Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..

Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.

Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..

Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..

Nějaký stručný popis úprav..

- Motor

- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.

- Převodovka

- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90

- Exteriér

- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..

- Podvozek a kola

- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25

- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.

- Brzdy

- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500

- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.

- Interiér

- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.

Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..


Škoda 105 1.4 Weber


https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e

Škoda 105 L


Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

21:34:21
26.08.2021
Eidy
-> Kocvin 26.08.21 20:57:12: Vyndáním okna se nic nezkazí. Je dobře, že tu boudu opravíš.
-> Kocvin 26.08.21 21:00:46: Fakt? To si nějak nevybavuju.
21:02:04
26.08.2021
david 105
Ty máš teda riadne nešťastie na toto... 8
21:00:46
26.08.2021
Kocvin
-> Eidy: Prý jste si s Téčkem na jarních Běšinech odplivli, když jste viděli ten bordel pod kapotou.. 33
20:57:12
26.08.2021
Kocvin
-> minno: Jojo..
-> Eidy: Ještě na tom kluci budou dělat, asi půjde preventivně ven i čelní sklo..
-> k.jarek: Jo, konečně se to dostalo na dílnu, ale letošní sezónu už nedojezdím..
19:48:52
26.08.2021
k.jarek
To moc rád vidím. Sem rád, že ses nakonec do té opravy dal. Jen tak dál6
16:35:06
26.08.2021
Eidy
Paráda, počítám, že touhle dobou je to už srovnaný.
15:43:24
26.08.2021
minno
-> Kocvin: Tak sa už naťahuje, paráda.
02:07:24
11.07.2021
Kocvin
Škoda 105 L
23:00:09
08.07.2021
Kocvin
-> COL: No nahoře mezi A sloupkem a dveřmi je mezera až dovnitř auta.. Jinak se to zdá všechno v pořádku.. V místě kde je ta molitanová vložka jsem ještě nebyl..
11:59:01
22.06.2021
COL
-> Kocvin 21.06.21 17:39:05: Hmm a jak vypadaji spary kolem dveri, treba ve srovnani pravo-levo? A vnitrek leveho A-sloupku dole v miste te debilni molitanove vlozky dobry?
08:18:17
22.06.2021
Kocvin
-> T: No právě, někdy to vodorovné značení nedává moc smysl.. Ale dodržovat ho člověk musí to je marné.. 7
Máš pravdu, že kdykoliv a hlavně za cokoliv v takovém autě.. 3
upraveno 1x, naposled 22.06.2021 08:47:49
06:19:20
22.06.2021
-> Kocvin: neschvaluju to, ale zrovna cestou na Běšiny jsem měl jedno blbé předjetí na přerušované a to jsem ho mohl předjet na plné mnohem bezpečněji, tak to si vyber 8
Jinak je jedno, jestli jedeš 10 nebo 1000 ks, chytit Tě můžou kdykoliv 3 4
23:45:26
21.06.2021
Kocvin
-> T: V pohodě, vidíš dobře no, proto jsem tady tu fotku nechtěl ani dávat a pak někomu vysvětlovat, že jedu jen když vidím.. Jakýkoliv konflikt by šel samozřejmě za mnou..
Díky, rám bude super, jen se pak musím vzdát nějakého dlouhého cestování (legálně).. 8
-> castrol: Ona přece je.. 1
-> miguelias: Všechny nakonec rozbiju.. 3
21:02:31
21.06.2021
-> Kocvin: nechci rejpat, ale je možný, že tam všude vidím plnou čáru?
Jinak držím palce při opravě, to víš, rám by byl super 5
20:36:16
21.06.2021
miguelias
Takže tu kastli co si odemně přivezeš taky rozbiješ ?1
20:16:26
21.06.2021
castrol
-> Kocvin 21.06.21 17:39:05: a to vyzerala ta kasna relativne zdrava ne ?
20:13:19
21.06.2021
Kocvin
19:43:48
21.06.2021
Kocvin
-> Eidy: Ten nosník nárazníku ohnul nejspíš samotný nárazník, jak se to zapíchlo předkem do hlíny.. Tady na fotce zepředu to jde možná trochu vidět..

Jo nejspíš tohle fakt opravím, výztužím a dodělám tak jak jsem popisoval.. Tahle kastle je krom tohohle handicapu fakt exkluzivní. Druhou bílou přivezu o víkendu a tam se nevyhnu vaření prahů, lemů a některých nosných částí..
19:07:34
21.06.2021
Eidy
-> Kocvin: Tomu hornímu nosníku u P kapsy rozumím, ale nechápu, jak se ohnul nosník u držáku nárazníku.

Takže rozhodnutí je tuhle boudu opravit, ok. Já jsem čekal, jestli se rozhodneš takhle a nebo budeš shánět jinou boudu/auto. Zase z tohohle by mohla být nová bílá a zatím by sis do jinýho auta postavil to, co tu popisuješ.
Extreme Tyres