skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tuning Škoda 120 pro holoprdelníky
-> Bukaj: Tak samozřejmně, ale když to sečtu tak už jsem za motor někde přes 20 00. Je to o štěstí, zase za pár kaček mimo motor sehnal spoustu jiných dílů...
-> martin.bystrice:
Nojo, ale to neznamená, že nejde slušnej motor sehnat za cenu svodů
Nojo, ale to neznamená, že nejde slušnej motor sehnat za cenu svodů

-> Bukaj: Já jsem za neslušnej kompletní motor 742.136 dal 7500Kč.
-> Pavel P..: já na něm koně nehledám ale když ta podlaha místama chyběla tak bylo třeba se zbavit bordelu před vyvářkou
ale poláci prej z toho motoru dokázali dostat přes 50 koní

Svíčky a kabely už mám, karburátor a zapalování mě čeká co nejdříve. Pak bych rád tu vačku. Odlehčovat nebudu, nestavím závoďák ale auto kterým jezdím.
-> Skili: hledat nějaký koně a výkon v maluchovi je asi jako chtít pochopit ženskou logiku 

Váha jsou nejlevnější koně stačí vyhodit koberce a blbbosti, oškrábat nátěry z podlahy a podobně (na maluchovi jsem oškrábal 13kg gumoasfaltu z podlahy) a hned je lepší poměr váha/výkon. Vyčištěnej a seřízenej karburátor, zapalování a novy svíčky taky uděljí hodně a je to v podstatě za pár drobnejch.
Zcela jasně a výstižně to shrnul Dušan hned v druhém příspěvku.
Pokud chceš tunit, ale nechceš investovat/nemáš prachy, tak se na to vyser, bez peněz to, žial, nejde.
Nicméně, částečně se to dá řešit, jak tady zaznělo, odlehčením auta. Vyházet úplně všechno, flexou vyřezat, co se dá, oškrábat podvozek od nátěrů atd. Další level jsou pak potahy dílů z hliníku, nebo makrolony....jenže to už chce zase peníze >> takže >> prostě potřebuješ prachy, aby se dostavil nějakej markantní výsledek.
Pokud chceš tunit, ale nechceš investovat/nemáš prachy, tak se na to vyser, bez peněz to, žial, nejde.
Nicméně, částečně se to dá řešit, jak tady zaznělo, odlehčením auta. Vyházet úplně všechno, flexou vyřezat, co se dá, oškrábat podvozek od nátěrů atd. Další level jsou pak potahy dílů z hliníku, nebo makrolony....jenže to už chce zase peníze >> takže >> prostě potřebuješ prachy, aby se dostavil nějakej markantní výsledek.
-> Peckin 15.01.15 17:30:37: Tak nad čím uvažuješ.Začni tak že všetko čo sa hýbe odlahči.Uprav hlavu,karburátor.Piesty LS.Vačku aspon z erka.Výfuk ako si písal.Vlastne všetko urob čo si aj ty už raz napísal a je to.
A co se zázraků týče, ty od toho nečekám, nebylo to myšleno na závodění ale aby ten motor byl o něco pružnější.
To není, vyhozených 19 Kč a přínos nula.
Mě šlo o to, jak ze sériových dílů postavit co nejlepší motor, na vrakáčích je těchle aut spousta a rovnou to lisují páč z toho nikdo nic nechce takže se dá spousta věcí koupit za pár korun. Navíc spousta motorů se dělala ve více verzích takže máme více vaček, svodů ventilů, vložek... Říkal jsem si že by třeba bylo i pro ostatní přínosem kdyby vznikl seznam takových laciných úprav. Přece jen nikdo nevíme všechno a nikdo asi úplně se vším neexperimentoval.
Mě šlo o to, jak ze sériových dílů postavit co nejlepší motor, na vrakáčích je těchle aut spousta a rovnou to lisují páč z toho nikdo nic nechce takže se dá spousta věcí koupit za pár korun. Navíc spousta motorů se dělala ve více verzích takže máme více vaček, svodů ventilů, vložek... Říkal jsem si že by třeba bylo i pro ostatní přínosem kdyby vznikl seznam takových laciných úprav. Přece jen nikdo nevíme všechno a nikdo asi úplně se vším neexperimentoval.
nejlacinější úprava asi tak za 19kč jsou bílé boční blikače .. začnul bych tím 

