skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
pravidla jazdenia v ceskych budejoviciach
prohledat
43 příspěvků (zobrazeno 1 až 43) od 05.11.2009 do 13.11.2009, založil/a alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
11:14:14
13.11.2009
13.11.2009
Syny
Tos mi pripomel, ze sem vcera vyblikal policajty vsim co na aute mam Sem jel vecer domu a proti me (byla uz tma) najednou auto s dalkama a mlhovkama (idealni kombinace ve spojesni s mokrou vozovkou), tak sem to na nej pustil taky a nechakl to svitit i kdyz on to tesne predemnou zhas, no a kdyz sme se mijeli, tak koukam a ona to nova ocvatie s majakama Tak sem cekal otocku pres rucku a s majackama zamnou, ale nic se nedelo
21:39:00
12.11.2009
12.11.2009
David29
-> LiMaK - 742 forever: To znám... když někdo při OK počasí svíti mlhama, já si rozsvítim dálky-)
Já takhle málem svítil na policajty... měli štětsí, že jsem zrovna ladil radio a nebyl na to čas
Já takhle málem svítil na policajty... měli štětsí, že jsem zrovna ladil radio a nebyl na to čas
21:28:19
12.11.2009
12.11.2009
King
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Neprůstřelné :) Cokoliv naše čacká polichčije činí je v souladu se zákony a pokud to vyjímečně v souladu se zákony není, bylo TO potřeba ke splnění zvláštních úkolů. Příklad: policejní auto si to kalí 140 po normální silnici bez majáků a předjíždí hlava nehlava = plní zvláštní úkol a v rámci utajení nebliká (čti: pravděpodobně rychnovské oddělení PČR nafasovalo fungl nové koktávky a mladej nstrm. Vopička, po letech frustrace ve vylágrovaný feldě f kombajnu, ji jel "zajet" :)
09:54:58
11.11.2009
11.11.2009
OndraKrupi
-> LiMaK - 742 forever: jak v parlamentu : my můžem vše, vy nic....
09:52:46
11.11.2009
11.11.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> LiMaK - 742 forever: Odfotit, poslat na prezidium....
02:40:05
11.11.2009
11.11.2009
LiMaK - 742 forever
-> Syny:
copa lidi...lidi si budou plést cokoli..ale
zrovna dneska k nam do špitálu přijela dopravka....klasickej wv transporter nebo co to...nehodovka.
nic se nestalo, maníci prijeli zkouknout nejakeho typka, žádné majáky, proste normalni jizda na navstevu.
podotykam, v 23 hodin, viditelnost snad 200m a na tom debilni policejnim transporteru svitili prednima mlhovkama.
Mlha nikde, slabé, opravdu velmi slabé poprchávání srovnatelné s přeletem hejna špačků nad hlavou a ti pitomci policejní s prednima mlhama...
sem se jich taktne zeptal, kolik by mi vymerili pokutu, kdyby me ve stejné situaci zastavili...
no na muj smelej dotaz dokonale zkoukli muj xicht, a neohrožene rekli, at se starám o svoje....celkem prdel, na to, že kdyby chytli me, tak mi dají z fleku 1000kč za to samé a jeste mi seberou rodnej list kvuli upravam na aute...
jen doufam, že si muj xicht nebudou pamatovat dlouho...
copa lidi...lidi si budou plést cokoli..ale
zrovna dneska k nam do špitálu přijela dopravka....klasickej wv transporter nebo co to...nehodovka.
nic se nestalo, maníci prijeli zkouknout nejakeho typka, žádné majáky, proste normalni jizda na navstevu.
podotykam, v 23 hodin, viditelnost snad 200m a na tom debilni policejnim transporteru svitili prednima mlhovkama.
Mlha nikde, slabé, opravdu velmi slabé poprchávání srovnatelné s přeletem hejna špačků nad hlavou a ti pitomci policejní s prednima mlhama...
sem se jich taktne zeptal, kolik by mi vymerili pokutu, kdyby me ve stejné situaci zastavili...
no na muj smelej dotaz dokonale zkoukli muj xicht, a neohrožene rekli, at se starám o svoje....celkem prdel, na to, že kdyby chytli me, tak mi dají z fleku 1000kč za to samé a jeste mi seberou rodnej list kvuli upravam na aute...
jen doufam, že si muj xicht nebudou pamatovat dlouho...
