skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Utěsnění
prohledat
23 příspěvků (zobrazeno 1 až 23) od 09.09.2004 do 20.08.2013, založil/a
18:26:42
20.08.2013
20.08.2013
OndraST
Na steré bylo pouze papírové těsnění, netuším, zda při montáži nanášely vazelínu, ale fungovalo to od výroby do teď 16 let, tudíž asi bez silikonu uvidíme zítra při aplikaci.
17:50:10
20.08.2013
20.08.2013
Jarinko
Som za čierny tmel, vyzerá to oveľa lepšie. Korkové na vanu je naj, nikdy som s nim nemal problém, z jednej strany silikón, z druhej iba potreté olejom (na bloku), motor čistý a suchý aj po 3 rokoch. Skúsil som aj samotný tmel ale tesnilo to iba dva týždne okrem toho som sa bál že vanou obmedzím sací koš, tie 4mm či koľko má to tesnenie je celkom dosť. Na vodnú pumpu papier a vazelína, Keď ju dobre zalepíš tmelom, nejde ju dať po čase dole, mám doma jeden taký blok . Na víka stačí tmel z jednej strany tesnenia.
17:34:18
20.08.2013
20.08.2013
stepan
-> OndraST: Samotnej silikon. Já těsnění už v podstatě žádný nekupuju.
17:27:14
20.08.2013
20.08.2013
castrol
-> OndraST: urcite by som dal radsej silikon pre istotu
11:31:35
20.08.2013
20.08.2013
OndraST
Nechám si poradit, má smysl patlat na utěsnění vodní pumpu u feldy silikon, nebo stačí dát papírové těsnění potřené vazelínou, nebo je nějaká jiná varianta, případně co se vám osvědčilo.
22:32:17
20.05.2013
20.05.2013
StepaNoFUN
Nicméně na "červenej" silikon na motory je potřeba se v tomhle případě vykašlat. Je to sice prakticky dobovka, nicméně například Elring Dirko, či podobné srovnatelné tmely (já momentálně používám například značku Whiteman, nicméně to ani nevím kam bych šel běžně koupit) jsou o něčem úplně jiným. ;-)
08:19:24
16.05.2013
16.05.2013
djmaso
-> SexyStroj: já dávám korkové těsnění + z obou stran malinkou vrstvičku motorového silikonu a nikdy jsem neměl problém s tím, že by tekla
08:01:34
16.05.2013
16.05.2013
stepan
-> SexyStroj: Já mám vanu jenom na silikonu. Akorát když ji sundávám, tak se musí odříznout nožem.
00:41:58
16.05.2013
16.05.2013
dragon_cb_cz
-> SexyStroj: No až takový zkušenosti nemám, ale za mě teda hlavně nový - snaha použít "ze zásob" většinou skončila dost fiaskem Na vaně se mi asi nejvíc líbilo to moderní "papírový", sundaný z motoru na kterým jsem teď dělal rozovody vypadalo, že by ještě bylo schopný dál sloužit...
23:56:19
15.05.2013
15.05.2013
SexyStroj
-> dragon_cb_cz: A jaká těsnění by jsi mi doporučil? ...konkrétní značka?
23:52:32
15.05.2013
15.05.2013
dragon_cb_cz
-> SexyStroj: Pokud se nechystáš tu vanu zase brzo sundavat, tak bych tam ten tmel dal... ale nutností je to pořádně odmastit, než tam přijde, včetně stěn bloku zevnitř... ale kvalitní těsnění (přilepený případně vazelínou) a dobře dotažená vana by taky měly fungovat.
23:49:24
15.05.2013
15.05.2013
SexyStroj
No ...já teď budu taky přetěsňovat vanu!? ... nevím ... mám to těsnění co jsem koupil zkombinovat se silikonem na motory? ...nebo jen to těsnění? ....jo věděl bych o produktu na těsnění motoru (průmyslový kaučuk v tubě), ale cena 700kč ...to prostě nedám
21:31:30
09.09.2004
09.09.2004
Kurvapes
Já používám zubní pastu Wurth (silikon) bez ničeho a utěsní to i takovou olejničku jako je Avia nebo Zetor motor v Destě.
