skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Benzinová el.pumpa zapojení erku.
22:32:47
25.08.2009
25.08.2009
aceboss
-> AZmotor: No to stou žárovkou mě nenapadlo Hold člověk se pořád učí Díky
13:30:21
25.08.2009
25.08.2009
AZmotor
-> aceboss: na ten bliz k zadnim sedackam...
a to je kontakt 15........kdyz nevis mas si to odzkouset zarovkou nebo zkouseckou kde mas po otoceni klicku +12voltu..
a to je kontakt 15........kdyz nevis mas si to odzkouset zarovkou nebo zkouseckou kde mas po otoceni klicku +12voltu..
13:23:47
25.08.2009
25.08.2009
aceboss
Nikdo neporadí?
14:06:06
24.08.2009
24.08.2009
aceboss
Tak další věci u které jsi nejsem jistej(respektivně už jsem ji zapoměl).
Když zapojím pumpu na ,,tvrdo'' jeden kabel na karoserii(tedy kostru) a druhý kabel na indukční cívku na který ze dvou kontaktu ji mám připojit ?Už jsem ji měl cca 2 roky zpět v autě,ale za boha si nemůžu vzpomenout na kterém kontaktu jsem ji měl.Díky za pomoc.
Když zapojím pumpu na ,,tvrdo'' jeden kabel na karoserii(tedy kostru) a druhý kabel na indukční cívku na který ze dvou kontaktu ji mám připojit ?Už jsem ji měl cca 2 roky zpět v autě,ale za boha si nemůžu vzpomenout na kterém kontaktu jsem ji měl.Díky za pomoc.
17:17:21
04.08.2009
04.08.2009
LiMaK - 742 forever
a jeste k tomu napojení "vracečky " dvěma téčkama...tak jak pise-> m8rinek: ...
vono to zní sice hezky, z vývodu šupnout vracecku přímo na přívod do pumpy...ale jak rikam, bych se bal té funkce...
fáčko a skoro všecky normalni auta maji vracečku řešenou hadicí přes půl auta zpatky do nadrže....
pokud by to šlo vymyslet tak jednodusš 10cm hadičkou kolem pumpy, tak proč by to dnešní výrobci nemontovali v rámci low-cost fábíí v htp s černýma naraznikama...ne, voni tahaj hadici pres pulku auta zpatky do nadrže....
vono to zní sice hezky, z vývodu šupnout vracecku přímo na přívod do pumpy...ale jak rikam, bych se bal té funkce...
fáčko a skoro všecky normalni auta maji vracečku řešenou hadicí přes půl auta zpatky do nadrže....
pokud by to šlo vymyslet tak jednodusš 10cm hadičkou kolem pumpy, tak proč by to dnešní výrobci nemontovali v rámci low-cost fábíí v htp s černýma naraznikama...ne, voni tahaj hadici pres pulku auta zpatky do nadrže....
17:05:49
04.08.2009
04.08.2009
LiMaK - 742 forever
-> Labros: no tak beru zpet, vono to jaksi i odstranuje bubliny z paliva, ktere pak se dostavaji jen do vetve vracečky a ne do karbu...tak jo no...ale prvořade jsem chtel zmínit to že si všichni myslí, že tam jdou "jen" semtam bubliny...což není až tak pravda....von tam vpodstate celkem dost teče zpatky benal s bublinama :-) teda jako tak dost, že na volnobeh to naplní 2l flašku za minutku
15:22:57
04.08.2009
04.08.2009
Labros
-> LiMaK - 742 forever: to není mylný název.
15:01:39
04.08.2009
04.08.2009
aceboss
-> LiMaK - 742 forever: Díky za popis nějak tak jsem si tu funkci +-představoval.Aspon jsem zase o něco chytřejší.
