skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zvyseni vykonu???
17:22:45
02.02.2014
02.02.2014
dragon_cb_cz
-> stepan: Hehe, sypu si popel na hlavu
17:11:34
02.02.2014
02.02.2014
stepan
-> dragon_cb_cz: Myslim, že po tom roce už je to jedno.
15:54:34
02.02.2014
02.02.2014
dragon_cb_cz
-> vojtosu: Inzerce je vedle...
15:49:27
02.02.2014
02.02.2014
Gangsta
na*eb do nádrže 6 litrov domácej a dotlač to na full benzínom a uvídíš, čo sú to prdy :D ;)
19:13:41
25.03.2013
25.03.2013
vojtosu
zdravím,mám hlavu z favorita a potřeboval bych zvětšit kanály,děláte to někdo?díky za odpovědi,email:ventilek.p
epa@seznam.cz,7774321943
16:35:47
19.03.2013
19.03.2013
Gemini
Pohan 25.10.04 11:05:11 napsal: Trocha teorie:
Princip získání maximálního výkonu motoru:
dostat do válce co největší hmotnostní množství kyslíku (tedy vzduchu)
a ten pak beze zbytku spálit.
Snížit ztráty.
Podmínku 1) splníme tak, že vzduch vstupující do válce co nejvíc ochladíme. Například tím, že k sacímu potrubí připojíme kompresor nebo turbodmychadlo nebo do sacího potrubí vstřikujeme vodu. Voda se odpaří a tím se proudící vzduch ochladí, zmenší se jeho objem (hmotnost zůstává stejná) a do válce se ho vejde víc. Proto se za kompresor nebo turbodmychadlo obvykle dává chladič stlačeného vzduchu. Také dochází k vnitřnímu chlazení spalovacího prostoru, což má příznivý vliv na zatížení chladícího systému.
Pak nastupuje podmínka 2), že do sání vstřikujeme (u karburátoru nasáváme) benzín v takovém množství, aby se ve válci spálil VŠECHEN KYSLÍK, který jsme do něj dostali. Takže toho benzínu je víc než je teoreticky potřeba (lambda asi 0,9). Víc se nedává, protože je to drahé a proto se do sání vstřikuje voda. Benzín odpařením samozřejmě také ochladí vzduch.
A podmínka 3) se dá splnit například vstřikováním benzínu (vody) přímo do válce. Vstřikování benzínu (vody) do válce během SACÍHO cyklu napomáhá ochlazení vzduchu a tím se ho do válce vejde víc. Vstřikování benzínu (vody) do válce během KOMPRESNÍHO cyklu opět napomáhá ochlazení vzduchu a tím ke zmenšení jeho objemu a z toho vyplývá snížení kompresní práce. A tím jsme se dostali ke snížení ztrát. I při vstřikování přímo do válce dochází k vnitřnímu chlazení spalovacího prostoru.
Takže voda neuvolní žádný kyslík, který by se dal spálit, JirikXT, ani nezvýší tlaky, Tome, ani to nemá žádnou souvislost s otáčkami motoru, Petře Abrahámku.
viacmenej si tu napisal nieco co je pravda a primiesal si do toho vodu, nasledne to uz pravda nie je!
vstrekovanie vody - Aquamist - sa vyhradne pouziva na vysokopreplnovanych turbomotoroch (v kombinacii etanol-metanol), kde ma svoje opodstatnenie pre ochladenie spalovacieho priestoru a potlacenie detonacii.
na atmo motore sa to nepouziva
podla vsetkeho ako prvy tuto technologiu pouzili nemci v stihacke Mes. BF109, kde vdaka preplnaniu dosahovali vykony cez 2000 konikov
Princip získání maximálního výkonu motoru:
dostat do válce co největší hmotnostní množství kyslíku (tedy vzduchu)
a ten pak beze zbytku spálit.
Snížit ztráty.
