skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stepanzadnazabava (problémy s Fordy)
prohledat
1012 příspěvků (zobrazeno 301 až 350) od 25.07.2021 do 01.07.2024, založil/a Matthes, záškodník z TechWebu
-> Matthes, záškodník z TechWebu: BTW - spíná Ti v tomhle teple při zastavení druhá rychlost větráku (samo při klimě)? Já jen že mám dojem, že to dřív nedělalo (nebo za dlouho) a teď mi spíná max. po minutě stání (na chvíli), i když není takovýhle palermo. Klima doplněná (po 2 letech chybělo asi 250g), chladiče jsem propral WAPkou...
Jak že ono se to říká? Nebrat žádný auta od F. Ford, Fiat a fšechny francouzký...
Tak teda po tom, co jsem se svezl z Vyššího Brodu do práce s Jumperem, tak si říkám zlatej Ford. Kolega musel z akce odjet o den dřív a jeho auto tam muselo zůstat do konce, tak jsem mu půjčil svoje, s tím, že druhej den pojedu já jeho...
Na to, že to auto mělo (podle tachometru) najeto necelejch 90tis., mi to přišlo, jak když jedu s některým naším 15 let starým autem půjčeným od dělníků s 300 najetejma.
To že to nejelo - dobrý... Sice váha cca stejná jako moje a tam kde bych u svýho po fofrklacku nešahal, tak tady jsem musel. Ale absolutně jsem v tom autě neměl jistotu. Kolíbe se to, krok pedálů mi připomíná spíš náklaďák... Tak jak jsem zvyklej, že moje brzdí při lehkým sešlápnutí pedálu, tak tady jsem tu brzdu šlapal jako spojku.
A to pomíjím to, že jsem (asi) marně hledal nastavení jasu přístrojů, když jsem si chtěl pohnout s bederkou, tak jsem zjistil že "not included", to samý blbá loketka...
Odkládací schránky silně chaotický a podobný pikačoviny.
Byl jsem docela rád, když jsem to auto předal a vzal si zase svoje.
Tak teda po tom, co jsem se svezl z Vyššího Brodu do práce s Jumperem, tak si říkám zlatej Ford. Kolega musel z akce odjet o den dřív a jeho auto tam muselo zůstat do konce, tak jsem mu půjčil svoje, s tím, že druhej den pojedu já jeho...
Na to, že to auto mělo (podle tachometru) najeto necelejch 90tis., mi to přišlo, jak když jedu s některým naším 15 let starým autem půjčeným od dělníků s 300 najetejma.
To že to nejelo - dobrý... Sice váha cca stejná jako moje a tam kde bych u svýho po fofrklacku nešahal, tak tady jsem musel. Ale absolutně jsem v tom autě neměl jistotu. Kolíbe se to, krok pedálů mi připomíná spíš náklaďák... Tak jak jsem zvyklej, že moje brzdí při lehkým sešlápnutí pedálu, tak tady jsem tu brzdu šlapal jako spojku.
A to pomíjím to, že jsem (asi) marně hledal nastavení jasu přístrojů, když jsem si chtěl pohnout s bederkou, tak jsem zjistil že "not included", to samý blbá loketka...
Odkládací schránky silně chaotický a podobný pikačoviny.
Byl jsem docela rád, když jsem to auto předal a vzal si zase svoje.
Dneska rano jsem se mrknul na telefon a vidim 2 chyby u transita. Tak sem se celej vydesenej mrknul, jestli to neni u myho auta
Nastesti to je u kolegy, tak sem se ho ptal, jestli nejel pichat nekam do lesa s buchtou a neurval neco na zadni naprave, coz se toho casu stalo jinymu kolegovi... No a prej ne, ze nebyl ani v zadny trave atd... Pak to samo zmizelo, tak nevime...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> David29: Bylo par typu jisticu, kde to takhle nevypadne... U modernichby to samozrejme fungovat nemelo.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ale ono to stejně vylítne a zůstane to shozený, ne?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: na nouzak se jezdio skoro 2 roky :) pak se sehnal jinej filtr a auto se prodalo... Nesmí se to tak prožívat :D
Tak transit furt nema rozvody... a dneska kolegovi chciplo Ducato u Klimkovic, fakt super. Sviti kure a jede v nouzaku. Tak dojel vlakem do Prahy ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Minulej tejden jsme jeli spolu, jeste, ze se to neposralo tehdy
Achjo.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Minulej tejden jsme jeli spolu, jeste, ze se to neposralo tehdy
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 23.05.23 18:14:37: Chyběl kus CYKYny, no...
