![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
suri
prohledat
488 příspěvků (zobrazeno 451 až 488) od 03.10.2009 do 11.03.2021, založil/a gabo000000 - zrušená registrace
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček 03.08.10 19:57:46: zvláštní já mam 215 na ten olej výměny po 15 taktéž ve škoda servisu a motor furt šlape ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> suri: ako sa vraví, z hovna sa bič upliecť nedá
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: ja som raz robil favorita - jazdený na fridex a oleje z družstva - družstevníkove auto , robené čisto z lásky k blížnemu inak by som sa toho nechytil , hlava - krivá a vyžraté riadne jamky , čo už reku pár rokov to musí vydržať , tak obrúsiť okolo jamiek , frézou na vrtačke vypucovať tie vyžraté jamky , preliať tekutým kovom a zrovnať celú spodnú plochu , presahy to malo hlboko pod úrovňou , z vane trčal hnoj , a okolo vložiek jaskyňa - kameňa po kkt vložky nehybné , tohoto sa chytať nebudem na vazelínu som nalepil na vložky podložky vymeral cca , dal nové tesnenie a zatiahol , rok to drží .
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: akurát že to nie je z východu ale od Brna , inak súhlas , chodí ku mne pár áut ktorým ventily nenastavím lebo ruky si neumyjem za rok , ale zase svojich čo ku mne chodia si chválim , väčšina zachovalé autá z údržbou ako má byť
-> suri: bohužial bežný stav, na východe dost časté, zavolá ti zákazník a chce motor za 50-60eur mpi .. čo za tie peniaze može byt na motore dobré .. celoživotné náplne oleja
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: motor zo SZ img5.rajce.idnes.cz/d0505
/.../IMG_1710.JPG
img5.rajce.idnes.cz/d0505 /.../IMG_1709.JPG
img5.rajce.idnes.cz/d0505 /.../IMG_1709.JPG
ale tak, ak by takýchto idiotov nebolo, tak neni práca, takže ja sa nestažujem ..
mno tak som chlapcom ukázal ako vyzerá motor pri pravidelných výmenách oleja a velmi sa čudovali ako je to možné, ked sa ten olej menil![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: no neh sa na mna nikto nehneva, ale takyto humus za 150tkm urobi bud pravdelne menena M6A alebo hocijaky olej z fabriky 's dozivotnou naplnou' ked majitel miesto vymeny len doleje na rysku a vymeni filter raz za dekadu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: luxus , pekné ojeby , ešte že nato nebudem nikdy odkázaný na výmeny oleja inde ako doma
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
no majitelovi to servisoval kamarát, ktorý mu u nás aj objednal ako dobrák opravu ..
ten kamarát pracoval pred 15rokmi v autorizovanom servise škoda a tak asi najlepšie vie čo je pre motor dobré
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: ešte celkom slušné to aspoň raz za čas nalial nejaký sajrajt do toho , ak vidím dobre tak ďalšia super hlava v pi*i , teda ak je to 7mm ventil
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: niekto majitela paradne ojebabral, pripadne ten motor jazdil v otackach ako nejaka yamaha
-> suri: zadretý motor, 150tis km,
podla majitela pravidelné výmeny oleja castrol každých 10tis km, zapísané v servisnej knižke![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
podla majitela pravidelné výmeny oleja castrol každých 10tis km, zapísané v servisnej knižke
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
motorceky su prisposobene ako tu v clanku
implantovane na to ide este ten zadny krit
nebudem zakladan nove tema ak vadi zmazem ako keby tam nic nebolo ale...
-> Jozka: ja som to popravde ešte neriešil ale asi zostanem len pri silone
-> Jozka: To mi povídej, teď akorát lícuju blatníky ze 4. různých aut na pátý..
Než jsem onehny usnul, vzpomněl jsem si proč jsem kdysi pouzdra zavrhl - ten vakl způsobuje viklání, stlačování a všechny možný pohyby - krom otáčivého. Takže jsem usoudil, že to při užití silonu vyčochtá jen o kus dál, mezi pouzdrem a kolečkem a tím pádem je to zbytečná práce.. Ale zkus, třeba jsem se spletl..
Než jsem onehny usnul, vzpomněl jsem si proč jsem kdysi pouzdra zavrhl - ten vakl způsobuje viklání, stlačování a všechny možný pohyby - krom otáčivého. Takže jsem usoudil, že to při užití silonu vyčochtá jen o kus dál, mezi pouzdrem a kolečkem a tím pádem je to zbytečná práce.. Ale zkus, třeba jsem se spletl..
-> Jozka: jj ja viem ono tá škodovácka kasna sotjí tuhostou za hovno
-> suri: Ono když budou ty kolejnice srovnaný, posouvalo by se kde co - koukal jsem, že starší golfy mají jen plastový kluzný opláštění "nožek", který se ani neotáčí. Ale to je u MB/100 dost iluze, rovnal jsem to vloni u provozky a přes značnou snahu nic moc pokrok - průběžně se deformuje podlahová plošina, rám sedadla a kdoví, co ještě, takže ten silon je tam odpovídající materiál, neb se poddá, případně se ho kus obrousí.. Ty vakly sedaček mě taky jdou na nervy, ale jedinou léčbou, která dlouhodobě funguje, je sklepat kolejnice, co snesou a pak sedadlo v místě obvyklém zaaretovat vyšroubováním stavitelných os koleček do boku.. Nevýhoda - nejde pak moc posouvat, tak zub sem, zub tam..
-> Jozka: hliník by bol dobrý len neviem či by sa dobre posuval
-> suri: Není zač. Jinak ale hliník nebo pertinax, to není vůbec blbý, ..
-> Jozka: uvidíme videl som tieto koleská aj pertinaxové aj hliníkové bohužal žiadne sa nedochovali ale asi to budem riešiť silonom a trubkou.. díky moc .
-> suri: To by určitě bylo - kousek tubičky 10 x 1 mm, zvenka narýhovat, nalisovat a možná i zalepit. Taky už jsem měl takovej nápad. Jestli by to ale stačilo, zdá se že se provozem bortí nějak celkově..
-> Jozka: ´Ďakujem pekne , nebolo by lepšie keby tie kolečká mali vlisovanu ocelovu rurku aby sa nevymlatili?
-> suri: já jo..
průměr vnější: 23.9 nové, na "švu" 24, jeté 23.3 - 23.5 mm, Š100 jen 23.2 mm
šířka: 12.2 nové, 12.5-13 jeté, Š100: 13.1 mm
díra: 8 mm new, jeté až 9mm, Š100: 8.2 mm -prostě nafest dle hřídelky, vyčochtá se samo.
zápich kolem díry jen pro úplnost- průměr 11m, hloubka 0.4-0.8mm...
.. a Š100 je to nejmíň zaoblený nahoře.
průměr vnější: 23.9 nové, na "švu" 24, jeté 23.3 - 23.5 mm, Š100 jen 23.2 mm
šířka: 12.2 nové, 12.5-13 jeté, Š100: 13.1 mm
díra: 8 mm new, jeté až 9mm, Š100: 8.2 mm -prostě nafest dle hřídelky, vyčochtá se samo.
zápich kolem díry jen pro úplnost- průměr 11m, hloubka 0.4-0.8mm...
.. a Š100 je to nejmíň zaoblený nahoře.
-> Tomo: neponáhla to ešte som aj tak nedostal pokyn a silon
-> suri: tak ak nezabudnem tak dneska ti ich pomeriam ... mam nahradne kolieska tak to mozem pomerat ak nezabudnem ... ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jozka: stále nikto ..