to David 29 a ostatní co se nepoutají...

prohledat
369 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 18.06.2010 do 21.11.2024, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
řadit dle data
01:22:57
21.11.2024
U-Geen
-> vhml: hele... na Suzuki mame svetla na pacce, zadni mlhovku na pacce , predni na tlacitku vlevo od volantu. Na Sorentu mam svetla na pacce, predni mlhovku na pacce, zadni na stredovym tunelu :)
20:24:51
20.11.2024
Skili
-> 11mAjA11: Otík je nejlepší auto na ježdění, teda pokud nemusíš platit benzín 1
08:40:12
20.11.2024
Bukaj
-> vhml:

Tak to je evoluce. V době, kdy změna legislativy prosadila nějaký prvek to u přechodových modelů mohlo vypadat různě - třeba ten kolébkový vypínač mlhovek u škodovek - bylo to levné i když ne moc estetické a praktické řešení - použil se díl (spínač), který už byl ve výrobě pro jiné stroje a jen se lehce upravila forma palubní desky...

A podobných kompromisů je v autech fůra i dnes - vždy je to nějaký kompromis mezi praktičností, designem a cenou - to vše v souladu s platnou legislativou...4
08:04:59
20.11.2024
vhml
-> Bukaj 19.11.24 09:09:28: ty jednotlivý řešení existujou, ale namíchat to jak pejsek s kočičkou do jednoho auta :-)
07:46:03
20.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> 11mAjA11 20.11.24 06:13:20: Tam se nevypínají blikače, že?
06:13:20
20.11.2024
11mAjA11
Myslel sem že nejhorší je toto..pak sem v tom nějakou dobu jezdil a přišlo mi to úplně geniálně vymyšlené. 1
zvětšit to David 29 a ostatní co se nepoutají... - obrázek od 11mAjA11 vložen 20.11.2024 06:13:20
09:09:28
19.11.2024
Bukaj
-> vhml: Tak to mi moc úchylný nepřipadá - ovládání světel otáčením levé páčky měly francouzské vozy už dávno, zadní mlhovky na tlačítko měla a má také fůra vozů a na kolíbku vlevo za volantem jsem zvyklý z Lkové palubky eMkových škodovek3

A stěrače má půlka výrobců dolů, druhá půlka nahoru...1
07:44:47
19.11.2024
vhml
Nejúchylnějš má mlhovky Miata. Světla pouštíš otočením páčky na blinky, zadní mlhovku tlačítkem na středovým panelu a přední mlhovku kolíbkou tam kde maj "normální" auta ovládání světel. 3 A stěrače pravou páčkou, ale polohy jsou dolů :-)
upraveno 1x, naposled 19.11.2024 07:45:34
17:17:36
17.11.2024
Tomaso435
-> minno 15.11.24 12:48:23: to máš jako se známkami. Můžeš jich mít tisíce, a taky je vůbec nepotřebuješ ;)
20:47:43
15.11.2024
Syny
-> Bukaj 15.11.24 15:39:04: Vsak tu automatiku nemusis pouzivat :) Ve dne jezdi s vypinacem na nule a vecer si svetla zapni knoflikem sam. Vubec to na to "auto" prepinat nemusis. A dokonce kdyz to nechas na potkavackach a vypnes motor a vytahnes klicek, tak nesviti ani ty parkovacky :)
16:43:13
15.11.2024
Jozka
-> Bukaj: Taky jsem jednou zapínal zadní mlhovku asi 20 km.. u nějakýho Rapida, či co to bylo. Ono když se každej den jede s jiným autem, jsou ty odchylky v ovládání fakt pěknej opruz. A čím novější stroj, tím hůř.

Jednou mě nachytaly i blbý obrysovky - vyfasoval jsem úplně prvně nějakou Oktávii, co měla nulovou polohu ještě o jedno cvaknutí doleva, když všechny ostatní škodovky na baráku měly "0" svisle a navíc byla předtím déleji odstavená.. takže to bylo po 15 km vlažný jízdy a 10ti minutách odstavení na obrysovkách na startovací kabely.. 8
15:39:04
15.11.2024
Bukaj
-> Syny 15.11.24 10:23:32: Tak ze starších koncernů (O1, F1) ten otočnej přepínač znám, jen tam nebyla pozice "AUTO"...

...takže mne ani nenapadlo, že by neměla jít zapnout mlhovka - tedy zapnout šla, ale pěkně dementním způsobem 3

Zrovna mlhovky nejsou úplně často používaná věc a i když jsem je u toho auta párkrát testoval před technickou, tak si fakt po roce neuvědomím, jakou magickou formulí a přesně daným postupem se aktivují...