Ale na funkci nemá vliv (dokud nesundáš vílo rozvodnice)![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale na funkci nemá vliv (dokud nesundáš vílo rozvodnice)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Nějaký barvy vole však to nemá na funkci vliv. Nejlepší je elektrika na chalupě zásuvky v hliníku myslím 1.5 asi opletene hadrem co se z toho sype, samozřejmě tažený 2x a vrcholem je nezapojeny PE a žili v tom 50 let a vychovali 2 zdravý deti![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No Ty woe...
-> StepaNoFUN: Jen pro blbý, tam je tedy pružina na pedálu jediná? Tzn. že zároveň drží spojkový ložisko tam kde má, aby nezabíralo?
-> David29: Takže pořád jsme všichni blbý? :-D
Prostě na to řazení se nepoužívá obyčejný lanko, který koupíš v železářství za pár korun a výroba tažno-tlačnýho lanovodu není úplně prdel.
Tažný lana dělaj dobře a levně třeba na Zbraslavi, ale tohle neuměj.
Prostě na to řazení se nepoužívá obyčejný lanko, který koupíš v železářství za pár korun a výroba tažno-tlačnýho lanovodu není úplně prdel.
Tažný lana dělaj dobře a levně třeba na Zbraslavi, ale tohle neuměj.
-> StepaNoFUN: No je to takovej lankodrát ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> David29 20.05.23 20:24:00: Třeba na karburátor u škodovky můžeš místo struny použít lanko, protože je jen "tažný" (zpátky ho vrací pružina na karburátoru a druhá pružina mezi páčkou karburátoru a nohou filtrboxu). Ale ostatní bowdenové ovládací prvky (sytič, táhla topení) ve škodovce jsou tažno-tlačné, proto tam nemůže být lanko, ale musí tam být struna...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> David29 20.05.23 20:30:23: Tak ještě jednou
-> Syny 20.05.23 20:22:24:
A co by se ovládalo tažným lankem? No právě že většina věcí, žejo... Něco zmáčkneš nebo sešlápneš a přes lanko se přenáší tah. Pak ten ovládací prvek uvolníš a zpátky se to vrátí přes pružinu. Viz jak třeba Štěpán zmínil brzdy na kole apod.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A co by se ovládalo tažným lankem? No právě že většina věcí, žejo... Něco zmáčkneš nebo sešlápneš a přes lanko se přenáší tah. Pak ten ovládací prvek uvolníš a zpátky se to vrátí přes pružinu. Viz jak třeba Štěpán zmínil brzdy na kole apod.
-> David29: Tak se podívej. Jestli to je tažno-tlačný, tak to určitě není lanko...
-> StepaNoFUN: No skoro budu přísahat, že tažno-tlačný budeme mít na dílně... Protože u ovládání bubnu žádná pružina není
-> David29: Ne. Na kole, motorce atd. máš taky jen tažný. Zpátky to jde pružinou. Na tlak musíš mít protiběžně motaný pružiny a ne lanko. Tažno - tlačný jsou dost speciální a používaj se právě třeba na řazení.
Kuwa jestli tomu stálě nerozumíš, tak zkus tažným lanem zatlačit auto na dílnu. Je to stejný.
Edit: a klidně si na něj navlíkni tvrdou hadici, abys tam měl ten bowden.
Kuwa jestli tomu stálě nerozumíš, tak zkus tažným lanem zatlačit auto na dílnu. Je to stejný.
Edit: a klidně si na něj navlíkni tvrdou hadici, abys tam měl ten bowden.
