skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Buggy
20:36:51
18.10.2016
18.10.2016
zajoch
-> elon: pěkné, pěkné Nějak takhle to mám zrovna rozestavěné akorát s tím rozdílem že celou těhlici pro zadní nápravu (přední Felicia 1.9D) dělám i s držákama brzdiče a uložením pro ložisko od novoty...
13:36:11
18.10.2016
18.10.2016
elon
Zdravím pánové,
Taky bych se podělil o poznatky z výroby jedné buggyny. Na začátku bylo jen přání mého syna, pak začalo přemýšlení, výroba od první trubky přes geometrii ramen až po lak.
Taky bych se podělil o poznatky z výroby jedné buggyny. Na začátku bylo jen přání mého syna, pak začalo přemýšlení, výroba od první trubky přes geometrii ramen až po lak.
19:02:12
28.02.2015
28.02.2015
zajoch
-> Vojťas: i tak by se to dalo říct. :D
12:09:27
28.02.2015
28.02.2015
Vojťas
-> zajoch: tak predpokladam ze ti jde zatim o vyber koncepce, samotny provedeni uz je na tobe.
23:38:36
26.02.2015
26.02.2015
zajoch
-> Vojťas 26.02.15 00:08:01: Jasne ze není a nevím takovým nepocitam. :D to by mi mohl udělat cele někdo jiny ne?? :D jen ta piranha se mi moc nelíbí zvetsena. :D
00:08:01
26.02.2015
26.02.2015
Vojťas
-> zajoch: Nikdo ti neda presnej nakres toho ja to ma vypadat, vzdycky si to budes muset upravit podle toho co budes pouzivat, tak ze udelat ji vetsi pro dva uz asi neni takovej problem ne? ;)
21:25:37
25.02.2015
25.02.2015
zajoch
-> Klubko_: dost pěkná mrška. :S jen bohužel není dvou místná :D
22:51:07
24.02.2015
24.02.2015
Klubko_
-> zajoch 23.02.15 16:46:10: čuč, řekl bych, že dost dobry http://youtu.be/NJxJCVaCc
l8
16:46:10
23.02.2015
23.02.2015
zajoch
-> Klubko_ 23.02.15 15:40:17: 2 motory byl původní plán ještě se sousedem tady.. :D ale kdo by to pak živil.. :D
Nějak jako vím že předokolka je v terénu na hovno... :D ale zase úplná hrůza to být nemůže ne? :D asi udělam ten zadohrab jak to bylo ve videu co sem tady postoval. :D
Nějak jako vím že předokolka je v terénu na hovno... :D ale zase úplná hrůza to být nemůže ne? :D asi udělam ten zadohrab jak to bylo ve videu co sem tady postoval. :D
15:40:17
23.02.2015
23.02.2015
Klubko_
-> zajoch: nebuď srab, udělej buggy se 2ma motorama, převodovkama a 2ma hnanejma nápravama. Normálně to funguje. Jen s předkem v terénu nic nezmůžeš.
a už vidím ty hejty tady
a už vidím ty hejty tady
19:41:57
22.02.2015
22.02.2015
zajoch
Tak mě napadá, jak si vede v terénu bugy s náhonem na předek? :D
Asi to nebudu komplikovat, ořežu co nejvíc karoserii fava a dodělám nějaký rám. :D bude to o dost jednodušší. a aspoň to bude dřív
Asi to nebudu komplikovat, ořežu co nejvíc karoserii fava a dodělám nějaký rám. :D bude to o dost jednodušší. a aspoň to bude dřív
22:03:04
19.02.2015
19.02.2015
zajoch
-> Kuladmin 19.02.15 22:00:20: S tímhle nemám zkušenost, a zní to zajímavě :D
jen aby se pak nerozjely kola do 2 stran O.o
jen aby se pak nerozjely kola do 2 stran O.o
22:00:20
19.02.2015
19.02.2015
Kuladmin
-> zajoch: prostě použiješ celou přední napravu dozadu v tom nevidím problém, jen zajistíš - zablokuješ řízení, resp. ho zrušíš.
