Benziny typu Hi-performance

prohledat
26 příspěvků (zobrazeno 1 až 26) od 27.06.2014 do 26.08.2014, založil/a mira76
řadit dle data
10:47:49
26.08.2014
dragon_cb_cz
-> palinator: Njn ale když máš "Super" motor, musíš mít i super benzín 1



-> Nwkt: U oktávky to fakt nepoznám, ani na těch startech moc ne (ale naše "levná" benzínka má naftu zjevně docela dobrou), ale na P309 s nafťákem bylo poznat, že na levnou naftu prostě nechtěl jet (na atmosféráku je to podle mě znát víc než na turbu, který "pomůže"). Stejně tak Felda prostě na benzín od Ono jezdil na hovno....
22:40:30
25.08.2014
palinator
-> dragon_cb_cz:

pro eLko je každej, aspoň přibližnej Natural 95 luxus, kterej nemá šanci využít. 1
19:54:18
23.08.2014
havlik
-> Nwkt: já to na PDčku poznam, pak to rachtá jako kráva a nejede se špatnou naftou
19:35:53
23.08.2014
Nwkt
-> dragon_cb_cz: Já to poznal akorát v zimě na studených startech. Jinak taky ne
19:35:26
23.08.2014
dragon_cb_cz
-> palinator: Na starým vyhrkaným TDI taky nic moc nepoznám, ale na feldě jsem kvalitu benzínu poznal docela dost a na GLSe taky. A na P309 v naftě to bylo taky znát....
12:10:20
23.08.2014
palinator
-> Bery:

Známýho Zetor občas poznal naftu, na kterou jel. Podle toho jestli startoval nebo ne. Mýmu starýmu vyhrkanýmu TDI je to jedno.
09:37:53
23.08.2014
Bery
-> palinator: jezdis s tatrou,nebo se starym zetorem?
00:56:42
23.08.2014
palinator
Já v životě na žádnej rozdíl v palivech nepřišel. Ať tankuju ONO benzín nebo naftu, EuroOil benzín, Globus naftu... Jedině mi přišla Verva nafta lepší, že se motor trochu ztišil, ale po natankování zase "sračky" nafty jsem už rozdíl nepoznal. Na spotřebě už vůbec. Tankuju vždycky plný nádrže, takže nelze říct, že bych to měl nějakým způsobem namíchaný.
07:39:44
14.08.2014
Gryzly
-> vhml: Tak zas u té 95tky napsali, že u Shellu platíš za značku a máš obyč benzín a u Benziny máš lepší benzín a cenu normální.

Ten pondělní článek jsem ještě nečetl.
17:29:32
12.08.2014
Nwkt
-> vhml: Ale tak zase to aspoň napíšou, že tam nějaká tolerance měření je
15:06:27
12.08.2014
vhml
-> Eidy 12.08.14 14:15:42: casak jsem koupil a je to stejny jako s 95okt - ,,všechny benzíny jsou relativně fajn, protože to líp změřit neumíme..."
14:15:42
12.08.2014
Eidy
11:01:35
10.08.2014
Jindas
Tohle by mě taky docela zajímalo.... do šálivý sem zkoušel několik typů benzínů od různých značek a dá se říct,že mi to "jelo" nejlíp na barelovej benzín od Gulfu,ale to byla náhoda,že sem se k tomu dostal(kamarád z autocrossu to lil do našláplýho forda,ale byli v tom údajně ještě nějaký příměsy).... OMV byla taky dobrá,ale dýl se to všechno ohřívalo... Shell ani za ránu,to sem musel vypustit z nádrže(bratr si zase ale chrochtal v motorce :D) ,protože jakmile sem nastartoval tak auto hrozně cukalo,kuckalo... prostě hnus... benzina a jejich verva 100 mě přišla taky dobrá,akorát sem měl mrtě zajebanej benzínovej filtr od nějaký kaše (u jiných benzínů se mi to nestalo)
upraveno 2x, naposled 10.08.2014 11:04:57
10:51:40
10.08.2014
m8rinek
Tak doufám, že to někdo nascanujete ;).
09:29:21
10.08.2014
Gryzly
Zítra bude ve Světě motorů ten test.
20:41:11
30.07.2014
MVM
Aby byla 99,9% jistota že je kvalita benzínů pořád stejná - muselo by se jezdit na benzím ze sudů (Elf,Panta,Repsol a pod) Každoročně si týmy Moto GP nechávají posílat každý pro sebe jiný palivo a na každým sudu bývá přímo pro koho je určenej Honda,Yamaha(Agip,Shell,T otal) Je to dáno tím ,že výrobce motorů přímo nařizuje konkrétní palivo a dodavatel (podobně jako u léků) má číslo šarže (ať už z důvodů potíží s motorem,nebo pro případ kontroly FIA/FIM na použité palivo)

TO co nám prodávají na čerpačkách (obchodní benzin) občas namátkou zkontroluje ČOI, dá směšný pokuty a valí se dál. Můžu ale potvrdit že třeba v areálu okruhů (Brno,Most) byly benzíny vždycky kvalitní - a třeba tady do Brna na okruh jezdí čerstvá Verva přes sezonu poměrně často - čímž se obsah nádrže obnovuje a promíchává..
21:54:32
29.07.2014
palinator
-> Gemini:

A z čeho je to syntetický palivo?
21:36:17
29.07.2014
JRD McLAREN
ja osobne mam naskusane benziny od 95 po 101 ..co boli na SK k dostanu...

zaver:

OMV co pumpa to ina nekvalita, SHELL - tie ich NITRO+ a podobne je len marketing,

zase rozne "podpiemerne pumpy" maju porovnatelnu kvalitu ich 95 a 98okt. paliv nech je to kdekolvek.