23:26:35
10.11.2009
10.11.2009
OndraKrupi
-> Syny: jo tak to je normálka co jezdí debilů ale jako když ti svítí do xichtu z formana tohle a řidička asi ani neví co zmačkla tak to taky hodně potěší
18:42:24
10.11.2009
10.11.2009
Syny
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: copa zadni, ale predni mlhovky si casto lidi pletou s dennima svetlama :) Holt videli ze ty octavky sviti svetylkama dole, tak si taky mysli ze maj denni svetla :)
A o mega debilite seriove montovanyho corner systemu se radsi nebudu vyjadrovat :)
A o mega debilite seriove montovanyho corner systemu se radsi nebudu vyjadrovat :)
18:19:23
10.11.2009
10.11.2009
OndraKrupi
jinak ještě nezapomenutelná součást ve městě jsou puštěný zadní mlhovky.... i když mlha nikde..
17:38:52
10.11.2009
10.11.2009
afro100
-> King: ok, ok
01:08:11
10.11.2009
10.11.2009
Syny
-> King: Ja te dam f chudy smesi Smes mam v poradku, byl sem s tim na meraku spalin :) Problem byl v tom, ze tam byli puvodne spatny svicky (ac dle katalogu, tak spatna teplota). Ted uz je problem identifikovanej a jediny co je treba udelat je tesneni pod svodama (u hlavy)... To az se zmakne, tak to bude kua f poho kchara
01:06:15
10.11.2009
10.11.2009
Nwkt
-> King: Jasně, že to je problém, to moc nejede, tak na to musíš šlapat a ejhle, najednou tam je 190
01:00:45
10.11.2009
10.11.2009
King
-> Syny: Každopádně a v 1,8čce f benzínu f monomotronikuu a f chudý směsi je to kua problém :)
00:55:00
10.11.2009
10.11.2009
Syny
-> King: Co si budeme povidat ono i tech realnech 90 na devadesatce se blbe dodrzuje
00:36:33
10.11.2009
10.11.2009
King
-> haso: Tys asi nečet příspěvek jednoho našeho člena, kterej se na křižovatce podobně "digitálně" dorozumíval s nějakým vymaštěncem v bávu skrze otevřený okýnko a najednou vymaštěnec vyběh, a kde se vzala, tu se vzala, najednou byla vymaštěncova pěst na ksichtě našeho člena :) Já to nebyl! :)
00:33:30
10.11.2009
10.11.2009
King
-> afro100: Byl bych nerad, aby to vyznělo, že celá moje reakce byla určená jenom a jenom tobě To bylo obecně do fóra, protože část škodovkářů žije v bludu, že jsou na ně pořádány silniční "hony" ze strany "drahých aut" :) Ono je ovšem dost těžký např. vydržet jet trpělivě za shade, která dodoržuje tachometrovou devadesátku, když na silnici je limit 90km/hod :)
02:34:27
08.11.2009
08.11.2009
haso
-> afro100: so skodovkou sa mi este lepsie tlaci v kolonach lebo ma "mohutne" narazniky a nemam problem sa dakam natlacit a kolkokrat som si za svoj sposob tlacenia v kolonach vysluzil fuckera alebo tukanie na celo ale co, ono aj to jazdenie po BA s otvorenym oknom v lete ma svoje vyhody, clovek si vzdy povie co ma na srdci
02:28:01
08.11.2009
08.11.2009
afro100
-> King: noo, nehlade na to ze to tu je trosku OT, ok ked uz sme u tych jazdeckch schopnosti, berem, jazdim podla svojich schopnosti, je rozdiel jazdit rok a jazdit niekolko x rokov ze, aspon nie som ziadny strelec co skonci za prvou krizovatkou. Zas ale nejazdim stale skodovkou a tieto veci sa deju nezavisle na to co soferujem.
Pozri si co som napisal:"... treba mat sirsie lakte ... " to malo byt nieco na sposob Tvojho: " ... dobrej a zdravě sebevědomej šofér se ani v shade necejtí nijak „handycapovanej“ ... "
Ked sme u tej shade, je rozdiel ako sa sprava favo, 120 na 13´ na M napravach a kilo na 14´ balonach na uzkych napravach(moj povoz). A dost velky na pripadny pruser. Uz len na 13´ sa kilo spravalo o dost inak(lepsie). Mas pravdu necitim sa handicapovany, ale poznam limit toho auta.
No a mimo obec rozhodne nejazdim ako brzda(myslene ked niekto na 90 ide 60, 70 a pod., je tam 90 tak idem 90). Ked uz sa niekedy neda(daco s autom, na hovno povrch cesty, smyka sa ... ), snazim sa pustat rychlejsie auta pred seba. Skodovka nie je lietadlo aby som praktikoval nejazdim tak rychlo, lietam tak nizko.
Ak niekomu nerobi problem rozbit si drzku v shade, prosim nech sa paci, kto chce kam ...
Ja mam svoj zivot ale rad. Radsej pridem o 15 min neskorsie ako vobec.
