skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
mpi 1.3 - uprava sani a vstriku
13:00:44
08.03.2023
08.03.2023
czechino
-> pavucina: Díky, takže sháňka po 180cc...
12:05:22
08.03.2023
08.03.2023
pavucina
-> czechino: Už je to teda hodně dávno, ale našel jsem že 1,3 měla 110cc/min.
1,6 netuším, ale nebude to daleko od 110.
1,6 netuším, ale nebude to daleko od 110.
21:15:43
06.03.2023
06.03.2023
czechino
Neví tady někdo velikost vstřiků 1.3mpi 50kw a 1.6? Díky
00:11:25
24.08.2016
24.08.2016
ARMAG3DON
Asi sem se na zacatku blbe vyjadril. Me nezajimaji klasicky upravy, to zna kazdej. Me zajima, jestli se u MPi sikovne upravit vstrikovani paliva s privodem vzduchu. Nic jinyho. At na serii ci upravenym motoru. Proste v aute nechat vstriky.
00:00:19
24.08.2016
24.08.2016
ARMAG3DON
-> Bery 20.08.16 13:42:22: ja sem udelal co bylo treba. Jen sem dal klikovku z fava, prsa z mpi a remenici z jednobodu. Nebyl sem si jistej jestli to je takle schopny fungovat. A nepodcenuj me. A nejsi ty trochu divnej? Nevim proc se chovas namyslene kdyz ani nevis co sem zac a co sem uz dokazal. Jdi k certu
23:56:20
23.08.2016
23.08.2016
ARMAG3DON
-> Jarda - zrušená registrace 20.08.16 15:53:02: jo to sem presne udelal a bez navodu. Vsechno sem vyresil vicemene po svym. Jenom mi radil jeden typek s cerpadlem. Ale nakonec sem musel udelat vlastni verzi kvuli jine nadrzi. Nevim proc tu ze me delaji debila :D nic spatne sem nerekl. Jen me neco zajima.
15:53:02
20.08.2016
20.08.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Bery: tak ale zas pravdepodobne dokazal namontovat motor vc. mpi vstriku do skodarny, ikdyz tusim nekde na techwebu jsem cetl uplne presny navod...
13:46:10
20.08.2016
20.08.2016
Tomaso435
-> Bery: tak jesi bude vyfouklý jenom dole, neřešil bych to
13:42:22
20.08.2016
20.08.2016
Bery
Mě zaráží co tu řešís a nedovedes si poradit s výměnou gufera. Příští téma bude "mám měkké přední kolo,poradte"
11:16:57
20.08.2016
20.08.2016
Petr Urban
-> StepaNoFUN:
08:10:27
20.08.2016
20.08.2016
StepaNoFUN
-> ARMAG3DON: Píše to proto, protože si tvrdohlavě stojíš za svým "nápadem" přidání druhý klapky na MPi.
Ty úpravy co tady byly popsaný a který píšeš že tam "dejme tomu" máš udělaný jsou hodně muziky za (relativně) málo peněz a stačej i pro slušnej závoďák.
Ale tak trochu chápu - není to vidět. Pořád je to od pohledu jenom "sériový" MPi. Ale už s těmahle úpravama budeš muset shánět někoho, kdo Ti (dobře) naprogramuje (v tomhle případě ještě sériovou) jednotku k těm úpravám - nepočítej že to bude PnP...
Pokud toužíš po druhý klapce, dej ji tam. Bude tam naprosto zbytečná, ale bude to vypadat hustokrutopřísně. Ale počítej s tím, že budeš muset navrhnout a vyrobit (spíše nechat vyrobit) vlastní sání, popasovat se s problémem, že se Ti to pravděpodobně nevejde pod kapotu (nebo bude uškrcenej přívod vzduchu nad klapkama), budeš muset řešit úplně jinou jednotku a další věci. To už je opravdu snadnější cesta tam dát 4klapku z motorky (to sání bude jednodušší). Ale stále na "normálním motoru" to bude úpně zbytečný.
