skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký největší objem jde z motoru 1.4 Ohv
13:38:11
03.06.2015
03.06.2015
Tomaso435
-> Mr._Nosferatu: což by byl asi pěknej trhák :) feldu 2000 a 1.8T :)
13:22:36
03.06.2015
03.06.2015
Mr._Nosferatu
-> mira76: U dekry to stojí +-50tis. zápis 1.8t místo 1.6tky u felicie
13:20:10
03.06.2015
03.06.2015
mira76
chlapy v autoškole kde dělám instruktora máme polo 1,2Tsi, stačí když se jede do servisu a je člověk hned min. o pár set korum chudší, většinou tisíc...cena za prohlídku s vým.filtrů, oleje, svíček v 60tis.km je 6tis.bez daně,když k tomu dám daň ...to je 1/2 částky kterou jsem dal za upravený motor OHV z karbecama z blackbirda...
K odpovědi U Vény 136, ano problémem mohou být emise, ale stačí se zeptat předem...emise jak všichni víme jsou díky vymatlaným ekoteroristům a naštěstí se to vždycky nejak zvládnout....pokud by se to podařilo na LPG, tak LPG má emise jako katalyzátorové auto....
Mimochodem kolik Véno stojí u Dekry jiný motor?
Třeba kdybych chtěl do fáčka dvoulitr....
K odpovědi U Vény 136, ano problémem mohou být emise, ale stačí se zeptat předem...emise jak všichni víme jsou díky vymatlaným ekoteroristům a naštěstí se to vždycky nejak zvládnout....pokud by se to podařilo na LPG, tak LPG má emise jako katalyzátorové auto....
Mimochodem kolik Véno stojí u Dekry jiný motor?
Třeba kdybych chtěl do fáčka dvoulitr....
13:13:47
03.06.2015
03.06.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> m8rinek: já zapoměl,že ty šéfuješ Nasa,kde měli barevnou televizi v době,když tady Cimrman vynalezl Morseovu abecedu
13:06:12
03.06.2015
03.06.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Luky: myslím,že už bezproblémů...možná ne u nás,ale v zahraničí kdyby sis to zaplatil,tak pořád to je hliník a ne ocel třeba....dneska je všechno jenom otázka peněz a teda levnější varianta je vzít 70x50x70cm kvádr duralu a nechat si ten blok podle "scanu" vyfrézovat a nepraskne to nikdy a ani se to nebude kroutit.Ale třeba to bude za 100 000kč,..ale tak o ceně tu nepadlo ani slovo
12:26:59
03.06.2015
03.06.2015
Jirik_Tuňák1983
-> m8rinek 03.06.15 10:17:37: Hlavně se ti ta tiskárna bloků nevejde vedle monitoru na PC stůl.
10:47:16
03.06.2015
03.06.2015
darabos
Pocul som o tom, no este som nevidel, ale vraj jeden tunajsi autkrosar objednaval kluku z USA na zakazku s vacsim zdvihom, ale neviem aky objem dosiahli...samozrejme cena horibilna.
10:17:37
03.06.2015
03.06.2015
m8rinek
-> Luky: Zvládly, ale životnost je otázka. Vytisknutej kvér ze školy nám testovali v CZUB a nevydržel první výstřel :P. Ona to není taková sranda, jako prohlásit, ,,blok si necháš vytisknout,, to může říct jenom někdo kdo kolem tý tiskárny možná proběhl...
Nicméně zajímavá technologie je 3D tisk pískových směsí, tam by šly dělat věci, tisknout formy na hlavy a valit to, ovšem bez potřebnýho vybavení, zkušeností a peněz to jsou stejný kecy jako ty o tisknutí bloku :))).
Nicméně zajímavá technologie je 3D tisk pískových směsí, tam by šly dělat věci, tisknout formy na hlavy a valit to, ovšem bez potřebnýho vybavení, zkušeností a peněz to jsou stejný kecy jako ty o tisknutí bloku :))).
10:05:13
03.06.2015
03.06.2015
vhml
-> Luky 03.06.15 09:45:14: ne Ale ta doba se blíží :-)
09:45:14
03.06.2015
03.06.2015
Luky
-> Vena136: 3D tiskárny už by materiálově zvládly i blok motoru?