Hawgh
Pozri si co som napisal:"... treba mat sirsie lakte ... " to malo byt nieco na sposob Tvojho: " ... dobrej a zdravě sebevědomej šofér se ani v shade necejtí nijak „handycapovanej“ ... "
Ked sme u tej shade, je rozdiel ako sa sprava favo, 120 na 13´ na M napravach a kilo na 14´ balonach na uzkych napravach(moj povoz). A dost velky na pripadny pruser. Uz len na 13´ sa kilo spravalo o dost inak(lepsie). Mas pravdu necitim sa handicapovany, ale poznam limit toho auta.
No a mimo obec rozhodne nejazdim ako brzda(myslene ked niekto na 90 ide 60, 70 a pod., je tam 90 tak idem 90). Ked uz sa niekedy neda(daco s autom, na hovno povrch cesty, smyka sa ... ), snazim sa pustat rychlejsie auta pred seba. Skodovka nie je lietadlo aby som praktikoval nejazdim tak rychlo, lietam tak nizko.
Ak niekomu nerobi problem rozbit si drzku v shade, prosim nech sa paci, kto chce kam ...
Ja mam svoj zivot ale rad. Radsej pridem o 15 min neskorsie ako vobec.
Hawgh
00:06:36
08.11.2009
08.11.2009
King
-> afro100: To už jsme tady mockrát řešili, ale já tvrdím, že dobrej a zdravě sebevědomej šofér se ani v shade necejtí nijak "handycapovanej"
; a pokud někdo neustále popisuje jaká příkoří zakouší za volantem shade, lecos to vypovídá i o jeho řidičských "kvalitách".
Připouštím, že škodivka patří spíš k autům, který je lepší mít co nejdřív "na 6. hodině" (obvyklá cestovní rychlost, obvyklá pachová stopa za autem a obvyklá skladba jejich driverů :) a tak mně nikdy nijak zvlášť netankovalo, že se ostatní snažej ASAP předjet.
Očekávám zuřivou polemiku :)
Připouštím, že škodivka patří spíš k autům, který je lepší mít co nejdřív "na 6. hodině" (obvyklá cestovní rychlost, obvyklá pachová stopa za autem a obvyklá skladba jejich driverů :) a tak mně nikdy nijak zvlášť netankovalo, že se ostatní snažej ASAP předjet.
Očekávám zuřivou polemiku :)
23:56:34
07.11.2009
07.11.2009
King
-> Rapid05: Když se v podobný situaci začne někdo "na tvrdku" cpát přede mně, tak ho prostě pustím (protože někdy jsem stejnej vychcánek :) K výchově slouží rodina a škola a v pokročilejším věku např. polichčije :)
23:04:19
07.11.2009
07.11.2009
Gryzly
-> myschaak AZNP K.Hora: Jsme v říjnu jezdil asi tři hodiny po Splitu a chorvati to maj stejně. Navíc bych doplnil pravidlo pro chodce: Bez rozhlídnutí vlízt na přechod a pokud někdo brzdí až mu piští gumy tak zastavit a čekat až projede.
To se mi stalo asi pětkrát, že mi tam někdo vběhl. Tak jsem to zadupl až pištěli gumy a v ten moment chodec zastaví a čeká až projedu a jelikož stojím tak se musím zas rozjíždět. Takže pak jsem to praktikoval tak že jsemjen zapištěl gumama, chodec se zastavil a já aniž bych zastavil pokračoval dál.
To se mi stalo asi pětkrát, že mi tam někdo vběhl. Tak jsem to zadupl až pištěli gumy a v ten moment chodec zastaví a čeká až projedu a jelikož stojím tak se musím zas rozjíždět. Takže pak jsem to praktikoval tak že jsemjen zapištěl gumama, chodec se zastavil a já aniž bych zastavil pokračoval dál.
23:09:36
06.11.2009
06.11.2009
afro100
-> Jožynek : nie viac menej ale pre cele SK zas niekedy to uz ale az taka sranda neni, hlavne ked clovek jazdi skodovkou ... ale treba mat troska ako sa hovori siroke lakte a ked sa pohybujes (auto) stale na urcitom uzemi tak oni si ludia privyknu
tot moj poznatok
tot moj poznatok
23:07:39
06.11.2009
06.11.2009
myschaak AZNP K.Hora
-> Jožynek : hej hej) a dalšie pravidlo:
Prečo jazdit v pravem pruhu ked tu je lavy
Prečo jazdit v pravem pruhu ked tu je lavy
22:55:24
06.11.2009
06.11.2009
Jožynek
-> myschaak AZNP K.Hora: ono to platí vac menej pre cele SK
22:54:04
06.11.2009
06.11.2009
myschaak AZNP K.Hora
jsem si všiml tématu tak se sem přidám....pravidla jízdy na sk silnicích....
