skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ach to turbo (aneb už zase nějaký otázky)...
prohledat
534 příspěvků (zobrazeno 401 až 450) od 24.06.2008 do 14.04.2022, založil/a Bagrr- máma mele Emu
11:36:39
03.12.2008
03.12.2008
Vita ze Sudet
-> K-Virus: Jakej typ turba?
07:07:02
03.12.2008
03.12.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Vita ze Sudet: ano ano... dobře že se oživuje teď když mám autí přihlášený a nebudu platit 10000, tak jsem v tom z5... štěstí, že jsem všecko neprodal..... new turbo bude po vanocich po brigade...
08:52:59
02.12.2008
02.12.2008
havlik
-> Vita ze Sudet: No snad jo:)
07:20:45
02.12.2008
02.12.2008
Vita ze Sudet
Neoživíme to tu trochu? Oturbuje tu teda někdo keckové? Já se pokusim odpo postnout foto mejch svodíků
21:02:21
25.11.2008
25.11.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: jj to znám... když není o co se opřít mebo zapřít je těžký povolit tu spešl matku...
19:21:23
25.11.2008
25.11.2008
Bagrr- máma mele Emu
-> K-Virus: Ano je vzatý z 2.2T benzín audi:D Každopádně jedno už je nepoužitelný, se mi podařilo naštípnout pár lopatek u vejfukový vrtulky při rozebírání:-(
08:55:35
23.11.2008
23.11.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: tak to musíš nejlíp vědět sám, ale to vyvážení bych radši udělal, páč aby ta drbačka s novýma ložiskama, nepřišla k ničemu.... máš benzínové turbo???
21:52:08
22.11.2008
22.11.2008
Bagrr- máma mele Emu
-> K-Virus: Bronzová jsou v originále... A vydřená nejsou díky nevyvážensti (teda alespoň doufám) ale spíš kvůli tomu že s tím jezdilo hovado který nedochlazovalo turbo před chcípnutím motoru... Soudím tak díky nánosům karbonu ve skříni...
19:20:25
17.11.2008
17.11.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Fén - Neznalej a neodborník: navíc kupovat ND na turba a ještě k tomu na 3K turba je nesmysl... nekřesťanské ceny... většinou ti nedaj jen pouzdra, ale celej rotor... tisíce...
-> Bagrr- máma mele Emu: jinak vydření ložisek bývá způsobeno nevyvážeností rotoru (deformace lopatek---jiná geometrie), a tak bys měl i toto vzít v potaz...nechat vyvážit.... ber to tak, že při těch otáčkách turba to udělá dost....... celkově to začínám vidět, že je lepší koupit nové turbo a je po starostech... jinak co se týká materiálu, tak bronz bude dobrá volby si myslim... železo ani hliník to nebude... co jiného už zbývá...
-> Bagrr- máma mele Emu: jinak vydření ložisek bývá způsobeno nevyvážeností rotoru (deformace lopatek---jiná geometrie), a tak bys měl i toto vzít v potaz...nechat vyvážit.... ber to tak, že při těch otáčkách turba to udělá dost....... celkově to začínám vidět, že je lepší koupit nové turbo a je po starostech... jinak co se týká materiálu, tak bronz bude dobrá volby si myslim... železo ani hliník to nebude... co jiného už zbývá...
03:57:12
17.11.2008
17.11.2008
Fén
-> Bagrr- máma mele Emu: Možná by stačil CuSn8.
03:47:07
17.11.2008
17.11.2008
Bagrr- máma mele Emu
-> Fén - Neznalej a neodborník: Tak aký materiál na to toporučíš?
02:45:48
17.11.2008
17.11.2008
Bagrr- máma mele Emu
-> Fén - Neznalej a neodborník: Necu kupovat:D potřebuju atypy (díky tomu že už je drobet vydřená ložisková skříň) se bude muset přestružovat uložení tudíž budou muset bejt i větši pouzdra...
02:44:23
17.11.2008
17.11.2008
Fén
-> Bagrr- máma mele Emu: To se nedají koupit?