09:37:49
03.06.2015
03.06.2015
George88
-> mira76: mě větu "objem ničím nenahradíš" vysvětlovat nemusíš. nejsem zastáncem turba a u tak malýho objemu jako je 1300 je každý zvětšení objemu znát. momentálně mám 2,8 benzín(bez plynu) a spotřebáka jsem nikdy neměl pod 2,0. jako kdyby jsi to bral jak já říkám jako "slohové cvičení" - na kolik lze zvětšit objem tak OK(hasiči jezdí i 2,2l ale tam to jede max minutu) ale hnát to na hranici a pak stim běžně jezdit s očekáváním že to vydrží pár desítek tisíc km bez nějakých větších problémů..nevim nevim. nakonec zjistíš, že to jsi "ušetřil" při provozu na LPG z půlky proinvestuješ stavbou a naladěním a druhou půlku v servisu motoru takže kdyby si šel rovnou do jinýho motoru/auta, ušetříš - což se bude líbit tvé peněžence:)
07:31:44
03.06.2015
03.06.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> mira76: velký motor má větší objem výfukových plynů a tak i spalin,...pokud narazíš na poctivce,nikdy ti to neprojde emisema Zvláště ještě s vačkou....Ono tyhle "hovadiny" většinou neřeší vůbec nic...pak je lepší si koupit jiný auto,co ten motor má už v základu a ono dekra neni taky tak moc drahá,kdyby se jednalo pouze o zápis motoru.
A k tématu,...v dnešní době si můžeš blok nechat vytisknout na 3D tiskárně a narvat tam třeba 2-litra....jaký by to ale mělo význam kromě vyschnutí konta ve Švýcarsku netuším
Pak nahoď foto grafu z brzdy,...tam poznáš,jestli ta investice měla a nebo neměla význam,takový motor by už měl mít hodně dobrý parametry...
A k tématu,...v dnešní době si můžeš blok nechat vytisknout na 3D tiskárně a narvat tam třeba 2-litra....jaký by to ale mělo význam kromě vyschnutí konta ve Švýcarsku netuším
Pak nahoď foto grafu z brzdy,...tam poznáš,jestli ta investice měla a nebo neměla význam,takový motor by už měl mít hodně dobrý parametry...
05:42:41
03.06.2015
03.06.2015
mira76
myslím že 1600ccm ještě není tak velké riziko, zvlášť když to není závoďák.
Otázka byla ale jaký největší objem lze z toho dostat.
Myslím že i vrtání 80mm a zdvih snad i 80mm(tj.1mm excentru pro běžné ježdění je ještě únosné).
Je obrovský rozdíl jet s motorem 1289ccm a 1450ccm(tento objem mám vyzkoušený i s LPG), docela se těším na objem 1550ccm.
Ano turbo motor je lepší, ale turbomotor má turbo a myslím že jde na první pohled na STK vidět že je to turbo...myslím že to není dobré.....ani na silnici když jsou policajti zvědavý a podívají se pod kapotu....
U mého motoru jsou sice jiné karburátory ale v tech.průkazu je napsáno karburátor, což je téměř stejné a na STK to tolerují i bez známostí....
A proč jít do většího objemu když mám LPG, protože větší objem je větší objem i s LPG, motoru a cestujícím sice LPG nevoní ale mojí peněžence ano, pokud se to přimázne- dá flaschlube tak by to mělo i vydržet.
Otázka byla ale jaký největší objem lze z toho dostat.
Myslím že i vrtání 80mm a zdvih snad i 80mm(tj.1mm excentru pro běžné ježdění je ještě únosné).
Je obrovský rozdíl jet s motorem 1289ccm a 1450ccm(tento objem mám vyzkoušený i s LPG), docela se těším na objem 1550ccm.
Ano turbo motor je lepší, ale turbomotor má turbo a myslím že jde na první pohled na STK vidět že je to turbo...myslím že to není dobré.....ani na silnici když jsou policajti zvědavý a podívají se pod kapotu....
U mého motoru jsou sice jiné karburátory ale v tech.průkazu je napsáno karburátor, což je téměř stejné a na STK to tolerují i bez známostí....
A proč jít do většího objemu když mám LPG, protože větší objem je větší objem i s LPG, motoru a cestujícím sice LPG nevoní ale mojí peněžence ano, pokud se to přimázne- dá flaschlube tak by to mělo i vydržet.
23:10:35
02.06.2015
02.06.2015
George88
-> mira76: možná blbá otázka, ale proč jít na běžný ježdění do takovýho rizika? neni lepší/lacinější/jednodužš
í/spolehlivější udělat 1450 nebo kolik to vychází? zvlášť když to chceš zakončit LPG..
