-> saskyn2: Tak popel z topení dřevem (čistým, žádné lakované zbytky nábytku nebo staveb) taky sypu na zahradu - jsou to koncentrované minerály...
...ale to, že jako vůl pak v někde na realizaci zahrady sbírám všude vajgly od dělňasů, kusy polystyrenu a jiných stavebních zbytků a často když kopu jámu pro výsadbu stromu nebo ručně upravuji terén a nacházím zahrnuté opdadky nejen ze stavby, to mne vytáčí.
A lidem je to jedno, že bydlí v baráku, který jim někdo postavil na smetišti - co oči nevidí...
Na můj pozemek nepustím žádnou těžší techniku, než je osobní auto - i kolegova dodávka je natolik těžká, že jedním přejezdem utuží půdu, která pak obnovuje své fyzikální vlastnosti mnoho let...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
to David 29 a ostatní co se nepoutají...
prohledat
399 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 18.06.2010 do 12.12.2024, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
12:48:48
12.12.2024
12.12.2024
Bukaj
12:01:35
12.12.2024
12.12.2024
saskyn2
-> Bukaj 12.12.24 10:07:17: Tak neříkám že to je správný, ale dřív se tak odpad celkem běžně likvidoval, když na chalupě kopnu do země tak běžně nacházím skleněný láhve a podobně. Doma naštěstí tohle nikdo nedělal, naopak sem tahali hezkou hlínu jako navážku. Ale pamatuju když sem byl malej tak babička neměla peníze na popelnici, tak taky popel běžně sypala po zahradě a nějaký sklo a tak vždycky házela do kbelíku co se vyhodil do naší popelnice.
10:59:27
12.12.2024
12.12.2024
David29
-> Bukaj: I mě by se líbilo, kdybych nemusel sjet z asfaltu... Ale bohužel
10:07:17
12.12.2024
12.12.2024
Bukaj
-> saskyn2 11.12.24 15:19:13: Jo, taky si myslím, že pokud je vlastníkem veřejný subjekt (stát, obec, ŘSD apod.) nebo se informace o škodě vůbec nedostane k vlastníkovi, tak nikdo náhradu požadovat nebude...
-> StepaNoFUN: -> David29: Já zase nemám rád stavební techniku na jakémkoli pozemku, kde je, byla nebo bude zahrada (či jiná plocha, kde má něco růst).
Jeden náklaďák, bagr či jen blbá dodávka dokáže způsobit nevratné škody nejen na stávajících dřevinách, ale i na půdě na mnoho desetiletí dopředu.
Nehledě na to, že stavební firmy (nebo minimálně někteří jejich zaměstnanci) jsou naprostí ignoranti a je jim to jedno, navíc většinou nejen nevědomky, ale i záměrně znehodnocují staveniště - odpad, zahrnutý pod zem nikdo neuvidí, takže vlastně neexistuje, zbytky stavebních či obalových materiálů, které vítr rozfouká po okolí, za rok zaroste býlí, takže je nikdo neuvidí, tudíž neexistují atd.
-> StepaNoFUN: -> David29: Já zase nemám rád stavební techniku na jakémkoli pozemku, kde je, byla nebo bude zahrada (či jiná plocha, kde má něco růst).
Jeden náklaďák, bagr či jen blbá dodávka dokáže způsobit nevratné škody nejen na stávajících dřevinách, ale i na půdě na mnoho desetiletí dopředu.
Nehledě na to, že stavební firmy (nebo minimálně někteří jejich zaměstnanci) jsou naprostí ignoranti a je jim to jedno, navíc většinou nejen nevědomky, ale i záměrně znehodnocují staveniště - odpad, zahrnutý pod zem nikdo neuvidí, takže vlastně neexistuje, zbytky stavebních či obalových materiálů, které vítr rozfouká po okolí, za rok zaroste býlí, takže je nikdo neuvidí, tudíž neexistují atd.