1.kdo je větší má přednost
2.kdo je rychlejší má přednost
3.kdo víc troubí má přednost
toť můj postřech z RK za posledních 10dní...
1.kdo je větší má přednost
2.kdo je rychlejší má přednost
3.kdo víc troubí má přednost
toť můj postřech z RK za posledních 10dní...
22:30:57
06.11.2009
06.11.2009
Syny
-> Rapid05: Tak tady odbocovak neblokujes, i kdybys tam zustal a nikdo te nepustil, tak za tebou auta projedu, takze je to v pohode :) Ale jak rikam, mezera je tam vzdy na 99% :)
22:00:23
06.11.2009
06.11.2009
Rapid05
-> Syny: Já když vidim co tady denně praktikujou vocasové v povětšinou dražších autech, tak mě chytá amok. Čekám v koloně páč jedu rovně do centra a v levým odbočováku, kde pravidelně bejvá volněc si to serou tyhle vejři a pak následuje jedna z několika variant - buď se tam udělá mezera jak si psal Ty, nebo je pustí nějaká dobrá duše a nebo je nepustí nikdo a tak totálně blokujou odbočovací pruh vlevo, načeš se začnou natvrdku cpát před tebe jako bys tam nejel. To bych vraždil... jako pokud občas někdo využije situace a provede to tak, že to nikoho neomezí, tak to beru ale někteří fakt nemaj mozek...
21:47:57
06.11.2009
06.11.2009
Syny
-> Rapid05: Treba tady to jde dobre :) Jedu z pravyho rohu kde jsou dva odbocovaky a za krizovatkou jeden jde doprava (levej spodni roh) a druhej rovne… Spravne bych mel jet v levym odbocovaku a pak jet rovne (cervena cara), ale ja jedu v pravym a pak to fouknu za krizovatkou do toho druhyho pruhu (zelena cara), rpitom bych tedy sptavne mel jet doprava (viz modra carkovana cara). Ale je tam prerusovana cara, tak v podstate neporusuju zadny pravidla :)
21:39:57
06.11.2009
06.11.2009
Syny
-> Rapid05: Brzda, blinkr a cekam az jim padne cervena a nacpu se na konec nebo me nekdo pusti, ale to se mi zatim stalo asi jen 2x Ale kdyz se povede, ze sem prvni, tak se tam narvu vzdy :) Chce to jen rychly reakce
21:37:49
06.11.2009
06.11.2009
Rapid05
-> Syny: Kontrolní otázka: Co děláš ve chvíli když tam mezera neni?
21:29:25
06.11.2009
06.11.2009
Syny
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Tak to s tou poleposition je mazec
-> King 06.11.09 09:28:04: To delam taky :) Kdyz znas dobre mesto kde jezdis, tak se da velice dobre tohohle vyuzivat :) Proste jedu v tom pruhu kde nikdo neni a po rozjezdu vyuziju mezery nekoho kdo se rozjel pozde (na 99% se vzdy nekdo najde) a blinkr a sem tam :) Nez dojedu do prace udelam to na 2 - 3 mistech a usetrim tim celkem dost casu :) Jen je to riziko, ze spolihas na to, ze tam bude mezera :)
-> King 06.11.09 09:28:04: To delam taky :) Kdyz znas dobre mesto kde jezdis, tak se da velice dobre tohohle vyuzivat :) Proste jedu v tom pruhu kde nikdo neni a po rozjezdu vyuziju mezery nekoho kdo se rozjel pozde (na 99% se vzdy nekdo najde) a blinkr a sem tam :) Nez dojedu do prace udelam to na 2 - 3 mistech a usetrim tim celkem dost casu :) Jen je to riziko, ze spolihas na to, ze tam bude mezera :)
11:29:17
06.11.2009
06.11.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> King: my tu mame len defaultne bloknute community & living a freemail a podobne.... vlastne mi to ani moc neprekaza, zatial mi vsetky skodovkarske weby idu. Fejkbuk a podobne mrdky neriesim
10:41:04
06.11.2009
06.11.2009
King
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Tak u vás se taky používá Blue Coat. Nainstaloval jsem to dětem na PC, abych jim moh filtrovat on-line hry a samozřejmě to automaticky filtruje i pro děti nevhodný contenty.