Podmínku 1) splníme tak, že vzduch vstupující do válce co nejvíc ochladíme. Například tím, že k sacímu potrubí připojíme kompresor nebo turbodmychadlo nebo do sacího potrubí vstřikujeme vodu. Voda se odpaří a tím se proudící vzduch ochladí, zmenší se jeho objem (hmotnost zůstává stejná) a do válce se ho vejde víc. Proto se za kompresor nebo turbodmychadlo obvykle dává chladič stlačeného vzduchu. Také dochází k vnitřnímu chlazení spalovacího prostoru, což má příznivý vliv na zatížení chladícího systému.
Pak nastupuje podmínka 2), že do sání vstřikujeme (u karburátoru nasáváme) benzín v takovém množství, aby se ve válci spálil VŠECHEN KYSLÍK, který jsme do něj dostali. Takže toho benzínu je víc než je teoreticky potřeba (lambda asi 0,9). Víc se nedává, protože je to drahé a proto se do sání vstřikuje voda. Benzín odpařením samozřejmě také ochladí vzduch.
A podmínka 3) se dá splnit například vstřikováním benzínu (vody) přímo do válce. Vstřikování benzínu (vody) do válce během SACÍHO cyklu napomáhá ochlazení vzduchu a tím se ho do válce vejde víc. Vstřikování benzínu (vody) do válce během KOMPRESNÍHO cyklu opět napomáhá ochlazení vzduchu a tím ke zmenšení jeho objemu a z toho vyplývá snížení kompresní práce. A tím jsme se dostali ke snížení ztrát. I při vstřikování přímo do válce dochází k vnitřnímu chlazení spalovacího prostoru.
Takže voda neuvolní žádný kyslík, který by se dal spálit, JirikXT, ani nezvýší tlaky, Tome, ani to nemá žádnou souvislost s otáčkami motoru, Petře Abrahámku.
viacmenej si tu napisal nieco co je pravda a primiesal si do toho vodu, nasledne to uz pravda nie je!
vstrekovanie vody - Aquamist - sa vyhradne pouziva na vysokopreplnovanych turbomotoroch (v kombinacii etanol-metanol), kde ma svoje opodstatnenie pre ochladenie spalovacieho priestoru a potlacenie detonacii.
na atmo motore sa to nepouziva
podla vsetkeho ako prvy tuto technologiu pouzili nemci v stihacke Mes. BF109, kde vdaka preplnaniu dosahovali vykony cez 2000 konikov
22:26:44
16.03.2013
16.03.2013
castrol
-> Gaweron: po 2 rokoch dobra uvaha
22:24:52
16.03.2013
16.03.2013
Gaweron
vychromovat sání i výfukové pot. , odlehčit setrvák .... :)
00:39:06
15.12.2011
15.12.2011
Tuxik
Twe... dalsi zoombie :-)
00:57:58
11.12.2011
11.12.2011
RM
Jak další starost s vodou v zimě. Naopak celé zařízení začne fungovat až po dokonalém zahřátí motoru a rozpuštění ledu...
15:51:20
16.11.2011
16.11.2011
Winged_Arrow
-> Petr Volfik: nesmel by si tú vodu nehať v aute.. vždy doniesť teplú..
pri jazde už nezamrzne.. na druhej strane niekto tu spomínal nejaké miešanie s liehom ak si dobre pamatám, to by tiež nemrzlo, ja to mám v pláne vyskúšať, tak potom napíšem čo to robí.
pri jazde už nezamrzne.. na druhej strane niekto tu spomínal nejaké miešanie s liehom ak si dobre pamatám, to by tiež nemrzlo, ja to mám v pláne vyskúšať, tak potom napíšem čo to robí.
14:53:00
16.11.2011
16.11.2011
Petr Volfik
No kámoš to zkoušel ve feldě ale co jsem se dozvěděl tak to nedotáh do konce. Každopádně si myslim že je to jenom další starost s vodou teď když začíná zima... Když by to fungovalo tak by to byla jenom letní záležitost...