Každopádně těma "základníma" úpravama dostaneš z toho motoru 100+HP. Ale rozhodně na tom autě do kterýho to dáváš, bych dříve než motorem začal z jiný strany a to je podvozek, brzdy, nápravy... Ono na rozbití huby v 742 stačí i to sériový MPi, protože to pak opravdu neuřídíš a hlavně nezastavíš.
Ty úpravy co tady byly popsaný a který píšeš že tam "dejme tomu" máš udělaný jsou hodně muziky za (relativně) málo peněz a stačej i pro slušnej závoďák.
Ale tak trochu chápu - není to vidět. Pořád je to od pohledu jenom "sériový" MPi. Ale už s těmahle úpravama budeš muset shánět někoho, kdo Ti (dobře) naprogramuje (v tomhle případě ještě sériovou) jednotku k těm úpravám - nepočítej že to bude PnP...
Pokud toužíš po druhý klapce, dej ji tam. Bude tam naprosto zbytečná, ale bude to vypadat hustokrutopřísně. Ale počítej s tím, že budeš muset navrhnout a vyrobit (spíše nechat vyrobit) vlastní sání, popasovat se s problémem, že se Ti to pravděpodobně nevejde pod kapotu (nebo bude uškrcenej přívod vzduchu nad klapkama), budeš muset řešit úplně jinou jednotku a další věci. To už je opravdu snadnější cesta tam dát 4klapku z motorky (to sání bude jednodušší). Ale stále na "normálním motoru" to bude úpně zbytečný.
Každopádně těma "základníma" úpravama dostaneš z toho motoru 100+HP. Ale rozhodně na tom autě do kterýho to dáváš, bych dříve než motorem začal z jiný strany a to je podvozek, brzdy, nápravy... Ono na rozbití huby v 742 stačí i to sériový MPi, protože to pak opravdu neuřídíš a hlavně nezastavíš.
23:14:32
19.08.2016
19.08.2016
ARMAG3DON
-> Bery 19.08.16 19:44:33: proc vedes tydle reci ? Sem zklamanej kdyz neco takoveho musim cist :/ myslel sem si ze fora jsou tu prave pro tydle debaty ale asi sem se spletl :( dekuju ti ze si mi ukazal pravou tvar a hodnotu skoda virtu ...
19:44:33
19.08.2016
19.08.2016
Bery
Dejme tomu....
Dejme tomu,ze úprava vyšla,ty jsi to neukociroval pac to jelo jako kráva,natloukl si nos a my máme klid a čekáme až se uzdravis a co té zas napadne
Dejme tomu,ze úprava vyšla,ty jsi to neukociroval pac to jelo jako kráva,natloukl si nos a my máme klid a čekáme až se uzdravis a co té zas napadne
17:46:10
19.08.2016
19.08.2016
StepaNoFUN
-> ARMAG3DON: Pak větší ventily a správnej tvar kanálů hlavy. ;-)
16:33:17
19.08.2016
19.08.2016
ARMAG3DON
-> Petr Urban 19.08.16 15:06:44: :D tak dejme tomu, ze mam ostrejsi vacku a snizenou makovici. Odlehceny setrvak i s remenici a vylesteny kanaly na hlave, prispusobeny vyfukove kanaly na Svody nerez 4-1. . Dal je snad logicky postup prisun paliva se vzduchem. Pojdme se bavit co dal.
15:06:44
19.08.2016
19.08.2016
Petr Urban
-> ARMAG3DON: řešené je sací tak, aby motor měl správný průběh kroutícího momentu do normálního provozu a není to pro prvotní úpravy limitující. Tam kde motor v základu nejvíce ztrácí je vačka, hlava, filtrbox, výfuk. Až jsou tyto věci vyřešeny, pak je na snadě myslet na celý sací trakt. Pokud chce ale člověk začít naopak, moc to nepřinese... Nechápeš co v motoru je pro něj nyní nejvíce limitní - "uškrcující".
