skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fa 4-pistky
u toho reseni na fotce je zvolenej spatnej kotouc.. pokud se zvoli hlubsi kotouc a k tomu patricny drzak tak pak dosedaci plocha tolik nezapada pod brzdic a u nekterejch kol neni ani potreba podlozka.. (pokud by kotouc byl hlubokej cca 70mm tak by nemusela bejt vubec ale takovej kotouc neni.. tady na fotce je to kotouc pravdepodobne z golfa a ten je takhle nizkej..
-> Milan 136: Ale jo vidim ale blbe jsem to pochopil a spis jsem se zameril na tu ,,podlozku,, mezi pulkama tech 4-pistku tak proto. Proste na to rozsireni aby se mezi pistky vesel chladak a ne jen obyc kotouc - original.
-> Kuladmin: ty jí nevidíš na fotce? neptám se jen to konstatuji
-> Milan 136: Aha todle tak to nevim - bohuzel.
-> Kuladmin: Já myslím podložka pod kolo.Nevidíš ji? Minimálně 2 cm. Felďáckej třmen je ze strany kola placatej, kdežto 4p je vysokej a nevešel by se do kola. Jinak je logické že se musí kvůli šířce kotouče zozšířit třmen...
ta sila podlozky je jednoduchy vypocet tloustka kotouce(chladaku) - original tloustka kotouce a mate vysledek tloustky vymezeni.
Tak to bohužel nevim jak silná podložka tam je,tohle foto je z netu.

-> Stinger1987: To vypadá dobře. Ale musí tam být ta silná podložka aby se tam ten třmen večel do kola...
-> Stinger1987: jo to je přesně vono
-> Brkoliny: já to v nějaký knížce viděl udělaný,nevím kde ale vim že to tam bylo s chlaďákama
-> favo110lrs: brzdnej ucinek ma 4pist vetsi.. rozlozeni talku na desky taky pouziva se vetsi kotouc da se to predelat na chlazenej kotouc.. tak si udelej zaver sam..
no tak co je teda lepsi 4 písty ze 130 nebo origo zrepsavovanej favoritáckej brzdič? dik chlapy
-> LiMaK: no vzdyt prece z tech tvejch obrazku to jasne vyplyva.. brzdovej pedal vytvori v systemu tlak p danej silou brzdovyho pedalu a plochou brzdoveho valce.. to nechame pro vsechny auta stejny... a jelikoz je v tom systemu tlak p tak ten vyvola brzdnou silu ktera je dana tlakem p a plochou vsech pistku nebot jsou to spojene nadoby a tlak je vsude stejnej.. takze pokud budes mit vetsi plochu 2krat budes mit dvakrat vetsi brzdnou silu.. (mimochodem 54mm 1pist ma plochu 2290mm2 a 4pistky maji plochu pistku prumeru 34mm 3630mm2 coz je o cca 60pct vic) pak si predstav ze tahle sila pusobi na desku nebo desky .. a sila zpusobi na brzdne desce urcity tlak ktery je zavisly na plose desky a brzdne sile.. tu vezmeme jako konstantni pak bude tedy zalezet tlak pouze na plose desky a to neprimo umerne cili vetsi deska mensi tlak takze kdyz vezmes desku velikosti desetniku a zajistis takovy material aby se jeho koeficient treni nemenil s teplotou nebo aby se ta deska neohrivala tak ti takhle mala desticka zabrzdi stejne jako deska velikosti A4ky.. takze opravdu nezavisi na velikosti desky zavisi pouze na jejim materialu nebot tam se samozrejme musi vzit v uvahu tepelne namahani zivotnost atd coz pro vetsi desky vychazi samozrejme prizniveji..
-> LiMaK: Tak tohle všechno je jasný a už to tu psalo hodně lidí mockrát a já srovnával Fávo a 4P na Š130 a v tom jsi neměl pravdu.
-> LiMaK: A když by se vratil k tematu co sme řešili.. tak to co píšeš 28.01.08 13:39:26 je absolutni kravina.. Už z toho co si sám napsal je jasny, že na každej ten pístek působí stejná síla... A kdyz ty sily sečteš dostanes stejnou velikost jako kdyby tam byl jeden ultramonstrózní pístek o stejné ploše jako ty 4 dohromady..
Takže jestliže bych měl hever s nekolika malejma pístkama ktery by měli stejnou plochu jako ten v tom tvym heveru, tak Ti ten nakladak zvednu levou zadni...