07:37:51
16.11.2011
16.11.2011
MOLSO
Milošek 26.10.04 19:32:35 napsal:
... jinak
ja slysel ze vysokou teplotou se voda rozklada na kyslik a vodik a tej je hodne
vybusnej ale pohan spal v knihovne dyl jak ja takze asi ma pravdu:) a teraz tu o karkulce
... jinak
ja slysel ze vysokou teplotou se voda rozklada na kyslik a vodik a tej je hodne
vybusnej ale pohan spal v knihovne dyl jak ja takze asi ma pravdu:) a teraz tu o karkulce
18:58:21
15.11.2011
15.11.2011
Winged_Arrow
-> Markop: o výfukoch nehovoril nič, ale podla mňa voda vo výfuku zohriatom na viac ako 100°C nekondenzuje.. a to má určite viacej nie?
Vravel že to bol riadny rozdiel keď pozoroval vodu v hadičke, pomaly išla, a keď prišla pod karbec tak sa motor stíšil, šiel plynulejšie a trošku stupli otáčky, a zásadne zavádzal vodnú injekciu za karburátor, priamo do sacieho potrubia, a vraj to takto upravil vela ludom, a dobre to šlapalo, viac som sa ho nepýtal.. nic negativne nespominal
Vravel že to bol riadny rozdiel keď pozoroval vodu v hadičke, pomaly išla, a keď prišla pod karbec tak sa motor stíšil, šiel plynulejšie a trošku stupli otáčky, a zásadne zavádzal vodnú injekciu za karburátor, priamo do sacieho potrubia, a vraj to takto upravil vela ludom, a dobre to šlapalo, viac som sa ho nepýtal.. nic negativne nespominal
16:55:21
15.11.2011
15.11.2011
Markop
-> Winged_Arrow: A spotřeba výfuků? Ona totiž ta voda po nastartování ve výfuku okamžitě zkondenzuje. A i motor rezne jako svině, znám to z vlastní zkušenosti, na učňáku jsme jeden motor podobným způsobem upravili. Vodní jehla ale byla nad primární klapkou.
16:28:10
15.11.2011
15.11.2011
Winged_Arrow
Kolega v robote mal do miesta kde je hadica podtlaku na posilovac privedenú injekcnu ihlu priemeru 0.6mm na ktorej bola infuzna hadička do flaše s destilkou...
vraj to išlo jak besné a a na volnobeh kultivovanejšie... spotreba vody 7 - 8 dcl /100Km
vraj to išlo jak besné a a na volnobeh kultivovanejšie... spotreba vody 7 - 8 dcl /100Km
19:32:35
26.10.2004
26.10.2004
Milošek
-> JirikXT: udel to nasledovne vypust vodu z chlad. soustavy di to projet az motor bez vody bude mit cca 120stupnu chcipni to a az zchladne nalej vodu a bude to prisavat vodu protoze tesneni pod palici bude vpr:)))jinak ja slysel ze vysokou teplotou se voda rozklada na kyslik a vodik a tej je hodne vybusnej ale pohan spal v knihovne dyl jak ja takze asi ma pravdu:)
16:37:59
25.10.2004
25.10.2004
Pohan
Pro naše Škodovky to nemá význam. Používá se to pouze u závodních motorů, kde se "loví" každej koník.
16:34:52
25.10.2004
25.10.2004
Pohan
Ještě jsem zapomněl zdůraznit, že vody se vstřikuje tolik, aby se stihla odpařit.
16:32:29
25.10.2004
25.10.2004
Pohan
Praktickým návodem nemohu sloužit, takové věci se testují přímo na motorech. Tohle byla jen teorie ze skript. Doporučuju přečíst si skripta určená pro strojní fakultu, obor Spalovací motory. Vedle spousty nezáživných vzorců se člověk něco dozví.