02:41:07
17.11.2008
17.11.2008
Bagrr- máma mele Emu
-> Fén - Neznalej a neodborník: Kušuj:D Hele pane co bys doporučil za materiál na pouzdra do turba? Bronz jaký tvrdosti apod:-)
02:40:27
17.11.2008
17.11.2008
Fén
-> Bagrr- máma mele Emu: Už to nepi. :o))
02:36:44
17.11.2008
17.11.2008
Bagrr- máma mele Emu
Eee čeká...
02:35:14
17.11.2008
17.11.2008
Bagrr- máma mele Emu
Tak máme doma dva šnečci KKK K26... ˇ4eká nás výroba nových pouzder (obě bohužel je maj vyběhaný...) a shánění těsnících kroužků..... Jinak bez omezení to tlačí údajně 1.35 Baru:D
16:19:02
09.11.2008
09.11.2008
Gemini
14:16:27
08.11.2008
08.11.2008
Bagrr- máma mele Emu
-> Pavel P..: Je to ruskej pásák:D a karburace je ze startovacího motorku:D Tzn z nějaký 600tovky:D A mělo by to být pro 2.2 z R21:D
13:28:03
08.11.2008
08.11.2008
Pavel P..
-> Bagrr- máma mele Emu: DT? to je někakej ruskej traktor nebo pásák? co s tim hodláš krmit, lokomotivu?
11:25:21
08.11.2008
08.11.2008
Bagrr- máma mele Emu
Tak dneska si jdu pro jeden karbec z DT-75 abych hjo rozebral a vykoumal estli to půjde použít nebo ne:D
16:02:54
07.11.2008
07.11.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> RTL: ano... souhlasim... spatne jsem to nazval...ja nejsem na automechanikovi, tak to nepouzivam casto, a tak to nazyvam podtlakem vsecko... tudiz se omlouvam a dekuji za tuto radu, ze lze karbec pouzit i jinej... zvedlo mi to naladu... ten muj sedr je 120kovej (2932) tzn. difuzory 20/24 a mechanicke ovladani 2. komory. Natryskování je tam zatím základní, ale budu to ladit až na autě. Ventil odvzdušnění jsem tenkrát taky kuchnul, vyříznul závit a zaslepil šroubem... otvor odvzdušnění jsem opatřil fitinkou ze solexu a hodlám jej zavést do sání zpět ( nad karbec). Boost controller mám, IC taky, pumpu taky, teď se rýsuje benzínové turbo, BOV , hadice mám, olejovej chladič OK (výměník zatím nebude)....... práce je dost... teď budu skládat už konečně přední nápravu.... zatím čau a sem rád, že se zapojil někdo, kdo s tím má zkušenost a je schopen nám poradit... za nás všěechny zájemce děkuji
15:14:26
07.11.2008
07.11.2008
RTL
-> Gemini: Ty trysky uz si fakt nepamatuju a s tou těsností nevim.
13:59:23
07.11.2008
07.11.2008
Pavel P..
-> Gemini: sice to neni k tematu s větrníkama, ale..... když jsem byl u opraváře karbeců tak mi doporučil na můj motor 130 karbec DDSR že je lepší a že by bylo dobrý vyměnit difuzory na 21/25 místo 22/24, že by to šlo líp v nízkejch otáčkách.... tak nevim jestli má pravdu nebo to je blbost.. co si o tom myslíš? dík
13:56:44
07.11.2008
07.11.2008
havlik
Eště že už mam ten solex
13:55:45
07.11.2008
07.11.2008
Gemini
-> RTL: tak tak, podtlak tam veru neni.....je to len o prudeni cez difuzor, Venturiho efekt........
ake natryskovanie mal ten 105kovy karbec ? nefucal nikde ?
ake natryskovanie mal ten 105kovy karbec ? nefucal nikde ?
12:20:16
07.11.2008
07.11.2008
RTL
-> K-Virus: Možná se pletu, ale s tím podtlakem v karburátoru ať už atmosfera a nebo turbo při tvorbě směsi to není uplně pravda. Podle mého názoru jsou aspoň ty karbce o kterých se tu mluví založeny na komínovém efektu. To znamená že je benzín strháván proudícim vzduchém. Je to jenom moje teorie, ale u turba rozhodně při plnění není nikde v karburátoru podtlak.
