vojtisek
-> MOLSO: touhle redukcí to neměl omezit, ale je to funkčně dobře umístěný?
20:21:39
29.10.2011
MOLSO
-> Vojtisek: ak zozenies spravnu zavitovu redukciu a neobmedzis prietok oleja tak je to vzdy lepsie v kanali 4
20:19:43
29.10.2011
Vojtisek
kucí, pokusím se oživit téma. Mám doma jeden starší teploměr oleje a čidlo a přemýšlím, kam to zapojit. Je lepší do vany nebo sem, jak mám kroužek? Jde to bez obtíží nebo je to cajk?
zvětšit Teplota oleje - obrázek od Vojtisek vložen 29.10.2011 20:19:43
09:56:15
18.04.2011
COL
-> Vrba:



Merim to v pripravku pod filtrem. Je podobnej adapterum, ktery se tam davaji na dodatecnou nontaz olejoveho chladice. Tady jsou ale jen 4 diry na cidla. Adapter ma teplovodivy styk akorat na stredovem trnu, kam je namontovan misto filtru - po obvodu je to tepelne odizolovane tesnicim gumovym krouzkem, takze je to cele celkem intezivne prohrivane proudem oleje. Cidlo je sroub M10 s vyvrtanou dirou tesne az ke konci. Namontovan tak, ze cumi asi 1.8cm do prostoru s olejem. Dira je asi 6tka, u konce, kde sedi termistor je zuzena jen na jeho prumer. Konec je vyplnen teplovodivou pastou a cele je to zalito nejakym tepluodolnym tmelem. Termistor je:



cz.farnell.com/epcos/.../ 3878703?Ntt=387-87...



Ale k jeho vyhodnoceni pouzivam vlastni elektroniku.
08:05:06
18.04.2011
Vrba
-> COL: A psal jsi že jsi klasicky čidlo nahradil obyčejnym termistorem.Nad timhle jsem taky původně přemýšlel.Termistor by byl celej v oleji s minimální odchylkou teploty způsobenou vedením tepla do bloku,ale už jsem nenašel vhodnou zatku abych mu vytahl vývody mimo tlakový olej.Můžeš nějak blíž popsat Tvoje řešení?
upraveno 1x, naposled 18.04.2011 08:07:03
00:49:26
18.04.2011
COL
Ja mam cidlo pod filtrem (uz jsem topsal nekde nize) tj. za chladicem. Teplota oleje se pohybuje 80-115 st. podle stylu jizdy.
19:15:28
16.04.2011
Vrba
Já mám čidlo dané přímo na výstupu z olejového čerpadla.V tomto místě olej mění směr proudění o 90 stupnů a dá se predpokládat víření kolem čidla které zasahuje do kanálu cca 4mm.Snímaná teplota je 90 - 100 stupnů a celkem rychle se mění podle zatížení motoru.Redukce vyrobená doma.
zvětšit Teplota oleje - obrázek od Vrba vložen 16.04.2011 19:15:28
16:03:29
16.04.2011
vhml
-> dj.kimmi: otázka je jestli tou redukcí půjde čidlo prostrčit, o čemž pochybuju.



-> Rabbit: tak tak, přesnou hodnotu znát netřeba. Potřebuješ znát odchylky oproti normálu
13:45:10
16.04.2011
Rabbit
Já mám čidlo ve výpusťáku ve vaně. Čidlo je klasický škodovácký na vodu a budík taky, takže investice skoro nulová. Vyvrtatt díru a vytočit závit do výpusťáku snad zvládne taky každý. Navíc když to člověk zmrví tak se koupí novej výpusťák za 20kč a jede se dál ;-). Samozřejmě to neni žádnej etalon, ale vím že když je na budíku 40°C tak se motor už začíná prohřívat a u zahřátýho motoru se teplota pohybuje mezi 70 - 80°C. Je to na sériovým motoru 742.12, nalítáno asi 270kkm (při 150kkm G.O.), jízda na LPG.



PS: Je to jen o cejchování budíku. Kdybych byl extra puntičkář tak si seženu přesný meřidlo, ocejchuju si budík a hned budu vědět teplotu oleje, kterej mi vstupuje do mazacího systému. Takhle k hodnotě co naměřím přičtu 20°C a tuším jak na tom olej je.
upraveno 1x, naposled 16.04.2011 13:49:13
11:11:32
07.04.2011
dj.kimmi
Přátelé, podělím se s vama, našel jsem přímo firmu, která vyrábí redukce místo záslepky - vnější závit m16x1,5 na vnitřní závit m14x1,5 - firma JSC Brno pod kat. číslem HVR10/1415
20:06:56
18.01.2010
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
prave ze mineralni oleje maji suverene nejlepsi schopnost mazat i pri lokalnim mikroprepalovani.Proto se pouzivaji/pouzivaly na zabeh motoru
upraveno 1x, naposled 18.01.2010 20:07:25
11:00:13
18.01.2010
StepaNoFUN
Na závoďáku jsme měli čidlo na teplotu oleje ve vaně... A při hodně ostrý jízdě byla teplota oleje běžně mezi 100 - 120°C, nezřídka se stalo, že ta teplota vylezla až do hodnot, který budík PAL neuměl změřit (i s olejovým chladičem). Normální provoz a jízda volnou (při přejezdech) byla teplota cca 70-80°C Nicméně si myslím, že vědět přesnou teplotu oleje není moc podstatný. Mazací schopnost běžnýho minerálního oleje (15W-40) je cca od 40ti do 100 - 120°C (Třeba Tatra má povolenou provozní teplotu motoru 115°C a olej je tam taky 15W-40...) plně vyhovující...
10:52:55
18.01.2010
Martin136COUPE
Já také měřím ve vypoušťáku a při -5°C sem to po 15 km vytáh na 70°C. V létě v pařákách je tam 70°C hned a běžně se pohybuji kolem 80-85°C. Když to ženu na doraz, tak sem se už dostal na 95°C.
10:38:11
18.01.2010
Majklsto
-> COL: čidlo aj budík je pal, čidlo je v zátke vo vani. spravne zohriaty umna znamená ze teplota vody sa pohybuje medzi 80-90 a cakám kým bude budík teploty oleja ukazovat okolo 60. nikdy som nepochyboval o presnosti tohto sposobu merania a viem ze je to iba orientacna hodnoty ale aspon mám prehlad o tom ako sa tá teplota oleja vyvíja.

