Přestavba škoda 105l na 130l

prohledat
53 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 20.04.2014 do 25.04.2014, založil/a 3000HP
řadit dle data
20:35:15
25.04.2014
3000HP
no coz znamena ze pokud to explicitne není zmineno, tak si každý spravny cesky uredni siml smlsne na řadovém občanovi
20:16:52
25.04.2014
Trady
THZ maj jen ulehcovat praci urednikum, ne ze se podle toho musi striktne ridit a co neni v aktualnim tak nepovolit. Škodovka radi toto resit individualne s prislusnymi urady. takze tak
19:55:15
25.04.2014
3000HP
mě to taky přišlo divný, on mi řekl, že v novým THZ z 2014 se o těchto autech nic nezmiňují už, z logiky věci by tedy mělo platit to starý. teďka jsem si četl ty odstavce... a nějak jsem v nich nenašel dostatečnou páku jak ho zmáčknout...
upraveno 1x, naposled 25.04.2014 19:57:43
19:37:30
25.04.2014
Trady
Puvodne sem tu psat nechtel, ale budiz. Prislusny urad obce s rozsirenou pusobnosti povoli prestavbu vozidla pokud jsou splneny §73 a §74 ze zakona 56/2001. a taky musi auto po prestavbe splnovat technicke pozadavky dane vyrobcem vozidla. tj dle thz starsiho data se lze ridit, pac je to jednou technicky schvalena prestavba. takze pokud budes vse splnovat tak ti to musi povolit. jinac se muzes obratit na krajsky urad popř. ministerstvo dopravy. ja to docela do podrobna probral s urednikem u nas, podotkl sem ze v zakone neni nic o povolenich automobilek, a ze vse splnuju, no nakonec kdyz sem rekl ze tu zadost poslu na kraj tak znovu projel zakon, a šup, mam povolenou prestavbu a uz jen ladim na STK a zapis do TP, je to asi 14 dni co to mam povolene.
21:14:00
23.04.2014
exwrcteam
no nevim....
19:18:51
23.04.2014
3000HP
řeknu to takhle, je to můj sen od 12cti let... chtěl jsem jezdit závody, naši mě nikdy nemohli sponozorovat, já si na to nevydělal, tak jsem se až teďka dostal k rallysprintům s půjčeným autem a bavilo mě to, i na bedně sem byl... a chci do takového veterána klidně investovat zbytek života a dost peněz průběžně, teďka chci auto jak jsem řekl na 2-3 roky opravit ho, vyvařit ho, aby to byl dobrý základ pro budoucnost a pak to klidně budu stavět další 3 do finální podoby... vždycky jsem chtěl 130RSko, ale na to už bych asi nikdy peníze neposkládal, a nebo bych nemohl mít rodinu... to se ještě uvidí... přítelkyně už taky se mnou jezdila a chcem jezdit pro radost, ale když už pro radost, tak s něčím, čeho si vážím... a vyrostl jsem právě v tomhle autě se zadním náhonem a motorem vzadu
upraveno 2x, naposled 23.04.2014 19:20:23
19:10:35
23.04.2014
exwrcteam
poloz si zakladni otazku kolik do toho chces investovat:)
18:39:59
23.04.2014
3000HP
Nemluvil jsem o rámu pouze, četl jsem tento článek zde:



skoda-virt.cz/cz/.../3647 -skoda-130lr-casto-kladene -dotazy



takže představu mám... proto píšu, první fáze udělat z toho dobrý základ, který nezhnije, vozite se v tom tak 2 - 3 roky, a pak až budu mít další auto, stálý income atd, tak to auto rozebrat a dodělat tak jak má být, ale to už nebudu řešit, jestli má nebo nemá papíry...
upraveno 1x, naposled 23.04.2014 18:42:44
18:36:07
23.04.2014
Toušík
-> 3000HP: Protože dát do seriové 130tky rám a považovat to za LR jseš hódně daleko od pravdy.. Ona LRa už nemá krom kastle moc věcí podobnejch seriové 130. Ano L/A je podobnější.
18:33:26
23.04.2014
3000HP
-> darklord 23.04.14 18:30:55: nevím proč bych měl? co si ty představuješ spíš pod pojmem LR?
18:32:16
23.04.2014
3000HP
no a jak to, ze más ty 130tkový papíry?
18:30:55
23.04.2014
darklord
-> 3000HP: obavam sa ze si pleties Skodu 130L/A a 130LR
18:29:15
23.04.2014
exwrcteam
prekopej to na 130 na TK to vecinou neresej.. jezdim tam s papirama 130 a auto je 105 s FA motorem,...
18:28:10
23.04.2014
3000HP
-> stepan 23.04.14 18:24:08: Asi tak nějak no... tak uvidíme, buď se sežene origo 130L a nebo to zkusím nechat nějak projít...
18:26:15
23.04.2014
3000HP
OMG :-D jako ok, ale ty si vůbec asi necetl co tu bylo předtím, nebo co jsem psal... OFICIALNE TO SKORO NEJDE? PROTO TO TU PISU, TAK SI TO PROSIM PRECTI O CEM TOTO TEMA JE... A ANO MEZISTAV JE NORMALNE MOZNY... nevim co si na tom nedokazes představit? pokud to auto bude mít základní díly 130tky, tak v další fázi se odstrojí, a dodelá se rám atd... ale v zásadě se LR neliší až tak extrémně moc...
18:24:08
23.04.2014
stepan
-> darklord: Oficiálně to jde taky, ale je to jenom na konkrétnim technikovi. Když řekne že ne, tak ne.
18:21:24
23.04.2014
darklord
-> 3000HP: "doprestavoval" a potobne vyrazy davaju poznat ze nemas absolutne zdanie o co go... ked LR, tak jedine od podlahy ako je tu uz napisane. Neviem si predstavit ziadny medzistav medzi normalnym autom a zavodakom... Odvez to do dielne, odstroj, a podla dokumentacie skladaj LR. Zaberie ti to hodne casu a penazi... Ak chces na 742 jazdit denne, tak to len udrzuj v pojazdnom stave. Oficialne skodovku na 130 snad este ide prestavat, ale je to na dlhe lakte.
18:16:39
23.04.2014
3000HP
papiere uz mam přes 6 let a něco jsem se se 105tkou najezdil a snažil ji udržet při životě, jak jsem psal, nechci hned stavět 130LR, já nevím jestli jsem se nevyjádřil jasně, myslel jsem že název tématu jasně stačí... každopádně to jsem chtěl přesně slyšet, že se to musí vyřešit jedině tak že se to přerazí na jiný číslo a vyřeší obálkou... chtěl jsem vědět jestli to jde i jinak... zadne tuningy tam srat nechci, to me preslo uz před dost lety, po tom co jsem si pár závodů amatérskýho rallyesprintu odjel... ale vim ze nikdy vrcholove jezdit nebudu, ale baví mě to, dělal jsem s autama v dílně (i když jsem nakonec zkončil u medicíny) a tak jsem prozatím chtěl něco, s čím bych mohl jak na ty závody si zablbnout, tak si tam s tím i dojet... popřípadě jet nějaký ty veterán rally (takový ty co to není úplně závod jako skupina H)... a až to druhý auto budu mít, tak bych tuhle dopřestavoval na LR... dit jsem to tu všechno psal...
18:16:17
23.04.2014
darklord
-> stepan: ano, ale vacsinou to upozorni na iny motor...
18:15:50
23.04.2014
stepan
-> darklord: Vlečka je podle nějakýho vyjádření náhradní díl za kyvku.
18:09:35
23.04.2014
darklord
-> 3000HP: akoze, ked ti pride 200Kc za opakovanu STK alebo 1000Kc za uplatok technikovi tak likvidacnych ze na to nemas, tak sa nehnevaj ale cela tato diskusia je potom zbytocna 9 V dnesnej dobe pokial das do 742ky z 86 5rychlostnu prevodovku (ta z 125 tam pasuje plug-and-play) a na bloku motoru patricne upravis vyrazene cislene oznacenie tak je vsetko hotovo a nikto si to nielen nevsimne, ale ani to nebude riesit. To by si musel natrafit na niekoho starsieho kto ma o tychto autach este prehlad. Myslim ze neni nic jednoduchsie ako si zistit ci na danej stk niekto taky je, alebo zohnat znameho co ti "tam skoci" aj s autom. Ked tam das vlecku, tak uz to bude napadnejsie, ale stale nic co by sa nedalo vyriesit po kamaratsku.