-> Peckin: origo motor dej do regalu a naskol tam favo ... a mas vyreseno....
-> Peckin: Zase sa nedaj odradiť.Ked si šikovný a vieš nejaké ukony spraviť sám tak to nebude tolko stáť.Aj z povodného motora sa dá niečo spraviť.Vačka,hlava,sanie
,výfuk a hned to ide lepšie .Nečakaj zázrak ale motor pojde určite lepšie.
Tak to jsem netušil že s tím je tolik komplikací, to opravdu nemá cenu.
-> Eidy: Přemýšlel jsem, kdo se ozve jako první, že to jde...
Eidy má pravdu, ovšem ta úprava by stála pravděpodobně několikanásobně víc, než slušnej motor 742.136
A to nemluvím o životnosti takového motoru a furt by to byl jen pětikanál... (jo, i litinovej osmikanál jde, ale - viz výše...)

Eidy má pravdu, ovšem ta úprava by stála pravděpodobně několikanásobně víc, než slušnej motor 742.136

A to nemluvím o životnosti takového motoru a furt by to byl jen pětikanál... (jo, i litinovej osmikanál jde, ale - viz výše...)

-> Peckin: Fa vložky do toho bloku dáš, ale musíš rozfrézovat blok. To se dá. Ale změniš rozteč válců a nevím, jak to pak bude sedět do hlavy. Navíc 120 má menší hlavní ložiska oproti 130/135/136. To co jsi popsal postavit lze. Jen to nebude žádná velká výhra a podle mě to vyjde na takový peníze, že bys za to měl rozumně poladěný Fa motor s lepším průběhem, vyšším výkonem, životností a nižší spotřebou a nemusel bys předělávat každou součástku v motoru.
Jako lze to, jen si myslím, že to nemá za mák smysl.
Pokud ti jde o to dokázat to, máš dost času nebo šikovnýho zadarmovýho kamaráda s frézkou, směle do toho. Pokud ti jde o nějakou efektivitu, nedělej to.
Jako lze to, jen si myslím, že to nemá za mák smysl.

Pokud ti jde o to dokázat to, máš dost času nebo šikovnýho zadarmovýho kamaráda s frézkou, směle do toho. Pokud ti jde o nějakou efektivitu, nedělej to.
-> Peckin: Do bloku 105-120 nedáš fávo vložky len do bloku130 a vyššie.
Tu zadní nápravu a lepší brzdy jsem taky měl v plánu, ale tady jsem chtěl řešit zatím jen ten motor. Asi teda seženu nějakou 136ku nebo 135ku na ND a vezmu komplet všechno z toho. S tou legalizací se uvidí. Koukal jsem že jich je ale na prodej oproti jiným verzím docela málo.
Jak to že tam nejde dát vložky a písty z Favorita? Měl jsem za to, že po drobných úpravách to jde.
Jak to že tam nejde dát vložky a písty z Favorita? Měl jsem za to, že po drobných úpravách to jde.
najprv našetriť a potom tunit
-> Peckin:
Ze 125ky rozumné auto? Zadní náprava s vlečenými rameny a 136 motor.
Ty úpravy 120 motoru, cos popisoval, dají hodně práce, něco budou stát a ne všechny jsou reálné (třeba do 120 bloku nedáš vložky a písty z Favorita...). Na druhou stranu montáž Fa motoru již dnes není prakticky legalizovatelná, pokud bys chtěl mít úředně vše košer, tak leda sehnat blok motoru 742.136 a vyběhat si to na ouřadech...
Do původního bloku bys mohl naskládat písty a hlavu LS, s těmi úpravami, cos popsal, by to oproti sériové 120 mělo být živější. Ale závoďák s holou řití asi nepostavíš
Ze 125ky rozumné auto? Zadní náprava s vlečenými rameny a 136 motor.
Ty úpravy 120 motoru, cos popisoval, dají hodně práce, něco budou stát a ne všechny jsou reálné (třeba do 120 bloku nedáš vložky a písty z Favorita...). Na druhou stranu montáž Fa motoru již dnes není prakticky legalizovatelná, pokud bys chtěl mít úředně vše košer, tak leda sehnat blok motoru 742.136 a vyběhat si to na ouřadech...
Do původního bloku bys mohl naskládat písty a hlavu LS, s těmi úpravami, cos popsal, by to oproti sériové 120 mělo být živější. Ale závoďák s holou řití asi nepostavíš

Souhlas, když tam dáš favo, tak tě to vyjde levněj...a ušetřený prachy možeš investovat do brzd abys to pak zastavil
Šlapat nějaký výkony z 5kanálu je podle mě blbost, když tam to favo tak hezky pasuje.

