
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zavodní převodovka 130lr
prohledat
85 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 20.09.2008 do 20.10.2008, založil/a zeffe - zrušená registrace
-> Čokin: Nápodobně pane a jsem rád, že to takhle vidíš.

-> Tuner#2: Ještě bych se rád omluvil tady Tunerovi 2 za někdy ostřejší výměnu názoru nebo nepochopení určitých věcí týkajcích se témat.
Vím, že některé mé názory na jisté věci se trošku liší, ale nikdy si je neodpustím poznamenat prostě tak jak to vidím já.Tím to ovšem na nikoho nechci házet kritiku nebo snad nějakou špínu je prostě říct svůj názor na danou věc.
Tunera si vážím, protože vím co dokázal a že má spoustu cených vědomostí a rad, ale v některých případech to vidím malinko jinak ale od toho asi diskuze je že!
Takže asi tak no.
Vím, že některé mé názory na jisté věci se trošku liší, ale nikdy si je neodpustím poznamenat prostě tak jak to vidím já.Tím to ovšem na nikoho nechci házet kritiku nebo snad nějakou špínu je prostě říct svůj názor na danou věc.
Tunera si vážím, protože vím co dokázal a že má spoustu cených vědomostí a rad, ale v některých případech to vidím malinko jinak ale od toho asi diskuze je že!
Takže asi tak no.
-> Tuner#2: aha, tak to se omlouvám Čokinovi
-> MATTESS: Téma je nepochopitelně před vyjádřením druhé strany zamčené.
-> Čokin: presne tak kasly na to.. ja jsem taky slibotechna a vubec me to nestve.. -) zvlast kdyz vim jak to je.. ja kazdymu rikam bud si pockej az budu mit cas jit na postu a nebo si prijed.. podle me nejjednodussi reseni..
-> Čokin: Na kecy se vyser
-> Čokin: a proč to nenapíšeš kam to patří?
Takže diskuzi o převodovkách už tady rozmazávat dál nehodlám, jen ještě teda malou obhajobu k tématu ,, Čokin = slibotechna".
Ano dotyčnému jsem slibil zaslat víčko nádrže, poprvé se mě vrátilo něco bylo špatně, podruhé jsem omylem zadal špatnou adresu, takže přišlo zpět po druhé a jelikož bydlím ve Valašském Meziříčí a přes týden pracuji v Praze a to ještě studuji vysokou školu v Brně je pro mě docela problém dostat se víc jak dvakrát za týden na poštu.Dotyčnému jsem vždy odepsal netvrdím že hned ale odpověd dostal, říkal jsem mu že je to v mém případě na dýl ale i přesto to musel rozmáznout veřejně i když jsme se konkrétně domlouvali.
Takže asi tak k tomu že jsem slibotechna, jelikož mě tento dotýčný vytočil na maximum zasílám mu tady to víčko zdarma doufám že konečně bude spokojen!
Ano dotyčnému jsem slibil zaslat víčko nádrže, poprvé se mě vrátilo něco bylo špatně, podruhé jsem omylem zadal špatnou adresu, takže přišlo zpět po druhé a jelikož bydlím ve Valašském Meziříčí a přes týden pracuji v Praze a to ještě studuji vysokou školu v Brně je pro mě docela problém dostat se víc jak dvakrát za týden na poštu.Dotyčnému jsem vždy odepsal netvrdím že hned ale odpověd dostal, říkal jsem mu že je to v mém případě na dýl ale i přesto to musel rozmáznout veřejně i když jsme se konkrétně domlouvali.
Takže asi tak k tomu že jsem slibotechna, jelikož mě tento dotýčný vytočil na maximum zasílám mu tady to víčko zdarma doufám že konečně bude spokojen!
-> Vrba: A mě zas se*e ta Tvoje demagogie byť si jinak myslím, že jsi chytrý, znalý a šikovný člověk. Co se týče vačky, tak já rok a něco sbíral poznatky a třeba i jen ústní včetně drbů a vybíral z toho co je pravda a co ne. Ale když z více než mnoha míst slyšíš, že Chovanec prach sprostě kopíruje Čepkovo vačky, nedělá tepelnou úpravu (zatím co jsem viděl jeho vačky, tak byli lesklé jak série), tak si prostě vybereš toho o cca. 1.000,- dražšího, ale lepšího. Rozhodně to nedělám kvůli tom, že se tím chlubím na srazu! Popis auta, nebo třeba graf z brzdy si k autu dám jen proto, že se ostatní můžou podívat a případně zeptat na zkušenosti. Když jsme spolu mluvili na Běšinách, tak jsi po mě chtěl hodnocení vačky. Tehdy jsem ríkal, že proti MPI to má lepší přechody, jede to od 2500 do 5500 a že víc to nemá cenu točit. To neřekl Čepek mě, ale řekl mě to snb-fela, který má stejnou vačku ve Felicii MPI, má omezovač na 6100 - 6200rpm a prostě to tak je. Jen Ty jsi tady tvrdil, že 6500, krátkodobě 7000 to točí. To bude točit, ale tak s 280 - 290° vačkou. Ještě ohledně výsledků, jaké máš na mysli? Ty z Hrocháče, kde máš o vteřinu lepší čas, ale SP 4,22, o asi 60kg lehčí auto a 1,4l objem? To je právě ta vteřina, kterou dělá hlavně ten převod a hmotnost. A narážku na olej jsem taky nepobral. Olej mě doporučili odborníci z oleje.cz a to hlavně kvůli tomu, že jezdím v parných vedrech a tam se 50tka hodí a navíc byl cenově na slušné úrovni, rozhodně ne jako Castrol a co se vytáčení týče, tak to opravdu tak je - podívej se na graf, kde končí výkonová křivka a jí přes tu mez se dá, ale význam to nemá. I proto má to MPI omezovač kolem těch 6200 otáček. Doufám, že tímto jsme si to vyjasnili jednou pro vždy a pořád platí to co jsem o Tobě napsal na začátku.