Ovsem ak chces stavat 130LR, tak to predaj tvoj bicykel (to mas hned 300tis k dobru) este raz tolko si dosetri a mozes sa do toho pustit, ovsem musi ti byt jasne ze take auto nikdy nebude moct do beznej prevadzky, ale zato si ho mozes uzit na zavodoch pre ktore je to auto (ci jeho uprava) urcene.



Ono, teraz ti tieto reci pridu ako uplna blbost, ale vacsina clenov si tu presla podobnymi myslienkami ked mala cerstve papiere, to ta prejde, skodovku dojazdis a potom si kupis daco ine, alebo ju aspon das dokopy ked budes mat ine auto na bezne jazdenie. Teraz sa skorej sustred na to ako ju udrzat pojazdnu, tuningy ta casom budu len mrziet ak mas to auto rad
18:00:38
23.04.2014
3000HP
Hele, pane, nemam na 130RS, ale myslim si ze za moj bycikel na zavody bych si mohl kupit tvoje auto bez problemu, a to nemluvim o dalších vecech, nechcu akorát do neceho hned vrazit všechny prachy, pokud to nebude mit smysl, ale ty prachy zrejme neresis... kazdopadne s temahle kecama se jdi laskave vycpat, dekuju Stepanovi a ostatním za to ze me s tim seznamili a dali mi nástin situace tak jak jsem ho potreboval a měli se mnou tu trpelivost, holt uceny z nebe nespad... a ty radsi zustan na slovensku i se svojmi komentami ;-)
17:58:41
23.04.2014
stepan
-> 3000HP: Tak když tě vyhoděj, tak tam vrátíš ten motor 105 a na STK dojedeš s nim. Nebo ho tam můžeš dát před STK a máš jistotu. Zbytek věcí řešit nebudou.
17:56:07
23.04.2014
darklord
-> 3000HP: podla toho co pises zjavne niesi ani dost bohaty na to provozovat hocake auto, takze sa na to vyser, kup si bicykel a mas to bez problemov so STK.
17:52:53
23.04.2014
3000HP
Jo o tom žebru a bloku a ještě něčem na hlavě motoru jsem četl tady na foru... njn, co když bude, nejsem zas tak bohaty na to abych něco se snažil opravit a pak mi s tím zakázali jezdit :-( a zase taky ne tak bohaty abych někoho podmázl.. :-( no každopádně moc díky za rady a trpělivost :-)
17:32:41
23.04.2014
stepan
-> 3000HP: Podle emisí 25 let starýho motoru určitě nejde poznat, jestli je to 105 nebo 130. Jde to poznat podle jednoho zesílenýho žebra na bloku motoru. Otázka je, kdo to pozná a jestli ho to bude zajímat.
17:31:35
23.04.2014
darklord
-> 3000HP: ze ty si este nikdy na stk ani emisiach nebol?
17:30:40
23.04.2014
3000HP
Mno přinejmenším meri emise, a ty budou asi jiny, protože by to mělo byt kalibrovany na otáčky a vykon a objem motoru, ne? a jinak se taky na to auto maj prece kouknout zespod ne? a tam to prece musí videt... já teda nevím, abych se přiznal tak STK nám dělal vždycky známý, co nám auto servisoval, protože naši nechtěli krom kitovani karoserie, ať šahám a upravuju/opravuju motor a všechno muselo jít přes něho, tak zařizoval i STK... takže mé znalosti jsou čistě teoretické..
17:26:57
23.04.2014
stepan
-> 3000HP: Tobě zkoušej na STK jak auto jede?
17:19:05
23.04.2014
3000HP
Aha? takže na úřadě mi nejsou schopní dát papír že to tam ten motor můžu dát, ale na STKčku (který má být kamerovan a kdesicosi) si nebudou všímat že 105tka jede daleko líp, má jiný emise a má pět kvaltů.. no pokud by to tak fungovalo, tak bych tady tohle téma asi zřejmě ani nezačínal :-D
17:08:54
23.04.2014
stepan
-> 3000HP: Ne že nevšimnou, ale bude jim to uplně jedno. 4
17:04:34
23.04.2014
3000HP
Aha a u 105tky si nevšimnou pětikvaltu, to už by museli být debilní bych řekl...
16:13:59
23.04.2014
dragon_cb_cz
-> Petkar: To měly pouze první ročníky 130tek... pozdější už měly klasiku 19mm.
16:12:35
23.04.2014
stepan
-> 3000HP: Čtyřpísty, hřebenový řízení i vlečná zadní náprava by měli bejt jenom náhradní díly a nikdo to řešit nebude. Jediná věc co musíš řešit je motor, buď legálně, nebo přerazit číslo na 130 motoru na stopětkový.
15:59:50
23.04.2014
3000HP
Asi jsem se špatně na začátku vyjádřil, prozatím potřebuju aby to auto mohlo jezdit na cestě, chci zrepasovat nápravy, nechat vyvařit kastli atd, známý je karosář, už to několikrát dělal, a naše auto taky dělal... prozatím jsem chtěl aby to auto bylo na STK, abych s tím mohl na cestu, nebyl by tam rám atd.. a zajel bych si s tím nějakou amateur rally, až bych začal pracovat (což snad jako budouci doktor do roku a pul budu) a vydělam nějake peníze na to abych si mohl koupit něco, čim to na zavody dotahnu, tak bych to přestavěl na LR jako takové (samozřejmě bych v tom utopil další kačky) ale prozatím jsem chtěl něco co by mohlo na normální cestu..



