Spojkový válec

prohledat
19 příspěvků (zobrazeno 1 až 19) od 11.07.2004 do 23.07.2024, založil/a
řadit dle data
17:49:35
23.07.2024
George_S
-> Bery: děkuji já jsem nevěděl jestli ta příruba má stejnou rozteč nebo jestli to má každý výrobce jinak.
07:16:46
23.07.2024
Bery
pracovní Al po repasy jeste od p. Fiegera + třeba rychlospojky mám připravený do LR.

ale hlavní- to je nějaký girling, AP, nebo wilwood?
09:56:45
22.07.2024
George_S
Takový technický dotaz chci si vyměnit hlavní spojkový válec za hliníkový který se prodává v tuning sportu. Nemáte nějaké zkušenosti jaký je nejlepší aby instalace byla jednoduchá bez větších úprav?
14:21:26
13.07.2004
Jirik - zrušená registrace
A je problém koupit nový víčko, vzhledem k tomu, že stojí pár kč ? Některý dotazy mám problémy pochopit. Je lepší jezdit s prasklým a nebo s novým za 25,- CZK ?

Zavzdušnit se to nemůže, pokud bude kapalina a pokud budou obě oddělené části na dně nádobky (pro spojku / brzdy) zaplněný kapalinou... Hlavně ať se ti třeba v zatáčkách ta kapalina prasklým víčkem nevycmrndá. Jiná věc je pokud na spojku a nebo brzdu šlápneš a válec si kapalinu z nádobky natáhne a sosne si vzduchu - to je pak problém.
14:10:26
13.07.2004
Luděk
-> RadstaR: jediný co Ti udělá prasklý víčko je to,že se do kapaliny dostává možná víc vody,vzhledem k tomu,že je hygroskopická a netěsní to
14:03:04
13.07.2004
RadstaR
Huh ... ma teda nejakej vliv, kdyz mam prasknuty to vicko ? Ja ho mam prasknuty a to jako ze docela hodne, ale nejak jsem tomu nevenoval pozornost. Bordel tam nejak neleze.
10:55:41
13.07.2004
Baghira
-> skodavrs: Osobně jsem to taky několikrát dělal a fungovalo to bez odvzdušnění, ale pro lepší funkci je jednoznačně lepší odvzdušnit.
08:05:52
13.07.2004
skodavrs
-> Luděk: , Jirik:no myslim to smrtelně vážně. nevím jaké máte s tímto zkušenosti vy, ale ten spojkovej válec jsem rozebíral několikrát z důvodo toho, že mi tekl, ani jednou jsem to nemusel odvzdušňovat. Normálně jsem ho namontoval spátky, připojil jsem hadičku z nádržky a nechal ho naplnit kapalinou, až z něj začala brzdovka vytékat tak jsem teprve připojil trubičku. myslete si o tom co chcete mě je to fuck ale funguje to.
22:59:05
12.07.2004
Mišell
Já si taky myslim,že to není nutný(pokud jsi teda měl v tý nádržce kapalinu,jestli ne,tak to asi nutný bude),protože ikdyž si koupíš nový víčko,tak má nahoře uprostřed malou dírku...
20:23:09
12.07.2004
PeterP136
NIe je to nutne. Ak Ti teda niekade netecu a v nadobke maju oba vyssie polozene naustky este nejaku tu brzdovku v sebe. Spojkovy je ten najspodnejsi.
19:48:20
12.07.2004
Kočislav
Tak díky za rady asi zkusím variantu dvě, doufám, že to při své zručnosti zvládnu. Ještě bych se zeptal, možná trochu naivně, jestli je nutné odvzdušňovat i brzdy, když je prasklé to víčko nádobky a ač auto nebylo v provozu, nebyla nádobka naplněna brzdovkou téměř vůbec. Předpokládám, že to nutné není.
15:35:28
12.07.2004
Luděk
-> Jirik: vážně asi joo,ale pravda to jako nee,není4
15:08:51
12.07.2004
Jirik - zrušená registrace
2 Skodavrs: to s tím neodvzdušňováním myslíš vážně ? 1
14:55:05
12.07.2004
skodavrs
jo nebo když budeš hodně šikovnej a naleješ si do toho smontovanýho válce rovnou brzdovku tak to nemusíš odvzdušňovat, ale ty už to máš asi zavzdušněný teď.
14:52:13
12.07.2004
skodavrs
-> Kočislav: máš tři možnosti: 1. koupit jen nové gumičky a ten válec rozebrat a gumičky vyměnit. 2. koupit kompletní vnitřky (střeva) hlavního spojkového válce (cena kolem 100,-) potom jenom vyndáš ten starej vnitřek a dáš ten novej. 3. koupit kompletní válec smontovaný. Já bych doporučoval jestli jsi trochu zručný variantu 2. nedá to moc práce a mělo by to vydržet. V každým případě pak musíš tu spojku odvzdušnit. Běžně se to dělá tak, že jeden šlape na pedál a druhej povoluje a utahuje šroub. Když sešlápneš pedál tak ten druhej musí ten odvzdušňovák povolit(je pod tím krytem za zadníma sedačkama na převodovce). Než ten pedál pustíš zpátky, tak ten šroub musí utáhnou. takhle musíš postupovat dokud pedál nezačne zabírat. Jo potom je ještě jeden způsob jak odvzdušnit ten válec a to otevřít výpusťák a komplresorem nebo pumpičkou foukat tou dírkou ve víčku nádobky vzduch, tím tam tu kapalinu natlačís. já tam musel tu kapalinu natlačit, normálním způsobem mi to nešlo. V každým případě si na ten výpusťák nasaď kus hadičky a vypouštěj to do nějaký nádoby. toť vše doufám že ti to tak stačí.
11:42:20
12.07.2004
PeterP136
Hlavne je ten valec predtym rozobrat, vycistit od sajrajtu z vyroby a zo skladu, poskladat a az tak ho namontovat do auta.
20:36:05
11.07.2004
Kočislav
Je k tomu potřeba ještě nějaké těsnění (pod válec) nebo je nutné odvzdušňování (postup=?), či nějaké jiné úskalí?
20:20:46
11.07.2004
Mišell
Jo jde. Taky mi to teklo přes pedál,tak jsem koupil novej hlavní spojkovej válec(320,- v mototechně) a pak se to jenom vymění kus za kus.
16:43:27
11.07.2004
Kočislav
Mám následující problém. Už delší dobu mi tekl spojkový válec (po pedálu na kobereček u řidiče), při posledních asi dvou cestách se stalo, že hlavně zpočátku - zastudena - spojkový pedál po vyšlápnutí nechce moc nahoru a vrací se pomalu, jako by byl bržděn. Teď mi auto asi 3 týdny stálo, chtěl jsem dolít brzdovku, protože jsem věděl, že utíká a navíc jsem zjistil, že je tam prasklé to víčko na nádobce jakoby od nadměrného utažení. Kapalinu jsem dolil víčko jsem dal zpět, i když netěsní (jiné jsem neměl) a chtěl jsem vyjet, ale spojkový pedál při sešlapování neklade vůbec žádný odpor, jde dolu strašně lehce a spojka nevypíná. Tím pádem nemůžu jezdit a chtěl jsem se zeptat na názor, zda je možné spojkový válec vyměnit pouze na základě teoretických znalostí z knih (nikdy jsem nic podobného nedělal) ev. co je vše potřeba, nebo jestli je možné to zprovoznit alespoň nějak nouzově, abych to nemusel odtahovat.
Extreme Tyres