22:34:23
02.06.2015
02.06.2015
mira76
excentry jsou dobré, ale drahé...moc brusíren to dělat nechce...a ani nemá vybavení...
Navíc musíš jít do menších ložiskových, ojničních pánví protože se ti zmenší průměr ojničních čepů.
A to zase znamená menší životnost, ostatně jako každý zásah do motoru...
Navíc musíš jít do menších ložiskových, ojničních pánví protože se ti zmenší průměr ojničních čepů.
A to zase znamená menší životnost, ostatně jako každý zásah do motoru...
22:30:45
02.06.2015
02.06.2015
mira76
no jasně, jsme omezení ...až do felicie je to OHV, kdo má neco jiného tak si koleduje o malér...
Resp. možná by se to dalo protlačit přes DEKRU, ale třeba já bych na to asi neměl prachy....
Taky se mě líbí motor civic type R...a jiné, ale prostě máme škodovky tak se snažíme udělat jak to jde a neprovokovat...moc neprovokovat...
Resp. možná by se to dalo protlačit přes DEKRU, ale třeba já bych na to asi neměl prachy....
Taky se mě líbí motor civic type R...a jiné, ale prostě máme škodovky tak se snažíme udělat jak to jde a neprovokovat...moc neprovokovat...
22:29:40
02.06.2015
02.06.2015
vhml
-> mira76 02.06.15 22:18:56: Jak píše MVM, nechají se excentricky brousit čepy. Ale takovýhle harakiri jsou populární hlavně v hasičským sportu.
22:29:21
02.06.2015
02.06.2015
Bery
-> Tuner#2: myslim ze Jarda Pesan by ti oponoval,ze jeho max je tech 1580-1600.
Ze ty vlozky jsou pak treba jak vejce uz je vec druha.:-)
Ze ty vlozky jsou pak treba jak vejce uz je vec druha.:-)
22:26:41
02.06.2015
02.06.2015
mira76
No kdyby.....při klice se zdvihem 80mm a při vrtání 80,5mm by to dalo 1628ccm...to by se už při hmotnosti kolem 900kg dalo v dnešní době na silnici vcelku slušně jezdit
V běžném provozu je pro mě lepší mit auto co jede cca. u prostřed otáčkového spektra než závodáka co dole nic a začíná se rozbíhat u 3tis., nahože cca.8 tis.ot/min sice divoch ale pro běžný provoz...myslím že takový tvrdý motor je na nic.
V běžném provozu je pro mě lepší mit auto co jede cca. u prostřed otáčkového spektra než závodáka co dole nic a začíná se rozbíhat u 3tis., nahože cca.8 tis.ot/min sice divoch ale pro běžný provoz...myslím že takový tvrdý motor je na nic.
22:26:02
02.06.2015
02.06.2015
MVM
-> mira76: Tak někdo se může snažit nabrousit excentricky čepy - ale jak píšu - kčemu takový objem/motor když má pochybnou životnost. A mezi šestnáctkama to OHV žádný zázrak nebude.
22:18:56
02.06.2015
02.06.2015
mira76
Takže strop je 1600ccm.....
Víš to prostě s vrtáním nejde, leda že by to nekdo udělal ještě na zdvihu ale nevím jak.
Slyšel jsem sice o klice se zdvihem 80mm, ale to bude asi o velkém shánění a za jiné peníze než fábijácká se zdvihem 78mm.
Víš to prostě s vrtáním nejde, leda že by to nekdo udělal ještě na zdvihu ale nevím jak.
Slyšel jsem sice o klice se zdvihem 80mm, ale to bude asi o velkém shánění a za jiné peníze než fábijácká se zdvihem 78mm.
22:16:14
02.06.2015
02.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 02.06.15 22:13:46: No jak se to vezme... U Škodovky max. do 1490ccm a i to se musí umět a moc lidí co to umí v ČR není.
-> mira76 02.06.15 21:17:25: Nějak moc nechápu takovou investici/respektive zvolený objem na denní jěždění. To bohužel nebude mít dlouhého trvání a objeví se problém voda/olej.
-> mira76 02.06.15 21:17:25: Nějak moc nechápu takovou investici/respektive zvolený objem na denní jěždění. To bohužel nebude mít dlouhého trvání a objeví se problém voda/olej.
22:13:46
02.06.2015
02.06.2015
vhml
-> mira76 02.06.15 21:17:25: jakej je pak na takovou pístní sadu rozpočet? Písty, kroužky, vložky, a věci nutné kolem?