20:46:01
19.02.2015
19.02.2015
zajoch
Tak jo. Na zahradě už stojí favo a jedna 742 vlečka :D parááádní :D Už se nemužu dočkat až započne stavba :D
17:04:11
19.02.2015
19.02.2015
zajoch
Tak sem asi dospěl k fin. rozhodnutí. Utvrdilo mě hlavně to že jako pracovní vozidlo bude muset zvládat velké nájezdové úhly a různé propadliny apod. :D tím pádem bych dost ohrožovat 742 převodovku nebo motor vzadu :/
Celé to poskládám z fáva a páru trubek a hlavně COčkem
To že bude na jedné straně o 70Kg víc mě moc netrápí... obzvlášť když pojedu sám
Ted už jen vyřešit přenášení výkonu na zadní kola.
Hlavní problém, moc se v tomhle tématu nevyznám ale zadní nápravu asi budu muset vzít z nějakého jiného dárce. Co vybrat? a jak (aspoň strucně) to naroubovat na favo převodovku?
Asi to bude něco jako tohle skoda-virt.cz/cz/.../1083 9-dadik akurát pan "zrušená registrace" se semnou moc bavit nebude :/
Díky -Zajo-
Celé to poskládám z fáva a páru trubek a hlavně COčkem
To že bude na jedné straně o 70Kg víc mě moc netrápí... obzvlášť když pojedu sám
Ted už jen vyřešit přenášení výkonu na zadní kola.
Hlavní problém, moc se v tomhle tématu nevyznám ale zadní nápravu asi budu muset vzít z nějakého jiného dárce. Co vybrat? a jak (aspoň strucně) to naroubovat na favo převodovku?
Asi to bude něco jako tohle skoda-virt.cz/cz/.../1083 9-dadik akurát pan "zrušená registrace" se semnou moc bavit nebude :/
Díky -Zajo-
20:52:30
18.02.2015
18.02.2015
zajoch
Tohle se asi nejvíc podobá tomu co sem chtěl vytvořit, ale ta váha na jedné straně kvůli motoru je fakt že nic moc :/
A sedět vedle motoru se asi nepodaří :D
ale je fakt že ten motor se mi pořád zdá nechutně natlačený na zadní nápravu :D
Takže už se jen rozhodnout mezi favo převodovkou nebo 742 s motorem vzádu.
Asi nakonec půjdu do stejné konstrukce jako mají ve videu
A sedět vedle motoru se asi nepodaří :D
ale je fakt že ten motor se mi pořád zdá nechutně natlačený na zadní nápravu :D
Takže už se jen rozhodnout mezi favo převodovkou nebo 742 s motorem vzádu.
Asi nakonec půjdu do stejné konstrukce jako mají ve videu
20:46:38
18.02.2015
18.02.2015
zajoch
-> Kuladmin 18.02.15 20:22:10: No jo, to mě taky napadalo, ale co s tou převodovkou :D abych pak nejezdil jen na Raketu ;)
-> Lock007 18.02.15 20:13:47: Terén, a pracovní stroj :D Jako když na tom dovezu i dřevo (na vozíku) určitě to nebude -
Ze silnice by mě chlupatí rychle vyhnali :D
O té verzi s ořezáním sem uvažoval v případě že by to byla nějaká 4x4, jinak by to pro mě nemělo takový ten feel ´že sem si vytvořil bugču :D Ještě mě napadlo to udělat z lady nivy. :D ale bylo by to nákladnější.
-> Lock007 18.02.15 20:13:47: Terén, a pracovní stroj :D Jako když na tom dovezu i dřevo (na vozíku) určitě to nebude -
Ze silnice by mě chlupatí rychle vyhnali :D
O té verzi s ořezáním sem uvažoval v případě že by to byla nějaká 4x4, jinak by to pro mě nemělo takový ten feel ´že sem si vytvořil bugču :D Ještě mě napadlo to udělat z lady nivy. :D ale bylo by to nákladnější.
20:22:10
18.02.2015
18.02.2015
Kuladmin
Tak máš možnost ten motor s převodovkou taky otočit Ale tam to pak chce úpravy v převodovce. (Aby byl motor uprostřed) a taky vyřešit řazení ale i to jde viz ,,formulky,, - ty to tak měly
20:13:47
18.02.2015
18.02.2015
Lock007
-> zajoch: trochu pogoogli a určitě najdeš inspiraci je toho všude fůra každopádně jak chceš tu bugynu využívat ? Do terénu,silnici nebo i jako pracovní stroj? Já měl v plánu stavět takovou pracovní bugynu s motorem a převodovkou z favorita vepředu a hnanou zadní nápravu.
