Dutiny, dutiny....

prohledat
147 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 11.04.2010 do 24.01.2018, založil/a minno
řadit dle data
18:25:41
24.01.2018
dragon_cb_cz
18:25:14
24.01.2018
dragon_cb_cz
Tak dneska vyzvednuto, teď jen vymyslet kam to uklidím, aby mi to děti neomlátily, rozhodnout se nad pár chybějícíma věcma a pak nazdobit... už aby to bylo 15
zvětšit Dutiny, dutiny.... - obrázek od dragon_cb_cz vložen 24.01.2018 18:25:14
23:16:53
25.12.2017
dragon_cb_cz
-> palinator: Hlíníkový rámy údajně (není to úplně exaktní disciplína) časem ztrácej tuhost a většina z nich dřív nebo později někde praskne - a svařit to ne vždy lze (resp. to brzo rupne znova). A celkově proti slušné oceli zas tak moc výhod nemá - krom pár top značek/typů to o moc lehčí není. Možná je to o trochu levnější....



Karbon je v tomhle trochu neznámá, na měknutí by trpět neměl, ale není karbon jako karbon, hrozně záleží z čeho a jak je to upečený, takže o tom materiálu říct něco obecnýho je složitý. A dřív nebo později u nich taky k nějakej zradě dojde - ale oproti hliníku je to relativně dobře opravitelný (většinou). Jenže cenově jsou pořád někde jinde než ocel.



Ale jak říkám, není to čistě rozumová volba, mám prostě pro ocelový trubky slabost 4
10:54:14
25.12.2017
palinator
-> dragon_cb_cz:

A co se děje s těma rámama co nejsou "na vždy"?
23:54:19
24.12.2017
dragon_cb_cz
-> palinator: Ani ne... má to svoje důvody, některý čistě osobní a iracionální (mám pro ocel prostě slabost), jiný vcelku racionální - krom titanu asi není jiný materiál víc "na vždy", jenže titan je cenově cca o řád jinde - od toho kolegy mám možnost koupit rám Morati SC 1.2, ale tam by místo 3.5 tisíce ta cenovka byla tak 30-35 tisíc odhaduju.



A proč "navždy" je taky celkem prostý, ke kolům většinou přilnu ještě o dost víc než k autům a zabíraj míň místa - takže politika "kupuju, neprodávám" je daleko snadněji realizovatlná 3
17:53:03
24.12.2017
palinator
-> dragon_cb_cz:

Jestli pak není lepší se na celej ocelovej rám vysrat. 3
18:33:26
23.12.2017
dragon_cb_cz
-> Vojťas: Gramy neřeším, nebo minimálně ne zásadně - což je patrný i z volby materiálu rámu 4 Pravděpodobný využití bude kolo sice do dobrýho počasí, ale takový, který se zásadně nebojím chvíli nechat stát před školkou, když ráno pojedeme s malou... takže to nebude úplně hvězdně osazený, spíš takový trochu co dům dal, kliky mám doma nejetý 105 5700 double, od kolegy mám přislíbený šaltry a brzdy ze starší ultegry, řazení ještě není rozhodnuto (včetně volby typu, jestli duály nebo dole na rámovce... možností je řada).



A ten vosk po vyschnutí bude pár gramů bych odhadoval... ta vrstva bude docela tenká a povrch trubek zas takovou plochu nemá.
09:43:42
23.12.2017
Vojťas
-> dragon_cb_cz: tak pokud to mas v planu na dozivoti, a je to takova ulozenka, tak to asi pomuze. Ale pokazis si tim hmotnost 1 docela by me zajimalo jakej rozdil to udela
20:40:56
22.12.2017
dragon_cb_cz
-> Vojťas: Tak hliníku se tohle netýká (a karbonu pochopitelně taky ne), u (některý) oceli to smysl dává... "Obyčejnej" ocelovej rám má tloušťku stěny trubky 1mm i víc, to jen tak neprohnije.