já vím, že to jsou díly plug and play, ale jaký to pak bude, kdyby mě nakonec zastavili policajti, nebo jestli by mě pustili přes STK, kdybych věděl že mě přes STK pustí, tak by to nebyl problém a neřešil bych to, jen já prostě se těch našich zákonů v tomto ohledu mírně obávám, proto se ptám, jestli je možný to udělat legálně (abych se musel bát co nejméně) je mi jasné že 90% z borců co má 105-120 s motorem z favorita a dalšíma úpravama to vůbec neřeší a prostě to nějak projde, jde mi spíš o to, jaká je pravděpodobnost že to neprojde, nebo jak se to dělá, jsem v tom holt novej...
upraveno 1x, naposled 23.04.2014 16:02:59
15:47:09
23.04.2014
Petkar
To byl úklep... samozřejmě se jedná o posilovač brzd... rapid, Š130 měly jiný brzdový válec a správně má být k němu jiný posilovač brzd...
15:43:11
23.04.2014
stepan
-> Petkar: Jakej posilovač řízení?
15:35:43
23.04.2014
Petkar
-> 3000HP 20.04.14 00:24:10: Já se vrátím na začátek tohoto dotazu... Budu se ptáti na smysl celého tohoto řešení... Když přestavíš Š120 na Š130/Š136 OK, tomu ještě rozumím, ale v okamžiku, kdy to začneš přestavovat na 130LR, je úplně jedno, co máš v papírech, protože je to do nejbližší STK...