22:51:53
11.12.2024
11.12.2024
David29
Tam nezajedu. Si to uřízněte nebo vám to vysypu sem
A jde to
A jde to
19:08:58
11.12.2024
11.12.2024
ajok
-> StepaNoFUN 11.12.24 17:40:45: o tom mi neco povidej, s par lidma jsem se tam setkal a jakakoliv domluva 0
17:53:05
11.12.2024
11.12.2024
saskyn2
Jako jo, pro každýho má ten strom navíc jinou cenu, máme na zahradě dva ořešáky, všichni jsou líný to sbírat, nedej bože vyloupávat, takže každej rok jak kokot sbírám ořechy který pak rozdávám po sousedech, pak hrabu listí který pěchuju do bio popelnice. Prostě dva jsou úplně k hovnu, akorát s tím je práce. Tak jsem přišel s tím že jeden porazím, tvl hned byl ohen na střeše, prý v žádným případě, že je tu od toho na zahradě stín. Takže vlastně stejnej strom má pro mě hodnotu nula, spíš mínus za práci co je se sundáním, zatím co pro pani má hodnotu nevyčíslitelnou. Navíc teda kdybych jeden porazil, tak ten druhej pro mě rázem stoupne na ceně, protože další už nemáme a takhle velkej na zahradě nevyroste do konce mého života
To jen aby nebyla ta debata se stromy tak jednoduchá
To jen aby nebyla ta debata se stromy tak jednoduchá
17:40:45
11.12.2024
11.12.2024
StepaNoFUN
-> Bukaj: No ja jsem zazil opacnej extrem.
Delali jsme neco v Sareckym udoli (dobra adresa, kokot vedle kokota). Bylo potreba presunout 28t jerab, misto spise nebylo, nez bylo.
Konstatuju - urizni, nebo ulom tu spodni vetev od toho smrku. Byl jsem zastaven se slovy - Ty woe, to at te ani nenapadne. Jestli tu pri tom nekdo umre nikoho nezajima. Ale ten strom se nesmi poskodit. Protoze strom tu ma vyssi cenu, nez lidskej zivot.
Delali jsme neco v Sareckym udoli (dobra adresa, kokot vedle kokota). Bylo potreba presunout 28t jerab, misto spise nebylo, nez bylo.
Konstatuju - urizni, nebo ulom tu spodni vetev od toho smrku. Byl jsem zastaven se slovy - Ty woe, to at te ani nenapadne. Jestli tu pri tom nekdo umre nikoho nezajima. Ale ten strom se nesmi poskodit. Protoze strom tu ma vyssi cenu, nez lidskej zivot.
15:19:13
11.12.2024
11.12.2024
saskyn2
-> Bukaj: A protože policajt není odborník, tak tam napíše tohle a pojišťovna se stejně zařídí dle svého, tam maji na škodu takovy odborniky to budeš koukat. Jinak bych skoro řekl, že ve finále ani nikdo tu škodu na stromu nebude po pojišťovně nárokovat, ale třeba se mýlím...
15:12:35
11.12.2024
11.12.2024
Bukaj
-> saskyn2: No, ono je to vždy něco mezi. proto se také hodnota dřevin nevyčísluje v penězích, ale jako tzv. "sadovnická hodnota" v nějaké stupnici (nejčastěji buď 1-5 nebo 1-10, ale metodiku si každý může určit dle sebe)...
...každopádně se shodneme, že finanční výši škody by v každém případě měl stanovit někdo z oboru - stejně, jako škodu na zdraví nebude vyčíslovat zahradník, škodu na vozidle švadlena a škodu na stromu automechanik...
...jen mi není jasné, proč to v tom článku vůbec zmiňovali? Taková informace je pro většinu lidí zavádějící a pro informované navíc pobuřující...
...každopádně se shodneme, že finanční výši škody by v každém případě měl stanovit někdo z oboru - stejně, jako škodu na zdraví nebude vyčíslovat zahradník, škodu na vozidle švadlena a škodu na stromu automechanik...
...jen mi není jasné, proč to v tom článku vůbec zmiňovali? Taková informace je pro většinu lidí zavádějící a pro informované navíc pobuřující...
14:55:21
11.12.2024
11.12.2024
saskyn2
-> Sita: Já bych řekl že s těmi odhady se dá dost kouzlit no. Když odhadce napíše že to je strom v nejlepším věku tak věřím že to nějakou tisícovku dá, naopak když je potřeba tak je to strom na skácení a ještě od ceny pozemku odečte jeho vyčištění od náletových dřevin Stejně jako s barákem. Jinak zrovna ořešák je krásný příklad, všude po zahradě to vyráží samo, člověk to musí likvidovat, ale když to budu brát jak Bukaj tak třeba 40 letý ořešák přesadit na konkrétní místo je nereálné, takže teoretická hodnota v milionech, praktická pár stokorun...