"bezny seriovy" motor rozdiel medzi 95 a 98okt. palivom nespozna

(neplati pre fabriecke hi-end motory, nadupane uz vserii..)



ja osobne jazdim upraveny motor, so statickou kompresiou na cca 11.8:1 na 95 oktanovy benzin, s plne programovatelnou jednotkou, rozdiel medzi 95 a 98 je minimalny

vo vyjadreni predzapalu 0.25st (co je najmensia menitelna hodnota), v zrychleni na 1/4mile takmer nemeratelne = ohchylka merania



co sa detonacii tyka, tak je znatelny rozdiel v kvalite a nekvalite paliva, byt sa stale jedna o povedzme 95okt palivo, takovane vsak na roznych pumpach (castokrat rovnakej "znacky")



skutocne citelny rozdiel je az vtedy, pokial sa jedna o specialne "racing" paliva...

pripadne "vlastnorucne namiesany gumidzus" 1
15:50:16
18.07.2014
minno
-> Gemini: a nyní se přesvědčíme, zda je přítomen hliník....3
16:35:07
16.07.2014
Gemini
zo zaciatku som jazdil 100ku Shell (synteticke palivo - nevidelo ropu), casom som zistil ze staci aj 99+ Slovnaft, pripadne OMV Carerra100.....alebo si namiesat vlastny koktejl benzinu, metanolu, acetonu a pripadne nitrometanu :)
13:45:59
11.07.2014
Jirik_Tuňák1983
Já na 1.6 VTi poznám rozdíl mezi 95 a Vervou 100 (98) jak na spotřebě, tak i na studeném volnoběhu. Mám tedy 98ku i v techničáku, ale doporučovali mi ji pro přímej vstřik i v servisu.

Navíc ty víceoktanové benziny nemají takový podíl biohoven.
23:07:00
09.07.2014
Čokin
-> vhml: Momentálně mám s el. zápalkem naladěno tak, že fakt poznám kvalitu ,,100" oktanu na detonacích. Asi nejlepší se mě jeví Shell a ten jejich super hyper a pak Verva. U OMF jsem řešil problém, že jsem na jedné benzínce natankoval ten jejich Maxxmotion a motor ve 4tis. zvonil jak v kostele, když jsem tankoval o 200 km dál to samé, přestalo to. Z toho dedukuju, že ne všude mají v nádržích ,,100" i když ji prodávají.



Ještě jsem nezkoušel Agip a tu jejich 98ku, která ale cenově vychází jako 100ka jinde, ale je v plánu to taky hodit do nádrže.
upraveno 1x, naposled 09.07.2014 23:08:21
20:59:51
28.06.2014
MVM
Žádný velký hyper super nitro a kdoví co rozdíl nečekejte.. Něco je obchodní název,něco je podle inspekce kontrolovatelná hodnota parametrů. Takže minimum je 98 OČ VM..U závodních aut na to pamatují Mezinárodní FIA sportovní řády kde se o palivech a dovolených příměsích píše v samostatném článku. Protože palivo má v propozicích každý podnik. Seriový motor to nepozná (lépe řečeno se přizpůsobí) a pokud jde o OHV škodovky - je lepší mít jistou rezervu v kompresním poměru a předstihu a tankovat 98 Natural. Vyrobit Oč nad 100 je už potíž (Aral je jeden z mála - údajně, několik let jsme na to v německu povinně jezdili,mluvil jsem s lidmi od Aralu) Pokud je ten motor natolik "citlivý na detonace a ideálně vyplachovaný" musí přijít na řadu např cenově výrazný ELF .. LMS,WRF,Atmo Rally a pod.Tam je certifikát s parametry OČ,složení,hustota,síra,k yslík,..
18:51:29
28.06.2014
vhml
Test 100 oktanů avizovali, že vydaj do měsíce. Sleduju, zatím nevyšel., Snad jsem to nepropásl.



Na radu MVM jsem zkusil taky ARAL 102 z Německa a asi dobrý. Ale seděl jsem ale v autě po zimě, takže nelze objektivně říct, jestli to bylo nějaký výrazně lepší. Rozhodně to ale nebyl krok zpět.
13:31:12
28.06.2014
MVM
Aral Ultimate 102 ale Bundesrepublik Deutschland - bohužel 7
21:49:28
27.06.2014
mira76
Zdravím,

pořád přemýšlím který benzín je nejlepší a který jde u benzinek běžně sehnat.

Samozřejmě AvGas-letecký benzin do letadel který nelze běžně koupit u čerpacích stanic.

Pak 100 oktanové benziny(dostupné běžně na čerp.stanicích) a pak jsou na řadě benziny řady 95:



Do vyhledávače google:

Pustili jsme se do neinákladnějšího testu paliv v historii



(je to v PDF)



v naturalu 95 nejlepší 3 pozice:



Agip Super TECH95, Benzina Natural 95, Benzina Verva 95.



Jestli někdo našel Test stooktanových benzinů nebo máte číslo Motorevue doma dejte na VIRT.
Extreme Tyres