15:02:25
19.08.2016
19.08.2016
Petr Urban
-> saSaT: Budeš se divit, mám hondu na denní ježdění taky a má z 1.5 objemu 84kw a žere to v průměru 6,5 L a jsem maximálně spokojený s funkcí. Nežere to a motor při vytáčení člověka fakt baví. Klapka je tam na můj vkus na objemu 1,5 hodně velká a ani ve snu by mě nenapadlo řešit výkonostní potenciál ještě větší klapkou ... zaměřil bych snahu tam, kde se motor škrtí v základu nejvíce ... filtrbox, výfuk. Poté bych mohl upravit veškeré prutočné profily, aby směs nešla přes hrany a hladce na sebe vše navazovalo. A kdybych chtěl jít do motoru, udělal bych hlavu a vačku jako nejstadartněji upravované věci, která mají ihned velký výkonostní efekt. Ona je taky jednoduchá základní rovnice objemu motoru a maximálních ot. při kterých výkon očekáváme a zjistit si zda je velikost klapky dostatečná nebo nás bude limitovat a rozhodně to co MPI v první řadě schází není velikost klapky, ale vysvětlovat to je prostě zbytečné. Když někdo chce být vyjímečný a originální, nechť je, s tím rozum vs. užitná hodnota nárustu výkonu nemají nic společného
14:43:22
19.08.2016
19.08.2016
ARMAG3DON
-> saSaT 18.08.16 23:11:16: :D prosim ? Vzdyt sem s vackou a hlavou souhlasil :) nechapu duvod , proc se mi vysmivas. Ja si jen rekl ze vic vykonu by melo chtit i vic paliva se vzduchem. Proudeni vzduchu se mi zda na original parozi spatne vyresene. Jen se bavim o moznostech.
23:11:16
18.08.2016
18.08.2016
saSaT
-> StepaNoFUN: -> Urbi: Kucí, to nemá cenu... Vy nevíte že Hondy se ladí přidáním další klapky na super custom sání a výměnou vstřiků? To jenom my na škodárnách řešíme pičoviny typu hlava a vačka
23:02:58
18.08.2016
18.08.2016
Petr Urban
-> ARMAG3DON: tak vyvijej
22:57:55
18.08.2016
18.08.2016
Petr Urban
-> StepaNoFUN:
19:12:50
18.08.2016
18.08.2016
StepaNoFUN
-> ARMAG3DON: Když už vymejšlíš pikačoviny, tak dej rovnou 4klapku, postav na to jednotku... Ale zační tím, co psal Urbi (hlava, vačka, KP) a od toho odvíjej zbytek. ;-)
13:13:25
18.08.2016
18.08.2016
ARMAG3DON
-> Petr Urban 17.08.16 15:00:52: ja sem zarytej hondar. Pouzivam zkusenosti z upravy hond. Tady na stodvacu sem si jen odskocil. Kdyz uz sem ji mel tak proc ji nedat sanci .
A tim sanim. Uplne pravdu nemas. Serie je vyresena dost blbe. Opravdu spatne. Mam jen teorii nad kterou se tady nikdo ani nechce zamyslet. Tady je vetsina zamilovana do karburatoru a uprava mpi je vsem jen pro smich. Ty klasicky veci co pises ty. To mas pravdu ve vsem ale ja mam rad neobjevene.. Spis sem chtel aby se nad tim nekdo zamyslel jak to provest.a ne hned hodit nos na celo a rikat ze to nejde ze to nepujde.
A tim sanim. Uplne pravdu nemas. Serie je vyresena dost blbe. Opravdu spatne. Mam jen teorii nad kterou se tady nikdo ani nechce zamyslet. Tady je vetsina zamilovana do karburatoru a uprava mpi je vsem jen pro smich. Ty klasicky veci co pises ty. To mas pravdu ve vsem ale ja mam rad neobjevene.. Spis sem chtel aby se nad tim nekdo zamyslel jak to provest.a ne hned hodit nos na celo a rikat ze to nejde ze to nepujde.