Tohle je ale dvakrát zeslabovaná Sanko ocel, přesný specifikace neznám, ale u srovnatelných trubek od Columbusu je v těch nejslabších místech tloušťka stěny 0.5-0.6mm - to už prohnije (do fáze kdy to nemá potřebný pevnostní vlastnosti) vcelku snadno - speciálně právě v těch zadních šavlích a podobných místech.



jako pokud ten rám chceš mít na pár let, tak je to úplně šumák - to vydrží. Ale u starších (20 a více let, ale občas i mladších) lehkých ocelových rámů jsou prohnilý zadní šavle vcelku běžná záležitost. Tenhle je "novej" - stará zásoba, nikdy nejetej - a stejně je uvnitř na některých místech liška a když s ním točím v rukou tak se tam přesejpá takovej ten "korozní prach"... takže to radši proleju, stojí to hovno a pomůže to docela dost. V zimě s tím sice jezdit neplánuju, ale i tak.



Kolega v práci má od Štěrby na míru stavěnou cyklokrosku z Ritchey trubek a když jí nedávno nechával přestavět (místo cantileverů kotoučový brzdy, úprava na Di2) a přelakovat, tak byl docela nepříjemně překvapený, co je uvnitř... říkal, že další ocelový rám by si nechal stavět jen z Columbus XCr nebo jiných "nerez" trubek....
16:52:35
22.12.2017
Vojťas
-> dragon_cb_cz: tak to asi vidim prvne ze by s ramem nekdo delal takovy veci 9
23:02:58
21.12.2017
dragon_cb_cz
-> radekra: To by se mohlo vlézt... nemám ten rám u sebe, rovnou jsem do něj nechal v obchodě nalisovat hlavový složení a zafrézovat domeček na středový složení, ale snad se to vleze.



Dám vědět, díky za tipy pánové, ušetřili jste mi hodně zkoumání.
20:58:21
21.12.2017
radekra
-> dragon_cb_cz: Tryska má tak 4mm
20:49:59
21.12.2017
dragon_cb_cz
-> Tuner#2: Super, tak snad ta koncovka bude dostatečně malá, aby do tý zadní stavby prolezla... kluci od FORT-a tam nenechali moc velký díry 8 Ale je to funglovka rám, tak bych ho chtěl pořádně ošetřit, ať je s trochou štěstí "na pořád".



Pro představu o co se jedná 1:
zvětšit Dutiny, dutiny.... - obrázek od dragon_cb_cz vložen 21.12.2017 20:49:59
20:40:18
21.12.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 21.12.17 20:17:22: Používám leta ten co radekra a je super.
20:32:32
21.12.2017
dragon_cb_cz
-> radekra: Aaaa, perfekt, tady je to i vyfocené! Díky moc.



-> Pavel P..: Jo, na ten jsem taky koukal, ale nikde nebyla ta hadička vidět... zkusím ještě konkrétně ten Motip pohledat, jestli to někde nenajdu... ale to co poslal Radek bude nejspíš ideál.
20:25:48
21.12.2017
Pavel P..
-> dragon_cb_cz: měl jsem kdysi od Motipu a byla k tomu stočená plastová trubička cca 40cm a na konci roztřikovací tryska.
20:17:22
21.12.2017
dragon_cb_cz
Máte někdo zkušenost s voskem do dutin "ve spreji" ? Konkrétně jestli je tam nějaká rozumná aplikační hadička, nebo je to jen klasický rozprašovač jako u olejů ve spreji? Důvod proč nechci řešit klasickou aplikaci stříkací pistolí je ten, že to nechci na auto - zamýšlený účel je ošetření ocelového rámu kola a i to malé balení "ve spreji" (400g nebo a podobně) je pravděpodobně násobně víc, než budu potřebovat... ale zase vzhledem k ošetřovanému prostoru to asi tu hadičku bude chtít, hlavní rámový trubky bych třeba ještě nějak prolil, ale do zadních šavlí už se bez ní dostanu těžko....