Nebo ještě jinak - když si koupím lanko v bovdenu, tak jsem snad automaticky tlačný, ne?
-> Syny: Což furt není odpověd na mou otázku.
Co by se ovládalo pouze tažným lankem?
Co by se ovládalo pouze tažným lankem?
-> David29: V bowdenu je proto, aby to bylo vedeny a lanko v nem klouze. Obyc lanko asi tezko bude tlacny, zejo :)
-> StepaNoFUN: No já žiju v tom, že v bovdenu je právě proto, aby bylo i tlačný ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
K čemu by byl, pouze tažný bovden...?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
K čemu by byl, pouze tažný bovden...?
-> David29: Tažno - tlačný... Tažný není problém. Tažno - tlačný je trochu problém.
-> StepaNoFUN: Jakože lanko v bovdenu dělá málokdo?
-> David29: Blbý je, že tažno-tlačný lana málokdo vyrábí. ;-)
-> Syny: Protože servisy fungují, jak fungují.
Já jak měl toho stříbrýnho Arocse, tak to byl nezvykle manuál, a prasklo lanko. 14dní říkali "zítra to přijde"![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Přitom to bylo prostě lanko v bovdenu. Kdybychom to bývali věděli, na nějakej servis jsme se vysrali a než by ten díl přišel, prostě by se to provizorně opravilo...
Já jak měl toho stříbrýnho Arocse, tak to byl nezvykle manuál, a prasklo lanko. 14dní říkali "zítra to přijde"
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Přitom to bylo prostě lanko v bovdenu. Kdybychom to bývali věděli, na nějakej servis jsme se vysrali a než by ten díl přišel, prostě by se to provizorně opravilo...
-> Jirik_Tuňák1983: Zas se to dělá jednou za životnost auta, interval je 240 Kkm... Jinak ja to nevymyslel
taky jsme zvyklej na to, ze z vika oskrabu silikon, dam novej a jedem...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Není to trochu plýtvání, oproti dílu, který by snesl zpětnou montáž?
-> Milan 136: Ale ja bych to i pochopil, ale dve veci mi nejdou do hlavy. Zaprve, jak je mozny, ze nedokazou alespon cca rict, kdy ten dil bude. To to nevi ani vyrobce? A za druhe, proc me neobjednali az kdyz by dil meli skladem? Auto bylo pojizdny, mohl jsem s nim jezdit celou dobu a dat jim ho az by meli naraznik. Ale chteli ho tam hned, i kdyz jim tam pak pres dva mesice stalo. A jeste ho tam nekde odreli ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Milan 136: Blbý, že jsem nenašel ani druhošku...
-> Syny 17.05.23 13:23:58: Ten servis s tím prostě ale nic neudělá. Když ten díl nemá výrobce, tak co má dělat? Já chápu, že zákazníka to moc nezajímá, ale já to vidím z té druhé strany. Často se čeká na různé díly.
-> StepaNoFUN: Je to možný, stačí to přizvednout a zarumplovat poloosou do všech stran a uvidíš...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Já že v poslední době se mi zdá, že se v tahu (do kopce, nejvíc to dělalo s podvalem) auto trochu rozklepe a po sundání nohy z plynu se to zase uklidní. Záruka tomu končí za 10dní, ale už na to seru, abych to dával na záruku.
-> Bukaj 17.05.23 11:10:13: Tak me treba kdyz pred 4 rokama trefili naraznik pred domem, tak jsem mel auto v servisu 2,5 mesice. Cekali na naraznik a nikdo mi nebyl schopnej rict kdy bude. A to mam normalni standardni naraznik, zadnej R-line apod... Ze ale ani nebyli schopny rict, kdy to bude, to uz mi hlava moc nebere taky.
-> StepaNoFUN: Podle Kelly byl 2.0 od 2015.
Ložisko poloosy no... U mýho focuse se to projevovalo strašným hučením v závislosti na rychlosti auta. Tam byly vysypaný krycí kroužky, vyjetý drážky kroužků atd., ale klec byla OK.
