skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ach to turbo (aneb už zase nějaký otázky)...
prohledat
534 příspěvků (zobrazeno 501 až 534) od 24.06.2008 do 14.04.2022, založil/a Bagrr- máma mele Emu
-> Gemini: nijako alebo to spravi na panty :)
-> K-Virus: ako sa cez IC dostanes k motoru ?
-> Tuner#2: je to těžký... škodovka s tím prostě nepočítala, že se ty auta budou do nekonečna spravovat, tunit a vůbec, že tak dlouho vydrží... natož turba... dyť tehdy ani itc nepoužívali... nestavím závoďák, a tak mi to stačí... to se pozná provozem coa jak dál
-> K-Virus: No vzadu bez zásahu do sériového vzhledu jak už jsem psal blbě.
-> Tuner#2: jn, ale, jak to jinak udělat? Každopádně je to jen pro ilustraci... budu tam dodávat takovej tunel, kterej ten vzduch povede přímo k ITC a ITC půjde níž, aby se využila celá plocha itc (přeci jen musí to projít malým žebrováním v kapotě). Možná udělám něco na pootevření kapoty, aby se to při větší zátěži líp chladilo, ale to jen možná, konec konců ještě to nemám hotový, ale dám to dokupy... zkoušet to na sériovým motoru nehodlám...
-> K-Virus: Tak přesně takhle to měl kdysi pistaa: skoda-virt.cz/cz/.../9331
5
Samozřejmě ideální umístění vzadu v motorovém prostoru prostě není, stejně jako studený vzduch pro sání![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Samozřejmě ideální umístění vzadu v motorovém prostoru prostě není, stejně jako studený vzduch pro sání
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
a takto to vypadá když je kapota zavřená
Koukám, že se to tu nějak zastavilo... Došly otázky? Regulace plnícího tlaku obtokovým ventilem wastegate je asi vyřešena(podtlaková a přetlaková komora polohovací pumpičky...) no, ale co takhle hledat vhodné místo pro ITC ? Nej řešení je udělat nápor v zadním blatníku, jak to má Pavel (RTL). Já se vydal jinou cestou, a to nasávat vzduch pod autem(protože on tam proudí a vyfukuje se dírama v kapotě
). No každopádně sem dám fotky a řekněte k tomu své. ITC mám z Fordu Probe GT 2.2tbo. Dělám to takto, taky z toho důvodu, že nechci aby razila ta kapsa v blatníku. Aby auto vypadalo normálně, sériově.![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Saky: bylo by to super. Ten zvuk... jinak pokud V8, tak asi jen atmosferu, abych se nezabil tak brzo![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> K-Virus: no spis 2,6 pokud vezmu nejake dve 13ky nebo 2,4, 2,8 -)
-> Saky: to vys 2,5l V8 Twin turbo... všichni po tom toužíme... to nikdo nemá![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Saky 17.09.08 23:13:17 napsal:
-> Borin: jo a z kazdy strany das jeden motor-)![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borin: jo a z kazdy strany das jeden motor-)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borin: jo a z kazdy strany das jeden motor-)
-> Suty: Ale ta příruba na paroby vypadá jak na škodovku
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Suty: Ty woe to by tlačilo takovím způsobem že by se ti nafouknul blok do nevzhledný koule![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Suty: za skusku nic nedas.. :P
-> Suty: za skusku nic nedas.. :P
Dám do škodovky twin turbo ?
Já chco aby mi to po zařazení dělalo .. Pcccss.. jako EVO IX co má kámoš..
Já chco aby mi to po zařazení dělalo .. Pcccss.. jako EVO IX co má kámoš..
-> Bagrr (nešťastně zamilován): pokud myslíš dvouportovej BOV, tak jeden port se zapojuje před turbo tj do airboxu, kvůli tomu co napsal fén a pak je druhej port, kterej vytváří zvukovej efekt... jinak někde jsem viděl i externí wastegate, který byl jako obtok hnacího kola... dalo by se to i podomácku zbastlit... např. nějakej větší výfukovej ventil např. z BMW a udělat to, ale dnes těch turb s wastegatem je mrtě... jediný co bylo bez wastegatu co jsem mohl mít bylo ČZ. Jinak tlak do 0,8bar stačí bohatě, když to nechceš mít na závodění. Mám hotovej elektronickej regulátor plnícího tlaku (elektronicky polohovanej boost controller) teď ladím verzi s LCD displejem, přidal jsem i turbo timer, aby se turbo dobře po jízdě dochlazovalo... ještě tu zástavbu nemám hotovou, ale přes zimu to udělám. Myslím to vážně, nečekám výkon, chci to jen zkusit, ale nemůžu holt jezdit se schnilým autem, proto pro mě byla kastle přednější, a proto nic vpodstatě nemám... Mám připravenej karbec, itc, díly do motoru, ale turbo furt ne... ňák mi nepřeje štěstí...
ouha, to jsem se rozepsal![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Fén alias záznamník: Takže BOV těsně před klapku a vratka těsně před turbo?
-> Bagrr (Zase spamujou:D): Od klapky bych to vrátil před turbo aby nevznikala velká prodleva.
-> TUNER: Akorát cenofky u externích west-gate jsou docela brutální.. to mě překvapilo... ale co holt koně navíc se musí platit:-(
-> TUNER: BOV sekvenční a s vracečkou do filtrboxu nebo jen pouští ven? MBC jest na jaký tlak?
-> pistaa: ako na com?
-> gabo00000: a je na tom daco specialne?
btw mam t jedneho znameho co to preraba..konkretne sa zaujma o zastavu oktaviackych turieb do 2kovych golfov
-> Bagrr (Zase spamujou:D): Možná bude časem BOV a MBC na prodej....![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Takže si píšu:D west-gate externí, MBC a BOV sehnat:D
-> Montér: Já myslím že jo, páč u normálního turba tam máš tu membránu která wastegate otvírá a tímhlé jí ošálíš ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
ha takže když nabastlim westgate tak by se to teoreticky dalo regulovat plnící tlak tímhle ne?
bidrin.cz/shop/index.php? main_page=...
bidrin.cz/shop/index.php? main_page=...
O.K. a teď ještě otázka do ranice jak regulovat tlak turba? Když dává max tlak cca 1.3? a chci dosáhnout prozatím max 0.8?
-> Bagrr (Zase spamujou:D): Waste gate se dělaji externí, takže by v tom neměl být problém, na tvrdo si myslím že to není rozumný.
BOV jde hadička co tlak upouští před a za škrtící klapku ta co to otvírá a podle toho jestli je uzavřenej, tak vývod zpět před klapku nebo turbo, teď si to nemůžu vybavit, nebo otevřenej, ten jde do atmosféry
Jestli to je blbě, tak mě opravte
BOV jde hadička co tlak upouští před a za škrtící klapku ta co to otvírá a podle toho jestli je uzavřenej, tak vývod zpět před klapku nebo turbo, teď si to nemůžu vybavit, nebo otevřenej, ten jde do atmosféry
Jestli to je blbě, tak mě opravte
Takže otázečky:
Pakliže nemá turbo integrovaný west-gate, jak to vyřešit, a vůbec jestli něco takovýho koumat nebo to pustit natvrdo?
BOV se zapojuje jak?
Pakliže nemá turbo integrovaný west-gate, jak to vyřešit, a vůbec jestli něco takovýho koumat nebo to pustit natvrdo?
BOV se zapojuje jak?