13:35:35
11.12.2024
11.12.2024
Borderer
-> Sita: To mi připomíná pravej opak, co se děl u nás. Odkupovali jsme barák z dlouhodobého pronájmu do vlastnictví od LČR a oni poslali znalce, aby to ocenil. Ten tam tak chodil, kroutil hlavou, sem tam si něco brumlal, pak se mu trochu rozjasnily oči, když viděl moc pěknou žulovou podezdívku. Obešel barák, zjistil, že je prasklá (půlka baráku stojí na rostlým, půlka na bývalé hrázi rybníka), hluboce si povzdechl a konstatoval "tak to taky nic". Ve výsledku byla nabídková cena v podstatě hodnota pozemku s ovocnými stromy v produktivním věku.
13:22:57
11.12.2024
11.12.2024
Sita
-> saskyn2 10.12.24 22:34:09: ja se teda temahle vecma vubec nezabejvam, jen si pamatuju jak jsem zadal o hypo na tu moji rujnu a odhadce nemovitosti chodil, kroutil hlavou a pak rekl, ze jeste nafoti ty dva orechy na sade, ze pak to mozna vyjde
13:13:14
11.12.2024
11.12.2024
saskyn2
-> Bukaj 11.12.24 10:09:05: no já bych k veteránu přirovnával spíš nějaký 100-200 letý strom, ne běžnou lípu co stojí u silnice, tohle je spíš taková dost olítaná jedničková fábie a za tu ti dá pojištovna 15t, ne 350t za novou plus 400t za 20 let údržby. Ale jinak jo, chápu jak to myslíš.
-> Bukaj 11.12.24 10:12:42: jo souhlas samozřejmě já za to dostanu zaplaceno a víc mě to nemusí zajímat, jen říkám že chápu pohled zahradníka který se o ten strom stará a pak ho někdo odcenní na litr. Jen se bohužel nemůže vyplácet škoda podle pohledu zahradníka ani automechanika co se o auto staral.
-> Bukaj 11.12.24 10:12:42: jo souhlas samozřejmě já za to dostanu zaplaceno a víc mě to nemusí zajímat, jen říkám že chápu pohled zahradníka který se o ten strom stará a pak ho někdo odcenní na litr. Jen se bohužel nemůže vyplácet škoda podle pohledu zahradníka ani automechanika co se o auto staral.
10:12:42
11.12.2024
11.12.2024
Bukaj
-> saskyn2 10.12.24 22:44:38: Je to tak. Jen s tím rozdílem, že Ty jsi za tu práci dostal adekvátně zaplaceno a "borec" má právo se svým majetkem nakládat dle svého uvážení. Ale taky mne nakrklo, když jsem se od sestry kámoše, kterému jsem před lety prodal svou Feldu, dozvěděl, že ji nechal sešrotovat, protože na ní něco rozebral a neuměl to dát dohromady. Přitom stačilo zvednout telefon a zavolat...
10:09:05
11.12.2024
11.12.2024
Bukaj
-> saskyn2 10.12.24 22:34:09: S tou cenou alejového stromu - ten strom má cenu právě na tom místě, na jakém roste. Nejde jednoduše přijít a přesadit jej. Tedy - přesadit takový strom možné je, ale vyžaduje to speciální postup, strojní vybavení a několik let trvající přípravu na přesadbu.
S hodnotou takového stromu je to podobně, jako třeba s veteránem - zatímco krásný zachovalý veterán má hodnotu vysokou, tak stejný vůz ve stavu vraku má hodnotu maximálně tak náhradních dílů (v případě poškozeného stromu palivového dřeva). Hodnotu určuje čas - doba, po kterou se strom či auto dochovaly v dobrém stavu - s postupujícím časem hodnota roste. Jediný rozdíl je pak v tom, že z vraku se s patřičným úsilím a nemalou investicí dá opět udělat krásný veterán. Se stromem je to v tomto ohledu horší...
...ale i v případě toho veterána to bývá na pováženou - z finančního hlediska je taková renovace velmi často nerentabilní a přesto se renovuje leccos.
A je to tak dobře - kdyby lidé nedělali věci, které "nikdo nezaplatí", civilizace by šla velmi rychle do háje...