-> petr s: Jo změřit průměr difuzorů kalibrem v karbci, jestli má zpátečku a podobné voloviny. Hlavně jak si dovolil někdo pojet fabriku 

-> petr s: to je jasné ciže si potom prebehli tie prvé priečky
-> suri: Byla ale nikdo ti neměřil jaké máš vrtání a zdvih v motoru
-> petr s: a pred závodné kontroly neboli?
-> jate-line: A z prahy jezdila skupina v čele s Jarolímkem která se po závodech vrhla na prvních 5 aut ve třídě jestli jsou podle pravidel
Jenom tak pro upřesnění, rovný zub zabíraji kola pouze jedním zubem (proto musí být o hodně silnější, aby přenesl stejny Mk jako šikmý), u šikmého zároveň zabírají 2-3zuby. Z toho plyne, že soukolí s rovným zubem pujde lehčeji, nevýhoda je pravě ta hlučnost. Mimochodem v autě s rovným zubem i stálý převod už se obtížně domluvíte se spolujezdcem, jen pro představu :). Rovný zub třeba dřív na závodech povolen ani nebyl, dělali rozebírky atak a o zubových spojkách nemluvě, jednotlivé převody musely být synchronní s šikmým zubem stejně koncepčně jako série pouze jiné poměry. To že dneska, jak říkáte, že se jezdí běžně převodovka typu Hewland (zubové spojky), tak co vím bych ty auta spočítal na prstech jedné ruky....co to opravdu mají...samozřejmě mluvím o klasice motoru vzad, favority a víš to už je jiná liga...
-> TTomas: Ty tam ten drahej olej koupíš a točit to nebudeš,protože ti to tak doporučil a za ty prachy co jsi pro to aby jsi to mel musel obetovat si to rozmysliš jestli ho poslechnes nebo ne.Potom je jasný že to vydrží déle.
-> TTomas: No tak potom jsem asi odborník když se mi převodovka a motor nevysypaly po 2000 kilometrech jak tady nekterým lidem.Motor od odborníka ti vydrží víc,protože ti rekne at tam lijes tenhle drahej olej a at to moc netočíš nebo jen při předjíždění.Neboj,já vím jak to je.
-> Vrba: A to jako vacka od Chovance je gratis nebo co? Proste pokud chces neco vic nez je beznej motor nebo prevodovka, tak musis vyhledat odborniky (nekdy bohuzel pseudo) a zaplatit za to odpovidajici (nekdy i neodpovidajici) penize. Treba podomacku nastavenej opravdu vostrej a kvalitni motor vydrzi jenom zlomek toho co by opravdu mohl, kdyby mu majitel dopral nastaveni na brzde. No a kazdej chytrej clovek co uz do toho nejakou tu korunu nasypal to taky tak udela a treba i tech 1000kc navic zaplati:)
-> suri: To je jasný co říkáš,ale taky nekoupím nejdražší díl (vačku), protože si budu myslet že když je nejdražší,tak bude i nejlepší.To je potom jasný že tady hažete takové částky.
-> Vrba: ale aby tie diely za niečo stáli predsa? dám vačku od pavlíčka výkon sa zdvihne o 1 kôň a po roku zistím že mám odsraté zdvihátka a vačku tiež len kvôli tomu že nebola povrchovo upravená
