teplota vody a oleje

prohledat
20 příspěvků (zobrazeno 1 až 20) od 28.10.2009 do 17.09.2013, založil/a COL
řadit dle data
21:10:59
17.09.2013
WingArrow - zrušená registrace
-> COL 28.10.09 14:31:48: kto hľadá, nájde. 52 Ten graf nemá chybu a ešte keby bol na ňom priebeh tlaku oleja v súvislosti na teplotu oleja.
17:26:08
31.10.2009
Hrabosh
-> COL: Ty krokáče z přístrojovýcjh štítů jsou zajímavý ... já sem chtel použít modelářský mikroserva .. u těch je ale problém s tím, že běžně chodí jen do 180 stupňů. Jak to vypadá ty motorky? Dá se to nekde rozumně sehnat?
14:09:42
29.10.2009
COL
-> Klubko_: a prectenim popisu se zjisti, ze je to 1.5 v bloku 742.136.



-> David29:



vodni pumpa je normalni 742.136

vicko expanzky je 0.1Mpa :o)
12:38:04
29.10.2009
Klubko_
-> David29: tak to snad poznas z id, ja bych rekl 742.136
upraveno 1x, naposled 29.10.2009 12:38:25
09:48:23
29.10.2009
David29
-> Nwkt: A teplota okolnío vzduchu 40
09:42:06
29.10.2009
Nwkt
-> David29: A víčko expanzky
09:40:33
29.10.2009
David29
-> COL: Doufám, že to tu nezaznělo..

Co to je za motor, ale hlavně - jaká vodní pumpa?
23:53:04
28.10.2009
COL
-> Hrabosh: Ja jsem nechal puvodni vzhled pristrojovky, ale mechanismy meraku jsem vyhazel a nahradil krokacema (krom tachometru, ten je zatim puvodni) ze skodovackejch pristrojovejch stitu. Podsviceni a kontrolky jsou z LEDek s rizenim jasu, plus jsou tam udelany nejaky dalsi indikacni stavy (pomoci blikani kontrolek nebo jejich kombinace). Male indikatory jsem udelal prepinaci, takze meri bud palivo/tlak v sani nebo teplotu/napeti baterky. Informace to bere primarne po sbernici z jednotky, ale muze to fungovat i bez toho (akorat to nektere veci nebude umet ukazovat, treba tlak v sani). Nekde v tematu co jste dnes udelali jsou fotky castecne hotovych plosnaku (jsou 2 hlavni, jeden v prostoru otackomeru a druhy misto toho zadniho a 2 pomocny na drzeni motorku).

Snimac plovaku - meri se ten snimaci odpor (reostat), nejak se to asi prumeruje, to uz si nepamatuju, ale to neni problem v pripade poteby upravit.

V aute to zatim nemam, protoze jeden motorek se obcas chova divne a nevim proc.
17:20:36
28.10.2009
Hrabosh
-> darklord: Ne, fakt? No to mi ho vyndej ....



-> COL: Koukam na Tvoje ID a klobouk dolu. Ta jednotka vypada opravdu dobře ... mimochodem koukám, že plánuješ elektornickou palubku. Já to mám taky v plánu .. zatím mám takto udělaný teploměr ("jednotka" měří čidlem teplotu, PWMkem ovládá ručku a spíná větrák vepředu). Jak chceš udělat palivoměr? Plánuješ nějak digitálně filtrovat údaj z plováku tak, aby Ti to neukazovalo podle toho jakou zatáčku si zrovna projel?
16:48:41
28.10.2009
COL
-> vhml: ne tohle se neuvari ani za horka. Je pravda, ze na motoru je mala remenice prum. 86mm - ale to asi nevysvetluje tu prodlevu nez to zaclo rust, leda by ta voda obihala ultrapomalu a v tom zlomu tam dorazila od predu horka.
16:45:45
28.10.2009
COL
-> Hrabosh: je to zaznam dat z moji RJ. Voda je snimana klasickym skoda cidlem (termistor) na klasickem miste, akorat ocejchovanym. Akorat musim teploty vody orientacne hlidat na telefonu :o), protoze do stitu signal ted nejde. Olej je sniman take termistorovym cidlem (vlastni vyroba), ktery je v "redukci" mezi blokem a filtrem.
16:43:04
28.10.2009
vhml
-> COL: nejspise malý otáčky pumpy. Muj případ: stovka, velká řemenice na pumpě i větráku a 5listá vrtule a rozpálenej motor by se na volnoběh uvařil.
16:40:36
28.10.2009
COL
-> vhml: varit se nezacla, vylezlo to na necelcyh 97. Ono to zaclo rust uz pred tim a pak to jen "doslo", kdyz se zastavil motor. Zajimave je ale to misto, kde to zaclo rust... jeste nad tim zamyslim. Ze to zaclo rust celkem rychle, ale az po takove dobe, kdy to bezelo na volnobeh.
15:41:20
28.10.2009
darklord
-> Hrabosh: predpokladam ze teplomerom...
15:37:18
28.10.2009
Hrabosh
-> COL: Čím si to vlastně měřil?
15:20:45
28.10.2009
darklord
-> vhml: asi skorej podla grafu stanie/postrk vo fronte od 1400 + vypnuty motor do 1800. a fridex spravne nariedeny vydrzi bez varenia do cca 117°C, cize tam este bola hodne zaloha
upraveno 1x, naposled 28.10.2009 15:21:21
15:19:00
28.10.2009
vhml
Ten nárůst teploty v čase 1700 způsobilo vypnutí motoru a voda tak v něm začla vařit?
14:47:10
28.10.2009
COL
Topeni jsem si pustil cca v case 1000



Teplota oleje je pred filtrem (tj. po pruchodu chladicem). Jeste bych rad vedel, jak to vypada pred nim, ale tam nemam kam dat cidlo a taky uz na nej nemam vstup.



Termostat je 88C na 95% Wahler (5% Motorad).
14:41:48
28.10.2009
Hrabosh
-> COL: Zajímavé .. na průběhu teploty je jasně videt otvírání / zavíráni termostatu. Měl si zavřené nebo otevřené topení? A kde si měřil teplotu oleje?
14:31:48
28.10.2009
COL
Jen tak pro zajimavost sem davam zaznam teplot vody a oleje. Zajimavy je, ze teplota vody kmita vic a hlavne dele, nez jsem cekal.



Cervena je teplota vody, Cerna oleje, modra jsou otacky. Vodorovne cas v s, vertikalne teplta ve st. C a ot v n/100.



Je to nejprve jizda po meste, pak po jizni spojce, pak po meste, stani se zapnutym a pak vypnutym motorem, pak zas po meste a pak chvilku dalnice.
zvětšit teplota vody a oleje - obrázek od COL vložen 28.10.2009 14:31:48
Extreme Tyres