S hodnotou takového stromu je to podobně, jako třeba s veteránem - zatímco krásný zachovalý veterán má hodnotu vysokou, tak stejný vůz ve stavu vraku má hodnotu maximálně tak náhradních dílů (v případě poškozeného stromu palivového dřeva). Hodnotu určuje čas - doba, po kterou se strom či auto dochovaly v dobrém stavu - s postupujícím časem hodnota roste. Jediný rozdíl je pak v tom, že z vraku se s patřičným úsilím a nemalou investicí dá opět udělat krásný veterán. Se stromem je to v tomto ohledu horší...
...ale i v případě toho veterána to bývá na pováženou - z finančního hlediska je taková renovace velmi často nerentabilní a přesto se renovuje leccos.
A je to tak dobře - kdyby lidé nedělali věci, které "nikdo nezaplatí", civilizace by šla velmi rychle do háje...
22:44:38
10.12.2024
10.12.2024
saskyn2
-> Bukaj: Ale jinak Tě naprosto chápu, že z tvého pohledu dá obrovskou práci takový strom vypiplat „od miminka“ a pak ho někdo odcenní na 1000kč, ale tak to bohužel je, já taky třeba opravím auto a borec si pak za rok koupí nový a tohle nechá sešrotovat, takže jsem vlastně dělal jakoby zbytečnou práci...
22:34:09
10.12.2024
10.12.2024
saskyn2
-> Bukaj: Tak jasný že to je jiná kategorie, proto taky v odhadech bývá kolem 200Kč ale ten princip je podobnej, taky ho znalec nenacení na cenu výsadby plus náklady za celou dobu údržby resp. používání. Povolení k pokácení s cenou nemá nic společného, to je spíš kvůli ochraně přírody a ovocný strom se bere jako užitkový a že místo něj zas vysadíš nový. Mimochodem do nějakého průměru můžeš klidně bez povolení kácet co chceš, ale to určitě víš.
Nebo teda ještě jinak. Když ten strom u silnice má cenu 100t tak kolik kupců na takový strom za takovou cenu seženeš? Jestli nějaký jo, tak bych o pár takových stromech věděl, co mám pozemek po pradědovi tak tam je takový nálet, kdybys sehnal kupce tak budu druhej nejbohatší Čech hned po Andrejovi
Nebo teda ještě jinak. Když ten strom u silnice má cenu 100t tak kolik kupců na takový strom za takovou cenu seženeš? Jestli nějaký jo, tak bych o pár takových stromech věděl, co mám pozemek po pradědovi tak tam je takový nálet, kdybys sehnal kupce tak budu druhej nejbohatší Čech hned po Andrejovi
21:19:19
10.12.2024
10.12.2024
Bukaj
-> saskyn2 10.12.24 18:42:30: Tak ovocný strom je zase úplně jiná kategorie.
Proto například na kácení ovocných stromů (až na výjimky - například u historických objektů nebo vzácné či chráněné exempláře) nepotřebuješ žádné povolení...
Proto například na kácení ovocných stromů (až na výjimky - například u historických objektů nebo vzácné či chráněné exempláře) nepotřebuješ žádné povolení...
18:42:30
10.12.2024
10.12.2024
saskyn2
-> Bukaj: Jak říkám nejsem odborník, a chápu že ten strom tam musí růst třeba 40 let aby byl takhle velkej a ta jeho údržba něco stojí, ale zas tam těch 40 let slouží ne? Podle mě to takhle nefunguje, podívej se na nějaký znalecký posudek třeba při prodeji nemovitosti, ty ovocný stromy se ohodnocují cca na 200 Kč za kus a taky nikdo neřeší že to někdo musel zasadit a 40 let opečovávat. To je jako kdyby ti měla pojištovna u nabouranýho auta proplácet všechen servis co si na něm kdy dělal Pokud by to fungovalo jak říkáš a každý strom u silnice měl cenu 100k tak by se muselo hlavně i zdražit povinný ručení...
každopádně ta cena v protokolu nemá na případné plnění žádný vliv, takže bych si z toho fakt nedělal vrásky.
každopádně ta cena v protokolu nemá na případné plnění žádný vliv, takže bych si z toho fakt nedělal vrásky.