-> Tuner#2: Mě příjde že tady vetšina lidí hraje na to že co je drahý to je dobrý.Samozdřejmě když budu línej neco shánět a koupím první vec na kterou narazím,nebo si nechám každou blbost štelovat odobrníkem automechanikem a místo 0kč když si to udělám sám (protože na škodovce není nic tak složitého aby to aspon v mojem případě vyžadovalo odborníka) ,mě to rázem stojí třeba 1000kč,tak ty ceny jdou nahoru.Podle mě uplně zbytečně.To se ale asi netýká zas tak převodovky kde se nevyhneš kupování drahých kol převodů atd. když chceš postavit něco jiného než klasiku 3,9 nebo 4,2.Já narážím na to jak si mě pořád dobíráš za to že postavím motor za pár šupů.Proč bych ho stavěl draze a zbytečne kupoval předražené díly typu vačka Motorexcel?Abych s tím mohl potom dělat ramena na sraze že mám tu a tu vačku od toho a od toho a ten je pry nejlepší a vy vsichni ostatní jste béčka?Třeba mě je značka,výrobce atd uplně fuk.Jde mi o cenu a o výsledky.
-> Tuner#2: Svätá Pravda...
-> Čokin: Smát se musím já. My nic vymýšlet nechceme, jate-line tady poradil dost lidí co staví převodovky a Ty přesto sem napíšeš, že je to investice pár korun. To mě příjde to samé jako Vrba tady tvrdil o ceně toho motoru apod. Neříkám, že nemáte pravdu, ano můžeš fungovat s takovou převodovkou, ale na špičku to nikdy nebude ani v nějakém hobby cupu.
-> Martin120L: už mu to je jedno zrušil registráciu
-> zeffe - zrušená registrace: Tak si asi budeš muset koupit Hewlanda a budeš mít pokoj, a rozhodně nebude za 5000.-!
-> Čokin: asi skoda-virt.cz/cz/.../9552
3-slibotechna-cokin?offset
=30
-> Tuner#2: Ano byla to trošku nad sázka, ,,s tou závodní převodovkou" ale když to tady čtiu tak se musím opravdu smát.Chcete výmýšlet a konstruovat něco co už je dávno vymyšlené.To si myslíte že vážně se Vám podaří stvořit převodovku lepší než co dělají již odzkoušení převodovkáři.
Mimochodem vím moc dobře na kolik příjde ,,ostrá závodní převodovka" já jen myslím že spousta lidí tady má plnou hubu keců, ale to je tak všechno.
Jo a ještě bych tě chtěl poprosit o odkaz kde že mám ten vzkaz nějak jsem nic nenašel asi jsem slepej ale nemám čas trávit celý den na virtu a sledovat kde se co šeptne.
Mimochodem vím moc dobře na kolik příjde ,,ostrá závodní převodovka" já jen myslím že spousta lidí tady má plnou hubu keců, ale to je tak všechno.
Jo a ještě bych tě chtěl poprosit o odkaz kde že mám ten vzkaz nějak jsem nic nenašel asi jsem slepej ale nemám čas trávit celý den na virtu a sledovat kde se co šeptne.
-> aceboss: Tady máš odkaz na stáhnutí knihy od Plška: skoda-130rs.wz.cz/dokumen
ty.php
Rovný zuby dělají větší kravál, proto se nepoužívají v sérii, ale snesou větší zátěž, nikam to nešponuje hřídel a když je nejhůř, tak řadíš bez spojky. Víc Tě poví závodníci, ale o nějakém povídání na netu nevím.
Rovný zuby dělají větší kravál, proto se nepoužívají v sérii, ale snesou větší zátěž, nikam to nešponuje hřídel a když je nejhůř, tak řadíš bez spojky. Víc Tě poví závodníci, ale o nějakém povídání na netu nevím.
-> Tuner#2: -> Gemini: Díky,ale to jsou obecně známě věci
Spíš by mě zajimalo když se prožívá rovný zub v čem konkrétně je lepší a o kolik spíš nějaká teorie proč to a to tak je včem je lepší toto ne tam to a tak.
Mě jde o to jestli nevíte třeba o nějaké popisu třeba jako byly listy upravy dle LA tak jestli není něco podobné o převodovkách.
Ten Plšek je co toho neznám.

