skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
cvakajici ventily
prohledat
22 příspěvků (zobrazeno 1 až 22) od 08.08.2003 do 16.11.2016, založil/a
00:57:25
16.11.2016
16.11.2016
Petr Urban
-> vmat93: Čas ? Seřizení ventilů když se mi sakra nechce - 15 minut. Když jsem na závodech - musím i za 5 min. na horkým motoru.
13:03:26
13.11.2016
13.11.2016
MVM
-> vmat93 13.11.16 12:56:50: Tak já nevim,no patnáct minut jistě člověka nezabije seřídit to hned při výměně hlavy která zabrala jistě nějakou tu hodinku.. bez přerovnávání přesahů vložek a jiných časově zábavných oprcávek okolo.. Jinak taky - ta spotřeba oleje bude buď kroužkama a nebo jsou opotřebený vodítka. A pokud je to tak všecko vylítaný a žere to tolik olej - tak jsou ty ventilový vůle poměrně na setinách nepodstatný vůči emisím a STK ..
12:56:50
13.11.2016
13.11.2016
vmat93
-> Milan 136:
Střelec... Tehdy na to nebyl čas, pak jsem na to zapomněl a po čase auto začalo žrát olej víc, než je zdrávo a kouřilo to zastudena jak trabant. Ale jezdila, tak jsem to neřešil.
Střelec... Tehdy na to nebyl čas, pak jsem na to zapomněl a po čase auto začalo žrát olej víc, než je zdrávo a kouřilo to zastudena jak trabant. Ale jezdila, tak jsem to neřešil.
10:49:50
13.11.2016
13.11.2016
Milan 136
-> vmat93: taky bych to viděl jako MVM. Případně, když to uděláš na předepsaný hodnoty, tak bude malinko vůle větší. A to je na škodu asi míň, než žádné vůle.
Jinak spotřeba oleje s vůlema moc společnýho nemá.
Jinak dobrej střelec, vyměnit hlavu a nesáhnout na ventily
Jinak spotřeba oleje s vůlema moc společnýho nemá.
Jinak dobrej střelec, vyměnit hlavu a nesáhnout na ventily
10:40:48
13.11.2016
13.11.2016
MVM
-> vmat93: Nejspíš bych to nouzově za teploty venku okolo nuly nastavil 0,10/0,15mm - a spíš volněji cca0,12/0,17. Určitě to podle tepelný roztažnosti spočítat jde,vychází se i z toho aby při -20°C šel motor nastartovat a zůstala minimální vůle. (Předpokládám ale že teplotní roztažnost je markantnější s rostoucí teplotou součástek směrem nahoru o desítky stupňů, než o dvacet stupňů dolů k nule ..) A při nejbližšší příležitosti pak seřídit na 0,15/0,20 někde v dílně.
06:55:38
13.11.2016
13.11.2016
vmat93
Dovolím si oživit třináct let staré vlákno dotazem, na který nemohu nejít odpověď:
Potřebuju nutně seřídit na 120L ventily. V zimě jsem měnil těsnění pod hlavou a při zpětné montáži jsem se vykašlal na seřizování ventilů. Od té doby motor začal žrát olej. Chci se do toho dnes konečně pustit, protože mě čeká stk. Venku je ale teplota tak 2 - 4 °C a seřizovat se to má při pokojové teplotě. Co se stane, když to seřídím takhle za studena? Nemám teď k dispozici garáž, takže to budu muset udělat venku. A na zahřátém motoru si to netroufám, protože to do těch dvou minut v žádném případě nestihnu, spíš to vidím s mojí šikovností tak na půl hodiny
Je tam nějaká odchylka pro chladné teploty?
Potřebuju nutně seřídit na 120L ventily. V zimě jsem měnil těsnění pod hlavou a při zpětné montáži jsem se vykašlal na seřizování ventilů. Od té doby motor začal žrát olej. Chci se do toho dnes konečně pustit, protože mě čeká stk. Venku je ale teplota tak 2 - 4 °C a seřizovat se to má při pokojové teplotě. Co se stane, když to seřídím takhle za studena? Nemám teď k dispozici garáž, takže to budu muset udělat venku. A na zahřátém motoru si to netroufám, protože to do těch dvou minut v žádném případě nestihnu, spíš to vidím s mojí šikovností tak na půl hodiny
Je tam nějaká odchylka pro chladné teploty?
18:45:51
06.11.2003
06.11.2003
Mám na svém GLS stejný problém - detonační spalování - i když je motor seřízený. Možná bych to zkusil dát do souvislosti s tím, že mám vytahané rozvody.
22:43:47
05.11.2003
05.11.2003
Sita
vule tam bude urcite vetsi nez mala :-( Do toho motoru uz nechci moc investovat (i kdyz je predelana hlava na Natural). Mam ho ted v S125 a ta stejne brzo zemre... Jen bych se na nem chtel par veci naucit a ted je mi prave divny to cvakani...
22:34:25
05.11.2003
05.11.2003
Martin
Pokud to dělá i při volnoběhu tak to může dělat třeba rozdělovač. Ten dokáže dělat pěknej rachot. Popř. vodní pumpa nebo alternátor. Jestli to dělá vodní puma či alternátor poznáš snadno. Stačí shodit řemen a nastartovat. Ještě mě napadlo když sundáš víčko rozdělovače a vezmeš za palec, jakou má vůli ?
22:31:02
05.11.2003
05.11.2003
Sita
no, jeste jsem to uplne nediagnostikoval, ale na volnobeh to dela urcite. rekl bych ze kdyz to udelam jak pises, tak to zadnej zvlastni cvrkot nedela, ale radsi to jeste jednou zkusim...