15:00:52
17.08.2016
17.08.2016
Petr Urban
-> ARMAG3DON: TO není správná cesta... kde to takto mají popsáno a na jakém typu motoru ? Jak by jsi to chtěl řídit přes jednotku, velmi složité řešení bez efektu. Jedno minikitové sání (tvarově podobné jako MPI sání) s jednou větší klapkou mělo na 1.4 160 Nm a 155 Hp a jedna klapka jim stačila. Tobě na sériovém motoru bude stačit i sériová bohatě. Sací trakt není to co tě nyní výkonostně limituje, i s touto klapkou spolehlivě nakrmíš přes 100HP... už tam jsou ?
To jak to chceš řešit je úsilí na nesprávné straně... Výměna vačky a snížení hlavy je práce na víkend a přinese za dané peníze největší přínos Nm a HP.
Např. i úprava průchodnosti výfuku přinese více než cokoli vymýšlet na MPI sacím traktu (krom zlepšení filtrboxu - sání pouze studeného vzduchu), to je můj názor z praxe.
To jak to chceš řešit je úsilí na nesprávné straně... Výměna vačky a snížení hlavy je práce na víkend a přinese za dané peníze největší přínos Nm a HP.
Např. i úprava průchodnosti výfuku přinese více než cokoli vymýšlet na MPI sacím traktu (krom zlepšení filtrboxu - sání pouze studeného vzduchu), to je můj názor z praxe.
09:38:13
17.08.2016
17.08.2016
ARMAG3DON
-> Urbi: kdyz pisu, ze mam motor 1.3 MPI tak to mam asi i vstriky ne ? Jinak bych psal ze mam jenom 1.3 . Dejme tomu, ze sem to nedostatecne zduraznil.
Co se tyce te rady o vpravo nahore.. Nevim co si myslis ze sem udelal spatne. Ja dal svoji vlastni otazku a proc sem tudle vetev zalozil sem jiz dostatecne vysvetlil. Zbytecny reci okolo sem doopravdy cist nechtel ..
A ty dve klapky to je slozitejsi uprava. Proste misto jedny pro ctyri komory jsou tam dve s upravenym parozim, kazda pro dve komory.. Neco podobobnyho se da najit i na zavodnich upravach. Zajima me jestli nekdo nesel toudle cestou.
Co se tyce te rady o vpravo nahore.. Nevim co si myslis ze sem udelal spatne. Ja dal svoji vlastni otazku a proc sem tudle vetev zalozil sem jiz dostatecne vysvetlil. Zbytecny reci okolo sem doopravdy cist nechtel ..
A ty dve klapky to je slozitejsi uprava. Proste misto jedny pro ctyri komory jsou tam dve s upravenym parozim, kazda pro dve komory.. Neco podobobnyho se da najit i na zavodnich upravach. Zajima me jestli nekdo nesel toudle cestou.
00:51:27
16.08.2016
16.08.2016
MATTESS
-> Urbi: do hlavy mu nevidím
18:01:02
15.08.2016
15.08.2016
Petr Urban
-> MATTESS: ááá správně A co je přidání druhé klapky u MPI ?
01:18:07
14.08.2016
14.08.2016
MATTESS
-> Urbi: ne, píšeš, že ARMAG3DON nezmínil, že tam má MPi. Ale zmínil se o vstřikách...
15:02:14
13.08.2016
13.08.2016
Petr Urban
-> MATTESS: píšu kde že ano ? napsal jsem variantu úpravy k karb. - to je níže a variantu k celku MPI vč. origo jednotky a vstřiků a to v posledním příspěvku. Kde vidíš rozpor ? Někdo si dává i celek MPI vč. jednotky do škodovky a chce úpravy...