Případně nemáte někdo v Praze "rozděláno", že bych se zastavil?
08:48:28
16.10.2016
zajoch
-> J3STER: taky se muzu primluvit... Strikal sem s tim kapsy na fabii a nejake blbosti na škodné a fcajku 2
22:46:00
15.10.2016
minno
-> J3STER: Mám s tým skúsenosti, kupoval som to už niekoľkokrát...Fajn prípravok, ale je to len sprej, takže do takých dutín ako sú napr. prahy, sa to strieka blbo...
20:06:07
15.10.2016
J3STER
Má někdo zkušennosti s tímhle přípravkem? www.colorshop.cz/spreje-c 251/dinitrol-ml-spray-500m l-i827

Někdo tady použil Dinitrol 750 tak by ta značka měla být kvalitní.
13:29:24
15.04.2015
aDAm
-> Kadelus: projel sem malé díry na větší průměr a že by to byla nějaká škoda....



Představit si to je docela jednoduché, vezmeš vrtačku, vrták patřičného rozměru a jedeš dírku po dírce. Ale pokud se ti chce raději vyrábět menší koncovku, shánět jinou hadičku a v podstatě to celé předělat tak prosím i to jde ;)
upraveno 1x, naposled 15.04.2015 13:31:03
13:11:39
15.04.2015
Kadelus
Napadlo , ale to fakt nechci.

Přece radši upravim nářadí než auto - né? A ani si to nedokážu představit. To by podle mně bylo víc škody než užitku.......

Ale jestli si to už tady někdo dělal tak to dá vědět.
upraveno 1x, naposled 15.04.2015 13:14:06
11:47:47
15.04.2015
aDAm
-> Kadelus: a zvětšit díry tě nenapadlo?
11:43:11
15.04.2015
Kadelus
Tak já si u nás v unimaxu koupil pistoli na dutiny a když jsem celej natěšenej chtěl začít tak jsem zjistil že se mi to nevleze do otvorů - do žádnýho (teda zase do jednoho jo ale je to velmi nepříjemné2 ). Možná na to už taky přišli a tak jí momentálně prodávaj za 50% ceny. Já dával plnou pálku. Možná by šla dát menší hadička , ale ta koncovka tam neproleze stejně. Leda si koncovku udělat taky ....
zvětšit Dutiny, dutiny.... - obrázek od Kadelus vložen 15.04.2015 11:43:11
15:50:52
19.09.2014
Tomaso435
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): když vyteče už hodně voleje tak se mi rozsvítí :D
15:22:15
19.09.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Tomaso435: a máš na budíkách kontrolku mazání prahů? 3
15:10:52
19.09.2014
Tomaso435
-> Jirik_Tuňák1983: ani né, jenom následky po zaparkování budou jetě dlouho drsný :D
15:06:53
19.09.2014
Jirik_Tuňák1983
-> Tomaso435 18.09.14 09:52:35: A teď to smrdí jak rafinérka. 3
23:09:45
18.09.2014
palinator
Já mám strach že když vyleju dveře u Toleda něčim mastnym, tak mi pak nepudou opravit díry, co zase proreznou. 3
09:52:35
18.09.2014
Tomaso435
jinak já včera vyblil dutiny 1l ložiskový olej asi 300ml motoráku protože ložiskáč došel... plus do toho 3/4 pixly konkoru antikorozního nátěru... smíchat nabrat do stříkaček a vyblejt tím celý auto... myslim že to je dobrej koktejlík... rozjelo se to fakt všude
00:08:27
18.09.2014
Jarda/felda
-> Cumper 17.09.14 16:35:52: kup za necelý dvě stovky originál vosk do dutin 4
22:05:13
17.09.2014
dragon_cb_cz
-> Cumper: Pokud je fakt na dojetí tak se na to vyser úplně - pokud už je shnilá, nepomůže ani svěcená voda, pokud ještě není, tak do první technický to vydrží... ale vyjeťák fakt ne, kup někde stáčenej motorák za 40kč/l, víc než 2 litry ho potřebovat nebudeš....
20:00:02
17.09.2014
Tomaso435
-> Cumper: někde v práci si načepuj litřík čehokoliv. zřeď to trochou rezistinu a střikačnou to někam naper a nech to :D
16:43:15
17.09.2014
MOLSO
-> Cumper: vyjetak nie .... aspon cerstvy olej. Idealne dutinovy sprej
16:35:52
17.09.2014
Cumper
Nevíte někdo jak je to teda s tím vyjetym motorákem? Je to lepší než nic, nebo je to na houby a rozežírá to plech? Dostal jsem 105ku na dojetí a nechci do toho nic investovat, takže to chci vzít zespoda a dutiny alespoň vyjeťákem, ať se to rozpadá pomalejc.Dík
20:29:03
29.08.2014
krtik
-> Luky: taky jsme to tak udělali u naší Feldy. Použili jsme vyjeťák, což prý nebyl dobrý nápad. Don_pepe mi vysvětlil, že i ta trocha oxidů síry může dělat potíže. Další stříkání hold udělám trochu výplach asi hooodně naředěným čerstvým olejem benzínem. A pak znovu čerstvý olej s rezistinem.



