Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

18:25:47
27.04.2013
Shader
-> Eidy: Krása... prosím tě, tá páska je oboustraně stejné nebo né? Mám v práci totiž přístup k termo pásce (používá se k ochraně potrubí při odlívání tekutého železa) a ta má z vnitřní strany jakoby alobal. Tak nevím zda by to šlo použít 3
18:21:23
27.04.2013
Eidy
15m tam zahučelo jako nic. Páska se překrývá tak, že pod vanou je 5 vrstev a u jednotlivých větví to postupně klesá na 2 vrstvy. Teď to lakuju.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 27.04.2013 18:21:23
23:24:46
26.04.2013
Eidy
Něco dílů pro Kóču.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 26.04.2013 23:24:46
17:37:38
25.04.2013
Fifa
-> Eidy: Hele:
Lego 4AGE Engine by Solde
6
17:46:40
24.04.2013
MOLSO
-> minno: 40ka ti musí stačiť 4
15:10:00
24.04.2013
Nwkt
-> minno: Maximálně bych dal výměník a nijak to nehrotil
14:58:54
24.04.2013
minno
-> Tuner#2: a najazdené 500 tis. km s troma motormi a štyrmi karosériami alebo tak nejako3
14:41:02
24.04.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 24.04.13 14:21:59: Předpokládáš dobře, pamatuju si na diskuzi s Petrem s a ten s vozejkem do táhlých kopců měl olej 140°C a jezdil leta jen 10W40. 4
14:39:19
24.04.2013
vhml
-> Eidy: 100 stupnu bych se nebál. Kdyz jsme se Sharanem lítali v zimě tak tam bylo pořád kolem 110 a to je tam výměník. 100 je hodně zdravá teplota oleje. Hlavně ohřívat a zase ohřívat...
14:21:59
24.04.2013
minno
Keď už je reč o olejoch, pri akej prevádzke auta je už vhodnejšie liať do motora olej vyšších viskozitných tried zvládajúcich trvalejšie vyššie teploty ako olej bežného odporúčaného štandardu? Motor 136 s pár úpravami, využitie auta bežná premávka, občas aj krátke trasy, jazda väčšinou na spotrebu (piánko), ale sem tam počas jazdy svižné zvezenie pre zábavu, prípadne kopcovité a horské prejazdy na plný plyn (do kopca pár minút na plno, potom zas piánko....). T.j. žiadne dlhodobé zaťažovanie, skôr len občas pri prudkej akcelerácii, prípadne do kopca..... Predpokladám že postačuje klasika 10W40? 50tka by už bola asi moc zbytočná na takéto využitie, že? Nájazd 20 tis. km ročne.
22:17:47
23.04.2013
Eidy
-> Tuner#2: Teď jsem měl na záběh jen 10W40. Už jsem vypustil a teprve dal opět 60.

Ohledně kvaltů jsem nedělal nic. Zkusím seřídit kulisu a uvidím.
22:14:07
23.04.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy: Olej na 100°C je ideální provozní teplota ba naopak takovému oleji co máš (eď nevím zda 50tka nebo 60tka) se nic nestane ani při 140°C. Spíš bych se bál toho, když se olej nedostatečně ohřeje a hned tomu dáš na okruhu (třeba ráno po složení z podvalu). V takových podmínkách chce olej 10 - 15km než se důkladně prohřeje a přestane se trhat film... Ohledně vypadávání kvaltů, tys nějak měnil něco kolem řazení a nebo to zůstalo stejné jako s předchozím motorem? Osobně bych zkusil povolit kulisu řazení, poptlačit auto na rovině aby si vše sedlo a najít co nejlepší polohu neutrálu tak aby páka nikam netáhla.
21:22:28
23.04.2013
Eidy
-> Martin136COUPE: 47

Ale je fakt, že když jedu Volvem, tak si to užívám. Pořád mě překvapuje, jak drží. Dost jsem tomu propadnul. Ale s Kóčou, tu pošlu do zatáčky a nepřemýšlím, jestli to zvládne nebo ne. Vím, že jo, a že jsou ještě slušný rezervy. Na takový drncavý "zatáčkovatý rovince" v lesích jsem si říkal, že Volvo by to zvládalo asi líp. Jenže pak mrknu na budík a já jel 160 40.

A hlavně mám vždycky čistou hlavu. Nepřemýšlím nad ničím, jen poslouchám ušima motor a zadnicí podvozek. NIC VÍC.
21:16:03
23.04.2013
Martin136COUPE
-> Eidy: Daniel z Taxi: " Hmmm, takle bychom to jenom těžko stihli. Připoutal by jste se prosím ? Musím zařadit dvojku..." 40
20:57:58
23.04.2013
Tommyk
-> Eidy: 10% ? ale na trojku, ne? 3
20:53:32
23.04.2013
Eidy
-> Tommyk: Co pane? Pilu pane? Já pane? Ne pane.

V obci 50 a u cedule podlaha 40. Ale jinak jsem udržoval cestovní rychlost 120-140, což je sotva tak 10% plynu.
20:43:43
23.04.2013
Tommyk
-> Eidy: jak rika nwkt, dal bych chladič.. stejně s tim jezdis jen pilu (nb většinou, nemam pravdu?) takže nějaký zahřívání asi nemá moc cenu řešit.. výměník máš?



případně nějak pořešit termostat k oil chladiči
upraveno 1x, naposled 23.04.2013 20:43:56
20:41:43
23.04.2013
Eidy
-> Nwkt: Něco tam spáchám, ale fakt jsem nejel kudlu a přesto se to takhle hřeje.
20:32:12
23.04.2013
Nwkt
-> Eidy: A co ten olejovej chladič, když tam má bejt i v sérii?
20:31:14
23.04.2013
Eidy
Dneska jsem se byl projet a motor šlape parádně. Jen ten olej. Při svižné jízdě, byla teplota oleje po 15 km 100°C. To je prostě moc. Jediný vysvětlení jsou svody, takže přijdou omotat. Další drobnost je 4ka. Občas dobrý, občas má tendenci vyskočit. Když sešlápnu spojku a znova jí zařadím a dotlačím, tak už dobrý. Napadá vás něco?
Extreme Tyres