...vidíš, to je to, co jsem tu psal - že vozy jsou zbytečně složité - kdyby tam nebyla automatika na světla, tak se mi to nestalo 1
13:12:42
15.11.2024
Jumbo
-> minno: -> Syny: To mám za to, že to nečtu důkladně... 3
upraveno 1x, naposled 15.11.2024 13:12:50
12:48:23
15.11.2024
minno
-> Tomaso435 15.11.24 09:37:48: Otázka potom je, načo ti je toľko áut, keď ich nepotrebuješ3

-> Jumbo 15.11.24 12:15:36: To som už písal v -> minno 14.11.24 21:31:05:
upraveno 2x, naposled 15.11.2024 12:51:13
12:45:20
15.11.2024
Syny
-> Jumbo 15.11.24 12:15:36: Jj, u novejsich to jde, to uz tu otestoval Minno :)
12:15:36
15.11.2024
Jumbo
-> Syny: Novější koncern už jde vytáhnout i z automatického režimu světel bez přepnutí, nevm jestli se přepne nějak vevnitř, ale v Supovi normálně vytáhnu přepínač i v AUTO režimu...
10:23:32
15.11.2024
Syny
-> Bukaj 15.11.24 09:08:26: No vidis... Pritom, kdyz nevis jak se ovlada auto se kterym pojedes, stacilo pred jizdou zkusit co jde z ktery polohy zapnout a nestalo by se ti to. Respektive bys vedel, ze nejdriv vypinac otocis na potkavacky a pak az zapnes mlhovky. Ja kdyz koupil toho Leona, tak jsem si taky nejdriv ozkousel co se kde jak zapina a vypina, abych to pak nestudoval za jizdy nekde buh vi kde az to budu potrebovat.
09:41:29
15.11.2024
Bukaj
-> StepaNoFUN 15.11.24 09:34:03: To je zajímavé - to o té mlhovce u FL Feldy jsem netušil. Ale taky jsem nikdy nejel ve FL Feldě...3
09:37:48
15.11.2024
Tomaso435
-> minno 14.11.24 21:27:02: ber to tak že nemám jedno auto nemám ani dvě nebo tři mám jich prostě mnohem víc a ty auta jenom stojí a pokud je venku vedro tak prostě jdu a otevřu tomu dveře nebo kufr nebo něco a vzhledem k tomu že ty auta vlastně vůbec nejezdí protože je vůbec nepotřebuji tak takhle můžu dva tři měsíce chodit větrat a krom toho že u těchto aut ta baterka jde do píči jenom tím že ty auta jsou, tak to rozhodně nebudu přiživovat ještě tím že tam nechám každý den hodinu svítit pěti w žárovičku a pak nebudu jako kokot ke každému autu chodit s kabelem a nabíječkou a každý měsíc to dobíjet....
09:34:03
15.11.2024
StepaNoFUN
-> Bukaj: protoze VW ma spinani mlhovek mechanicky. A nekdy 10 let zpatky uz plati predpis, ze po nastartovani auta a zapnuti svetel nemaj svitit mlhovky.

A kdybys to nechal v automatu, se zapnutejma mlhovkama...

Treba me u transita jdou v automatu (pokud rozsviti potkavaci) mlhovky zapnout. Ale jsou tlacitkem. Takze se chcipnutim auta se to "resetuje"

Uz felda po FL mela pipak na svetla tak, ze rval na zapnutou zadni mlhovku.

Prvne jsem z toho byl docela prekvapenej. Nikde nic nesvitilo, zadna kontrolka, jen pipak rval. Dokud jsem ten vypinac mlhovek nezmacknul.
09:08:26
15.11.2024
Bukaj
Teď tu mám tu Caddynu a je to tak, že z polohy "AUTO" mlhovky nezapnu, respektive, když v poloze "AUTO" vytáhnu čudlík, tak se mlhovky zapnou, ale nejdříve se přepínač přetočí na parkovačky...