Vyšší objem je určitě vždy krok správným směrem
Vyšší objem je určitě vždy krok správným směrem
22:12:41
02.06.2015
02.06.2015
mira76
jo, promiň klika je samozřejmě stočená -u Chovance, ale drhly mě hlavy šroubů ojnic(nebo matice ojnic) už je to přes rok a nevzpomínám si přesně prostě jedno z tech dvou.
22:12:09
02.06.2015
02.06.2015
MVM
-> mira76: A jaká je ovalita válce po přitažení hlavy víš? Ty vložky se drasticky umí zdeformovat. Je to kompromis/životnost.
22:06:13
02.06.2015
02.06.2015
Bery
Krasny. Vic nez 80 +- 0,5 jsem vrtani nevidel,nezaznamenal jsem ze by nekdo resil.ale ja nejsem motorar,jen se kolem aut motam .vcelku uz dost dlouho...
Po dlouhy dobe zajimavy tema.no,mnoho stastnych kilometru.
Po dlouhy dobe zajimavy tema.no,mnoho stastnych kilometru.
21:17:25
02.06.2015
02.06.2015
mira76
mě vrtali blok u Pavlíčka v Bosonohách.Vložky dělal Chovanec...po proměření jedna byla vyvrtaná horší cca o 0,02 nahoře méně a lehce do oválu.Ale nedivte se litina a tenká jak papír...za ty peníze...dobré.
Vůle pístů cca. 0,05mm-je o 0,02více než počáteční vůle u renaultu.(jasně renault ná zalité ocelové vložky v AL bloku).
Rada od Chovance nechodit přes 80mm vrtání na závoďáku, praskne blok, takže na sérii 80mm je OK.
Samozřejmě ruka s rukou šli i úpravy, ale všechno rozumně na silnici a ne na závodní dráhu-vačka 265/270st.-Chovanec, ventily s+2mm, v+1mm, karbece 42mm H.Blackb., výfuk 4-1 38mm trubky, KP 11:1,
Kanály sací-trychtýř od karb. 42mm-sací trubky vztup do sacích kanálů v hlavě 34mm až po 37mm ventil.další drobnosti setrv.5,5kg,odlehčené ojnice, vyvážené vše.... převodovka fel.1,6mpi(starší verze-nejkratší série co se dávala).Upravené chlazení.
v budoucnu TCPI4 ignitech + zapal. z felicie(oboje je dama již připravené)...čeká se až budou udělané prahy na autě a pak se neco najede-zajede a odladí se to pom. lamdy a pak bude i brzda abych viděl že to nějak funguje.
Konečné finále bude když se mě podaří dát auto na plyn při pokud možno co nejmenší ztrátě výkonu...jasně asi kolem 10% to půjde do pryč.
Bude to pro běžné téměř denní ježdění.
Fáčko je z plynovým toroidem- těžká krabice cca.1000kg s plnou nádrží plynu i benzínu.
Takže to nebude žádný zázrak.....
Vůle pístů cca. 0,05mm-je o 0,02více než počáteční vůle u renaultu.(jasně renault ná zalité ocelové vložky v AL bloku).
Rada od Chovance nechodit přes 80mm vrtání na závoďáku, praskne blok, takže na sérii 80mm je OK.
Samozřejmě ruka s rukou šli i úpravy, ale všechno rozumně na silnici a ne na závodní dráhu-vačka 265/270st.-Chovanec, ventily s+2mm, v+1mm, karbece 42mm H.Blackb., výfuk 4-1 38mm trubky, KP 11:1,
Kanály sací-trychtýř od karb. 42mm-sací trubky vztup do sacích kanálů v hlavě 34mm až po 37mm ventil.další drobnosti setrv.5,5kg,odlehčené ojnice, vyvážené vše.... převodovka fel.1,6mpi(starší verze-nejkratší série co se dávala).Upravené chlazení.
v budoucnu TCPI4 ignitech + zapal. z felicie(oboje je dama již připravené)...čeká se až budou udělané prahy na autě a pak se neco najede-zajede a odladí se to pom. lamdy a pak bude i brzda abych viděl že to nějak funguje.
Konečné finále bude když se mě podaří dát auto na plyn při pokud možno co nejmenší ztrátě výkonu...jasně asi kolem 10% to půjde do pryč.
Bude to pro běžné téměř denní ježdění.