jinak teda doufám, že rezistinu i mastnotky je tam dosti na to, aby oxidy síry nedělali potíže...? :-)
upraveno 1x, naposled 29.08.2014 20:29:57
20:24:45
29.08.2014
krtik
-> Jirik_Tuňák1983 a dragon_cb_cz : Tak, aby o tom aspoň věděli. Třeba by to šlo nějak ,,vypláchnout"... ale mají ji pro radost, takže nad tím asi mávnout rukou... Auto je nově postavené 7 let (nová karoserie) - jedná se o toto auto:

skoda-virt.cz/cz/.../3602 -zdenalova-s125l
13:47:19
29.08.2014
Luky
Ok, zůstanu u resistinu naředěného motorákem/převoďákem
13:26:45
29.08.2014
dragon_cb_cz
-> Luky: Polychlorované bifenyly:



Podrobný toxikologický výzkum postupně odhalil, že zatímco akutní toxicita PCB je nízká, výrazně nebezpečnějších je chronické vystavení nízkým dávkám, vzhledem k jejich schopnosti perzistence a bioakumulace. Za nejvážnější jsou považována karcinogenní rizika, zejména pokud jde o rakovinu slinivky břišní a rakovinu jater.[4] Dále bylo prokázáno, že mají nepříznivý účinek na výkon imunitního systému, poškozují játra a snižují plodnost. Velmi nepříjemným se ukázala jejich značná odolnost vůči rozkladu a velmi špatná vyloučitelnost z organismu. U savců se jako nejúčinnější jeví jejich vylučování mlékem, což představuje riziko pro další generace.



cs.wikipedia.org/wiki/Pol ychlorované_bifenyly
13:22:18
29.08.2014
Tomaso435
-> Luky: snad rakovinotvorný cosi
13:15:53
29.08.2014
Luky
-> dragon_cb_cz: co je v tom za mňamky?
13:09:24
29.08.2014
dragon_cb_cz
-> palinator: Poslední dobou už doufám moc často ne.



-> krtik: No pokud to dejchaj 25 let, tak už je to asi jedno.... stejně to z toho auta už nikdo nikdy nedostane, takže se s tím buď smíří, nebo to hodí do šrotu.
12:15:18
29.08.2014
Jirik_Tuňák1983
-> krtik 29.08.14 11:12:35: Jako že by to auto obrátili naruby a vytřeli to hadrem jo? 3
11:12:35
29.08.2014
krtik
známí mají ve 125 v dutinách trafoolej+rezistin a ta vůně, hmmmm... 6. Ale o závadnosti bych jim měl asi říct.
upraveno 1x, naposled 29.08.2014 11:24:39
11:07:42
29.08.2014
palinator
-> dragon_cb_cz 27.08.14 06:59:44:

vidíš to... a jak často se k těmto účelům používá 3
10:39:42
29.08.2014
Jozka
-> Tomaso435: 47
21:45:37
28.08.2014
Tomaso435
-> Jozka: netřeba utírat, podstatná je funkce :)
21:39:53
28.08.2014
Jozka
-> Tomaso435: Se to utře, no - mě teče ze dveří ještě po 10ti letech a to mám vosk (ale taky černý auto)..
21:34:00
28.08.2014
Tomaso435
-> minno: tak to je v pořádku že to z toho teče ještě 3 roky, to je to co potřebuju.. nic jinýho než olej do dutin nedávám... a vzhledem k tomu jak tu všichni měníte plechy a já jen jezdím, bych řek že to snad i docela funguje no :)
Extreme Tyres