16:25:38
25.10.2004
25.10.2004
BEYER - zrušená registrace
mno a potom sa ludia cuduju preco sa lancie kazia mno ked pustis viac vody ako by si mal tak to tak troxu hmm... nici motor ale v poho vodu totiz nestlacis ako zmes mno a ako chces riesit casovanie mnozstvo a pod. tie testy by ma zaujimali... asi nemas rad svoj motor asi lacnejsie ta vide N2O v celkovom dvosledku...
16:13:01
25.10.2004
25.10.2004
Tom
Uff, opravdu vyčerpávající odpověď. Jenom by teda neškodil praktickej návod, pokud tomu pisatel rozumí, tzn. jakým tlakem vsřikovat a jaké množství v jaký čas. I když nevím jestli to má na normální ježdění význam, páč jsem slyšel že to má silně korozívní účinky.
11:05:11
25.10.2004
25.10.2004
Pohan
Trocha teorie:
Princip získání maximálního výkonu motoru:
1) dostat do válce co největší hmotnostní množství kyslíku (tedy vzduchu)
2) a ten pak beze zbytku spálit.
3) Snížit ztráty.
Podmínku 1) splníme tak, že vzduch vstupující do válce co nejvíc ochladíme. Například tím, že k sacímu potrubí připojíme kompresor nebo turbodmychadlo nebo do sacího potrubí vstřikujeme vodu. Voda se odpaří a tím se proudící vzduch ochladí, zmenší se jeho objem (hmotnost zůstává stejná) a do válce se ho vejde víc. Proto se za kompresor nebo turbodmychadlo obvykle dává chladič stlačeného vzduchu. Také dochází k vnitřnímu chlazení spalovacího prostoru, což má příznivý vliv na zatížení chladícího systému.
Pak nastupuje podmínka 2), že do sání vstřikujeme (u karburátoru nasáváme) benzín v takovém množství, aby se ve válci spálil VŠECHEN KYSLÍK, který jsme do něj dostali. Takže toho benzínu je víc než je teoreticky potřeba (lambda asi 0,9). Víc se nedává, protože je to drahé a proto se do sání vstřikuje voda. Benzín odpařením samozřejmě také ochladí vzduch.
A podmínka 3) se dá splnit například vstřikováním benzínu (vody) přímo do válce. Vstřikování benzínu (vody) do válce během SACÍHO cyklu napomáhá ochlazení vzduchu a tím se ho do válce vejde víc. Vstřikování benzínu (vody) do válce během KOMPRESNÍHO cyklu opět napomáhá ochlazení vzduchu a tím ke zmenšení jeho objemu a z toho vyplývá snížení kompresní práce. A tím jsme se dostali ke snížení ztrát. I při vstřikování přímo do válce dochází k vnitřnímu chlazení spalovacího prostoru.
Takže voda neuvolní žádný kyslík, který by se dal spálit, JirikXT, ani nezvýší tlaky, Tome, ani to nemá žádnou souvislost s otáčkami motoru, Petře Abrahámku.
Princip získání maximálního výkonu motoru:
1) dostat do válce co největší hmotnostní množství kyslíku (tedy vzduchu)
2) a ten pak beze zbytku spálit.
3) Snížit ztráty.
Podmínku 1) splníme tak, že vzduch vstupující do válce co nejvíc ochladíme. Například tím, že k sacímu potrubí připojíme kompresor nebo turbodmychadlo nebo do sacího potrubí vstřikujeme vodu. Voda se odpaří a tím se proudící vzduch ochladí, zmenší se jeho objem (hmotnost zůstává stejná) a do válce se ho vejde víc. Proto se za kompresor nebo turbodmychadlo obvykle dává chladič stlačeného vzduchu. Také dochází k vnitřnímu chlazení spalovacího prostoru, což má příznivý vliv na zatížení chladícího systému.