Fáčko je z plynovým toroidem- těžká krabice cca.1000kg s plnou nádrží plynu i benzínu.
Takže to nebude žádný zázrak.....
20:21:33
02.06.2015
02.06.2015
Shader
-> mira76: Když jsem nechával vyvažovat klikovku u jednoho pána (motoráře), tak ten měl ve svém rapidu motor 136 a vrtání měl něco přes 80mm. Pokud dobře vzpomínám bylo to 80,5. Ale je tomu už nějaký ten pátek, takže přesně nevím. Každopádně to pod 80mm nešlo . Ten jen tak pro zajímavost.
20:11:33
02.06.2015
02.06.2015
MVM
Asi mě za tohle mít rádi nebudete - ale výkon "zvýšený" změnou objemu .. je pro mně pouze logicky vyplývající fakt,nikoliv úprava motoru na výkon. To píšu obecně proto,že v závodním světě se ještě často dělí do objemových tříd. Jinak samozřejmě dnes je doba kdy jde udělat cokoliv .... Otázka je kde jsou stanovené hranice.
20:10:17
02.06.2015
02.06.2015
m8rinek
A věci jako je kompresní výška řešíš? Nebo Tě zajímá jen vrtání a čep? Do originální vložky tohle opravdu nevleze ani po převrtání :))...
19:58:11
02.06.2015
02.06.2015
Bery
Ty jsi probral blok misto obrobeni kliky a pouzivas seriove vlozky?
19:37:54
02.06.2015
02.06.2015
mira76
Zajímalo by mě jaký největší objem lze z bloku původem z fábie, felície dostat.
Jetli máte někdo zkušenosti z těchto úprav pište rád se dozvím něco nového.
Osobně mám vrt/zdvih 79,5/78, samozřejmě kdybych dal výbrusové písty o 0,5mm větší mám již vrtání 80mm a pak i objem téměř 1600ccm, otázkou je jestli někdo neviděl motor i s větším vrtáním a tudíž i s větším objemem.
Nedokážu si ale představit vložky válců, ty by museli být hodně tenké a když jsou tenké blbě se brousí-honují a netěsní(úzké dosedací čelo).
Navíc materiál-litina nejde použít popř. jde ale má již velké deformace díky malé síle stěny, spíš bych volil drahý nirezist b, ze sléváren z Metazu.S tím jezdí i plochodrážní jawy na metanol.
Pořád si myslím že zvětšení objemu je asi nejlepší výkonovou úpravou co existuje.
Hlavně jsou levnější než drahé vačky...titanové ventily, turba apod....
Moje písty...docela překvapení stojí kolem 500kč od Goetzeho...(což je 1/2ceny mahle pístů).
eshop.ksms.cz/ksmotor/Ite mDetail.aspx?ProdNo=08-...
jsou na ojnicích z felicie-čepy pr. 20mm, blok je upravený jelikož se nechtěla klika za fabie točit a drhly šrouby ojnic o stěny bloku, má najeto jenom pár desítek km.
Momentálně auto stojí kvůli výměnám prahů.
Jetli máte někdo zkušenosti z těchto úprav pište rád se dozvím něco nového.
Osobně mám vrt/zdvih 79,5/78, samozřejmě kdybych dal výbrusové písty o 0,5mm větší mám již vrtání 80mm a pak i objem téměř 1600ccm, otázkou je jestli někdo neviděl motor i s větším vrtáním a tudíž i s větším objemem.
Nedokážu si ale představit vložky válců, ty by museli být hodně tenké a když jsou tenké blbě se brousí-honují a netěsní(úzké dosedací čelo).
Navíc materiál-litina nejde použít popř. jde ale má již velké deformace díky malé síle stěny, spíš bych volil drahý nirezist b, ze sléváren z Metazu.S tím jezdí i plochodrážní jawy na metanol.
Pořád si myslím že zvětšení objemu je asi nejlepší výkonovou úpravou co existuje.
Hlavně jsou levnější než drahé vačky...titanové ventily, turba apod....
Moje písty...docela překvapení stojí kolem 500kč od Goetzeho...(což je 1/2ceny mahle pístů).
eshop.ksms.cz/ksmotor/Ite mDetail.aspx?ProdNo=08-...
jsou na ojnicích z felicie-čepy pr. 20mm, blok je upravený jelikož se nechtěla klika za fabie točit a drhly šrouby ojnic o stěny bloku, má najeto jenom pár desítek km.
Momentálně auto stojí kvůli výměnám prahů.