Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..



Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po

domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově

zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě

původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.



Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,

který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..



Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..



Nějaký stručný popis úprav..



- Motor



- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.

- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).

- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.

- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.

- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.

- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.

- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).

- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.

- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).

- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.

- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.



- Převodovka



- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta

- Suchý 5q, SP 4,22

- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96

- Kartery ve stříbrném laku

- Ocelová víka ložisek diferenciálu

- Olej Castrol Syntrans 75W-90



- Exteriér



- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..



- Podvozek a kola



- Přední náprava kompletně vyztužená.

- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.

- Horní ramena trubková by Wlad

- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.

- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.

- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.

- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.

- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.



- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.

- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)

- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.

- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.



- Kola

- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25

- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13

- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25



- Pneu

- Toyo R888 195/50 R15.

- Toyo T1-R 195/50 R15.



- Brzdy



- Předek chlazené kotouče Kalmar.

- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.

- Desky Ferodo DS2500



- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.

- Třmeny a desky Focus (TRW).

- Kotouče Peugeot (TRW).

- Lanovody a hadice na zakázku.



- Interiér



- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.

- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.

- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.

- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.

- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.

- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.

- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.

- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.



Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo

cennými radami..




Škoda 105 1.4 Weber




https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e



Škoda 105 L




Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

08:12:57
18.01.2024
Kocvin
-> minno: Neber si to osobně.. 1
07:59:49
04.01.2024
minno
-> Kocvin 03.01.24 20:15:20: Na mňa nadávaj koľko chceš, ale moju farbu auta urážať nebudeš3 3
20:15:20
03.01.2024
Kocvin
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Mě ta šedá taky srala ale.. 8 Nešlo na to nic pořádného vymyslet..
11:54:10
26.12.2023
Apple STS Chvojkovice-Brod
Škoda tý barvy, původní byla mnohem hezčí
16:43:19
25.12.2023
HribFun
-> TONCEK: já na to auto na Revivalu koukal a vypadá to, že zůstalo všechno stejně jako bylo, jen je přelakováné do bílé barvy
16:40:46
25.12.2023
TONCEK
Škoda, krásného auta, které mohlo zůstat v originálním stavu. A nemuselo se zničit predstavbou na nesmysl..
15:04:49
25.12.2023
JuroSport
Možno je v dobrých rukách ale za mňa škoda tejto fešandy
16:31:07
24.12.2023
P@WL
-> Kocvin 23.12.23 14:46:10: Takže technika zostala ako si ju mal ? 6

...tak to teda bolo asi dooosť ostré, keď skončila ako závoďák 2
20:17:58
23.12.2023
Kocvin
14:46:10
23.12.2023
Kocvin
-> P@WL: Po prodeji jí nový majitel nalakoval na bílo a začal s ni jezdit nějaké závody. Viděl jsem fotky z prvního závodu, myslím že to byl pražský revival a od té doby o ní nic nevím.
upraveno 1x, naposled 23.12.2023 16:30:30
20:19:30
22.12.2023
P@WL
Keď už spomínaš, ako a kde vôbec skončil tento sleeprik ? 2
13:18:44
16.10.2021
Kocvin
Prodáno..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 16.10.2021 13:18:44
00:44:37
02.10.2021
TONCEK
Proč???
21:46:29
02.09.2021
Eidy
21:30:33
02.09.2021
Kocvin
-> Mates: Dostane jí, neboj.. 5



Dokud to auto nebude dokonalé, tak pro mě nemá žádnou cenu, udělám nějaký progress a pak to stojí třeba půl roku venku, protože se mi do toho jednoduše, kvůli mé profesi prostě nechce. Upřímně, hodně jsem teď uvažoval jestli pokračovat a nebo to prodat a věnovat se jiným věcem.



Ale teď jsem se v tom po karosářských opravách, po nějaké době zase svezl a jsem v tom zas..
19:44:00
28.08.2021
Mates
-> Kocvin: je dobře, že ji opravís. Ten motor by si opravdu zasloužil péči, když je nadupaný 5
18:35:32
27.08.2021
Kocvin
-> T: Jo, až bude všechno 100% vyladěné a funkční, bude čas na takovou estetiku.. 1

-> Eidy: Pardon, tak to jsem si tě spletl.. 1
10:18:11
27.08.2021
onda
4 156
05:06:17
27.08.2021
-> Kocvin 26.08.21 21:00:46: myslím, že tam byl se mnou Milan a odplivnuti to nebylo asi přímo, ale dělat by jsi s tím něco měl 40
Extreme Tyres