12:07:10
07.11.2008
07.11.2008
RTL
Ahoj sleduji tuto diskusi a snad mohu taky přispět svojí zkušeností. Kdysi jsem taky zkoušel SEDR s turbem a mužu potvrdit že to funguje a auto jede velmy dobře. Úprava karburátoru byla jednoduchá. Zaslepit odvzdušnění a přetryskovat. Mechnické ovládání druhé komory jsem mněl již z atmosféryckého provozu. Používal jsem karbec na 105-ku má menší difuzory. Nutností je palivové čerpadlo které dává dostatečný tlak.
22:22:07
06.11.2008
06.11.2008
suri
-> Gemini: mm spolužiaka vola sa Martin Poloni
22:06:15
06.11.2008
06.11.2008
havlik
-> Gemini: hm že by další zajímavá publikace do sbírky ale to bych si napřed měl pročíst ty ostatní
22:02:19
06.11.2008
06.11.2008
Gemini
-> K-Virus: a ten tlak aj musis regulovat.... dalsia vec co ti chyba
19:52:57
04.11.2008
04.11.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Gemini: ano... to uz jsem taky psal, ze je treba zvednout tlak paliva... dava to logiku... vyreseno el. palivovou pumpou z Opla Omegy 2,4i
19:49:19
04.11.2008
04.11.2008
Gemini
-> K-Virus: ja keby sa ti tam potom uz podarilo natlacit 0,6, okamzite musi ist hore tlak paliva aby naplnil karbec, lebo boost ti to uzavre, a nebude dotekat palivo....
15:04:53
04.11.2008
04.11.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> ventYl: ale solex ma taky zinkovy telesa... nicmene se tohoto nebojim... pretlak do takovych 0,6 by s tim nemohl udelat harakiri... tomu sam neveris
jinak to odvzdusneni prakticky stejnym zpusobem ma i solex... taky uz jich par doma mam
nicmene nemuzu nic vyvratit, pac jsem to jeste nedodelal... pro vylepseni motoru je hlavne potreba perfekt technicky stav auta... nechci jezdit s vrakem.
jinak to odvzdusneni prakticky stejnym zpusobem ma i solex... taky uz jich par doma mam
nicmene nemuzu nic vyvratit, pac jsem to jeste nedodelal... pro vylepseni motoru je hlavne potreba perfekt technicky stav auta... nechci jezdit s vrakem.
10:55:38
04.11.2008
04.11.2008
ventYl
-> K-Virus: sak ano, ten efekt je u vsetkych karburatorov stejny. Podstatne je, ze v difuzore atmosferickeho karburatora je relativny podtlak voci atmosfere, od ktorej sa odvijaju vsetky pracovne tlaky (tlak na hladinu paliva, z toho odvijajuce sa tlaky skrze trysky, tlaky pre vzdusniky a pod. takze ak to chces hnat na turbo s relativne nezmenenym zapojenim karbu, potrebujes na vsetky relevantne miesta priviest pracovny tlak turba, aby bol pomer tlakov - pretlakov - podtlakov zachovany.
Zaujimave ale bude sledovat, co taky pretlak spravi so zinko-hlinikovym telesom SEDR karburatora :))
Zaujimave ale bude sledovat, co taky pretlak spravi so zinko-hlinikovym telesom SEDR karburatora :))
14:28:51
03.11.2008
03.11.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Gemini: ok... snad seženu víc
10:38:51
03.11.2008
03.11.2008
Gemini
-> K-Virus: diky, prislo to vsetko...
17:10:03
30.10.2008
30.10.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Nwkt: -> Gemini: poslal jsem vám to na mail
19:53:14
29.10.2008
29.10.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
jinak celkově si myslím, že jsem dodal velké množství důkazů, že i u turbokarbecu se směs tvoří na základě podtlaku v difuzoru... podle mně ty pumpičky a pičovinky okolo nezasahují do tvorby směsi (konkrétně někde mezi tryskou a emulzní trubicí)... je to si myslím jen o tom to zkusit s odvětranou plovákovkou...