Takže jestliže bych měl hever s nekolika malejma pístkama ktery by měli stejnou plochu jako ten v tom tvym heveru, tak Ti ten nakladak zvednu levou zadni...
-> LiMaK: nikdo nerek ze jsou jednopisty nebezpecne - a to ze zalezi na materialu a velikosti, respektive na obvodu po kterem deska brzdi je snad uplne jasny kazdymu. Jinak proc myslis ze posche a ostatni autaky montujou 6ti pisty a podobne - asi vedi proc. Vicepisty proste brzdej lip, ale do beznyho provozu plovouci trmen s jednopistem bohate staci
-> LiMaK: No ono nejde jen o počet pístků, ale taky jak píšeš o to ostatní.. A myslím, že o nebezpečnosti 1-p tady nepadlo ani slovo..
-> LiMaK: ty si jak mentos tak si dej brzdovej rozvod z kadetta na 4 písty a polibíš přední sklo
-> Tuner#2: a co treba kadett treba 1.8..jedovatejsi brzdy sem dlouho nevidel....portad ma plovouci trmen :-) bych tak rekl, ze nezalezi na poctu pistků, ale na tlaky, prumer brdoveho valce, materiallu desek, velikosti a prumeru kotouce....ale pomalu se zacinam divit, ze ty nebezpecne "jednopistkove" brzdice montujou na auta :-)
-> LiMaK: Tak s tím se smiř že Fávo brzdí hůř než 130cka, protože tak to je. Mám možnost to osobně posoudit a je to nebe a dudy ve prospěch 4 pístu. 2 písty bych řekl, že brzdily zhruba nastejno, možná o něco hůř než Fávo, ale 4 píst je nekompromisně lepší.
Mi je to uz jedno. NIKDO mi nedokaze, ze favo brzdi HŮŘ NEŽ 130TKA. Favorit brzdi lepe nez jakakoli seriova 120 (2pist) ci 130 4(pist).
Ale je to velice zajimave....kdyz favoritovi vlastne VZALI 3PÍSTKY, tak by teda v tom pripade melo brzdit hur nez jizdni kolo...kdyz ma ten jeden pistek a jizdni kolo 2 :-) tak jako 120tka :-)
Ale je to velice zajimave....kdyz favoritovi vlastne VZALI 3PÍSTKY, tak by teda v tom pripade melo brzdit hur nez jizdni kolo...kdyz ma ten jeden pistek a jizdni kolo 2 :-) tak jako 120tka :-)
-> Montér: ale ten kamarad s tebou nema nic spolecneho....Vic poobedval, ma vetsi svaly...je proste nezavisly na tobe....
ale ten pistek na tvych brzdach, to je jako ta tvoje druha ruka....vyrusta z tveho tela, je tvou soucasti.... tak jako je ten 1. pistek soucasti toho 2heho.....porad mas jeden stejny brzdovy valec...(zdroj v te soustave).......porad mas stejne nohy, jen sis pridal dalsi ruku. ale pokud prijde kamarad (uplne nezavisly druhy brzdovy pedal,druhy brzdovy valec, druhy posilavac....tak pak ten pistek JE jako ten tvuj kamarad.
ale ten pistek na tvych brzdach, to je jako ta tvoje druha ruka....vyrusta z tveho tela, je tvou soucasti.... tak jako je ten 1. pistek soucasti toho 2heho.....porad mas jeden stejny brzdovy valec...(zdroj v te soustave).......porad mas stejne nohy, jen sis pridal dalsi ruku. ale pokud prijde kamarad (uplne nezavisly druhy brzdovy pedal,druhy brzdovy valec, druhy posilavac....tak pak ten pistek JE jako ten tvuj kamarad.
a proc ty sily nejdou jednoduse scitat?
prehled stredoskolske fyziky (E.svobodova a kol.) kapitola mechanika strana80-88
Slysel jsi nce o vektorovem souctu sil??
prehled stredoskolske fyziky (E.svobodova a kol.) kapitola mechanika strana80-88
Slysel jsi nce o vektorovem souctu sil??
Ale když přijde kamarád, taky žačne tlačit jednou rukou silou třeba těch 500N, tak už to auto odtlačíte, jelikož se ty síly sčítaj!! Přesnej příklad jako ty brzdy...