U transita byla vysypaná navíc i klec, takže poloosa lítala nahoru a dolu a v záběru to dělalo divný drhnoucí až kňučivý zvuky. V servise by asi měnili celou poloosu, ale stačí vyměnit to ložisko...
Ložisko poloosy no... U mýho focuse se to projevovalo strašným hučením v závislosti na rychlosti auta. Tam byly vysypaný krycí kroužky, vyjetý drážky kroužků atd., ale klec byla OK.
U transita byla vysypaná navíc i klec, takže poloosa lítala nahoru a dolu a v záběru to dělalo divný drhnoucí až kňučivý zvuky. V servise by asi měnili celou poloosu, ale stačí vyměnit to ložisko...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jak se to lozisko poloosy projevovalo?
Do tech 11/2017 davali jeste 2.2 ne? 2.0 EcoBlue prislo az touhle dobou.
Do tech 11/2017 davali jeste 2.2 ne? 2.0 EcoBlue prislo az touhle dobou.
-> Bukaj 17.05.23 11:10:13: Bohužel to není úplně ojedinělé.
-> Milan 136: Jasně, v servisu ne. Ale přijde mi ujeté (v dnešní době), aby běžné sériové auto stálo několik měsíců v servise a "čekalo" na náhradní díl. ![51](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/51.gif)
![51](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/51.gif)
-> Bukaj: Tyhle plechy bývají dost tenké a jsou lepené tmelem. Sundat to nedestruktivně většinou nelze.
Nikdo se nebude zabývat rovnáním a následnýma reklamacema, že z toho teče olej, když dílenská příručka říká vyměnit.
Nikdo se nebude zabývat rovnáním a následnýma reklamacema, že z toho teče olej, když dílenská příručka říká vyměnit.
-> Bukaj: Jo to jo, ale do rozvodů se neseru :-) Je tam gumovej řemen v oleji, ideální kombinace... Stačí, že jsem na tom měnil náboj kola a ložisko poloosy ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Myslel jsem, že bys to udělal jako melouch doma - když jsi psal, že je to "starší auto", tak předpokládám, že už je dávno po záruce...
-> Bukaj: Autorizak to nechce pouzivat znova... Jinak je to plech.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To je plechové, nebo je to nějaký plast? Nešlo by to sundat nedestruktivně a neměnit to?, respektive vyměnit jen to gufero (pokud to není nějaký atyp)?
Tyjo, tak máme jedno starý auto na výměně rozvodů asi měsíc a Ford má prej problémy s rozvodovejma sadama. Že všechny stahovali a nejsou k dostání až do června, kdy přijde nová série. Prý to visí na bočním krytu rozvodů, který se musí pokaždý měnit. Náhrada prý není. Čuměl jsem do Kelly, na chvíli jsem se zaradoval, ale pak jsem si všimnul, že registrace auta je v červnu a na Kelly píšou, že to je pro auta od 1.11.2017, což je naprd...
www.lkq.cz/Product/.../39 849642;39850140;1468;48529 02;42842669;42849365;44862 868;51144497;51092474
www.lkq.cz/Product/.../39 849642;39850140;1468;48529 02;42842669;42849365;44862 868;51144497;51092474
-> Milan 136: Aha... No ja to vratil do garaze umyty a bez (mnou zpusobenyho) skrabance.
Pujcit si to - OK. Vlastnit bych to asi nechtel.
Jeste asi pojedu pristi tejden s AR Gulieta (ci jak se to jmenuje). Ale to jen par km prezout... Tak snad se to cestou neposere. Toho se bojim vic, nez ze bych to zrakvil.
Pujcit si to - OK. Vlastnit bych to asi nechtel.
Jeste asi pojedu pristi tejden s AR Gulieta (ci jak se to jmenuje). Ale to jen par km prezout... Tak snad se to cestou neposere. Toho se bojim vic, nez ze bych to zrakvil.
-> StepaNoFUN 02.05.23 21:49:47: To nebyla narážka na Tebe, ale na plný internet videí Mustang crashů![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)