14:29:11
04.08.2009
04.08.2009
LiMaK - 742 forever
-> aceboss: tak ten odbublinkovavac mam zapojeny, jelikož motor 1,4, karbec lekr...lekr ma slabej jehlovej ventil v karbu, takže by mi to klasicka pumpa přetlačila a uchlastala....
tááákže, karbec má vlastně před sebou ten odbublinkovavač..(uplne stejne jako favo)
no ten odbublinkovavac je vlastně rozdvojka....má jeden přívod, nazvěme jej vysokotlaký přívod benzínu z pumpy. :-)
vevnitř je snad kulička či jakýsiu mechanismus, kterej pouší určitý tlak či objem či prutok.
vývody z něj jsou 2...jeden řekněme nízkotlaký vývod do karbu (lekr), kvuli tomu jehlovému ventilu.
2 vývod je řekněme zbytkový...pokud jehlový ventil uzavře č1, pak zbytečný benzín netlačí pořád na jehlový ventil, ale vrací se zpátky tím vývodem č2 zpátky do nádrže- vracečkou, neboli samostatnou hadicí zpátky do nádrže.
ono se tomu sice rika odbublinkovavač nebo odlučovač bublin, ale tohle je mylný název....když jsi vemes kolik paliva teče do karbu na volnobeh a při dejme tomu 3000ot...tak je ti jasné, že na volnobeh ve vracečce teče skoro plný průtok zpatky do nadrže....
tááákže, karbec má vlastně před sebou ten odbublinkovavač..(uplne stejne jako favo)
no ten odbublinkovavac je vlastně rozdvojka....má jeden přívod, nazvěme jej vysokotlaký přívod benzínu z pumpy. :-)
vevnitř je snad kulička či jakýsiu mechanismus, kterej pouší určitý tlak či objem či prutok.
vývody z něj jsou 2...jeden řekněme nízkotlaký vývod do karbu (lekr), kvuli tomu jehlovému ventilu.
2 vývod je řekněme zbytkový...pokud jehlový ventil uzavře č1, pak zbytečný benzín netlačí pořád na jehlový ventil, ale vrací se zpátky tím vývodem č2 zpátky do nádrže- vracečkou, neboli samostatnou hadicí zpátky do nádrže.
ono se tomu sice rika odbublinkovavač nebo odlučovač bublin, ale tohle je mylný název....když jsi vemes kolik paliva teče do karbu na volnobeh a při dejme tomu 3000ot...tak je ti jasné, že na volnobeh ve vracečce teče skoro plný průtok zpatky do nadrže....
11:26:51
04.08.2009
04.08.2009
aceboss
-> Ultim: Jeden možná pro někoho hloupej dotaz.Jakou přesnou funkci ten odbublinkovač vykonává (název lecos naznačuje)A mají ho všechny fava.
-> m8rinek: Toto řešení mě taky napadlo,ale bál jsem se toho,že by to moc nefungovalo respektivně,že by to fungovalo špatně tak jak to popisuje-> LiMaK - 742 forever: ,ale jako myšlenka jeto není špatné
-> m8rinek: Toto řešení mě taky napadlo,ale bál jsem se toho,že by to moc nefungovalo respektivně,že by to fungovalo špatně tak jak to popisuje-> LiMaK - 742 forever: ,ale jako myšlenka jeto není špatné
21:17:37
03.08.2009
03.08.2009
Ultim
-> m8rinek: No ale pokud uz to cerpadlo ma... Tak prece nebude kupovat dalsi ne?
18:58:37
03.08.2009
03.08.2009
m8rinek
a neni lepší než regl malej facet?
18:37:06
03.08.2009
03.08.2009
Ultim
-> aceboss: Jak jsem ti rikal,bud ti to nepretlaci,das odbublinkovac nebo regulator www.sport-parts.cz/index.
php?action=bro...
A zapojeni na el. pres to rele co pouzivaji feldy,nebo escorty...
A zapojeni na el. pres to rele co pouzivaji feldy,nebo escorty...