-> LiMaK: Ja uz koncim. ty sile lze ovlivnit, kdyz treba zvetsim tlak v soustave. cim vetsi tlak, tim lepsi...
dalsi moznost je zvetsenim pistnice pistku(!!) (prumeru) z treba prumeru 34mm na 54m.m... vznikne tam jiny pomer ploch, a sil...("prevodovka&q uot;)
a pokud si nekdo mysli, ze s velkym poctem malych pistecku(pri malem "prevodovem" pomeru soustavy) zvedne tezky nakladak.....tak ho vyvedu jednim velkym pistem, kterym ten nakladak zvednu.
dalsi moznost je zvetsenim pistnice pistku(!!) (prumeru) z treba prumeru 34mm na 54m.m... vznikne tam jiny pomer ploch, a sil...("prevodovka&q uot;)
a pokud si nekdo mysli, ze s velkym poctem malych pistecku(pri malem "prevodovem" pomeru soustavy) zvedne tezky nakladak.....tak ho vyvedu jednim velkym pistem, kterym ten nakladak zvednu.
-> LiMaK: Hele to si tady z nás děláš srandu, nebo to myslíš vážně..?
-> LiMaK: Akorat ze kdyz budes na auto pusobit nejakou tlacnou silou, dejme tomu treba 500N, tak pri tlaceni jednou rukou budes tou rukou pusobit presne temi 500N, pokud pusobiste stejne sily rozdelis na dve mista (budes tlacit dvema rukama), bude na kazde pusobit jen 250N, coz je duvod, proc to auto aj tak neodtlacis, jak spravne podotykas.
Ale ty jsi spocital, ze kazda z tech sil je 16, proc bych je nemohl scitat?
Ale ty jsi spocital, ze kazda z tech sil je 16, proc bych je nemohl scitat?
-> Sušenka: A ty sily nescitej ani nahodou.
kdyz tlacis auto jednou rukou, tak pusobis silou na auto v jednom miste (a boli te ruka:-)
Kdyz ho ale tlacis obema dvema rukama, tak prece zadnou silu nezvetsujes...
nebo chces rict, ze jak tlacim auto 2 rukama, tak je to jako kdyby to auto tlacili 2 chlapi??
kdyz tlacis auto jednou rukou, tak pusobis silou na auto v jednom miste (a boli te ruka:-)
Kdyz ho ale tlacis obema dvema rukama, tak prece zadnou silu nezvetsujes...
nebo chces rict, ze jak tlacim auto 2 rukama, tak je to jako kdyby to auto tlacili 2 chlapi??
-> Sušenka: booože
-> LiMaK: A to co rika Montér presne ukazuje i tvuj obrazek - pusobi tam ne jedna, ale dve sily, tj. 16+16=32
-> LiMaK: A to sem psal předtím by se dalo chápat jako rozbor sil působících na jednu destičku, jakoby polovční řez a ta "protisíla" jako účinek kterej to uvede do rovnováhy, ať už dva pístky proti, nebo kotouč..
-> LiMaK 28.01.08 12:32:39: 2. Newtonuv zakon?
-> LiMaK: Ok, asi sem se špatně vyjádřil.. víceméně sem chtěl reagovat na to, že počet pístků neovlivňuje velikost síly na destičku.. Takže přece když budu mít 1-píst, tak síla která bude působit na jednu destičku bude rovna polovině síly působící na pístek.. U 2-pístu bude na destičku působit pravě ta síla a u 4-pístu to bude síla dokonce dvojnásobná... Nechápu jak si můžeš myslet, že počet pístků neovlivňuje brzdnou sílu...
Montér 28.01.08 09:31:17 napsal:
tak když přidáš jeden pístek, tak tam působí sice další stejně velká síla, ale aby si to uvedl do rovnováhy, tak proti těmto dvou silám musí působit jedna síla velikosti součtu těchto dvou sil snad, ne..? A to znamené, že přidáním jednoho pístku si zvětšil brzdnou sílu na dvojnásobek..
