skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Štvorpiestové vs. dvojpiestové brzdy
06:03:17
06.04.2021
06.04.2021
lsvega1
Příspěvek smazal moderátor - StepaNoFUN
Příspěvěk byl nahlášen jako závadný:
eidy: Spam
havlik: spam
k.jarek: SPAM
milan 136: spam
23:56:03
24.05.2019
24.05.2019
minno
-> MOLSO 24.05.19 22:16:37: Aj to, ale aj hadice. Inak je to v podstate jedno, podstatné je to, že je to vlastnosť.
-> Bororo 23.05.19 22:56:58: Ešte môžeš mať aj blbo našteľované tlačítko na posilňovači, keďže píšeš, že po výmene HBV je to ešte horšie. Každý HBV (každý výrobca) to má inak, treba to vždy pomerať a doladiť. Budeš tam mať asi moc veľkú vôľu, preto sa chod pedála po výmene valca ešte viac predĺžil.
-> Bororo 23.05.19 22:56:58: Ešte môžeš mať aj blbo našteľované tlačítko na posilňovači, keďže píšeš, že po výmene HBV je to ešte horšie. Každý HBV (každý výrobca) to má inak, treba to vždy pomerať a doladiť. Budeš tam mať asi moc veľkú vôľu, preto sa chod pedála po výmene valca ešte viac predĺžil.
22:24:29
24.05.2019
24.05.2019
MVM
-> minno: No v každým případě to chce mít vždycky v pořádku samostavy vzadu aby nebyla délka chodu ovlivněná mechanickou prodlevou. Obecně pakny naštelovaný na excentry jsou ostřejší. Na předek to má vliv kvůli tandemovýmu válci. U dvouhadicovýho to samý protože ty čzyřpístky jsou zapojený "napůl" -> MOLSO: a-> vhml 23.05.19 23:04:28: má taky pravdu .
22:16:37
24.05.2019
24.05.2019
MOLSO
-> minno: dlhší chod pedálu majú aj štvorpiesty na prepojke na jednej hadici .... dlhší chod pedálu spôsobuje väčšia plocha piestikov v strmeňoch, kvôli ktorej musí HBV napumpovať viacej kvapaliny do predných bŕzd. Je to jednoduchá fyzika.
10:45:19
24.05.2019
24.05.2019
minno
-> vhml: To je blbosť. Resp. je to riešenie situácie z opačného konca.
-> Bororo: Píšeš, že po výmene brzdičov sa chod pedálu predĺžil, ale bolo to ok. Teraz po 2 rokoch sa to teda zhoršilo? Alebo až teraz riešiš len ten dlhší chod?
U 4p je vlastnosť, že chod pedálu je dlhší a záber je postupný. Na rozdiel od 2p, kde to brzdí na 1 cm chodu pedálu a ide to hneď do fleku.
Teda ak si upravil aj rozvod na 2 hadice vpredu. Dlhší chod pedálu spôsobujú práve tie 2 hadice (a ich nutné napruženie).
Moja rada znie, ak nie je nikde chyba v hydraulike, len to proste zabehnúť, 200 km je sakra málo na to, aby si platničky dobre sadli. Takže to len rozjazdi a bude to OK.
Štandardná kombinácia HBV 19 mm a zadné prasatá 19 mm, funguje úplne normálne, netreba nič nové vymýšľať.
-> Bororo: Píšeš, že po výmene brzdičov sa chod pedálu predĺžil, ale bolo to ok. Teraz po 2 rokoch sa to teda zhoršilo? Alebo až teraz riešiš len ten dlhší chod?
U 4p je vlastnosť, že chod pedálu je dlhší a záber je postupný. Na rozdiel od 2p, kde to brzdí na 1 cm chodu pedálu a ide to hneď do fleku.
Teda ak si upravil aj rozvod na 2 hadice vpredu. Dlhší chod pedálu spôsobujú práve tie 2 hadice (a ich nutné napruženie).
Moja rada znie, ak nie je nikde chyba v hydraulike, len to proste zabehnúť, 200 km je sakra málo na to, aby si platničky dobre sadli. Takže to len rozjazdi a bude to OK.
Štandardná kombinácia HBV 19 mm a zadné prasatá 19 mm, funguje úplne normálne, netreba nič nové vymýšľať.
23:04:28
23.05.2019
23.05.2019
vhml
-> Bororo 23.05.19 22:56:58: vyndej desticky a vytlac pistky tak aby tam sly sotva vrátit.
