Štvorpiestové vs. dvojpiestové brzdy

prohledat
22 příspěvků (zobrazeno 1 až 22) od 19.03.2016 do 24.05.2019, založil/a fifekSK
řadit dle data
06:03:17
06.04.2021
lsvega1
Příspěvek smazal moderátor - StepaNoFUN

Příspěvěk byl nahlášen jako závadný:
eidy: Spam
havlik: spam
k.jarek: SPAM
milan 136: spam
upraveno 1x, naposled 06.04.2021 06:03:33
23:56:03
24.05.2019
minno
-> MOLSO 24.05.19 22:16:37: Aj to, ale aj hadice. Inak je to v podstate jedno, podstatné je to, že je to vlastnosť.
-> Bororo 23.05.19 22:56:58: Ešte môžeš mať aj blbo našteľované tlačítko na posilňovači, keďže píšeš, že po výmene HBV je to ešte horšie. Každý HBV (každý výrobca) to má inak, treba to vždy pomerať a doladiť. Budeš tam mať asi moc veľkú vôľu, preto sa chod pedála po výmene valca ešte viac predĺžil.
22:24:29
24.05.2019
MVM
-> minno: No v každým případě to chce mít vždycky v pořádku samostavy vzadu aby nebyla délka chodu ovlivněná mechanickou prodlevou. Obecně pakny naštelovaný na excentry jsou ostřejší. Na předek to má vliv kvůli tandemovýmu válci. U dvouhadicovýho to samý protože ty čzyřpístky jsou zapojený "napůl" -> MOLSO: a-> vhml 23.05.19 23:04:28: má taky pravdu .4
22:16:37
24.05.2019
MOLSO
-> minno: dlhší chod pedálu majú aj štvorpiesty na prepojke na jednej hadici .... dlhší chod pedálu spôsobuje väčšia plocha piestikov v strmeňoch, kvôli ktorej musí HBV napumpovať viacej kvapaliny do predných bŕzd. Je to jednoduchá fyzika.
10:45:19
24.05.2019
minno
-> vhml: To je blbosť. Resp. je to riešenie situácie z opačného konca.

-> Bororo: Píšeš, že po výmene brzdičov sa chod pedálu predĺžil, ale bolo to ok. Teraz po 2 rokoch sa to teda zhoršilo? Alebo až teraz riešiš len ten dlhší chod?

U 4p je vlastnosť, že chod pedálu je dlhší a záber je postupný. Na rozdiel od 2p, kde to brzdí na 1 cm chodu pedálu a ide to hneď do fleku.
Teda ak si upravil aj rozvod na 2 hadice vpredu. Dlhší chod pedálu spôsobujú práve tie 2 hadice (a ich nutné napruženie).

Moja rada znie, ak nie je nikde chyba v hydraulike, len to proste zabehnúť, 200 km je sakra málo na to, aby si platničky dobre sadli. Takže to len rozjazdi a bude to OK.

Štandardná kombinácia HBV 19 mm a zadné prasatá 19 mm, funguje úplne normálne, netreba nič nové vymýšľať.
23:04:28
23.05.2019
vhml
-> Bororo 23.05.19 22:56:58: vyndej desticky a vytlac pistky tak aby tam sly sotva vrátit.
22:56:58
23.05.2019
Bororo
Využiji toto téma. Vyměníl jsem na dobře brzdící Š.125 dvoupísty za čtyřpísty. Brzdilo to asi tak stejně, ale prodloužil se chod pedálu. Auto prošlo STK a dál jsem to neřešil. Nyní po čtyřech letech a po najetí pouze 200 km připravuji auto na další STK. Pedál měl velmi dlouhý chod a byl jak bláto. Po velice důkladném odvzdušnění ( které nikam nevedlo) jsem se rozhodl vyměnit hlavní brzdový válec. Výsledek byl ještě horší. Nemá někdo vyzkoušenou kombinaci ( čtyřpísty, propojky) s brzdovým válcem 22, nebo vzadu válečky 22. Nějaká rada, jak to jezdíte ? Odvzdušněnín to skutečně není, dělal jsem celé auto 4x a spotřeboval 1l. kapaliny. Nejsem začátečník. Děkuji za rady
19:23:14
24.03.2016
stepan
-> fifekSK: Se třmenama nic, jen namontovat, akorát musíš dát držáky a štíty na 4p, jsou jiný. Kotouče na 4p jsou prakticky nesehnatelný, jdou použít 2p, jen osoustružit vnější průměr z 252 na 247mm.
upraveno 1x, naposled 24.03.2016 19:23:24
18:18:48
24.03.2016
fifekSK
Inak so samotnymi brzdicmi nie je treba urobit nic? Proste zoberiem stvorpiest, dam prepojky a instalujem?