13:31:17
10.12.2024
10.12.2024
Bukaj
-> saskyn2 10.12.24 12:03:36: To "chroští okolo" je právě známka toho, že to někdo "udržuje" (jsou to letošní výmladky té lípy - přirozená vlastnost lip je obrážení z báze kmene a v případě, že ty výmladky někdo odstraní, následně těch výmladků vyroste mnohem víc). Bohužel, u nás jsou aleje kolem cest většinou v "péči" silničářů a podle toho ty stromy také dost často vypadají.
Nechci generalizovat, ale v tomto ohledu nevidím za posledních několik desetiletí příliš pokrok - stromy podél cest jsou zásahy "údržby" spíše poškozovány.
A srovnávat hodnotu alejového stromu s hodnotou stormu, průmyslově pěstovaného pro tvorbu biomasy je také mimo. Nehledě na to, že kdyby podobné poškození utrpěl strom, pěstovaný na dřevo (nikoli palivové, ale stavební), jeho hodnota se tím také řádově sníží - ze stromu, ze kterého mohly být prkna, latě či trámy za desetitisíce se během pár let stane strom, vhodný tak maximálně na palivové dřevo či štěpku...
-> palinator: Ne, jen mne štve, že zdravý alejový strom spousta lidí vnímá jako bezcennou věc, kterých je všude plno a kterou lze bez problému nahradit a jehož zničení spraví pár tisícovek...
Nechci generalizovat, ale v tomto ohledu nevidím za posledních několik desetiletí příliš pokrok - stromy podél cest jsou zásahy "údržby" spíše poškozovány.
A srovnávat hodnotu alejového stromu s hodnotou stormu, průmyslově pěstovaného pro tvorbu biomasy je také mimo. Nehledě na to, že kdyby podobné poškození utrpěl strom, pěstovaný na dřevo (nikoli palivové, ale stavební), jeho hodnota se tím také řádově sníží - ze stromu, ze kterého mohly být prkna, latě či trámy za desetitisíce se během pár let stane strom, vhodný tak maximálně na palivové dřevo či štěpku...
-> palinator: Ne, jen mne štve, že zdravý alejový strom spousta lidí vnímá jako bezcennou věc, kterých je všude plno a kterou lze bez problému nahradit a jehož zničení spraví pár tisícovek...
12:33:35
10.12.2024
10.12.2024
palinator
-> Bukaj:
Děláš jak kdyby to byl pětisetletej strom někde v Praze na náměstí...
Děláš jak kdyby to byl pětisetletej strom někde v Praze na náměstí...
12:03:36
10.12.2024
10.12.2024
saskyn2
Já teda taky nejsem odborník na stromy, ale podle toho chroští okolo předpokládám že se o ni nikdo nijak moc nestaral a bud tam vyrostla sama, nebo to tam někdo kdysi dávno vysadil. Cena se počítá řekl bych podle toho jakou cenu má podobný strom např v lese a to o moc víc jak těch 1000Kč nebude. Navíc teda tohle bude odhad policajtama který musí něco do protokolu zapsat, na případné plnění od pojištovny to nebude mít žádný vliv, takže bych si z toho nedělal vrásky.
11:50:06
10.12.2024
10.12.2024
Milan 136
-> Bukaj 10.12.24 10:54:26: To teda. Nejsem odborník na stromy ale to musel odhadovat úplný ignorant.
11:49:48
10.12.2024
10.12.2024
Bukaj
-> Vojťas: Jen pro ilustraci - cena rostlinného materiálu běžné velikosti vysazovaných stromů při zakládání veřejné zeleně (viz přiložené foto z webu Arboeko s.r.o.) je v případě lípy cca někde mezi 5-10 tisíci korun (jen strom). Předpokládám, že ve veřejných zakázkách k tomu bude solidní marže realizační firmy, dále výsadbový materiál (substrát, kotvení, atd.) doprava, samotná výsadba a následná péče - zálivka, výchovný řez po dobu alespoň 10 let od výsadby atd. a jsme někde mezi 50 a 100 tisíci a stále je výsledek úplně jinde, než 30-40 let starý zdravý strom...
10:57:28
10.12.2024
10.12.2024
Vojťas
-> Bukaj 10.12.24 10:54:26: zajímavý, taky mě to tam zaujalo. Tisíc korun nebude stát ani pokácení.