17:21:37
03.08.2009
03.08.2009
LiMaK - 742 forever
-> m8rinek: ja bych s timhle mel problem, aby se nekously tlaky.....teda jako jestli me pochopis, že pumpa bude sát z hadičky od nádrže poořád to samé, ale pak to pros to Tčko rozdělí...něco do karnu, něco zpátky, ale tam se to "zasekne" jelikož se to nebude mít kam dál dostávat, jelikož celý průřez hadice pujde z nadrže a tudíž beno v té vracecce bude jaksi "stát" na místě....
teda jako vychází z akvarijní praxe, kde mi toto na filtru právě vůbec nefachcilo jak mělo a díky pruhlednym hadičkám jsem to poznal...
praxe možná ale je jiná..pokud ti to fungovalo, tak sorry za pochybnosti
teda jako vychází z akvarijní praxe, kde mi toto na filtru právě vůbec nefachcilo jak mělo a díky pruhlednym hadičkám jsem to poznal...
praxe možná ale je jiná..pokud ti to fungovalo, tak sorry za pochybnosti
17:11:14
03.08.2009
03.08.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> m8rinek: A nemel si problem s odvzdusnenim, kdyz treba doslo beno nebo kdyz si to prvne startoval?
17:06:42
03.08.2009
03.08.2009
m8rinek
-> aceboss: já jsem to u vysokotlaký pumpy měl vymyšlený tak, že za pumpou byl Tkus, kterej vracel přes ,,brzdu,, (zmenšenej prumer) benzin na Tkus před pumpou
15:05:38
03.08.2009
03.08.2009
Peterr
Tiez som mal túto pumpu v m-ku, bol tam aj prepad, fungovala bohuzial iba pol roka.
Prepad by som navrhoval asi cez odbublinkovač z favorita, to je tá nádobka z karburátora favorita, dá sa kúpiť samostatne, a prepad asi ako aj v zahraničných autách... čiže hadičkou až dopredu do hrdla nádrže (tam spraviť závit a koncovku na nastoknutie hadičky)....
Ale tak nápadom sa medze nekladú... veľa šťastia pri práci....
Prepad by som navrhoval asi cez odbublinkovač z favorita, to je tá nádobka z karburátora favorita, dá sa kúpiť samostatne, a prepad asi ako aj v zahraničných autách... čiže hadičkou až dopredu do hrdla nádrže (tam spraviť závit a koncovku na nastoknutie hadičky)....
Ale tak nápadom sa medze nekladú... veľa šťastia pri práci....
14:51:18
03.08.2009
03.08.2009
aceboss
Potřeboval bych poradit ve věci použití ele.benzinové ve eRku.Již jednou jsem měl pumpu zapojenou cca 1/2 roku na motoru 130L/A a to tzv.,,na tvrdo'' jeden kabel kostra druhý cívka,bez přepadu paliva a hotovo.Ted se chystám dát do auta motor MPI a tudíš znovu použít ele,pumpu.V podstatě mi jde o dvě věci.
1.)Jak máte vyřešený přepad paliva když je půmpa v motorovém prostoru(nechci ji předělávat do předu) a nádrž v předu.
Jsem si vědom že pokud mi pumpa nepřetlačí jehlový ventil nebyl by přepad potřeba.Prosím NEpíšte mi jak to máte vyřešeno u eMka tam je to díky hrdlu nádrže jasné
2.)Jak máte pumpu zabezpečenou v případě např:havarie,aby se vypla a stále netlačila palivo které by mohlo vzplanout.
Tento motor by měl být konečný proto chci mít vše tak jak má být a hlavně mít BEZPEČNĚ zapojenou pumpu.
Budu rád za každou radu a pomoc.
Ještě fotka.Omlouvám se majiteli za zneužití snad promine jen podotknu,že mám uplně stejný typ pumpy jako autor fota.
1.)Jak máte vyřešený přepad paliva když je půmpa v motorovém prostoru(nechci ji předělávat do předu) a nádrž v předu.
Jsem si vědom že pokud mi pumpa nepřetlačí jehlový ventil nebyl by přepad potřeba.Prosím NEpíšte mi jak to máte vyřešeno u eMka tam je to díky hrdlu nádrže jasné
2.)Jak máte pumpu zabezpečenou v případě např:havarie,aby se vypla a stále netlačila palivo které by mohlo vzplanout.
Tento motor by měl být konečný proto chci mít vše tak jak má být a hlavně mít BEZPEČNĚ zapojenou pumpu.
Budu rád za každou radu a pomoc.
Ještě fotka.Omlouvám se majiteli za zneužití snad promine jen podotknu,že mám uplně stejný typ pumpy jako autor fota.