22:56:58
23.05.2019
23.05.2019
Bororo
Využiji toto téma. Vyměníl jsem na dobře brzdící Š.125 dvoupísty za čtyřpísty. Brzdilo to asi tak stejně, ale prodloužil se chod pedálu. Auto prošlo STK a dál jsem to neřešil. Nyní po čtyřech letech a po najetí pouze 200 km připravuji auto na další STK. Pedál měl velmi dlouhý chod a byl jak bláto. Po velice důkladném odvzdušnění ( které nikam nevedlo) jsem se rozhodl vyměnit hlavní brzdový válec. Výsledek byl ještě horší. Nemá někdo vyzkoušenou kombinaci ( čtyřpísty, propojky) s brzdovým válcem 22, nebo vzadu válečky 22. Nějaká rada, jak to jezdíte ? Odvzdušněnín to skutečně není, dělal jsem celé auto 4x a spotřeboval 1l. kapaliny. Nejsem začátečník. Děkuji za rady
19:23:14
24.03.2016
24.03.2016
stepan
-> fifekSK: Se třmenama nic, jen namontovat, akorát musíš dát držáky a štíty na 4p, jsou jiný. Kotouče na 4p jsou prakticky nesehnatelný, jdou použít 2p, jen osoustružit vnější průměr z 252 na 247mm.
18:18:48
24.03.2016
24.03.2016
fifekSK
Inak so samotnymi brzdicmi nie je treba urobit nic? Proste zoberiem stvorpiest, dam prepojky a instalujem?
A snad posledna otazka: daju sa niekde zohnat nove kotuce na stvorpiesty alebo neviete o niekom, kto by ich predaval?
A snad posledna otazka: daju sa niekde zohnat nove kotuce na stvorpiesty alebo neviete o niekom, kto by ich predaval?
09:37:07
24.03.2016
24.03.2016
Klubko_
-> palinator: pokud použiješ vepředu propojky, tak ne.
09:33:32
24.03.2016
24.03.2016
minno
-> palinator: na zadku nie, ale treba natiahnuť novú trubičku od prednej 4-dierovej kocky do zadnej kocky.
08:55:00
24.03.2016
24.03.2016
palinator
-> StepaNoFUN 19.03.16 23:17:27:
Ono na škodovce při výměně za čtyřpísty není co na zadku předělávat nebo se pletu?
Ono na škodovce při výměně za čtyřpísty není co na zadku předělávat nebo se pletu?
09:50:23
23.03.2016
23.03.2016
fifekSK
Super, ďakujem páni, beriem to tak, že môžem zháňať štvorpiesty a pri najhoršom dvojpiesty nechať v zálohe :)
14:31:39
21.03.2016
21.03.2016
minno
-> Borderer: a tiež nejde len o silu potrebnú na zablokovanie, ale aj plno iných vecí, 4-piesty sa správajú ďaleko lepšie vo všetkých smeroch.
09:30:57
20.03.2016
20.03.2016
Bukaj
-> MOLSO: No, ono zjevně co škodovka, to originál - u mých dvou 130L je celkem velký rozdíl v potřebném tlaku na pedál, aby brzdily stejně. U první jsem repasi brzd dělal někdy před cca 12 lety a brzdí líp, než druhá, která má brzdy asi tři roky po repasi, dokonce jsem repasoval i posilovač a stejně to nebrzdí tak jedovatě, jako ta první...
Obložení u obou Osinek, kotouče už nevím, co jsou zač (před těmi 12 lety jsem dával tuším Lucas) a zadní bubny u první origo, u druhé druhoška.
Obložení u obou Osinek, kotouče už nevím, co jsou zač (před těmi 12 lety jsem dával tuším Lucas) a zadní bubny u první origo, u druhé druhoška.
23:47:49
19.03.2016
19.03.2016
Borderer
-> MOLSO: Jo, to nedokážu říct, jak moc velká síla to je, vlastně sem ani jinou Škodovku, než tu moji, neřídil. Ale brzdiče sou OK a používám azbestový Osinky.
23:39:05
19.03.2016
19.03.2016
MOLSO
-> Borderer: zablokovat brzdy nie je problem ale je velky rozdiel v tom aka sila je potrebna na zablokovanie. dnes som spravil cca 120 km na zelenej kde su brzdy naozaj jedovate a po prichode domov som presadol do spotrebnej hnedej, kde je seriova sustava a obycajne dosky .... zadupol som brzdu tak ako v zelenej a auto nebrzdilo
proste ten rozdiel je dost poznat
proste ten rozdiel je dost poznat
23:26:22
19.03.2016
19.03.2016
castrol
-> StepaNoFUN: to sa stane aj na fele a tiez seria
23:21:36
19.03.2016
19.03.2016
Borderer
Jedinou výhodou je to, že 4písty s propojkou brzí větší plochou.
Každopádně, pokud to nemáš na závody, tak na to kašli a klidně nech dvoupísty. Zvlášť, pokud budeš dělat repas. Mám dvoupísty bez posilovače a i po 10ti letech od repase mne nedělá problém zašlápnout je do bloku.
Každopádně, pokud to nemáš na závody, tak na to kašli a klidně nech dvoupísty. Zvlášť, pokud budeš dělat repas. Mám dvoupísty bez posilovače a i po 10ti letech od repase mne nedělá problém zašlápnout je do bloku.
