Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

23:32:00
31.07.2017
Eidy
-> ochoda: Máš 2 možnosti. Buď zanecháš setrvák a spojku z motoru a pak vymyslíš vystavováni spojky a nebo jako já, že nasadíš škodovácký setrvák a vše je vyřešeno. Tedy, ještě záleží na tlouštce mezikusu, tvaru bloku motoru a délce klikovky, aby byl setrvák tak nějak v původním místě. U mýho bloku to vychází celkem pěkně. Ale i tak se klikovky liší model od modelu.
23:07:50
31.07.2017
ochoda
-> Eidy: Bych se tak chtěl zeptat, když tam máš jinej motor, tak na špajzku ho doladíš mezikusem, ale jak se to řeší se spojkou? (pokud odpověď není tajná, moc díky předem)
22:43:49
31.07.2017
Eidy
Dneska zajímavé zjištění ohledně střev z nedávno dovezeného motoru. Přestože se jedná opět o motor z AR 164 super, který jsem už kdysi rozebíral, patrně soudruzi nelenili a opět odlehčili pohyblivé díly (poslední motor je nejmladší). Písty s čepem o cca 30g a ojnice o cca 60g :) Tak jsem si to zvážil jednotlivě a poskládal vše k sobě tak, že maximální rozdíl mezi sadou ojnice-čep-píst s kroužky je 0,12g :D Přičemž největši rozdíl mezi stejnýmy díly je do 1g.
01:20:00
28.07.2017
Eidy
Dnes jsem vyzvedl díly z motorservisu. Vložky přehonovaný, ojnice proměřený (v pořádku), klika břebroušená (ojniční už byly pod a hlavně byla ohnutá a házela o 5 stovek), blok proměřený (všechno do 2 stovek), hlava líznutá o 4 stovky. Klikovku, setrvák a řemenici jsem rovnou odvezl na vyvážení. V mezičase umeju a vyfoukám přivezené díly a připravím na skládání. Složím hlavu, usadím vložky do bloku (mám nové O kroužky pod vložky), navlíknu písty na ojnice a budu čekat na klikovku.

Mám tu taky Zdrubákovu zadní kapotu na úpravu, takže nudit se nebudu.
18:30:12
21.07.2017
rsvancara
-> minno: Ten pán, co jsem k němu dával motor já se zase běžně topí v 1.2TSi. Tak si snad ještě vzpomene, jak dělá GO Favorita :-D
16:36:31
18.07.2017
Milan 136
-> minno 17.07.17 22:18:21: prave ze dnes se zase zacina generalkovat :-D
16:36:05
18.07.2017
SO545
a to novsie TDi maju vstavanu softverovu korekciu vstrekovacov... to by ste sa divili kolko motorov je pred smrtou a idu hladko. u PD bezna prax... setri sa na vsetkom aj na TOP produktoch ci uz audi-vw alebo bmw mercedes.

Hold stare zlate casy ked auta nieco vydrzali a neboli najebabrane cidlami az po stresne okno...
16:04:11
18.07.2017
Eidy
-> minno: Do nových aut celkem jo. Vlastně všechno byly celkem moderní motory, kde se něco vysypalo. Některý jsou uvařený s prohnutou hlavou, na jiných se vymačkají dosedací plochy pro vstřikovače a když je kastle dobrá, tak má smysl to opravit než kupovat nový/jiný auto. Bazary taky opravují, když levně koupí auto s vadou a za pár tisíc mu zvednou výrazně hodnotu.
15:51:09
18.07.2017
castrol
-> minno: ale generalkuju a opravuju a ani nevies ako hufne
15:27:49
18.07.2017
Fifa
-> Čokin: Využil jsem už služeb brusírny Pokorný, nechával jsem přehonovat 4 vložky, s cenou a provedením spokojenost. Za honování 1 válce chtějí 300. Pravdou je, že jsem je zatím nemontoval.
22:18:21
17.07.2017
minno
-> Čokin: -> Eidy: hm, a to by človek povedal, že dnes sa už motory negenerálkujú/neopravujú :-)
21:00:01
17.07.2017
Eidy
-> Čokin: O těch jsem taky uvažoval. Nakonec jsem to dal sem www.brusirna-pokorny.cz/. Do konce týdne to snad budu mít, tak pak dám vědět. Po dílně se jim válelo asi 40 motorů. Taky mají kopec práce.
19:04:23
17.07.2017
Čokin
-> Eidy: Kam jsi to dával jestli to neni tajné? Já byl dneska zde:



www.vybrusy.cz/index.php/ kontakt-vybrusy-motoru



Vezl jsem tam hlavu na přerovnání, moc pěkná dilnička i přístup, vyloženě nestíhají, by jeden nevěřil jaký byznys jsou HTPčka a 2,5 Transportéry3
19:59:11
14.07.2017
Eidy
Dneska se v motorárně vrhli na moje věci, do týdne bude hotovo. Bohužel klikovka je na přebrus. Jednak kvůli průměru některých čepů tešně pod tolerancí ale hlavně háže o 5 stovek.

Mezitím si tu vylepšuju přípravek na stlačení ventilových pružin.
00:01:23
02.07.2017
Tuxik
Diky za pokec a podnetne pripominky, priste snad budu mit auto odladene vic :) Pohofest jako vzdy na pohodu, skodovka dojela bez problemu :)
23:54:04
01.07.2017
Eidy
-> Antony: Neee, dojel jsem až teď.

-> MVM: Navíc dostali komplet tabulku se všemi rozměry.
22:57:33
01.07.2017
minno
-> MVM 01.07.17 18:01:02: Ja som dával takto robiť ojnice na môj 136 motor. V podstate to spravili dobre, ale v každej ojnici šlo piestnym čapom v púzdre otáčať inou silou (niektoré čapy šli stuha, iné voľnejšie). Našťastie stačilo niektoré púzdra doladiť jemne šmirglom a bolo to OK.
22:44:01
01.07.2017
Antony - zrušená registrace
-> Eidy: to už jsi doma? Tos pěkně zácloně protáhl perka.
22:12:07
01.07.2017
MVM
-> Eidy 01.07.17 22:09:20: 3 No taky mě napadlo že jich máš víc .. ale vidim je na fotce u pístů , tak proto.4
22:09:20
01.07.2017
Eidy
-> MVM: Dobrá připomínka. Ale neboj, čepy dostali. Mám jich hodně ;)
Extreme Tyres