10:57:01
10.12.2024
10.12.2024
David29
-> Milan 136: To je děs, když ti takhle strom vyroste do cesty. Neuděláš nic no
10:54:26
10.12.2024
10.12.2024
Bukaj
-> Milan 136 10.12.24 10:35:34: Smutný je ten odhad škody - 1000 Kč na listnatém stromě
Ta lípa nemá moc šanci takovéto poškození úplně zacelit - zvláště, když se stalo v nejnevhodnější možné době (konec vegetačního období, hojení započne až na jaře a do té doby bude na poškozená pletiva působit nejen povětrnost, ale i sůl a další negativní vlivy), takže ten strom má pouhých pár let perspektivy, než mrtvé dřevo sežere houba a pak jej někdo označí za nebezpečný a pokácí jej.
Takže takováto škoda na stromě je nevyčíslitelná, protože jde o naprosté znehodnocení jinak mladé a vitální dřeviny a není reálné ji nahradit. Výsadba vzrostlého 30 let starého stromu sice není nemožná, ale určitěji pojišťovna neuhradí - jde o vyšší stovky tisíc jen za rostlinný materiál a další stovky tisíc za transport, výsadbu a povýsadbové opatření...
Tohle mne docela vytočilo, jak jsou lidé lhostejní k veřejnému prostoru - zajímalo by mne, kdo ten odhad škody dělal - 1000 Kč je výsměch...
Ta lípa nemá moc šanci takovéto poškození úplně zacelit - zvláště, když se stalo v nejnevhodnější možné době (konec vegetačního období, hojení započne až na jaře a do té doby bude na poškozená pletiva působit nejen povětrnost, ale i sůl a další negativní vlivy), takže ten strom má pouhých pár let perspektivy, než mrtvé dřevo sežere houba a pak jej někdo označí za nebezpečný a pokácí jej.
Takže takováto škoda na stromě je nevyčíslitelná, protože jde o naprosté znehodnocení jinak mladé a vitální dřeviny a není reálné ji nahradit. Výsadba vzrostlého 30 let starého stromu sice není nemožná, ale určitěji pojišťovna neuhradí - jde o vyšší stovky tisíc jen za rostlinný materiál a další stovky tisíc za transport, výsadbu a povýsadbové opatření...
Tohle mne docela vytočilo, jak jsou lidé lhostejní k veřejnému prostoru - zajímalo by mne, kdo ten odhad škody dělal - 1000 Kč je výsměch...
10:47:40
10.12.2024
10.12.2024
vhml
-> Milan 136 10.12.24 10:35:34: žádná velká rána, takže hlava ustřelená airbagem
10:35:34
10.12.2024
10.12.2024
Milan 136
01:22:57
21.11.2024
21.11.2024
U-Geen
-> vhml: hele... na Suzuki mame svetla na pacce, zadni mlhovku na pacce , predni na tlacitku vlevo od volantu. Na Sorentu mam svetla na pacce, predni mlhovku na pacce, zadni na stredovym tunelu :)
20:24:51
20.11.2024
20.11.2024
Skili
-> 11mAjA11: Otík je nejlepší auto na ježdění, teda pokud nemusíš platit benzín
08:40:12
20.11.2024
20.11.2024
Bukaj
-> vhml:
Tak to je evoluce. V době, kdy změna legislativy prosadila nějaký prvek to u přechodových modelů mohlo vypadat různě - třeba ten kolébkový vypínač mlhovek u škodovek - bylo to levné i když ne moc estetické a praktické řešení - použil se díl (spínač), který už byl ve výrobě pro jiné stroje a jen se lehce upravila forma palubní desky...
A podobných kompromisů je v autech fůra i dnes - vždy je to nějaký kompromis mezi praktičností, designem a cenou - to vše v souladu s platnou legislativou...
Tak to je evoluce. V době, kdy změna legislativy prosadila nějaký prvek to u přechodových modelů mohlo vypadat různě - třeba ten kolébkový vypínač mlhovek u škodovek - bylo to levné i když ne moc estetické a praktické řešení - použil se díl (spínač), který už byl ve výrobě pro jiné stroje a jen se lehce upravila forma palubní desky...
A podobných kompromisů je v autech fůra i dnes - vždy je to nějaký kompromis mezi praktičností, designem a cenou - to vše v souladu s platnou legislativou...