11:08:51
12.08.2016
12.08.2016
MATTESS
-> Urbi: vstriky asi karbec nemá, ne?
10:37:08
12.08.2016
12.08.2016
Petr Urban
-> palinator: to nepsal nikde a je to pro mě spíše více nepravděpodobné, tak jsem okomentoval tu více užívanou variantu na karburátoru.
Tak tedy k MPI : Vačka, snížená hlava, úprava výf. systému a filtrboxu, přeprogramovaná ŘJ = cca 90 HP opět.
Tak tedy k MPI : Vačka, snížená hlava, úprava výf. systému a filtrboxu, přeprogramovaná ŘJ = cca 90 HP opět.
11:38:22
09.08.2016
09.08.2016
palinator
-> Urbi:
Skoro bych řek, že v tý škodovce má MPI a to ne jen MPI holej motor.
Skoro bych řek, že v tý škodovce má MPI a to ne jen MPI holej motor.
10:29:37
07.08.2016
07.08.2016
Petr Urban
-> ARMAG3DON: pane Armagedon, zkuste vpravo nahoře vyhledávání dříve než uděláte téma, které je na každém webu zabývající se všemi auty řešeno mnohokrát na všech úrovních. Závěry jsou milné a přesně co je popsané bych právě nedělal, osobní zkušenosti.
základ :
výměna vačky, úprava hlavy a dopasování svodů s kanály - né však na průměry otvorů v těsnění - to je velmi špatný způsob, naladění Š130 karb. s dif. 22/24 a naladění zapalování k vačce a úpravě hlavy = to je největší přinos za malé peníze, zlepšení průchodnosti výf. systému, nejlépe celá jeho změna za jiný. To co je popsané zcela stačí k velmi pěknému motoru 90 HP. Samozřejmě že to ale nebude domácí mnohdy nesmyslná úprava za pár stovek, něco to stojí, ale funguje to.
základ :
výměna vačky, úprava hlavy a dopasování svodů s kanály - né však na průměry otvorů v těsnění - to je velmi špatný způsob, naladění Š130 karb. s dif. 22/24 a naladění zapalování k vačce a úpravě hlavy = to je největší přinos za malé peníze, zlepšení průchodnosti výf. systému, nejlépe celá jeho změna za jiný. To co je popsané zcela stačí k velmi pěknému motoru 90 HP. Samozřejmě že to ale nebude domácí mnohdy nesmyslná úprava za pár stovek, něco to stojí, ale funguje to.
06:55:36
06.08.2016
06.08.2016
MATTESS
Vacka a k te upravit motor. Tohle se řešilo x-krat, pohledej forum...Ale k tomu chce uzpůsobit i spodek auta
00:56:10
06.08.2016
06.08.2016
ARMAG3DON
Dobry den,
Mam otazku jak by se dal navysit vykon u motoru fel. 1.3 Mpi. Tu pohadku o tom, ze mam koupit lepsi auto sem cetl snad na vsech forech. Ale tento motor mam ve 120 a tam nic lepsiho bez vetsich uprav neporidim. Ptam se tech lidi, co maji osobni zkusenost. Me napadlo snad jen upravit sani, popripadne i pridat druhou klapku a dat tam vetsi vstriky. To je jen teorie. Ted bych rad slysel i praxi. Dekuji za reakce.
Mam otazku jak by se dal navysit vykon u motoru fel. 1.3 Mpi. Tu pohadku o tom, ze mam koupit lepsi auto sem cetl snad na vsech forech. Ale tento motor mam ve 120 a tam nic lepsiho bez vetsich uprav neporidim. Ptam se tech lidi, co maji osobni zkusenost. Me napadlo snad jen upravit sani, popripadne i pridat druhou klapku a dat tam vetsi vstriky. To je jen teorie. Ted bych rad slysel i praxi. Dekuji za reakce.