Ale tohle vypadá, že je tam jenom prachsprostě zakázanej přístup na podobný "pokecy" obecně, což nemá co dělat s politickou korektností :)
Já se třeba z firmy dostanu na lecjaký weby, ale tam, kde se hlásaj stádu nevonící názory, je restrikce a pokusy dostat se tam se logujou :)
Ale tohle vypadá, že je tam jenom prachsprostě zakázanej přístup na podobný "pokecy" obecně, což nemá co dělat s politickou korektností :)
Já se třeba z firmy dostanu na lecjaký weby, ale tam, kde se hlásaj stádu nevonící názory, je restrikce a pokusy dostat se tam se logujou :)
09:42:11
06.11.2009
06.11.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> King:
Access Denied (content_filter_denied)
Your request was denied because of its content categorization: "Newsgroups/Forums;S ociety/Daily Living"
Your request is blocked due to xxxxxxx web policies. To request access to the page as an exception to the policy, please click here.
For assistance, contact your network support team.
Your request was categorized by Blue Coat Web Filter as 'Newsgroups/Forums;Societ y/Daily Living'.
If you wish to question or dispute this result, please click here.
A som prilis lenivy, aby som sa to snazil nejako obchadzat......
Access Denied (content_filter_denied)
Your request was denied because of its content categorization: "Newsgroups/Forums;S ociety/Daily Living"
Your request is blocked due to xxxxxxx web policies. To request access to the page as an exception to the policy, please click here.
For assistance, contact your network support team.
Your request was categorized by Blue Coat Web Filter as 'Newsgroups/Forums;Societ y/Daily Living'.
If you wish to question or dispute this result, please click here.
A som prilis lenivy, aby som sa to snazil nejako obchadzat......
09:33:02
06.11.2009
06.11.2009
King
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Copak? Vaše proxy je infikovaná virem politické korektnosti? :) Taky už jsem narazil na to, že některý český weby jsou u našich emerických soudruhů na blacklistu, kvůli údajný xenofobii, rasizmu a kdovíčemu ještě a obvykle to znamenalo, že se tam debatovalo o zrůdnosti pozitivní diskriminace, kterýžto "byznys" dneska živí miliony darmožroutů různých barev pleti.
09:28:04
06.11.2009
06.11.2009
King
-> David29: Jakožto vychcaný "objížděč kolon" vidím poselství článku spíš v tom, že ty kolony před křižovatkama vznikaj z toho, že na jeden interval semaforu projede křižovatkou díky demenci řidičů třetina aut, než by projela při zapojení mozku.
To, že např. po cestě dolů Kbelskou jedu až ke světlům pravým pruhem a při rozjezdu kolony v levým, která odbočuje doleva, využiju megamezeru nějakýho ospalce a odbočím doleva, plynulost provozu nijak neovlivní :)
To, že např. po cestě dolů Kbelskou jedu až ke světlům pravým pruhem a při rozjezdu kolony v levým, která odbočuje doleva, využiju megamezeru nějakýho ospalce a odbočím doleva, plynulost provozu nijak neovlivní :)
09:24:07
06.11.2009
06.11.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> King: to som si aj myslel, len tam sa z prace nedostanem, takze som si to nemohol overit
09:18:34
06.11.2009
06.11.2009
King
19:05:16
05.11.2009
05.11.2009
David29
Ono bohužel tohle nepatří do vtipů...
Oni by kolony byly menší, nebo by souvisle jeli, kdyby páni řidiči nepřejížděli z pruhu do pruhu, nebo "nepředjížděli" kolonu...
Oni by kolony byly menší, nebo by souvisle jeli, kdyby páni řidiči nepřejížděli z pruhu do pruhu, nebo "nepředjížděli" kolonu...
18:42:51
05.11.2009
05.11.2009
Tomaso435
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí):
a tohle bylo nejlepší :D
Pokud na křižovatce hodláme odbočovat kamkoli, dáváme blinkr současně s otáčením volantu. Nemusejí všichni včas vědět, kam jedeme, protože důležité je, že to víme my.
a tohle bylo nejlepší :D
Pokud na křižovatce hodláme odbočovat kamkoli, dáváme blinkr současně s otáčením volantu. Nemusejí všichni včas vědět, kam jedeme, protože důležité je, že to víme my.
16:42:56
05.11.2009
05.11.2009
afro100
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): hustýý
14:30:20
05.11.2009
05.11.2009
Rapid05
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Ten, kdo tohle sepsal..... měl pravdu
13:53:07
05.11.2009
05.11.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
Toto mi prislo mailom od kamosa.... v Budejoviciach som nikdy nebol, ale pobavilo ma to
Křižovatka
je místem, kde se setkávají dvě a více silnic v různých směrech. Křižovatka je také místem, kde se protínají zájmy různých osob. Jedni chtějí tam, druzí zase jinam. Někdo se chce dostat včas do práce nebo z práce, jiný se potřebuje exhibovat, jiný předvést svůj podřízený přístup k těm nepotřebným pravidlům nebo okázalé ignorování těch několika málo užitečných. A tyto zájmy se potkají v jednom jediném místě, což zákonitě zavání problémem.