. to snad nemyslis vazne, vzdyt prece 4pisty jsou od slova 4 pisty, ja mam rozkreslene v obrazku jen jednu stranu. Zdruhe strany kotouce na nej tlaci zase a opet ty same 2 pistky, ktera davaji zase ty same sily ve stejnych mistech, akorat na opacne strane kotouce (proti) takze sily JSOU v rovnovaze a nikde nevznika zadna zahadna dvojnasobna protisíla..... Kdyz uz chces mluvit o skladani vektorů sil, taK JSME SE TO UCILI ASI SEMESTR NA VÝŠCE.
tak když přidáš jeden pístek, tak tam působí sice další stejně velká síla, ale aby si to uvedl do rovnováhy, tak proti těmto dvou silám musí působit jedna síla velikosti součtu těchto dvou sil snad, ne..? A to znamené, že přidáním jednoho pístku si zvětšil brzdnou sílu na dvojnásobek..
. to snad nemyslis vazne, vzdyt prece 4pisty jsou od slova 4 pisty, ja mam rozkreslene v obrazku jen jednu stranu. Zdruhe strany kotouce na nej tlaci zase a opet ty same 2 pistky, ktera davaji zase ty same sily ve stejnych mistech, akorat na opacne strane kotouce (proti) takze sily JSOU v rovnovaze a nikde nevznika zadna zahadna dvojnasobna protisíla..... Kdyz uz chces mluvit o skladani vektorů sil, taK JSME SE TO UCILI ASI SEMESTR NA VÝŠCE.
-> LiMaK: Tak plovoucí třmeny zavedly, jak už tady klucí psali, kvůli nižším výrobním nákladům...
Když ses tady oháněl fyzikou, tak co vím z mechaniky, tak když přidáš jeden pístek, tak tam působí sice další stejně velká síla, ale aby si to uvedl do rovnováhy, tak proti těmto dvou silám musí působit jedna síla velikosti součtu těchto dvou sil snad, ne..? A to znamené, že přidáním jednoho pístku si zvětšil brzdnou sílu na dvojnásobek..
No a stou velikostí destičky, když na to opět kouknu z pohledu mechaniky, tak opravdu nezáleží na její velikosti, protože třecí síla je rovna součinu normálové síly( od pístku) součinitele smykového tření.. žádna plocha se tam nevyskytuje..
Když ses tady oháněl fyzikou, tak co vím z mechaniky, tak když přidáš jeden pístek, tak tam působí sice další stejně velká síla, ale aby si to uvedl do rovnováhy, tak proti těmto dvou silám musí působit jedna síla velikosti součtu těchto dvou sil snad, ne..? A to znamené, že přidáním jednoho pístku si zvětšil brzdnou sílu na dvojnásobek..
No a stou velikostí destičky, když na to opět kouknu z pohledu mechaniky, tak opravdu nezáleží na její velikosti, protože třecí síla je rovna součinu normálové síly( od pístku) součinitele smykového tření.. žádna plocha se tam nevyskytuje..
RomanT 28.01.08 08:25:11 napsal:
A jinak s tou adhezi a sirokejma kolama bych taky nesouhlasil uplne 100%ne - pac tam zalezi na pomeru plochy pneumatiky dotykajici se povrchu/tlak, kterej na tu plochu pusobi tak jako s tema deskama....plocha deskav pomeru a tlak ktery na ni pusobi :-)
A jinak s tou adhezi a sirokejma kolama bych taky nesouhlasil uplne 100%ne - pac tam zalezi na pomeru plochy pneumatiky dotykajici se povrchu/tlak, kterej na tu plochu pusobi tak jako s tema deskama....plocha deskav pomeru a tlak ktery na ni pusobi :-)
Saky uz to tu psal nezcetnekrat - Fa, Fe, Oct a vsechny ostatni klasicky auta maji plovouci trmen ze dvou duvodu - 1) Brzdna ucinost je naprostot dostatecna a za 2) pouziti plovouciho trmenu je LEVNEJSI reseni
A jinak s tou adhezi a sirokejma kolama bych taky nesouhlasil uplne 100%ne - pac tam zalezi na pomeru plochy pneumatiky dotykajici se povrchu/tlak, kterej na tu plochu pusobi
A jinak s tou adhezi a sirokejma kolama bych taky nesouhlasil uplne 100%ne - pac tam zalezi na pomeru plochy pneumatiky dotykajici se povrchu/tlak, kterej na tu plochu pusobi
Nechci se nejak moc dohadovat, ale jen hledam duvod, proc nahle ze 4 pistkovych brzd vymysleli brzdy s plovoucim trmenem....facko, fileta...oply...skoro vsecky auta.