23:17:27
19.03.2016
19.03.2016
StepaNoFUN
-> fifekSK: Bude to spíš lehce přebržděný, než že by to brzdilo stejně, nebo hůř. Takže pokud chceš vylepšit přední brzdy, tak ty 4písty dej... ;-)
To že to nebude fungovat bez přebělání zbytku - asi jako já mám na Octávce velký brzdy vepředu (z 1,8T 20V) a zadek sériovej. A brzdí to jako prase (posledně se mi to z nějakejch 150ti povedlo na suchým asfaltu a zimákách urvat do smyku)... A to se jen vyměnily přední brzdy a nic jinýho se nedělalo...
To že to nebude fungovat bez přebělání zbytku - asi jako já mám na Octávce velký brzdy vepředu (z 1,8T 20V) a zadek sériovej. A brzdí to jako prase (posledně se mi to z nějakejch 150ti povedlo na suchým asfaltu a zimákách urvat do smyku)... A to se jen vyměnily přední brzdy a nic jinýho se nedělalo...
23:07:45
19.03.2016
19.03.2016
MOLSO
fyzikalne zakony hovoria jasne
20:49:27
19.03.2016
19.03.2016
havlik
A proto všechny závodní škodovky jezdí 4písty s propojkou nebo upravou brzdiče na jednu hadici
20:43:39
19.03.2016
19.03.2016
fifekSK
Ahoj ahoj,
už nejaký čas sa chystám na repas predných bŕzd na svojom juniorovi 120L. Teraz sú tam klasické dvojpiestové strmene. Pôvodne som rozmýšlal o ich repase, možno výmena brzdového valca a hadíc, lebo sú už také všelijaké, hoci auto brzdí slušne. Ani som o tom nevedel, ale kolega Isti mi poradil, že štvorpiesty sa dajú dať tiež relatívne jednoducho na 120tku bez menenia celého systému tým, že tam dáš iba prepojku na stremeň, a teda ti zostane jedna hadica, nemusíš riešiš iný brzdový valec a vôbec celé potrubie a tie prepojky v aute (tak ako to je tuším na 130-136).
Keď som sa rozhodol, že toto znie to rozumne a malo by to brzdiť lepšie ako dvojpiesty a začal som zhánať nové prepojky zastavil ma práve pánko z firmy, ktorá robí všelijaké brzdy vrátane škodováckych (tu: fabiator.sweb.cz/Cen%C3%A Dk%20brzdy%20MD.pdf)
Ten mi povedal, že štvorpiesty bez tej celkovej zmeny brzdového systému (tak ako to je regulérne na 130-136) iba s prepojkami nemá absolútne žiaden zmysel a účinosť bŕzd to vôbec nezvýši. Myslel som, že tomu prd rozumie :P Lenže zhodou okolností za týždeň v servise s úplne iným problémom mi povedal to isté starší pán auto-mechanik.
Aký je Váš názor? Vymenili ste niekto dvojpiesty za štvorpiesty v "light" verzii (teda iba s jednou hadicou cez prepojky + nový držiak na strmeň a kotúč) a viete povedať Vašu osobnú skúsenosť s účinnosťou bŕzd?
Na tú "light" výmenu v zmysle vyššie uvedenéh oby som si trúfol, na celkovú úpravu bŕzd ako to bolo tuším na 130-136tkách "regulérne" by som už ale nemal...
Ďakujem za názory
F
už nejaký čas sa chystám na repas predných bŕzd na svojom juniorovi 120L. Teraz sú tam klasické dvojpiestové strmene. Pôvodne som rozmýšlal o ich repase, možno výmena brzdového valca a hadíc, lebo sú už také všelijaké, hoci auto brzdí slušne. Ani som o tom nevedel, ale kolega Isti mi poradil, že štvorpiesty sa dajú dať tiež relatívne jednoducho na 120tku bez menenia celého systému tým, že tam dáš iba prepojku na stremeň, a teda ti zostane jedna hadica, nemusíš riešiš iný brzdový valec a vôbec celé potrubie a tie prepojky v aute (tak ako to je tuším na 130-136).
Keď som sa rozhodol, že toto znie to rozumne a malo by to brzdiť lepšie ako dvojpiesty a začal som zhánať nové prepojky zastavil ma práve pánko z firmy, ktorá robí všelijaké brzdy vrátane škodováckych (tu: fabiator.sweb.cz/Cen%C3%A Dk%20brzdy%20MD.pdf)
Ten mi povedal, že štvorpiesty bez tej celkovej zmeny brzdového systému (tak ako to je regulérne na 130-136) iba s prepojkami nemá absolútne žiaden zmysel a účinosť bŕzd to vôbec nezvýši. Myslel som, že tomu prd rozumie :P Lenže zhodou okolností za týždeň v servise s úplne iným problémom mi povedal to isté starší pán auto-mechanik.
Aký je Váš názor? Vymenili ste niekto dvojpiesty za štvorpiesty v "light" verzii (teda iba s jednou hadicou cez prepojky + nový držiak na strmeň a kotúč) a viete povedať Vašu osobnú skúsenosť s účinnosťou bŕzd?
Na tú "light" výmenu v zmysle vyššie uvedenéh oby som si trúfol, na celkovú úpravu bŕzd ako to bolo tuším na 130-136tkách "regulérne" by som už ale nemal...
Ďakujem za názory
F