LPG je samozřejmě nesmysl nad tim vůbec neuvažuj. Před lety jsem si dělal bugynu ze stopětky tak, že jsem prostě ořezal a otrhal všechno nepotřebný, přidal nádrž z mustanga a pár volovin a už to jelo nakonec do šrotu teda
LPG je samozřejmě nesmysl nad tim vůbec neuvažuj. Před lety jsem si dělal bugynu ze stopětky tak, že jsem prostě ořezal a otrhal všechno nepotřebný, přidal nádrž z mustanga a pár volovin a už to jelo nakonec do šrotu teda
20:00:06
18.02.2015
18.02.2015
zajoch
-> Kuladmin 18.02.15 19:35:02: Ok, provedu pane.
Jen se mi moc nelíbí to že by byl motor vzadu, a tím pádem těžiště posunuté logicky vzadu....
Přesně kvůli tomu sem tu psal :D aby mi někdo řekl subjektivní názor a kritiku :D
Aspoň nic neposeru. :D je fakt že v tom mám maglajz. Inspiruju se delší dobu, a docela se mi líbí výtvory tady na virtu, zahraničních kutilů i čecháčků, ale moc mě to nepomohlo v tom jak to vyřešit po tech stránce :D
Jen se mi moc nelíbí to že by byl motor vzadu, a tím pádem těžiště posunuté logicky vzadu....
Přesně kvůli tomu sem tu psal :D aby mi někdo řekl subjektivní názor a kritiku :D
Aspoň nic neposeru. :D je fakt že v tom mám maglajz. Inspiruju se delší dobu, a docela se mi líbí výtvory tady na virtu, zahraničních kutilů i čecháčků, ale moc mě to nepomohlo v tom jak to vyřešit po tech stránce :D
19:35:02
18.02.2015
18.02.2015
Kuladmin
Moje rada zní raději se nejdříve podívej tady do karet členů a na net, kteří už něco takového postavili - máš v tom kompot míchanej jak pr...e.
Prostě se nejprve někde inspiruj. Udělat jde celkem vše, ale pak je to o ceně nebo vybavení a možnostech a taky zda je to smysluplné. LPG nebudu komentovat.
A abych trošku rady: když už vlečku tak jí dej i s poloosy a převodovkou a pak je jedno jaký motor použiješ naroubovat s malými úpravy jdou všechny.Dávat fačko motor a převodovku je nesmysl budeš zatíženej na jednu stranu - na tu kde motor. Lepší je uložení podél a ne napříč.
Prostě se nejprve někde inspiruj. Udělat jde celkem vše, ale pak je to o ceně nebo vybavení a možnostech a taky zda je to smysluplné. LPG nebudu komentovat.
A abych trošku rady: když už vlečku tak jí dej i s poloosy a převodovkou a pak je jedno jaký motor použiješ naroubovat s malými úpravy jdou všechny.Dávat fačko motor a převodovku je nesmysl budeš zatíženej na jednu stranu - na tu kde motor. Lepší je uložení podél a ne napříč.
19:10:16
18.02.2015
18.02.2015
zajoch
Tak ještě něco mě napadlo. dá se změnit stálý převod?
Je asi jasné že na bugy by to bylo zbytečně rychlé, takže by se změnil stálý převod, tím pádem by byly kratší jednotlivé stupně a zmenšila by se max rychlost a zvýšil výkon přenesený na kola.
Díky -Zajo-
Je asi jasné že na bugy by to bylo zbytečně rychlé, takže by se změnil stálý převod, tím pádem by byly kratší jednotlivé stupně a zmenšila by se max rychlost a zvýšil výkon přenesený na kola.