kdyby totiz zalezelo jen na poctu pistku, tak podle me by fakani dostali 6 pistkove a hotovo.
vicepistkove systemy jsou podle me vyvinute pro rovnomernejsi roZlozeni sily po plose desky a ne pro jeji zvetseni.
pro to zvetseni by se snad museli zvetsit plochy jednotlivych pistku, tlacicich do desky, nebo pomoci prumeru brzdoveho valce zvetsit tlak v bzdovem systemu....
kdyby totiz zalezelo jen na poctu pistku, tak podle me by fakani dostali 6 pistkove a hotovo.
vicepistkove systemy jsou podle me vyvinute pro rovnomernejsi roZlozeni sily po plose desky a ne pro jeji zvetseni.
pro to zvetseni by se snad museli zvetsit plochy jednotlivych pistku, tlacicich do desky, nebo pomoci prumeru brzdoveho valce zvetsit tlak v bzdovem systemu....
no, a trosku jsem si hral s vypocty a zaklady fyziky...Saky 27.01.08 22:46:04 napsal:
-> LiMaK: jakej je podle tebe rozdil mezi fackem a felicii? vzdyt jsou tam stejne trmeny..
jinak si projdi zaklady fyziky brzdna sila nezavisi na velikosti desek ale na velikosti pistku.. a secti si prumer jednoho myslim 54mm verzus 4plochy pistku prumeru 34mm ...
plochy pistku nelze snad scitat, jedna se o samostatne pistnice....tudiz tim ze pridam dalsi pistek, nezvednu PLOCHU PISTKU 2x, ale jen pridam dalsi misto, kde bude na desku pusobit dalsi sila, ale stejna jako v pistku cislo 1. Jsem si trochu maloval:
-> LiMaK: jakej je podle tebe rozdil mezi fackem a felicii? vzdyt jsou tam stejne trmeny..
jinak si projdi zaklady fyziky brzdna sila nezavisi na velikosti desek ale na velikosti pistku.. a secti si prumer jednoho myslim 54mm verzus 4plochy pistku prumeru 34mm ...
plochy pistku nelze snad scitat, jedna se o samostatne pistnice....tudiz tim ze pridam dalsi pistek, nezvednu PLOCHU PISTKU 2x, ale jen pridam dalsi misto, kde bude na desku pusobit dalsi sila, ale stejna jako v pistku cislo 1. Jsem si trochu maloval:
-> Saky: Brzdna sila nezavisi na plose desky?? odkdy?
cim vetsi treci plocha tim lepe...pokud vim, sirsi kola nejen lip vypadaji, ale snad i lepe sedi, zrychluji a BRZDI, jelikoz je vetsi Stycna plocha asfalt-guma, tak jako kotouc-deska. To je jako kdyby jsi rekl, ze adheze kola nema co do cineni se sirkou pneumatiky, ale jenom rafku :-)
podle me se tam musi zohlednit jeste vic faktorů, ney jen plochy pistu. Videl jsem dosty skodovek, ktere meli pistku v poradku,ale kotouc a deska totalne kO, takze brzdily jen "pulkou" desky. a teda jako plocha deska v tomhle pripade mela sakra negativni vliv na brzdeni
cim vetsi treci plocha tim lepe...pokud vim, sirsi kola nejen lip vypadaji, ale snad i lepe sedi, zrychluji a BRZDI, jelikoz je vetsi Stycna plocha asfalt-guma, tak jako kotouc-deska. To je jako kdyby jsi rekl, ze adheze kola nema co do cineni se sirkou pneumatiky, ale jenom rafku :-)
podle me se tam musi zohlednit jeste vic faktorů, ney jen plochy pistu. Videl jsem dosty skodovek, ktere meli pistku v poradku,ale kotouc a deska totalne kO, takze brzdily jen "pulkou" desky. a teda jako plocha deska v tomhle pripade mela sakra negativni vliv na brzdeni
-> LiMaK: jinak ucinost brzd je vpodstate dana brzdnou silou vyvolane brzdicem a polomerem kotouce. a ten je u facka 236 verzus skodovka 247mm pak si vezmi ze sila pusobi jakoby ve stredu brzdice (pistku) cili za predpokladu ze je brzdic uplne na kraji (ve skutecnosti asi 3-5mm od kraje kotouce) je polomer u facka 236/2 - 54/2 tedy 81mm a u skodovky 247/2-38/2 je 104mm tedy opet to hovori pro lepsi brzdny ucinek u 4Pistku
-> LiMaK: jakej je podle tebe rozdil mezi fackem a felicii? vzdyt jsou tam stejne trmeny..
jinak si projdi zaklady fyziky brzdna sila nezavisi na velikosti desek ale na velikosti pistku.. a secti si prumer jednoho myslim 54mm verzus 4plochy pistku prumeru 34mm ...
jinak si projdi zaklady fyziky brzdna sila nezavisi na velikosti desek ale na velikosti pistku.. a secti si prumer jednoho myslim 54mm verzus 4plochy pistku prumeru 34mm ...