19:50:22
29.10.2008
29.10.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Bagrr (nešťastně zamilován): to už mám vyřešený taky už to kdosi (Fén) prohlásil na fóru Turbo do skodoviek 105-136, že je třeba odvzdušnit plovákovku do tlakové komory a zvýšit tlak paliva... to jsem realizoval... stavím motor z favorita, na 130cu to davat nebudu...
15:20:19
29.10.2008
29.10.2008
Bagrr- máma mele Emu
-> K-Virus: Podle mně jde u atmo karbce hlavně o odvětrání plovákovky...
07:59:43
29.10.2008
29.10.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Nwkt: pošlu...
18:02:46
28.10.2008
28.10.2008
Nwkt
-> K-Virus: Pošli mail mam v id
18:02:07
28.10.2008
28.10.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Gemini: jinak jsem shromáždil dosti materiálů, ve kterých jsou i detailnější obrázky atd... budeš-li mít zájem, tak ti tu složku zazipuju a pošlu mailem...
18:00:34
28.10.2008
28.10.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Gemini: tady je link na stránku, kde jsem to našel...
www.mecanicavirtual.org/c arburador10.htm
jinak to vlevo na dolnim obrazku, je akcelerační pumpa, a to vpravo jsem tam našel, že to ucpává jakousi trysku, kdyz je tam pretlak a kdyz je podtlak, tak je to uvolněný (volně řečeno).. nwm, na co to slouží... nemám teď moc času... zima je na krku a já musím nahodit nápravu atd atd... mám kupu práce...
www.mecanicavirtual.org/c arburador10.htm
jinak to vlevo na dolnim obrazku, je akcelerační pumpa, a to vpravo jsem tam našel, že to ucpává jakousi trysku, kdyz je tam pretlak a kdyz je podtlak, tak je to uvolněný (volně řečeno).. nwm, na co to slouží... nemám teď moc času... zima je na krku a já musím nahodit nápravu atd atd... mám kupu práce...
17:26:03
28.10.2008
28.10.2008
Gemini
-> K-Virus: pozri si ten spodny obrazok, to je nieco co nikto nevie ako to funguje a naco to presne je......je to labyrint kanalikov a membran...... to je to ten spodnejsi obrazok, mozes dat link na cely obrazok alebo poslat na mail ?
19:05:21
27.10.2008
27.10.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
jinak se opět vracím k nápadu ---> karburátor + turbo... teď mě velmi povzbudilo, že jsem po nedlouhém pátrání oběvil spoustu věcí ohledně karburátoru SOLEX 32 DIS... jedna z nich je řez karburátorem s osazením a změna se neděje ani v plovákové komoře, dokonce i normální způsob tvoření směsi jak u atmosféry viz řez vpravo nahoře... tak nevím, proč by nemohly atmosferické karburátory fungovat i na slabý přetlak... zkusím vypátrat, co tam je za vychytávku, jestli něco vůbec
14:10:41
23.10.2008
23.10.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Gemini: ok chápu... ale MAFko má dnes kde který vstřikovací systém (i Ford Escort 1.8 ZETEC E) a nwm, jestli by bral přeplňování... navíc i tyto auta mají MAP... to snad je výhoda UNa logo turbo... to je z 1.4 nemýlím-li se... ten pak byl i v Puntu GT, ale schrastit to je boj... navic urco je i halluv senzor jako snimac otacek v prevodovce a dodelavat to do sade prevodovky je takovy pokus omyl... mozna jo mozna ne... nwm... hodlám toho vyzkoušet dost... uvidíme, jak se s tím ten renault vypořádá... mám to zadarmo
12:00:24
23.10.2008
23.10.2008
Gemini
-> K-Virus: aby si ma rozumel ten MAP moze byt do 1 Bar, co je nejaky podtlak az do urovne atmosferickeho tlaku.....ale ked zacnes preplnovat, tak budik turba ti ukaze 0,6 ale plniaci tlak je 1,6 bar........predsa 0,6 je podtlak chapes ?