-> Peckin: Proto ti dobře radí dej tam fáčko a ty prachy co bys dal do origa aby ses dostal aspoň na výkon favorita můžeš investovat jinam.
Mě je jasný že to něco bude stát, ale rád bych to postavil prostě co nejlevněji. Proto píšu že chci použít co nejvíce sériových dílů a nechci to hnát do extrému.
docela zajimavej pozadavek. S holou prdeli se neda udelat temer nic. Dej tam motor z Favorita a budes mit vystarano.
Ahoj,
mám Škodu 125L a podařilo se mi už sehnat nějaké náhradní díly tak bych se rád začal věnovat úpravám a opravám auta. Nejde mi o nějaký zběsilý honění koní ale spíš o zábavu a uvést auto do dobrého stavu plus vylepšit motor tak aby byl pružnější. Zároveň ale nejsem v balíku a mám i jiný výdaje tak bych rád využil co nejvíc sériových dílů a co nejvíc toho udělal sám.
V první řadě budu montovat karburátor na leštěné a spasované sání a zapalování z Favorita. Co jsem četl tady a i jinde tak je to určitě dobrá úprava. Jako další jsem chtěl zvětšit kanály v hlavě, snížit hlavu, sehnat větší ventily z LS, upravit a vyleštit je. Rozvod jsem chtěl vylepšit použitím vačky z motoru 136B, ta by měla být nejostřejší, hliníkové tyčky rozvodu a C vahadla. Výfukové potrubí bych sehnal ze škody 130, má mít největší průměr.
Co se týče bloku tak tam bych toho chtěl dělat co nejméně. Určitě ho chci nechat zkontrolovat od někoho, kdo na to má nářadí a víc zkušeností. Pokud by bylo třeba udělat GO tak použít písty a vložky z Favorita a nechat vyvážit kliku.
Rád bych slyšel váš názor na tuhle úpravu-co byste udělali jinak nebo co by šlo udělat lépe nebo radši nedělat vůbec.
Podotýkám že montáž komplet motoru z Fabie nebo Favorita nechci, chci aby to byl ten původní blok.
mám Škodu 125L a podařilo se mi už sehnat nějaké náhradní díly tak bych se rád začal věnovat úpravám a opravám auta. Nejde mi o nějaký zběsilý honění koní ale spíš o zábavu a uvést auto do dobrého stavu plus vylepšit motor tak aby byl pružnější. Zároveň ale nejsem v balíku a mám i jiný výdaje tak bych rád využil co nejvíc sériových dílů a co nejvíc toho udělal sám.
V první řadě budu montovat karburátor na leštěné a spasované sání a zapalování z Favorita. Co jsem četl tady a i jinde tak je to určitě dobrá úprava. Jako další jsem chtěl zvětšit kanály v hlavě, snížit hlavu, sehnat větší ventily z LS, upravit a vyleštit je. Rozvod jsem chtěl vylepšit použitím vačky z motoru 136B, ta by měla být nejostřejší, hliníkové tyčky rozvodu a C vahadla. Výfukové potrubí bych sehnal ze škody 130, má mít největší průměr.
Co se týče bloku tak tam bych toho chtěl dělat co nejméně. Určitě ho chci nechat zkontrolovat od někoho, kdo na to má nářadí a víc zkušeností. Pokud by bylo třeba udělat GO tak použít písty a vložky z Favorita a nechat vyvážit kliku.
Rád bych slyšel váš názor na tuhle úpravu-co byste udělali jinak nebo co by šlo udělat lépe nebo radši nedělat vůbec.
Podotýkám že montáž komplet motoru z Fabie nebo Favorita nechci, chci aby to byl ten původní blok.