Příjezd ke křižovatce
Již samotným příjezdem ke křižovatce lze napáchat mnoho užitečného a ukázat svoji blbost. Základní taktikou je manévr zvaný kobra. Manévr začíná zhruba půl kilometru před křižovatkou. Vyhodíme rychlost a blížíme se co nejpomaleji ke křižovatce. Ideální eprouč je rychlostí kolem 15km/h. Tím se kruciálně sníží spotřeba paliva a do internetových diskusí můžeme s čistým svědomím napsat, že nám jedna devět tédéíčko jezdí za 5,125472 fčtyřech a fakthovůbecnešetřim. Pokud takto dosáhneme křižovatky a svítí zelená nebo žlutá, případně červená, dupneme prudce na plyn a projedeme jí. To bylo vofous mámo.
Jiný manévr se nazývá hammerhead a je do jisté míry opakem kobry. Co nejrychleji se řítíme do křižovatky, pokud svítí zelený signál. Před hranicí křižovatky začneme prudce brzdit tak, aby v okamžiku, kdy do křižovatky vjíždíme, svítila žlutá. Jak hammerhead, tak kobra zvyšují plynulost jízdy křižovatkou až k magické hodnotě jedno auto za cyklus, která je pro Budějovice hodnotou cílovou.
Pokud svítí zelená, musíme do křižovatky vjet, i kdyby hrom bil. Zásadně se nesmíme zajímat, zda lze křižovatkou projet, protože máme zelenou a tudíž svaté právo jet. Pokud zůstaneme stát v křižovatce, je to chyba těch druhých a oni si musejí počkat, protože já jsem měl zelenou.
Pole position
Pole position je pro vidláka z Budějc něco jako pro Nestěrova looping. Tento manévr vyžaduje maximální soustředění a proto si ho rozebereme detailně.
Upřeně hledíme na semafor.
Pokud padne žlutá, upřeně hledíme na semafor a čekáme, co bude dál.
Dříve nebo později padne zelená, upřeně hledíme na semafor.
Pokud máme jistotu, že zelená barva už nebude zelenější, zařadíme rychlost.
Podíváme na řadící páku, zda tam máme první rychlostní stupeň.
Pustíme spojku.
Vyřadíme z trojky na neutrál.
Nastartujeme motor.
Zařadíme jedničku.
Podíváme se na semafor, zda není něco nového.
Vložíme do přehrávače CD od vydavatelství Česká muzika, co sídlí v Dubném v kravíně.
Pomalu se rozjedeme.
Pokud se nám něco nezdá, dupneme silně na brzdu.
Po zhruba dvou metrech jízdy řadíme dvojku. Po dalších třech metrech trojku. Cílem je, aby se automobil při řazení vždy skoro zastavil. Zejména vhodné pro tyto poskoky jsou vozy s přeplňovaným dieselovým motorem.
Pokud v křižovatce někdo stojí, vyhoukáme ho, protože máme zelenou a tudíž právo jet i kdyby hrom bil. Narveme se před něj.
Nemáme-li pole position, pak postupujeme takto:
Upřeně hledíme na semafor.
Pokud padne zelená, neděláme nic.
Čekáme, až se auto před námi rozjede.
Pokud je auto je před námi tak daleko, že stěží přečteme registrační značku.
Podíváme se na semafor, zda náhodou nezměnil barvu.
Opět zkontrolujeme, zda se auto, co bylo před námi, již dostatečně vzdálilo.
Zařadíme jedničku.
Zkontrolujeme semafor, zda nezačal zrát. Pokud ano, stojíme.
Máme-li dojem, že se někdo nerozjel na křižovatce dostatečně rychle, vyhoukáme ho nebo na něj začneme dělat různá gesta. Zejména je třeba vyhoukat vozidla autoškoly a vozidla, která se dost rychle nerozjedou, ani kdyby chtěla. Poté, co objekt vyhoukáme, se sami rozjíždíme co nejpomaleji, protože rychlost co? Rychlost, zbraně a cigarety zabíjejí.
Opatrně se rozjedeme.
Zásadně se nezajímáme, zda lze za křižovatkou v jízdě pokračovat, protože máme zelenou a tudíž PRÁVO JET
Hints & Cheats
Ideální rozestup mezi auty na křižovatce je osm až třicet dva metrů. Pro osoby se zhoršeným odhadem vzdálenosti, tedy v Budějovicích skoro pro každého, nejmenší vzdálenost je taková, kdy vozidlu před sebou vidíme na konec výfuku.
V některých jiných městech případně zemích se stává, že se automobily na křižovatce rozjedou jakoby najednou. To je ovšem zcela závadná praxe, protože se tím zmírňují zácpy a to není správně, my v Budějovicích máme zácpy rádi, protože jsou to naše budějcké zácpy.