22:24:53
05.11.2003
05.11.2003
Martin
-> Sita: Hele a cvrliká to i na volnoběh nebo jenom při vysokým zatížení (třeba když jedeš na 4ku 40km/h a došlápneš to k podlaze) ?
22:21:09
05.11.2003
05.11.2003
Sita
2Martin: Predstih by mel bejt dobrej, meril jsem to i stroboskopem. Vuli jsem dal 0.2 tak, ze po zasunuti mezi vahadelko a ventil jde jeste zdvihatkem prsty otocit... No, mozna je to cvakani normalni... Vrci ti proste jako kazdej Favorit...
19:59:10
05.11.2003
05.11.2003
Tomáš SK
-> Martin: No tak sem s tým Videl som už nastavovať ho, ale sám som sa o to ešte nepokúšal, každá rada dobrá...
18:10:05
05.11.2003
05.11.2003
Martin
-> Sita: Nejjednodušší je asi toto:
Sundáš si víčko od rozdělovače. Otáčíš klikovkou a ve chvíli, kdy rozepne kladívko, tak mrkneš, v jaký pozici je palec rozdělovače (kterej válec pálí) a na tom válci seřizuješ vůli.
Když tam strkáš tu 0,2ku měrku, měla by tam jít fakt hodně ztuha. Je lepší to dělat 0,15kou aby tam šla suvně.
Další věc je, že pokud ti to takhle moc cvrliká, tak to vypadá spíš na špatnej předstih (již zmíněné detonační spalování).
Kdyby sis chtěl ten předstih změřit, zkusím ti poradit jak na to.
Sundáš si víčko od rozdělovače. Otáčíš klikovkou a ve chvíli, kdy rozepne kladívko, tak mrkneš, v jaký pozici je palec rozdělovače (kterej válec pálí) a na tom válci seřizuješ vůli.
Když tam strkáš tu 0,2ku měrku, měla by tam jít fakt hodně ztuha. Je lepší to dělat 0,15kou aby tam šla suvně.
Další věc je, že pokud ti to takhle moc cvrliká, tak to vypadá spíš na špatnej předstih (již zmíněné detonační spalování).
Kdyby sis chtěl ten předstih změřit, zkusím ti poradit jak na to.
09:25:00
05.11.2003
05.11.2003
Sita
Cau,
nemohli byste mi, prosim, zkontrolovat, jestli nasledujici navod na serizeni ventilu je OK (S130)? Muj postup je nasledujici:
1.teplota motoru cca 20C
2.merka 0.2mm pro vsechny ventily
3.ocislovani ventilu 1-8 od rozdelovace
Serizuju podle tabulky:
uplne otevreny ventil - kontrolovany ventil
------------------------- -------------------------
8 - 1
6 - 3
4 - 5
7 - 2
1 - 8
3 - 6
5 - 4
2 - 7
Merku davat mezi vahadelko a ventil.
Takhle jsem to seridil a zda se mi, ze ma motor takovy ten cvakajici zvuk - jako sici stroj... Co vy na to?
Nema se to spis serizovat na teplym motoru (techweb)?
nemohli byste mi, prosim, zkontrolovat, jestli nasledujici navod na serizeni ventilu je OK (S130)? Muj postup je nasledujici:
1.teplota motoru cca 20C
2.merka 0.2mm pro vsechny ventily
3.ocislovani ventilu 1-8 od rozdelovace
Serizuju podle tabulky:
uplne otevreny ventil - kontrolovany ventil
------------------------- -------------------------
8 - 1
6 - 3
4 - 5
7 - 2
1 - 8
3 - 6
5 - 4
2 - 7
Merku davat mezi vahadelko a ventil.
Takhle jsem to seridil a zda se mi, ze ma motor takovy ten cvakajici zvuk - jako sici stroj... Co vy na to?
Nema se to spis serizovat na teplym motoru (techweb)?
14:08:17
09.08.2003
09.08.2003
Samantus
Ja sem to odstranil domorobo "GO" rozdelovace proste sem poshanel po aute a garazi dobry dily a je po kravalu, mj ten puvodni mel vuli jaxvine
23:40:44
08.08.2003
08.08.2003
Šedy
Jak říká Žaky s ventilama to nemá nic společnýho. Ty nedělaj takovej bordel.
16:20:37
08.08.2003
08.08.2003
MATTESS
Zrovna nedavno jsem jel s kupatkem do kopce a slysim takovy pazvuk - ventily. Pohral jsem si s predstihem (asi 4stupne) a je klid. takze urcite i predstih
12:06:06
08.08.2003
08.08.2003
Žaky
Svatá pravda,jak píše wekky,serid si komplet zapalovaní,popřípedě víc oktanů v benzinu to srovná,ma na to vliv i vedro co ted všede je.Začni kladivama,zakl.předstih+- 3-5 st a mělo by se to ztratit nebo v tomhle hucu jen ťuknout,pokud žádna změna tak podtlak a odstředivku.
09:41:09
08.08.2003
08.08.2003
wekky
A co předstih?
Ventily skoro neuslyšíš, ale většina lidí zaměňuje detonační spalování za "klepání ventilů".
Ventily skoro neuslyšíš, ale většina lidí zaměňuje detonační spalování za "klepání ventilů".
09:25:51
08.08.2003
08.08.2003
BlackSUN
Že by seřídit? Sehnat spárový měrky, shodit víko, poštelovat podle chytrý knihy (Cedrych, Andrt..), dle potřeby nahodit nový těsnění (někdy neni nutný ale dal bych nový) a zkusit... Tak bych to udělal já.
08:46:42
08.08.2003
08.08.2003
vonderka
potrebuji pomoc cvakaji mi ventily v motoru a je to hrozny zvuk nevite co stim?