Díky -Zajo-
18:54:36
18.02.2015
18.02.2015
zajoch
Nazdar nazdar
Tak za 1. sem uvažoval jestli to dát do karoserie nebo do úprav, nakonec mi to víc sedí tady
Měl bych pár dotazů, a chtěl bych i požádat ostatní o poznatky ohledně stavby nějaké bugy z modelů 742, 782 a Felície
Na 742 mám víceméně všechny díly krom motoru, fávo není problém sehnat ostatně stejně jako nějakou Felícii
Moje prvotní tužby byly 4x4 s dvěma motory ale to jsem zavrhnul z důvodu vysoké spotřeby a protože si myslím že by mi to bylo k ničemu, jen by to zvyšovalo náklady
Přecházím tedy na to že bych udělal bugy s náhonem na zadek, a motorem "uprostřed"
Většinu věcí bych chtěl použít 742 a 782 (něvím o co víc mi může nabídnout Fe)
Vzadu by byla asi vlečka 742 a převodovka i motor Fa, a tu mě napadá první otázka
Nasadím poloosy z převodovky Fa do nápravy že škodovky? Popř co je potřeba k tomu aby se to podařilo?
Přední nápravu bych asi použil 742 protože mi subjektivně připadá že víc vydrží (ale nechápu se poučit) Samozřejmě bych jí nějak zpevnil ještě (nebo to není potřeba?)
Ještě mě zajímá otázka na téma: Agregát aka. jaký motor použít
Jestli karbec, jednobod nebo mpi
Uvažuju taky že by to jezdilo LPG ale byl by problém s tankováním, Napadá mě tam dát vzhůrů dnem leda 10L PB nádrž. Ale nepřipadá mi to zrovna bezpečné, obzvlášť když bude buggy dělaná na koleni doma.
Nebyl by možná ani problém to nějako vymyslet, ale co nato lpg komponenty?
(nějak myslím že by mi tu pumpařka na lpg benzince nenaplnila PB bombu)
a ten plyn co tam dávají v normálních plnících stanicích je dražší a prý i míň kvalitní (takže by se to nevyplatilo cenově a zkrátila by se životnost komponent ne?)
No, už mě nic moc nenapadá a navíc už je to pěkně dlouhé, takže to tu radši ustřihnu.
Díky -Zajo-
Tak za 1. sem uvažoval jestli to dát do karoserie nebo do úprav, nakonec mi to víc sedí tady
Měl bych pár dotazů, a chtěl bych i požádat ostatní o poznatky ohledně stavby nějaké bugy z modelů 742, 782 a Felície
Na 742 mám víceméně všechny díly krom motoru, fávo není problém sehnat ostatně stejně jako nějakou Felícii
Moje prvotní tužby byly 4x4 s dvěma motory ale to jsem zavrhnul z důvodu vysoké spotřeby a protože si myslím že by mi to bylo k ničemu, jen by to zvyšovalo náklady
Přecházím tedy na to že bych udělal bugy s náhonem na zadek, a motorem "uprostřed"
Většinu věcí bych chtěl použít 742 a 782 (něvím o co víc mi může nabídnout Fe)
Vzadu by byla asi vlečka 742 a převodovka i motor Fa, a tu mě napadá první otázka
Nasadím poloosy z převodovky Fa do nápravy že škodovky? Popř co je potřeba k tomu aby se to podařilo?
Přední nápravu bych asi použil 742 protože mi subjektivně připadá že víc vydrží (ale nechápu se poučit) Samozřejmě bych jí nějak zpevnil ještě (nebo to není potřeba?)
Ještě mě zajímá otázka na téma: Agregát aka. jaký motor použít
Jestli karbec, jednobod nebo mpi
Uvažuju taky že by to jezdilo LPG ale byl by problém s tankováním, Napadá mě tam dát vzhůrů dnem leda 10L PB nádrž. Ale nepřipadá mi to zrovna bezpečné, obzvlášť když bude buggy dělaná na koleni doma.
Nebyl by možná ani problém to nějako vymyslet, ale co nato lpg komponenty?
(nějak myslím že by mi tu pumpařka na lpg benzince nenaplnila PB bombu)
a ten plyn co tam dávají v normálních plnících stanicích je dražší a prý i míň kvalitní (takže by se to nevyplatilo cenově a zkrátila by se životnost komponent ne?)
No, už mě nic moc nenapadá a navíc už je to pěkně dlouhé, takže to tu radši ustřihnu.
Díky -Zajo-