správne ohriate to býva tak po 10-13 km jazdy
10:27:31
18.01.2010
Jendo-virtak
ja meriam teplotu oleja vo vani mam cidlo na vodu umiestnene vo vypustnom srobe a som s tym spokojny
01:17:46
18.01.2010
COL
-> Jakub M.:

Stejne by mne zajimalo, jak to ma udelany.... pockame az se vyjadri.



No u mne ma olej teplotu pri ustaleny teplote vody klidne od voda-20 do voda+30, takze bych to moc na tu vodu nevazal.



Ja jsem nerikal, ze je nesmysl to merit v bode 8, ale ze bych se tam bal ovlivneni teplotou bloku. Pro jsem doporucil dat to do mezikusu, kde je takovy vliv podstane omezen - a pak vim, ze merim co chci a nemusim mit pochybnosti.



Jinak nejaky zaznam jsem kdysi daval do tohole tematu, ale motoru se tam moc nenakladalo:



skoda-virt.cz/cz/.../1217 22-teplota-vody-a-oleje?go topost=2...
01:05:50
18.01.2010
Jakub M.
-> COL:

píše že ve vaně ... což by vysvětlovalo takhle nízkou teplotu



Já jsem to sem myslím už někam psal.. asi podobný téma.. ale ještě jednou, pro zajímavost... máme čidlo teploty v místě "8" .. a rozdíl mezi teplotou bloku a teplotou oleje bývá cca 10 - 15°C, vetšinou má víc olej...(pokud tam není namontován výměník voda/olej) je to na motoru ve 135GL (viz ID).. ovšem možná že je to jen odchylka v měření .. každop. to dostačuje pro dobré rozpoznání kdy už je motor zahřatý a kdy už je to na olej moc. Vhledem k tomu, že se ta teplota mění celkem rychle (rychleji než bych odhadl změnu teploty bloku, která se nejspíš bude držet v okolí teplot chladící kapaliny) bych si právě nemyslel, že v tomhle bodě změřim spíš teplotu bloku.., protože jsou situace, kdy auto jede voda cca 85°C .. olej asi 90-100°C (měřeno podle PAL budíků .. takže bůhví co to je za hodnoty :D) zastavím.. za 10min. start, odjezd... voda v motoru má cca 80, olej je na 70ti ... pak samoz. teplota vody klesne (otevírá termostat)
00:50:13
18.01.2010
COL
-> Majklsto: Co u tebe znamena "spravne ohraty", ze olej ve vane ma 60? Nebo ze voda ma 90? Krom toho je u tebe ta teplota nejaka nizka. Jaky tam mas cidlo a jak ho mas pridelany?
00:01:57
18.01.2010
Majklsto
ja to meriam vo vani, nejake udaje to ukazuje ale ako povedal Vhml, je to skôr informatívne, rucicka este nikdy neprekrocila 70, ked mam okolo 60 tak je motor správne zohriaty
22:22:43
17.01.2010
COL
Ja ma zas rad, kdyz uz merak neco konkretniho okazuje, tak at to ukazuje spravne. Nakonec myslim, ze je dobre mit alespon predstavu, jak je ten olej teplej.
22:20:41
17.01.2010
COL
-> choze: to taky zalezi jaky cidlo a jak tam das, nebo jak si ho udelas, kazdpodne to, jak tam bude prekazet budes muset overit. Ja jsem pro mezikus, da se i koupit a je rovnou uzpusobenej na dostupny cidla (treba se zavitem M10x1). Ja jsem si delal vlastni cidlo ze sroubu M10 a termistoru.... :o) ale to bylo hlavne kvuli presnosti, protoze parametry dostupnejch cidel vs. jejich cena mne ponekud vytacely :o).
upraveno 2x, naposled 17.01.2010 22:27:52
21:40:18
17.01.2010
vhml
Ono je v podstate uplne jedno kam to zapojis. Je to stejne jako teplomer vody u novych aut, kde neni napsana ciselna stupnice. Po namontovani si otypujes kolik ti budik ukazuje kdyz je jeste motor studenej, kolik ti ukazuje kdyz se prohreje. Vic te zajimat nemusi. Jestli ma 80 nebo 90 stupnu je uplne jedno. Jde o odchylky od beznyho stavu. Me teplomer oleje ukazuje bezne 50 stupnu a vubec mi to netrapi, protoze vim, ze takhle ukazuje prohratej motor. Kdyz ma min tak ho nehonim.
Extreme Tyres