skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vymennik voda olej
-> vhml: Mám na mysli nátrubek na boku těla termostatu. Nejsem blbec!
-> J3STER: nátrubek na víku termostatu ponechat! Opět to je o odvzdušnění...
-> Nwkt: Díky, to je to těsnění na obrázku od 4dams.
-> Dušan: Máš obrázek jak takové těsnění má vypadat?
-> J3STER: filtr ma jiny tesneni ikdyz se v pripade potreby da taky pouzit
-> Nwkt: Těsnění jsem vzal ze starého filtru, ale chtělo by to nové nevymačklé. Potřebuji postřehy od znalejších jestli jim to nemám jít vrátit. Ať neprošvihnu lhůtu pro vrácení zboží dané zákonem. Na účtence je napsáno že to je originální díl. Už to je důvod jim to jít omlátit o hlavu. Hlavně se mi jedná jestli to není nějaký nekvalitní díl zavánějící průserem "voda v oleji".
-> J3STER: Ještě ti chybí těsnění
Krabička je poněkud velká. Jestli ze mě nedělají blbce. Díl by měl být určitě v igelitu a nějaký papír k tomu.
Tož jsem ho sehnal. Prosím o konzultaci od znalců kvalitních či nekvalitních dílů.
-> J3STER: tenká hadička je tam jen kvůli odvzušnění, tou rozumný množství vody neprotlačíš. Zapojení s vyhřejvaným sáním by nemuselo být špatné.
-> vhml: Jedině že bych tam nechal tu tenkou hadičku co měly 120ky a 136 ne. Napadlo mě to zapojit do série s vyhříváním sání. To by šlo, ale bude tam víc trubek/hadic.
-> Nwkt: pravda, ve stovce mám radiátor z favorita, který má obtok a v zavodaku je beztak topení puštěný pořád
-> vhml: musi to byt paralelne
-> vhml: A když zavře topení tak nepude voda přes výměník
-> J3STER: zapoj to s topením do série, ne paralelně
-> Honza5: Takhle to chci taky zapojit, ale nebude to snižovat účinnost topení? Ty asi v závodním autě topení nemáš.

Díky za rady. Som chcel hlavne vedieť či tam nieje ešte nejaké tesnenie aby som to nerozoberal s tým že nič nespravím ak mi bude nejaká gumička chýbať alebo pod... Ak bude zlý celý výmennik, tak 35,- eur nieje veľká investícia.
-> 4dams: může být zvalchovaný obal výměníku. Vyřešilo brutální utažení, kdy se ten hliník vymačkal dle potřeby :-)
-> 4dams: jo to je ono
využijem tému...
na VW 1.9TD mi tečie olej okolo tohto vymennika. Čidlo je nové a okolo filtra olej neuniká. Treba len vymeniť tesnenie ktoré je na obrázku, alebo treba ešte niečo?
Ďakujem
na VW 1.9TD mi tečie olej okolo tohto vymennika. Čidlo je nové a okolo filtra olej neuniká. Treba len vymeniť tesnenie ktoré je na obrázku, alebo treba ešte niečo?
Ďakujem
-> Saky: Nedivím se a ty lidi chápu, tu situaci popsals přesně. Pokud mám správný informace, tak se obdobný motory 1203 do těch Desta tříkolek stále ještě generálkujou výměnným způsobem kus za 17 tisíc, což už je peníz, který není do běžný škodovky rozumný investovat.
-> Jozka: a divis se? ono kdyz ma dneska clovek skodovku tak ma trzni cenu tak tisicovku at si kazdej rika co chce.. a po novem roce to bude na obtiz.. a kdyz do takoveho auta ma clovek neco udelat byt za par stovek tak je to skoro cena auta.. a clovek pak vypada jako zlodej..
lepsi postavit motor za 50000 do auta za pul milionu a to je v pohode.. byt je to pouze kosmeticky zakrok na motoru a par uprav za par korun.. to je ten byznys-)
lepsi postavit motor za 50000 do auta za pul milionu a to je v pohode.. byt je to pouze kosmeticky zakrok na motoru a par uprav za par korun.. to je ten byznys-)
-> Saky: Znám v širším okolí takových 5-6 lidí, co by to zmákli v polospánku, jenže porůznu dělaj byznys, autodopravy, dovážej zvenka, opravujou zánovní bouračky - prostě dělají činnost s vysokou přidanou hodnotou a do čtyřválců už se jim moc nechce. Opravuji - vůbec nechce.
-> Jozka: v tom prece neni zadnej problem..
-> Saky: No vidíš to, tys sklidil nevděk a já, kterej končím s motorem nastavením vůle ventilů (no, sedla jsem taky zabrušoval, hlavu dotahoval..), jsem rád, když někoho ukecám, aby mě z donesenej dílů sestavil sériovku, ve kterej bych se pak už nemusel hrabat
.

-> Čokin: zadarmo nejde nic to je jasne.. ale taky je dulezite si uvedomit ze se da koupit dobre, blbe, draze, levne.. a kdyz nekdo koupi draze blbe tak ma pech-) a takovejch lidi je bohuzel vetsina..
-> Saky: Sakra ty ses rozjel, to nebývá zvykem:)
Fakt je ten a to je smutné, že máš pravdu, ono by stačilo kdyby ti co chcou zázrak skoro zadarmo aspon něco si o tom přečetli a měli všeobecný přehled.
Buhužel přícházím na to taky, že je lepší držet hubu protože pak akorát dopadneš podle hesla za dobrotu ............
Fakt je ten a to je smutné, že máš pravdu, ono by stačilo kdyby ti co chcou zázrak skoro zadarmo aspon něco si o tom přečetli a měli všeobecný přehled.
Buhužel přícházím na to taky, že je lepší držet hubu protože pak akorát dopadneš podle hesla za dobrotu ............
-> Honza5: ano,diky,
nasiel som to aj v sekcii motor
nasiel som to aj v sekcii motor
-> vhml: dakujem
-> vhml: sakra, byl jsi rychlejší s odpovědí ...