Pak nastupuje podmínka 2), že do sání vstřikujeme (u karburátoru nasáváme) benzín v takovém množství, aby se ve válci spálil VŠECHEN KYSLÍK, který jsme do něj dostali. Takže toho benzínu je víc než je teoreticky potřeba (lambda asi 0,9). Víc se nedává, protože je to drahé a proto se do sání vstřikuje voda. Benzín odpařením samozřejmě také ochladí vzduch.
A podmínka 3) se dá splnit například vstřikováním benzínu (vody) přímo do válce. Vstřikování benzínu (vody) do válce během SACÍHO cyklu napomáhá ochlazení vzduchu a tím se ho do válce vejde víc. Vstřikování benzínu (vody) do válce během KOMPRESNÍHO cyklu opět napomáhá ochlazení vzduchu a tím ke zmenšení jeho objemu a z toho vyplývá snížení kompresní práce. A tím jsme se dostali ke snížení ztrát. I při vstřikování přímo do válce dochází k vnitřnímu chlazení spalovacího prostoru.
Takže voda neuvolní žádný kyslík, který by se dal spálit, JirikXT, ani nezvýší tlaky, Tome, ani to nemá žádnou souvislost s otáčkami motoru, Petře Abrahámku.
10:13:07
24.10.2004
24.10.2004
JirikXT
-> Pepino RS: mno mam mam trochu upravenej motor(hlava 1mm, vacka 280), tak to mozna bude mit malinkej ucinej...Zkusim to a uvidime:)))
23:50:40
23.10.2004
23.10.2004
Pepino RS
-> JirikXT: ono to funguje ale jen pri vysokejch tlakach !! cz u 120 nehrozi !
12:17:57
23.10.2004
23.10.2004
Wrcteam - zrušená registrace
co se tyce ty vody maj to wrca,..a nekdo to zkousel do 1203 takze dal na sani nejakej rozuprasovac nebo tak neco,.
09:57:49
23.10.2004
23.10.2004
Tom
Mám takovej pocit že tu tahle diskuze na téma voda už proběhla. Co já vím tak se nepoužívá čistá voda, ale lihovodní směs v poměru asi 30/70, a spíš se to používá ve spojení z turbem. Na podobný princip fungují dneska vozy WRC. Tady to někdo zkoušel udělat. turbo.wz.cz/Technika/.../
waes.php
09:09:27
23.10.2004
23.10.2004
Petr Abrahámek
Jo, ale te vody tam musi byt fakt malo a pri vysokejch otackach. To sem zvedavej jak to vyresis
09:05:56
23.10.2004
23.10.2004
JirikXT
-> Tom: Mno jasne ze jo jelikoz kdyz se vypari, tak tam bude vic kysliku tim padem vetsi tlak:)
22:51:56
22.10.2004
22.10.2004
Tom
Nefunguje to náhodou tak že ta voda zvyšuje tlaky?
22:07:17
22.10.2004
22.10.2004
JirikXT
Zdar vsicky... Mel sem takovej napad... Chtel sem udelat ventil, kterej bych oteviral kdy bych potreboval... Ten by propoustel vodu do valcu. Tu by si natahl karbec... Tim padem kdyby bylo slusne(ne moc a ne malo) mnozsvi vody ve valcich tak by to melo jet lepe ne??? Jelikoz voda kdyz se vypari tak tam bude vice kysliku a melo by to jet teoreticky lip... Je to stejny jako kdyz je propaleny tesneni pod hlavou, taky to jede lip, jelikoz si to prisava vodu... Nebo kdyz je vlhky pocasi... a taky sem slysel ze to mely zavodni LANCIA DELTA INTEGRALE... A tak se ptam jestli to bude mit nejakej prinos... Jestli ten motor nepujde o dost driv do kytek... Ale zase to nebude porad, jen kdyz budu potrebovat... Takove ceske male NOS :))))