Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

12:02:38
04.11.2012
Eidy
Včera jsem rozebral motor a šály jsou slušně v prdeli. Na druhým ložisku chyběla kompozice a bylo to vyjetý až do plechu. Ojniční jsou taky v prdeli. Klika v prdeli a druhá klika zrovna tak. Takže sháním klikovku nebo celej motor.
15:41:37
02.11.2012
TTomas
-> radekp: Jo tak...tohle jeho prvni Porsche s naprosto unikatnim vyfukem je opravdu bomba.
15:36:40
02.11.2012
radekp
-> TTomas:

Eidy 30.10.12 21:34:28 napsal:

Tomuhle říkám tvrdej podvozek

Rauh Welt Porsche 930 Stella Artois
1




narážel jsem na zvuk motoru porsche, protože moje alfa je taky boxer, ikdyž jen čtyřhrnek
15:26:12
02.11.2012
TTomas
-> radekp: Ja tu teda boxera nevidim...ty jo?
15:04:16
02.11.2012
kamikaze
10:37:36
02.11.2012
Eidy
-> kamikaze: díky. Já to prostě chci a musím rozchodit. Vždycky jsem všechno udělal jak jsem chtěl a ten Ital nebude vyjímkou.

A co na emisích? To sešteluješ a jede se dál, ne?
23:00:36
01.11.2012
kamikaze
-> Eidy: Jaj, no snad se povede, držím ti palce. Hlavně obdivuju tvoji výdrž, mě včera vyrazili z SME a nevím jak dál 8
19:00:27
31.10.2012
Eidy
-> U-Geen: Zatím to tak vypadá.

-> Zazaa: Řekněme, že na prsou je nálitek na držák snímače. O něj zapřu špičku šroubováku a opřu ho o zuby na řemenici (šroubovák rovnoběžně s klikovkou) a zatlačím. S tím výfukem je prdlajs slyšet. Ale když jsem zacpal tlumič botou, do nějakých 2000-2500 tam něco klepe. A jestli je to klikovka, pístní čep nebo zdvihátko, to nevím.
19:00:04
31.10.2012
radekp
-> Eidy: podvozek i celá kára luxusní...ale ten boxer25
17:40:28
31.10.2012
Zazaa
-> Eidy: kdyby ta klika hrkala 0.25 v hlavnich lagrech tak to musis ukrutne mlatit a nemit zadnej tlak oleje pac by vsechen valil mezi klikou a salama ven



pises mezi remenici a blok tak sem pochopil jako ve smeru kterej vymezuje axialni lozisko na klice (pohyb kliky dopredu-dozadu ve smeru remenice-setrvacnik)
17:19:12
31.10.2012
U-Geen
-> Eidy: to vypada na solidni pasticku ten "starej" motor, ne?
17:11:28
31.10.2012
vhml
-> Eidy: jo takhle. Tak to jestli má klika radiální vůli 0,3mm tak je to fakt zralý na vyhození do šrotu.
14:44:58
31.10.2012
Eidy
-> vhml: to máš pravdu. Ale já mluvím o radiálním pohybu.
14:34:42
31.10.2012
vhml
-> Eidy: tomu čidlu přece musí bejt axiální posun 0,25mm úplně ukradenej ne?
14:22:36
31.10.2012
Eidy
-> Tuner#2: Ony ty motory byly stejný, ale jen do 1992. Pak to celý změnily. Jenže s těma starýma motorama je to skoro jako shánět díly na RS. Je jich žalostně málo a kdo vybírá, přebere.

Rozměrově to víceméně sedí, držáky motoru bych tam dal, ale vstup a výstup vody je úplně jinde a jinak, sací strana hlavy je úplně jiná, prsa jsou úplně jiný, má to větší zdvih na klice atd. Ale spalováky jsou stejný, takže vnitřek tam nasypat půjde. Zvětším zdvihovej objem o nějakých 50ccm z 1940 na 1990. Písty jsou jsou asi o 100g lehčí. Jen ještě nevím, jestli souhlasí příruba pro setrvák. Jinak by to mělo bejt v cajku.

-> vhml: Když vrazím šroubovák mezi blok a řemenici s ozubením pro čidlo, tak se o hejbe o 0,25mm. To nasvědčuje vylítanejm šálám. Na tom druhým motoru se to ani nehne. A když zeřídne olej, začne se tam klikovka mlít a pak čidlo nestíhá. Taková je moje teorie.
13:57:21
31.10.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 31.10.12 13:48:19: Jejda jejda, taže nepůjde jen zaměnit a otestovat v čem je problém? Tak doufám, že tohle už je poslední tažení a že to tentokrát bude už vítězné 4
13:56:51
31.10.2012
vhml
-> Eidy: a předmostovej problém nalezen?
13:48:19
31.10.2012
Eidy
Zima bude dlouhá a proto jsem si přivezl v neděli jinej motor z AR 164. Sice je jinej blok, hlava, vačky, prsa, vana, klikovka, ojnice a písty a vlastně všechno 40, ale to půjde dohromady. Vezmu vnitřek a nasypu to do současnýho bloku. Jak se v tom šťourám, tak mám podezření, že hlavní ložiska mají to nejlepší dávno za sebou. Jsem prostě pitomec. Skočil jsem na špek a teď za to platím.

Aspoň to složím sám a zvětším trochu hup a dám lehčí písty.
21:52:19
30.10.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 30.10.12 21:34:28: NJ ale ten má nápravy navařené jako motokára 4
21:36:40
30.10.2012
Milan 136
-> Eidy 30.10.12 21:34:28: 1
Extreme Tyres