Na některých křižovatkách jsou dodatkové šipky doprava nebo taky doleva. To je vymoženost, kterou sem zatáhli z Prahe a proto je ignorujeme. Sice někdo říká, že to zvyšuje propustnost a takový ty kecy, co vedou silniční piráti, ale my to děláme hezky postaru a proto si počkáme na originální zelenou, protože je to tak správně.
Pokud na křižovatce hodláme odbočovat kamkoli, dáváme blinkr současně s otáčením volantu. Nemusejí všichni včas vědět, kam jedeme, protože důležité je, že to víme my.
Když se před křižovatkou řadí auta do pruhů, vybereme si ten pruh, ve kterém je kratší fronta bez ohledu na to, kterým směrem chceme jet. V tomto pruhu setrváme až do místa, kde se směry oddělují a tam se co nejagresívněji se začneme dobývat do původního pruhu, což vůbec nezablokuje celou křižovatku.
Někdy se stává, že více pruhů směřuje křižovatkou stejným směrem. To je zapeklitá věc, která vyžaduje určitou disciplínu. V takovém případě platí pravidlo zipu - jedna škodovka s přívěsem s hnojem do pravého pruhu, druhá škodovka s přívěsem s hnojem do levého a tak dále. Myšlenka, že by v pravém pruhu měla jezdit pomalejší auta, je produktem škodlivého kapitalismu první poloviny devadesátých let.
Pokud výše popsané postupy selžou, je zde ještě poslední a nejúčinnější možnost, jak dělat bordel. Totiž začít páchat dobro. Například obřadně pouštět řidiče z jiných směrů, řidiče odbočující vlevo, případně zpovykanou pakáž jako městské autobusy nebo cyklisty.
Stačilo?
Moje žena, která se jinak o záležitosti prevence a represe v dopravě nezajímá a jezdí "jak jí zobák narost", tuhle zničeho nic pronesla památnou větu. Zněla: "ty lidi jsou už tak závislí na pravidlech, že sami nejsou schopni sami nic dělat a jen čekají, kdo jim co poručí".
Křižovatka
je místem, kde se setkávají dvě a více silnic v různých směrech. Křižovatka je také místem, kde se protínají zájmy různých osob. Jedni chtějí tam, druzí zase jinam. Někdo se chce dostat včas do práce nebo z práce, jiný se potřebuje exhibovat, jiný předvést svůj podřízený přístup k těm nepotřebným pravidlům nebo okázalé ignorování těch několika málo užitečných. A tyto zájmy se potkají v jednom jediném místě, což zákonitě zavání problémem.
Příjezd ke křižovatce
Již samotným příjezdem ke křižovatce lze napáchat mnoho užitečného a ukázat svoji blbost. Základní taktikou je manévr zvaný kobra. Manévr začíná zhruba půl kilometru před křižovatkou. Vyhodíme rychlost a blížíme se co nejpomaleji ke křižovatce. Ideální eprouč je rychlostí kolem 15km/h. Tím se kruciálně sníží spotřeba paliva a do internetových diskusí můžeme s čistým svědomím napsat, že nám jedna devět tédéíčko jezdí za 5,125472 fčtyřech a fakthovůbecnešetřim. Pokud takto dosáhneme křižovatky a svítí zelená nebo žlutá, případně červená, dupneme prudce na plyn a projedeme jí. To bylo vofous mámo.
Jiný manévr se nazývá hammerhead a je do jisté míry opakem kobry. Co nejrychleji se řítíme do křižovatky, pokud svítí zelený signál. Před hranicí křižovatky začneme prudce brzdit tak, aby v okamžiku, kdy do křižovatky vjíždíme, svítila žlutá. Jak hammerhead, tak kobra zvyšují plynulost jízdy křižovatkou až k magické hodnotě jedno auto za cyklus, která je pro Budějovice hodnotou cílovou.
Pokud svítí zelená, musíme do křižovatky vjet, i kdyby hrom bil. Zásadně se nesmíme zajímat, zda lze křižovatkou projet, protože máme zelenou a tudíž svaté právo jet. Pokud zůstaneme stát v křižovatce, je to chyba těch druhých a oni si musejí počkat, protože já jsem měl zelenou.
Pole position
Pole position je pro vidláka z Budějc něco jako pro Nestěrova looping. Tento manévr vyžaduje maximální soustředění a proto si ho rozebereme detailně.
Upřeně hledíme na semafor.
Pokud padne žlutá, upřeně hledíme na semafor a čekáme, co bude dál.
Dříve nebo později padne zelená, upřeně hledíme na semafor.
Pokud máme jistotu, že zelená barva už nebude zelenější, zařadíme rychlost.