...tedy na přední mlhovky u Caddyny není moc vidět a jak jsem se lekl, chtěl jsem to "vrátit zpět", tak jsem mlhovky vypnul (zatlačením čudlíku) a byla úplná tma (na obrysovky je vidět ještě hůř, než na mlhovky)3

-> minno 14.11.24 21:31:05: Tak to už se poučili z předchozích chyb - nechápu, proč by v poloze "AUTO" neměly jít zapnout mlhovky...
21:37:36
14.11.2024
Syny
-> minno 14.11.24 21:31:05: Tak to už to v tej tvej generaci vylepšili. U mého bývalého G6 to šlo jen na obrysovky a potkávačky.
21:31:05
14.11.2024
minno
Inak otestoval som v mojom Golfe ten prepínač svetiel a hmlovky (ako predné, tak i zadná) sa dá zapnúť v akejkoľvek polohe okrem 0 (auto/parkovačky/stretáva čky).
21:27:48
14.11.2024
Jozka
Jsem si na vás vzpomněl před chvíli - když jsem odjížděl od garáže, stál tam nějakej pekáč a měl rozsvícený pravý obrysovky.. nějakej tmavočech asi přijel od ST a zejtra bude smutnej. 3
21:27:02
14.11.2024
minno
-> Tomaso435 14.11.24 09:49:36: 3 3 3 Mám dosť. Mi to pripomína manžela sesterky, ten pre istotu v lete odmieta zapínať klímu, lebo to zvyšuje spotrebu3 Max. dole kopcom a potom vypnúť.
21:24:02
14.11.2024
minno
-> Syny: Súhlasím. A doplním, že vlastniť auto našťastie nie je povinné, takže ak sa mi niečo nepáči, nechcem to, neviem to ovládať, tak si to proste nekúpim.

Na druhú stranu, dnes sa do áut fakt pridáva plno pikačovín a ovládanie aj základných vecí sa komplikuje. Ale furt sa dá vybrať voz, ktorý tak nejako vyhovuje.

A celé to nie je len o autách.
18:07:54
14.11.2024
Syny
-> Bukaj 14.11.24 17:54:52: Ja fakt nevim co te na tohle napsat. Na jednu stranu vycitas soucasnym autum slozite ovladani, na stranu druhou jezdis v aute kde musis manualne ovladat i sytic... Proste pokud mam nejaky auto, tak je asi vic nez zahodno se seznamit s jeho funkcema. A pokud mam nejaky auto pujceny, tak je asi taky dobry vedet co se kde a jak ovlada a pred vystoupenim neni problem zkontrolovat jestli je vse vypnuto. To ze na to plno lidi sere neni problem toho auta, ale celkovyho smysleni tech lidi, ktery maj takovy veci u prdele - stejne jako to ze nepouzivaj blinkry, sviti v mlze dennima a nebo naopak prazi zadni mlhovkou i ve meste v kolone...
17:54:52
14.11.2024
Bukaj
-> Syny: Řekl bych, že je to právě problém toho auta.

Vozy jsou příliš složité a když každý výrobce a dokonce i každý model vozu má jiné ovládání, neprospívá to bezpečnosti provozu. Většina lidí má auto pro jízdu a jen zlomek řidičů jsou automobiloví nadšenci, kteří takové funkce ocení a umí je používat...

...zvlášť v době, kdy řidiči neumí používat ani základní funkce vozu - třeba blinkry... 19
17:46:19
14.11.2024
Syny
-> Tomaso435 14.11.24 17:44:18: Tak to je pro plno z vas i destak, automat na svetla a ja nevim co vsechno. Ja to treba vyuzivam a problem jsem s tim fakt nikdy nemel...
17:44:18
14.11.2024
Tomaso435
-> Syny 14.11.24 17:31:42: jenom je to úplně k hovnu :-D
17:31:42
14.11.2024
Syny
-> Bukaj 14.11.24 17:27:59: Coz opet ale neni problem ani auta ani te funkce...
17:27:59
14.11.2024
Bukaj
-> Syny 14.11.24 09:58:47: Problém je v tom, že většina majitelů ani neví, že jejich vůz tu funkci má...
17:26:14
14.11.2024
Bukaj
-> StepaNoFUN 14.11.24 09:36:51: Měla. A ukázalo se to jako krok špatným směrem 3 Podobně, jako systém spínání brzdových světel a kontrolky a další "pokusy-omyly". ..