08:04:59
20.11.2024
20.11.2024
vhml
-> Bukaj 19.11.24 09:09:28: ty jednotlivý řešení existujou, ale namíchat to jak pejsek s kočičkou do jednoho auta :-)
07:46:03
20.11.2024
20.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> 11mAjA11 20.11.24 06:13:20: Tam se nevypínají blikače, že?
06:13:20
20.11.2024
20.11.2024
11mAjA11
Myslel sem že nejhorší je toto..pak sem v tom nějakou dobu jezdil a přišlo mi to úplně geniálně vymyšlené.
09:09:28
19.11.2024
19.11.2024
Bukaj
-> vhml: Tak to mi moc úchylný nepřipadá - ovládání světel otáčením levé páčky měly francouzské vozy už dávno, zadní mlhovky na tlačítko měla a má také fůra vozů a na kolíbku vlevo za volantem jsem zvyklý z Lkové palubky eMkových škodovek
A stěrače má půlka výrobců dolů, druhá půlka nahoru...
A stěrače má půlka výrobců dolů, druhá půlka nahoru...
07:44:47
19.11.2024
19.11.2024
vhml
Nejúchylnějš má mlhovky Miata. Světla pouštíš otočením páčky na blinky, zadní mlhovku tlačítkem na středovým panelu a přední mlhovku kolíbkou tam kde maj "normální" auta ovládání světel. A stěrače pravou páčkou, ale polohy jsou dolů :-)
17:17:36
17.11.2024
17.11.2024
Tomaso435
-> minno 15.11.24 12:48:23: to máš jako se známkami. Můžeš jich mít tisíce, a taky je vůbec nepotřebuješ ;)
20:47:43
15.11.2024
15.11.2024
Syny
-> Bukaj 15.11.24 15:39:04: Vsak tu automatiku nemusis pouzivat :) Ve dne jezdi s vypinacem na nule a vecer si svetla zapni knoflikem sam. Vubec to na to "auto" prepinat nemusis. A dokonce kdyz to nechas na potkavackach a vypnes motor a vytahnes klicek, tak nesviti ani ty parkovacky :)
16:43:13
15.11.2024
15.11.2024
Jozka
-> Bukaj: Taky jsem jednou zapínal zadní mlhovku asi 20 km.. u nějakýho Rapida, či co to bylo. Ono když se každej den jede s jiným autem, jsou ty odchylky v ovládání fakt pěknej opruz. A čím novější stroj, tím hůř.
Jednou mě nachytaly i blbý obrysovky - vyfasoval jsem úplně prvně nějakou Oktávii, co měla nulovou polohu ještě o jedno cvaknutí doleva, když všechny ostatní škodovky na baráku měly "0" svisle a navíc byla předtím déleji odstavená.. takže to bylo po 15 km vlažný jízdy a 10ti minutách odstavení na obrysovkách na startovací kabely..
Jednou mě nachytaly i blbý obrysovky - vyfasoval jsem úplně prvně nějakou Oktávii, co měla nulovou polohu ještě o jedno cvaknutí doleva, když všechny ostatní škodovky na baráku měly "0" svisle a navíc byla předtím déleji odstavená.. takže to bylo po 15 km vlažný jízdy a 10ti minutách odstavení na obrysovkách na startovací kabely..
15:39:04
15.11.2024
15.11.2024
Bukaj
-> Syny 15.11.24 10:23:32: Tak ze starších koncernů (O1, F1) ten otočnej přepínač znám, jen tam nebyla pozice "AUTO"...
...takže mne ani nenapadlo, že by neměla jít zapnout mlhovka - tedy zapnout šla, ale pěkně dementním způsobem
Zrovna mlhovky nejsou úplně často používaná věc a i když jsem je u toho auta párkrát testoval před technickou, tak si fakt po roce neuvědomím, jakou magickou formulí a přesně daným postupem se aktivují...
...vidíš, to je to, co jsem tu psal - že vozy jsou zbytečně složité - kdyby tam nebyla automatika na světla, tak se mi to nestalo
...takže mne ani nenapadlo, že by neměla jít zapnout mlhovka - tedy zapnout šla, ale pěkně dementním způsobem
Zrovna mlhovky nejsou úplně často používaná věc a i když jsem je u toho auta párkrát testoval před technickou, tak si fakt po roce neuvědomím, jakou magickou formulí a přesně daným postupem se aktivují...