Drahý ale dobrý.
Drahý ale dobrý.
18:56:03
09.09.2004
09.09.2004
sep
No já jsem na těsnost motoru trochu úchyl,vanu jsem přetěsňoval x-krát,a můžu říct že zatím nejhorší se mi jeví plastikokorkový těsnění bez tmelu,daleko lepší výsledky jsou u korkovýho s tmelem,a údajně nejlepší je papírový ,u Lukoprénu
je problém s vytvrdnutím,pokud se to dotáhne hned,těsnění ujede,pokud se počká tak se zase tmel roztrhá....sehnal jsem si origo WV Sillikon-Dichtmittel,ten se používá bez dalšího těsnění...ale zatím se mi vana asi strachy jaksi dotěsnila takže to není aktuální...
je problém s vytvrdnutím,pokud se to dotáhne hned,těsnění ujede,pokud se počká tak se zase tmel roztrhá....sehnal jsem si origo WV Sillikon-Dichtmittel,ten se používá bez dalšího těsnění...ale zatím se mi vana asi strachy jaksi dotěsnila takže to není aktuální...
17:41:19
09.09.2004
09.09.2004
minno
ja mám skúsenosť, že čo sa raz rozoberie to je už potom problém úplne utesniť :)) kvapka mi sem-tam vylezie len z rozvodovky, no neserie ma to... ked vidim kamarata ako za nim zakazdym zostane mlaka ked sa s autom presunie na ine miesto, tak som s tym svojim spokojny :)
17:03:39
09.09.2004
09.09.2004
Saky
ja davam vsude jen tmel abych zvysil sve kurevske zisky a usetril tesneni-) nebot tesneni kolem prsou stoji 2kc kolem vika zezadu taky tak a tesneni vany stoji asi 25 takze usetrim 30kc-)) samotnej tmel a je to nejlepsi co muzes udelat vsechny moderni auta se delaj jen tmelem..
16:53:19
09.09.2004
09.09.2004
Tomáš SK
Mne mechanik tiez tesnenia (vratane toho pod palicou) nechal nasiaknut, aby zmaklo a potom to namontil a vyzera to dobre. Inak hlavne ak bol motor cely rozobraty, myslim, ze je dobre kontrolovat castejsie utiahnutie vsetkych spojov. Ja som teraz dotahoval po mesiaci a zistil som, ze karbec bol uplne volny...
16:22:36
09.09.2004
09.09.2004
Jirik - zrušená registrace
Tak já zkusím jenom ten motorářskej silikon bez těsnění.
Mám tam právě ten červenej + těsnění.
Spíš to bude asi tím, že mi to těsnění po tmelu vzadu trochu vyjelo.
Nechci to ani přitahovat, aby mi to nevyjelo víc a nezačalo to téct.
Člověka to nasere, dyž 2x sundavá zbytečně vanu a navíc má všechny simeringy nový.
Ten na motoru není žádná zábava.
To musí setrvák a víko dolů...
Taťka má na feldě taky jenom silikon a po 7mi letech se to jenom rosí...
Mám tam právě ten červenej + těsnění.
Spíš to bude asi tím, že mi to těsnění po tmelu vzadu trochu vyjelo.
Nechci to ani přitahovat, aby mi to nevyjelo víc a nezačalo to téct.
Člověka to nasere, dyž 2x sundavá zbytečně vanu a navíc má všechny simeringy nový.
Ten na motoru není žádná zábava.
To musí setrvák a víko dolů...
Taťka má na feldě taky jenom silikon a po 7mi letech se to jenom rosí...