...ale ještě Lucasy pro 742 měly přípravu pro "směrové parkovačky" (volné pozice pro piny), ale nikdy se nerealizovala...6
09:58:47
14.11.2024
Syny
-> Tomaso435 14.11.24 09:52:31: Jasne no, to ale neni problem ani auta, ani te funkce :)
09:52:31
14.11.2024
Tomaso435
-> Bukaj 14.11.24 07:16:49: mě to zůstává viset z pravidla když jako jedinej z celýho parkoviště blikám, když parkuju a samozřejmě tak jak tam zapluju, tak jen vyndavam klíč a jdu. Rejd zůstává, blinkr zůstává, akorát radim vzdy opačný kvalt - ten kterým budu vyjíždět. No a nechtěné svícení je na světě
upraveno 1x, naposled 14.11.2024 10:11:02
09:49:45
14.11.2024
Tomaso435
-> StepaNoFUN 14.11.24 09:36:51: měla. A pak se od toho upustilo snad az do fabie
upraveno 1x, naposled 14.11.2024 09:50:06
09:49:36
14.11.2024
Tomaso435
-> Bukaj 13.11.24 22:04:01: ja u vseho vyndal žárovky v kufru a podobný, páč přesně jak říkáš, když větrám tak to nemusí žrát baterku. Pac stejně když něco lovim v kufru. Mám svojí svítilnu co svítí jako by byl den a ta 5w atrapa na světlo, je tam stejně jen na obtíž
09:36:51
14.11.2024
StepaNoFUN
Kdyz jsou tady ty dohady o pulenym osvetleni vozu pres blinkry... Nemela to uz nahodou S100?
08:34:11
14.11.2024
Borderer
-> Jirik_Tuňák1983: Sakra, teď už to nemůžu zpětně editovat. 3
07:59:12
14.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Borderer 14.11.24 07:57:18: Standard. Už jsem tady zas. 1
07:57:18
14.11.2024
Borderer
-> Bukaj: No, ne zdaleka všechny vozy....ale jakého stáří. Už moje Německá Felda tohle umí, Volvo také. Tak předpokládám, že je to po roce 2000 standart. 3 Prostě když odemknu a neotevřu dveře (či nestrčím klíčky do zapalování), tak se auto po nějaké době zase samo zamkne. Za mne je to perfektní věc, dost to eliminuje nechtěné odemknutí vozu, když mám klíče v kapse nebo v batohu či se k nim dostanou nějakým způsobem děti.
07:16:49
14.11.2024
Bukaj
-> Syny 13.11.24 22:50:03:

Ad 1) Ono je právě něco jiného, když svítíš "parkovačkama" hodinu, dvě, při záměrném odstavení vozu a když svítí nezáměrně, bez vědomí řidiče třeba několik dní v kuse...

U Lidlu na parkovišti je to šumák, ta hoďka baterce neublíží.

Ad 2) trápí mne to proto, že čas od času zachraňuju někoho (většinou starší lidi nebo mladší děvčata) s vybitou baterkou na koncernovém voze právě z důvodu této "funkce"...

...kdybych neměl s touto vlastností vozu veskrze negativní zkušenost, pak to neřeším, protože o tom nevím.6
22:50:03
13.11.2024
Syny
-> Bukaj 13.11.24 21:51:41: To tedy nevim - viz tvuj posledni odstavec zde -> Bukaj 12.11.24 21:37:12:



-> Bukaj 13.11.24 22:00:37: Tak proc te ta funkce parkovaciho osvetleni (ktery skodovka 742 mimochodem ani nema) tak trapi?
22:04:01
13.11.2024
Bukaj
-> Tomaso435 13.11.24 21:22:56: Viď? Já třeba u všech mých škodovek přepojil stropní lampičky, aby se nerozsvěcely po otevření dveří - to je věc úplně k prdu a akurát tak pro zlost, abych si vybíjel baterku, když přes léto větrám vůz nebo něco dělám v interiéru a mám otevřené dveře...
22:00:37
13.11.2024
Bukaj
-> Syny 13.11.24 14:53:45: U škodovky je celková wattáž obrysovek 36-38W a klidový odběr vozu při vypnutém zapalování je nula (pokud není v autě nějaké moderní autorádio nebo centrál apod.), tam nemůže o nějakém trápení akumulátoru být řeč...

...to víc trpí akumulátor u moderního vozu, který 14 dní stojí bez hnutí, než chvíle, kdy odstavíš vůz na parkovačky...3
21:51:41
13.11.2024
Bukaj
-> Syny 13.11.24 14:51:39: Bavíme se tu o vozech, které zhusta žádnou signalizaci otevřených dveří nemají (vyjma sufitové lampičky, kterážto jde vypnout, aby se nerozsvěcela)...
21:49:16
13.11.2024
Bukaj
-> Borderer 13.11.24 14:08:11: Tak zdaleka ne všechny vozy mají centrální zamykání a když už, tak rozhodně ne každý vůz se zamkne sám. Já u Volva třeba nezamykám a samo se mi ještě (naštěstí) nikdy nezamklo...6

Automatické zamykání je taky ptákovina na Ntou...
21:22:56
13.11.2024
Tomaso435
-> Syny 13.11.24 19:01:01: ja si nestěžuju:-D janaem zvyklej z normálních aut, kde si musíš rozsvitit a ne ze to dělá něco za mě
21:13:48
13.11.2024
Syny
-> David29 13.11.24 21:09:50: Cca 2x dýl než kdybych používal obrysovky 1
Extreme Tyres