-> LiMaK: daval nedaval to zalezi od pohledu. jiank co se tyka ucinosti tak ty 4pistky jsou ucinejsi nez serie a o tom to je pokud nekdo stavi treba repliku facka co jezdilo okruhy tak proc ne.. jinak oni dva okrhy ve skodovce nejsou taky zadnej zazrak,, v podstate kdyz dojde k problemu tak stejne nebrzdi zadnej-) jiank ja sem dnes zastancem spis treba vetsich kotoucu z oktavky i s brzdicema pokud to teda velikost kola dovoli, nez maleho kotouce a 4pistku.. jina vec je teda vetsi kotouc a vetsi 4pist nebo 6pist jenze to je jina cenova.. ale pokud hce nekdo lepsi brzdy a 13ky kola tak je to dobra volba.. jinak s tou legalnosti to mas samozrejme pravdu bavime se ciste o sportovnim vyuziti na silnici to nema nic delat stejne jako evstina aut z virtu-)
-> LiMaK: facko versus s 130
cinna plocha desek +-stejna, spis 130 ma mensi (nevidim je pred sebou),
tlak v soustave stejny,
koutouce +-stejne, spis facko bude vetsi a silnejsi,
horsi dostupnost dílu na s130
namáhavost zástavby s130 brzdicu na fako s nejistym pochybnym a diskutabilnim vysledkem
nelegálnost upravy na cestu se vsemi dusledky...
opravdu bych radeji volil podvozek z felicie, je to krok dopredu a né zpet.
cinna plocha desek +-stejna, spis 130 ma mensi (nevidim je pred sebou),
tlak v soustave stejny,
koutouce +-stejne, spis facko bude vetsi a silnejsi,
horsi dostupnost dílu na s130
namáhavost zástavby s130 brzdicu na fako s nejistym pochybnym a diskutabilnim vysledkem
nelegálnost upravy na cestu se vsemi dusledky...
opravdu bych radeji volil podvozek z felicie, je to krok dopredu a né zpet.
-> havlik: Strasne moc prace a prekopavek, vysledek strasne moc nejisty....navic pri autonehode odsere fsecko...teda pokud to nema na zavody.
osobne bych radeji hledal jine, spolehlivejsi metody upravy brzd, styl felicie kit car apod....kotouce dozadu...(z golfika) atd. ale ty trmeny ze 130....nevim nevim, strasna dupacka a jedine co pozna na brdach je kdyz mu ten trmen zajizdy upadne od napravy :-)
osobne bych radeji hledal jine, spolehlivejsi metody upravy brzd, styl felicie kit car apod....kotouce dozadu...(z golfika) atd. ale ty trmeny ze 130....nevim nevim, strasna dupacka a jedine co pozna na brdach je kdyz mu ten trmen zajizdy upadne od napravy :-)
-> LiMaK: hm dávalo se to na okruhový fáčka s propojkama akorát bzdiče byly hliník(dural nebo nějaká taková sračka)
-> Saky: daval by jsi na facko ctyrpistky ze s130? s propojkama? bez úpravy válce a okruhů? k cemu?
nepripada mi ze by mohly byt ty trmeny samy o sobe vykonejsi...nez standartni facko. pokud nejsou na tom hur, tak uplne stejne.
pokud uz by chtel neceho docilit, tak radsi zmena kotoucu,desek a brembo brzdice...
nepripada mi ze by mohly byt ty trmeny samy o sobe vykonejsi...nez standartni facko. pokud nejsou na tom hur, tak uplne stejne.
pokud uz by chtel neceho docilit, tak radsi zmena kotoucu,desek a brembo brzdice...
-> LiMaK: hm to už bych tam radši dal z feldy než ze 130 ale furt bys musel mít propojky