16:22:01
09.09.2004
09.09.2004
Palic - zrušená registrace
ja jsem daval korkove tesneni nejprve do oleje aby se nasaklo a pak jsem to namontoval...... ojel netece vanou a ani nikudy jinudy z motoru, ted mi tece prevodofka, tece simerink na mrkvi (tu jsem nedelal a od roku 1984 to asi nikdo ani predemnou nedelal)....... to sami jsem udelal s tesnenim pod prsa (papir), a i s korkama na zadnim viku.......
16:14:52
09.09.2004
09.09.2004
King
Na tesneni mezi vanu a blok jsem se pred pul rokem vykakal, utesnil to jenom lukoprenem na motory a od ty doby nevim co je prolinani oleje a dotahovani vany. Stejne jako v pripade Petera se to misty jenom rosi, ale vana je sucha....Teda esi nevadi, ze muj prispevek je od rekneme "non-novacka" :)
15:47:57
09.09.2004
09.09.2004
PeterP136
Zabudol som dodat, ze mi vana utesnili korkovym tesnenim spolu s cervenym tmelom (asi silikon, neviem, nevidel som na tubu) a zadne veko len tymto tmelom. Akurat ocistenie nebolo ktovieake.
15:46:35
09.09.2004
09.09.2004
PeterP136
Ja mma vanu pretesnenu asi 2,5roka od vtedy co mi menili rozvody. Najprv to tieklo, lebo sa mi povolili skrutky. Po utiahnuti to vyzera tak, ze je uz OK, aj ked orosene je to furt (ale uz len orosene), lenze to moze byt aj stecene od simeringov, ktore tecu ako zakolane prasa. Chystam sa na ich vymenu pri najblizsej kombinovanej vymene oleja, rozvodov a co ja viem coho este.
15:30:36
09.09.2004
09.09.2004
Jirik - zrušená registrace
Objevili se tu noví člověci, tak nadhazuji praktický dotaz.
Co používáte na utěsnění olejové vany ?
Dosedací plochu mám super rovnou, blok taky, není to vymačkané ani kolem šroubů.
Před rokem jsem vyzkoušel 2x nové těsnění.
Jednou samotné a stejně to tím těsněním pouštělo (vpředu, vpravo). Podotýkám všechny simeringy u kliky a mrkve nové (převody i motor), teklo to vanou. Zjistil jsem to zase po delším stání v garáži.
Pak jsem zkoušel kombinaci tmel + těsnění.
Drželo to celej rok suprově, ni kapka.
Až teď to začlo zase pouštět, ale pro změnu vzadu. Stojím v garáži, přijdu za tři dny a vzadu koláč.
Mám teď zkusit pouze samotnej tmel bez těsnění ?
Já už fakt nevím, že nemůžou bejt škodovky úplně bez kapek.
Volej už leze i tátovi z feldy a kámošovi z Fakera a ten má přetěsněnou vanu taky před rokem, ale oběma míň. Jeden má těsnění (faker) a druhej ještě tmel z výroby (táta, felda).
Jaké máte zkušenosti ?
Co používáte na utěsnění olejové vany ?
Dosedací plochu mám super rovnou, blok taky, není to vymačkané ani kolem šroubů.
Před rokem jsem vyzkoušel 2x nové těsnění.
Jednou samotné a stejně to tím těsněním pouštělo (vpředu, vpravo). Podotýkám všechny simeringy u kliky a mrkve nové (převody i motor), teklo to vanou. Zjistil jsem to zase po delším stání v garáži.
Pak jsem zkoušel kombinaci tmel + těsnění.
Drželo to celej rok suprově, ni kapka.
Až teď to začlo zase pouštět, ale pro změnu vzadu. Stojím v garáži, přijdu za tři dny a vzadu koláč.
Mám teď zkusit pouze samotnej tmel bez těsnění ?
Já už fakt nevím, že nemůžou bejt škodovky úplně bez kapek.
Volej už leze i tátovi z feldy a kámošovi z Fakera a ten má přetěsněnou vanu taky před rokem, ale oběma míň. Jeden má těsnění (faker) a druhej ještě tmel z výroby (táta, felda).
Jaké máte zkušenosti ?