Mě jde o to jestli nevíte třeba o nějaké popisu třeba jako byly listy upravy dle LA tak jestli není něco podobné o převodovkách.

Ten Plšek je co toho neznám.

-> Tuner#2: jasne

-> TTomas: Já nemyslel origo, ale to co se dnes dá běžně koupit od těch výrobců co psal Jate-line
-> Tuner#2: ja myslel, ze byly hlavne synchroni..teda alespon co se 5q z lr tyka.
-> aceboss: Něco málo je v Plškovi. Prostě jsou kvalty k sobě lépe poskládané, ale taky záleží na konkrétním užití auta. Když budeš jezdit rally, tak raději delší kvalty, aby to šlo v zatáčně vodit přes rychlost a motor to chce s větším krouťákem. Když budeš jezdit vrchy, tak tam jde o max. výkon a co nejkratší kvalty atd. Jinak kolečka jsou z lepšího materiálu, mají rovné zuby, převodovka nemá synchrony a je nejlépe vybavena špérou/samosvorem.
-> Gemini: Převodovku z Porsche mělo jen 180 a 200RS. 130RS mělo napřed 5q, ale na homologaci bylo málo kusů, takže byl nakonec jen 4q.
-> aceboss: skodovacke "super" prevodovky sa losili oproti seriovym hlavne v prevodovych pomeroch a samosvornom diferencialy........co su Hewlandy, tak to skor obal pripomina skodovacku prevodovku......RSky jazdili myslim prevodovky od Porsche.......
Panové byl by někdo tak doré vůle a neměl by nějaký třeba jen teoretický článek,popis nebo něco takového o ,,špičkových''převodovkác
h jen bych je chtěl tak ze zajimavosti porovnat ze serii co a hlavně o kolik se liší a jak je jejic stavba rozdilná atd.
-> Čokin: převodovka bežně využívaná na RC08 stojí kolem 50tisíc. 5kvaltů, bezsynchron, samosvor...
-> Čokin: akonahle ma clovek nejaky ten lepsi motor a jazdi vrchy, uz trojka ma spatny nabeh.......
-> deathcat: a s láďákem :-D
Čokin 14.10.08 17:02:05 napsal:
Sakra lidi , vždyt jsou to jenom škodovky, seriovou 130 převodovku koupíte za 1500 , stálý převod na 4,22 vyměníte za pár korun a když tam dáte origo nové synchrony a seřídíte si vidličky máte už na půl závodní převodovku.
Jo přesně tohle se bude hodit k těm virt "závodním" motorům se sníženou hlavou a odlehčeným setrvákem. Ty někdy vážně perlíš...
Sakra lidi , vždyt jsou to jenom škodovky, seriovou 130 převodovku koupíte za 1500 , stálý převod na 4,22 vyměníte za pár korun a když tam dáte origo nové synchrony a seřídíte si vidličky máte už na půl závodní převodovku.
Jo přesně tohle se bude hodit k těm virt "závodním" motorům se sníženou hlavou a odlehčeným setrvákem. Ty někdy vážně perlíš...