...vidíš, to je to, co jsem tu psal - že vozy jsou zbytečně složité - kdyby tam nebyla automatika na světla, tak se mi to nestalo
13:12:42
15.11.2024
15.11.2024
Jumbo
-> minno: -> Syny: To mám za to, že to nečtu důkladně...
12:48:23
15.11.2024
15.11.2024
minno
-> Tomaso435 15.11.24 09:37:48: Otázka potom je, načo ti je toľko áut, keď ich nepotrebuješ
-> Jumbo 15.11.24 12:15:36: To som už písal v -> minno 14.11.24 21:31:05:
-> Jumbo 15.11.24 12:15:36: To som už písal v -> minno 14.11.24 21:31:05:
12:45:20
15.11.2024
15.11.2024
Syny
-> Jumbo 15.11.24 12:15:36: Jj, u novejsich to jde, to uz tu otestoval Minno :)
12:15:36
15.11.2024
15.11.2024
Jumbo
-> Syny: Novější koncern už jde vytáhnout i z automatického režimu světel bez přepnutí, nevm jestli se přepne nějak vevnitř, ale v Supovi normálně vytáhnu přepínač i v AUTO režimu...
10:23:32
15.11.2024
15.11.2024
Syny
-> Bukaj 15.11.24 09:08:26: No vidis... Pritom, kdyz nevis jak se ovlada auto se kterym pojedes, stacilo pred jizdou zkusit co jde z ktery polohy zapnout a nestalo by se ti to. Respektive bys vedel, ze nejdriv vypinac otocis na potkavacky a pak az zapnes mlhovky. Ja kdyz koupil toho Leona, tak jsem si taky nejdriv ozkousel co se kde jak zapina a vypina, abych to pak nestudoval za jizdy nekde buh vi kde az to budu potrebovat.
09:41:29
15.11.2024
15.11.2024
Bukaj
-> StepaNoFUN 15.11.24 09:34:03: To je zajímavé - to o té mlhovce u FL Feldy jsem netušil. Ale taky jsem nikdy nejel ve FL Feldě...
09:37:48
15.11.2024
15.11.2024
Tomaso435
-> minno 14.11.24 21:27:02: ber to tak že nemám jedno auto nemám ani dvě nebo tři mám jich prostě mnohem víc a ty auta jenom stojí a pokud je venku vedro tak prostě jdu a otevřu tomu dveře nebo kufr nebo něco a vzhledem k tomu že ty auta vlastně vůbec nejezdí protože je vůbec nepotřebuji tak takhle můžu dva tři měsíce chodit větrat a krom toho že u těchto aut ta baterka jde do píči jenom tím že ty auta jsou, tak to rozhodně nebudu přiživovat ještě tím že tam nechám každý den hodinu svítit pěti w žárovičku a pak nebudu jako kokot ke každému autu chodit s kabelem a nabíječkou a každý měsíc to dobíjet....
09:34:03
15.11.2024
15.11.2024
StepaNoFUN
-> Bukaj: protoze VW ma spinani mlhovek mechanicky. A nekdy 10 let zpatky uz plati predpis, ze po nastartovani auta a zapnuti svetel nemaj svitit mlhovky.
A kdybys to nechal v automatu, se zapnutejma mlhovkama...
Treba me u transita jdou v automatu (pokud rozsviti potkavaci) mlhovky zapnout. Ale jsou tlacitkem. Takze se chcipnutim auta se to "resetuje"
Uz felda po FL mela pipak na svetla tak, ze rval na zapnutou zadni mlhovku.
Prvne jsem z toho byl docela prekvapenej. Nikde nic nesvitilo, zadna kontrolka, jen pipak rval. Dokud jsem ten vypinac mlhovek nezmacknul.
A kdybys to nechal v automatu, se zapnutejma mlhovkama...
Treba me u transita jdou v automatu (pokud rozsviti potkavaci) mlhovky zapnout. Ale jsou tlacitkem. Takze se chcipnutim auta se to "resetuje"
Uz felda po FL mela pipak na svetla tak, ze rval na zapnutou zadni mlhovku.
Prvne jsem z toho byl docela prekvapenej. Nikde nic nesvitilo, zadna kontrolka, jen pipak rval. Dokud jsem ten vypinac mlhovek nezmacknul.