A snad posledna otazka: daju sa niekde zohnat nove kotuce na stvorpiesty alebo neviete o niekom, kto by ich predaval?
09:37:07
24.03.2016
Klubko_
-> palinator: pokud použiješ vepředu propojky, tak ne.
09:33:32
24.03.2016
minno
-> palinator: na zadku nie, ale treba natiahnuť novú trubičku od prednej 4-dierovej kocky do zadnej kocky.
08:55:00
24.03.2016
palinator
-> StepaNoFUN 19.03.16 23:17:27:
Ono na škodovce při výměně za čtyřpísty není co na zadku předělávat nebo se pletu?
09:50:23
23.03.2016
fifekSK
Super, ďakujem páni, beriem to tak, že môžem zháňať štvorpiesty a pri najhoršom dvojpiesty nechať v zálohe :)
14:31:39
21.03.2016
minno
-> Borderer: a tiež nejde len o silu potrebnú na zablokovanie, ale aj plno iných vecí, 4-piesty sa správajú ďaleko lepšie vo všetkých smeroch.
09:30:57
20.03.2016
Bukaj
-> MOLSO: No, ono zjevně co škodovka, to originál - u mých dvou 130L je celkem velký rozdíl v potřebném tlaku na pedál, aby brzdily stejně. U první jsem repasi brzd dělal někdy před cca 12 lety a brzdí líp, než druhá, která má brzdy asi tři roky po repasi, dokonce jsem repasoval i posilovač a stejně to nebrzdí tak jedovatě, jako ta první...3
Obložení u obou Osinek, kotouče už nevím, co jsou zač (před těmi 12 lety jsem dával tuším Lucas) a zadní bubny u první origo, u druhé druhoška.
23:47:49
19.03.2016
Borderer
-> MOLSO: Jo, to nedokážu říct, jak moc velká síla to je, vlastně sem ani jinou Škodovku, než tu moji, neřídil. 3 Ale brzdiče sou OK a používám azbestový Osinky. 3
23:39:05
19.03.2016
MOLSO
-> Borderer: zablokovat brzdy nie je problem ale je velky rozdiel v tom aka sila je potrebna na zablokovanie. dnes som spravil cca 120 km na zelenej kde su brzdy naozaj jedovate a po prichode domov som presadol do spotrebnej hnedej, kde je seriova sustava a obycajne dosky .... zadupol som brzdu tak ako v zelenej a auto nebrzdilo 3

proste ten rozdiel je dost poznat
23:26:22
19.03.2016
castrol
-> StepaNoFUN: to sa stane aj na fele a tiez seria 1
23:21:36
19.03.2016
Borderer
Jedinou výhodou je to, že 4písty s propojkou brzí větší plochou.
Každopádně, pokud to nemáš na závody, tak na to kašli a klidně nech dvoupísty. Zvlášť, pokud budeš dělat repas. Mám dvoupísty bez posilovače a i po 10ti letech od repase mne nedělá problém zašlápnout je do bloku.
23:17:27
19.03.2016
StepaNoFUN
-> fifekSK: Bude to spíš lehce přebržděný, než že by to brzdilo stejně, nebo hůř. Takže pokud chceš vylepšit přední brzdy, tak ty 4písty dej... ;-)
To že to nebude fungovat bez přebělání zbytku - asi jako já mám na Octávce velký brzdy vepředu (z 1,8T 20V) a zadek sériovej. A brzdí to jako prase (posledně se mi to z nějakejch 150ti povedlo na suchým asfaltu a zimákách urvat do smyku)... A to se jen vyměnily přední brzdy a nic jinýho se nedělalo...
23:07:45
19.03.2016
MOLSO
fyzikalne zakony hovoria jasne
20:49:27
19.03.2016
havlik
A proto všechny závodní škodovky jezdí 4písty s propojkou nebo upravou brzdiče na jednu hadici
20:43:39
19.03.2016
fifekSK
Ahoj ahoj,

už nejaký čas sa chystám na repas predných bŕzd na svojom juniorovi 120L. Teraz sú tam klasické dvojpiestové strmene. Pôvodne som rozmýšlal o ich repase, možno výmena brzdového valca a hadíc, lebo sú už také všelijaké, hoci auto brzdí slušne. Ani som o tom nevedel, ale kolega Isti mi poradil, že štvorpiesty sa dajú dať tiež relatívne jednoducho na 120tku bez menenia celého systému tým, že tam dáš iba prepojku na stremeň, a teda ti zostane jedna hadica, nemusíš riešiš iný brzdový valec a vôbec celé potrubie a tie prepojky v aute (tak ako to je tuším na 130-136).

Keď som sa rozhodol, že toto znie to rozumne a malo by to brzdiť lepšie ako dvojpiesty a začal som zhánať nové prepojky zastavil ma práve pánko z firmy, ktorá robí všelijaké brzdy vrátane škodováckych (tu: fabiator.sweb.cz/Cen%C3%A Dk%20brzdy%20MD.pdf)

Ten mi povedal, že štvorpiesty bez tej celkovej zmeny brzdového systému (tak ako to je regulérne na 130-136) iba s prepojkami nemá absolútne žiaden zmysel a účinosť bŕzd to vôbec nezvýši. Myslel som, že tomu prd rozumie :P Lenže zhodou okolností za týždeň v servise s úplne iným problémom mi povedal to isté starší pán auto-mechanik.

Aký je Váš názor? Vymenili ste niekto dvojpiesty za štvorpiesty v "light" verzii (teda iba s jednou hadicou cez prepojky + nový držiak na strmeň a kotúč) a viete povedať Vašu osobnú skúsenosť s účinnosťou bŕzd?

Na tú "light" výmenu v zmysle vyššie uvedenéh oby som si trúfol, na celkovú úpravu bŕzd ako to bolo tuším na 130-136tkách "regulérne" by som už ale nemal...

Ďakujem za názory 6
F
[ Zobrazit příspěvky smazané moderátory ]
Extreme Tyres