-> Čokin: Já občas nechápu tady Tvoje reakce. Pokud chci mít převodovku konkurence schopnou s tím co jezdí špička, tak to prostě něco stojí a věř mě, že série se synchronama rozhodně není ani na amatérské rally. Mimochodem byla tu po Tobě scháňka a máš vzkaz v sekci vzkazy.
Sakra lidi , vždyt jsou to jenom škodovky, seriovou 130 převodovku koupíte za 1500 , stálý převod na 4,22 vyměníte za pár korun a když tam dáte origo nové synchrony a seřídíte si vidličky máte už na půl závodní převodovku.Když už tedy tam maximílně koupit třeba od Sixty sadu převodových stupnu at jsou nělteré kratší ale to je investice max do 15 000.
Příjde mě zbytečné deávat si tu práci s výkresovou dokumentací a výrobou dle homologace, to se bud vážně nudíte nebo ten koníček vysloveně žerete!
Příjde mě zbytečné deávat si tu práci s výkresovou dokumentací a výrobou dle homologace, to se bud vážně nudíte nebo ten koníček vysloveně žerete!
-> pistaa: no tak to vidim ja.. na tomhle celem jsem ja kdysy zacal fungovat.. taky zazemi komunisticke tovarny a za flasku slo udelat cokoliv.. lidi zacli mit zajem a slo to, pak byl zajem jeste vetsi prestali stihat a muselo se to zacit delat oficialne.. tim zacli problemy-) oficialne se da dostat na takovou cenu pouze ve vetsi serii a tu je bud potreba zafinancovat a mit v tom prachy dokud se to neproda coz uz me nebavi..a nebo to delat v nejakejch etapach formou zaloh.. to jeste dejme tomu jde.. jenze pak je problem s vyrobou ze proste malozakazky jdou u vetsiny firem stranou takze stejne cekas a cekas jak vul a za toho vola si pak ty kdyz si neco nasliboval ze bude a pak neni-) takze nejlepsi nedelat nic .. zadne problemy zadne naklady a volny cas-)
-> Saky: pekne a myslim vystizne a pravdivo si to zhrnul :)
-> jate-line: no ono asi takhle udelat kolo levneji pokud k tomu mas zazemi nejake tovarny s komunistickym rezimem a ze jich stale jeste je hodne.. material se vali nekde ve skladu a vse se dela vymennym obchodem typu flaska rumu krabicky cigaret tak se to da udelat.. jenze pokud to takhle udela tak pak tezko bude prodavat takova kola za flasku rumu.. ono i oficialne se da dostat na rozumny ceny pokud clovek udela vic kusu a hlavne neni nenazranej.. ono kdyz si tam potom kazdej pripocita 100 a vic procentni zisk tak je to tezky.. daleko vetsi problem co vidim ja ze dnes se da koupit v podstate cokoliv ale kvalita je bidna.. tim nemyslim ted konkretne nikoho .. ale proste treba koupit steft za 100ku u ktereho zjistis ze se ti pri zavode natahne o 2mm a dalsi zavod pokud si toho nevsimnes se pretrhne je smutne.. tak se vubec nedivim ze si nekdo necha nekde udelat stefty tak jak se ma a v podstate ofiko nekde pri mnozstvi kolem 100ks se da dostat na mensi ceny.. a tak je to se vsim.. pisty srackovejsi nez serie.. vacky ktere taky dnes umi obrousit doma kdekdo a kdyz je premeris tak zjistis ze co palec to original -) o zuslechteni atd ani nemluve.. hlavne ze je vse za super ceny..do toho dily z turecka a polska ktery pouzivaji tolerance bezne pouzivane pro kovare atd-) tak se vubec nedivim ze si to nekdo chce postavit sam pokud ma jen trosku moznosti.. a to ze tomu vubec nerozumi? to prece vubec nevadi.. jsou lidi co nabizi spoustu veci a taky o tom nic nevedi.. -)
-> TTomas: Přesně!Každý si to představuje jak hurvínek válku, je pravda, že všechno jde když se chce, ale za jakou cenu? a pochybuju že to někdo udělá levněj.....
-> jate-line: Nehlede na kvalitu. Vsechny co jsi tu napsal jsou +-vyrobci kvalitnich komponentu, ale pri srovnani puvodnich je to trosku jinde. Dneska by to nikdo v te kvalite nezaplatil. To by najednou nebyl prevod 3-4tis, ale 2x tolik.
-> zeffe: Pokud mas opravdu takove moznosti, tak jsem ochotnej ti pomoct, ale nejdriv chci dukaz. Nebudu rozdelavat skrin pro nic za nic.
-> zeffe: Pokud mas opravdu takove moznosti, tak jsem ochotnej ti pomoct, ale nejdriv chci dukaz. Nebudu rozdelavat skrin pro nic za nic.

-> Fén - Neznalej a neodborník: JJ tak to potom jo už to chápu 

-> Fén - Neznalej a neodborník: Asi tak nějak.
-> jate-line: Jsou ale i lidé, kteří si to chtějí udělat sami, když mají k tomu možnosti. :o)