Podíváme na řadící páku, zda tam máme první rychlostní stupeň.
Pustíme spojku.
Vyřadíme z trojky na neutrál.
Nastartujeme motor.
Zařadíme jedničku.
Podíváme se na semafor, zda není něco nového.
Vložíme do přehrávače CD od vydavatelství Česká muzika, co sídlí v Dubném v kravíně.
Pomalu se rozjedeme.
Pokud se nám něco nezdá, dupneme silně na brzdu.
Po zhruba dvou metrech jízdy řadíme dvojku. Po dalších třech metrech trojku. Cílem je, aby se automobil při řazení vždy skoro zastavil. Zejména vhodné pro tyto poskoky jsou vozy s přeplňovaným dieselovým motorem.
Pokud v křižovatce někdo stojí, vyhoukáme ho, protože máme zelenou a tudíž právo jet i kdyby hrom bil. Narveme se před něj.
Nemáme-li pole position, pak postupujeme takto:
Upřeně hledíme na semafor.
Pokud padne zelená, neděláme nic.
Čekáme, až se auto před námi rozjede.
Pokud je auto je před námi tak daleko, že stěží přečteme registrační značku.
Podíváme se na semafor, zda náhodou nezměnil barvu.
Opět zkontrolujeme, zda se auto, co bylo před námi, již dostatečně vzdálilo.
Zařadíme jedničku.
Zkontrolujeme semafor, zda nezačal zrát. Pokud ano, stojíme.
Máme-li dojem, že se někdo nerozjel na křižovatce dostatečně rychle, vyhoukáme ho nebo na něj začneme dělat různá gesta. Zejména je třeba vyhoukat vozidla autoškoly a vozidla, která se dost rychle nerozjedou, ani kdyby chtěla. Poté, co objekt vyhoukáme, se sami rozjíždíme co nejpomaleji, protože rychlost co? Rychlost, zbraně a cigarety zabíjejí.
Opatrně se rozjedeme.
Zásadně se nezajímáme, zda lze za křižovatkou v jízdě pokračovat, protože máme zelenou a tudíž PRÁVO JET
Hints & Cheats
Ideální rozestup mezi auty na křižovatce je osm až třicet dva metrů. Pro osoby se zhoršeným odhadem vzdálenosti, tedy v Budějovicích skoro pro každého, nejmenší vzdálenost je taková, kdy vozidlu před sebou vidíme na konec výfuku.
V některých jiných městech případně zemích se stává, že se automobily na křižovatce rozjedou jakoby najednou. To je ovšem zcela závadná praxe, protože se tím zmírňují zácpy a to není správně, my v Budějovicích máme zácpy rádi, protože jsou to naše budějcké zácpy.
Na některých křižovatkách jsou dodatkové šipky doprava nebo taky doleva. To je vymoženost, kterou sem zatáhli z Prahe a proto je ignorujeme. Sice někdo říká, že to zvyšuje propustnost a takový ty kecy, co vedou silniční piráti, ale my to děláme hezky postaru a proto si počkáme na originální zelenou, protože je to tak správně.
Pokud na křižovatce hodláme odbočovat kamkoli, dáváme blinkr současně s otáčením volantu. Nemusejí všichni včas vědět, kam jedeme, protože důležité je, že to víme my.
Když se před křižovatkou řadí auta do pruhů, vybereme si ten pruh, ve kterém je kratší fronta bez ohledu na to, kterým směrem chceme jet. V tomto pruhu setrváme až do místa, kde se směry oddělují a tam se co nejagresívněji se začneme dobývat do původního pruhu, což vůbec nezablokuje celou křižovatku.
Někdy se stává, že více pruhů směřuje křižovatkou stejným směrem. To je zapeklitá věc, která vyžaduje určitou disciplínu. V takovém případě platí pravidlo zipu - jedna škodovka s přívěsem s hnojem do pravého pruhu, druhá škodovka s přívěsem s hnojem do levého a tak dále. Myšlenka, že by v pravém pruhu měla jezdit pomalejší auta, je produktem škodlivého kapitalismu první poloviny devadesátých let.
Pokud výše popsané postupy selžou, je zde ještě poslední a nejúčinnější možnost, jak dělat bordel. Totiž začít páchat dobro. Například obřadně pouštět řidiče z jiných směrů, řidiče odbočující vlevo, případně zpovykanou pakáž jako městské autobusy nebo cyklisty.
Stačilo?
Moje žena, která se jinak o záležitosti prevence a represe v dopravě nezajímá a jezdí "jak jí zobák narost", tuhle zničeho nic pronesla památnou větu. Zněla: "ty lidi jsou už tak závislí na pravidlech, že sami nejsou schopni sami nic dělat a jen čekají, kdo jim co poručí".