-> Majklsto: z naftový felicie...
-> Saky: prave to je krute a smutne
-> pistaa: prave ze tech co ti dokaze poradit tady je mraky.. ale tech co poradi ze se o tu radu da oprit je tady jen par..
-> Eidy: ty si tu do tretice chybal..
-> Saky, pistaa:
Bravo



Bravo
-> Saky: mozno nevies o com si chcel pisat ale napisal si to pekne s tym pavlickem.. :D myslim ze obaja vieme o co ti tymto prispevkom slo.. a motorarou tu je hodne.. teda ja istotne nie.. ale su tu taky co ti vedia poradit..
-> pistaa: -) kdyz jsem pred cca 12lety zacinal tak sem taky chtel stavet nadupane motory atd.. pak clovek zjisti ze to neni jen o tom nekde sebrat vacku, ofrezovat hlavu a stahnout setrvak tak jak to tady dela vetsina.. ano sice to nejak funguje ale nikdy ne tak jak by mohlo ... a pak uz je jen otazkou casu co se kdy vysype.. zacatky jsou krute.. pak se na to bud clovek vykasle a nebo zkouma dal.. tak se bada, bada precte se mnoho literatury z niz si mnohe odporuji tak si clovek musi udelat vlastni nazor.. pak zjisti ze teoreticke kecy jsou sice zaklad ale praxe je uplne jina tak meri a meri az zjisti ze uz mozna vi co a jak a skutecne vysledky se i po par letech dostavi, pak si polozi otazku k cemu to vlastne cele bylo? k cemu jsem postavil vyborny motor ke kteremu prijde nejaky jouda poladi to sroubovakem jak mechanik od McLarenu nebot se mu to zdalo ze to proste neni ono.. motor odejde a kde se stala chyba? vzdycky v Tobe nebot tys to blbe postavil.. anebo odejde jen proto ze je to proste uz na ten motor moc a dlouhodobe to nemuze vydrzet.. to si ale nikdo kdo takovy motor chce neuvedomuje a ani nechce uvedomovat.. a kdyz se to tak secte tak takove slapnuti na plyn je pak celkem drahe.. tak sem zmenil nazor a prestal stavet ty nadupane motory ale stavel jsem jen takove seriovky ktere sice mnohdy byly vykonejsi nez nejake "zavodni" ale byla tam jakasi zivotnost.. nicmene s odstupem casu zjistis ze dnes uz je motorar a mechanik kazdej kdo udrzi sroubovak a chybnym nastavenim muze odejit i v podstate seriovej motor.. a jsme opet v uzavrenem kruhu.. sice se to nastesti nestava ale kdyz se to stane tak to zamrzi nebot je to proste skoda prace.. tak si clovek polozi otazku.. neni lepsi vzit neco serioveho uz s vykonem v serii a implementovat to? vyjde to leneji vydrzi vic tak proc ne.. a sednout si k televizi a nohy na stul.. -) jenze to taky nejde clovek neco kutit musi a tak se vymejsli dal a dal .. no nic to je o nicem.. porad je co vymejslet kde topit prachy a o tom to je.. a kdyz se nekdy neco povede a nekomu se to hodi tak je to dobre.. horsi je kdyz pak clovek slysi od nekoho kdo nikdy nic neudelal a absolutne nema paru o deni kolem ze si neco udelal spatne.. tady je spatne to ze tady je mnoho teoretiku (mnozi ani neznaji princip ottova motoru) a malo tech co neco ve skutecnosti postavili vyzkouseli a umeji porovnat s necim jinym (pokud si vyzkousel jen vacku pavlicek a serii a s pavlickem si najel 1000km tak budes opevovat pavlicka do nebes) no nic uz ani nevim co sem chtel rict-)
-> vhml: a s ake ho vozu to mas?
-> Saky: co si myslis? ak povies??
-> Nwkt: bych se musel podivat do katalogu.. myslim ze jsem to kupoval od ISA RAcing..jesteli se nepletu. uz je to nejakej ten patek.. to bylo jeste v dobach kdy jsem myslel ze ma smysl ladit motory na velke vykony-) pak uz jsem stavel v podstate lepsi seriovky kde to neni potreba a momentalne uz si myslim zase neco jineho-)
-> Saky: A za jakýho auta je kupuješ?
-> Majklsto: j asom za moj dal cca 6tis czk.. pre info.. funguje super a hlaven toto ej taky maly srac.. malu tepelnu vymenu ma.. co u mna je treba velku..
-> Majklsto: jako je to dobra vec, podle me plnedostacujici olejovej chladic je u vetsiny motoru absolutne zbytecnej.. nicmene ta cena me pripada celkem vysoka..ja to nekolikrat u "lepsich"motoru daval a kupuju to za nejakejch 1000-1500 vic urcite ne.. ale ja si prave myslim ze oktavka uz ma vetsi prumer..
-> Majklsto: Dává se to na téměr všechny diesly od VW. Já budu to budu nasazovat nejspíše o víkendu...