LRa má kotoučové brzdy vzádu, hydraulickou ručku, rám, jinou zadní nápravu atd. atd... prostě úprav moc na to, aby to šlo před každou STK přeházet zpět... Nehledě na to, že pokud máš k tomu autu vztah (je po babičce) tak to nejhorší, co mu můžeš udělat je přestavět ho na závoďáka... Znamená to začít od základu, celé auto rozebrat do šroubku, pořádně vyvařit, pak provařit veškeré sváry, přidat výztuhy, patky na rám, veškeré zbytečnosti ven... pak ho postavíš, utopíš v tom dost peněz a počítej s tím, že i když to auto nerozbiješ při nějakém závodě, při skocích bude kastle po čase "rozskákaná" Doporučuji se jít podívat do Muzea v MB jak vypadá Siberova LRa po několika sezonách... Navíc zavodní auto by vůbec nemělo na silnici...



Pokud to chceš na nějaké to ježdění po silnicích, vůbec bych neřešil nějakou přestavbu z Š120 na Š130/136 prostě bych tam dal zadní nápravu z rapida, motor Š136 včetně všech dílů co můžeš proházet z rapida (čtyřpístové přední brzdy, posilovač řízení atd...). Jsou to všechno díly plug-and-play bez nutnosti zasahovat kamkoliv do kastle a na STK se to dá ukecat, i když papírově je to Š120... jakmile to začneš stavět na 130LR, nikdy nemáš šanci normálně udělat STK...



To byl taky jeden z důvodů, proč jsem stavěl Š110R Coupé a ne Š130RS...
15:21:33
23.04.2014
ochoda
Nechci řikat že to tak de a nebudou s tim problémy, ale já bych to udělal následovně: nápravy 130/6/5/Rapid , převodovka taky, motor bych dal 130 a nabouchal na něj číslo co je na 105 ...co vy na to?
15:09:41
23.04.2014
dragon_cb_cz
-> 3000HP: Já jsem zápis kol řešil u techniků ve Vysočanech a šlo to, ale zápis kol je trochu něco jinýho než komplet přestavba.



EDIT: Jinak samozřejmě jsem sebou měl vhodnou verzi vyjádření škodovky, podle které mi to zapsali. Musím tam dojít dořešit ještě další auta, výhoda je, že už mám techničák, kde mi to oni sami zapsali, takže když se budou cukat, můžu jim říct "ale před rokem to šlo na základě stejnejch papírů, co se změnilo?".
upraveno 1x, naposled 23.04.2014 15:11:50
14:18:37
23.04.2014
3000HP
Tak jste měli pánové pravdu, představoval jsem si to v tom našem státě zase o něco lehčí.. dneska sem byl v Jungmannově na inspektorátu v Praze, a poslal mě týpek doprdele, že k tomu je třeba vyjádření škodovky a bla bla bla (zřejmě si říkal o to abych mu dal něco do kapsy) a že jinak by to muselo jít přes papíry od úřadu, ale že ten by to schválil jen s potvrzením atestu od výzkumáku atd... takže bych se zeptal, ví někdo o někom z prahy, kdo by nedělal takový obstrukce s tímto a ten papír na přestavbu mi vystavil, a nebo o nějakém jiném způsobu aby to auto mohlo dostat STK po přestavbě a nebo to prostě v tom našem zkur...enym statě není možny? :-( sem z toho nešťastněj jak šafařův dvoreček...
02:02:26
21.04.2014
3000HP
Okej, takže si to mám vytisknout a zajít tam a zeptat se asi, že? btw: kolik ta sranda teda vlastně stojí (teda aby mi to vůbec povolili?) co jsem pochopil tak buď 1000 a nebo 2500 jen za to abych mohl vůbec začít něco dělat a to nemluvím o STK a spol, že?
01:58:19
21.04.2014
dragon_cb_cz
-> 3000HP: No jedna věc je co řeší STK, druhá věc je co chtějí na úřadě. Ale v Praze to celkem jde, já jsem podle starého TZH (to PDF ze kterého cituješ) taky loni zapsal u GLSy alternativní rozměry pneu bez problémů....
01:53:06
21.04.2014
3000HP
jinak vlastně přesně to samé se řeší zde:



skoda-virt.cz/cz/.../1772 02-motor-130-5-6-do-105-12 0-zapsat-legalne-mozne
01:43:51
21.04.2014
3000HP
Nevím jak zde vložit PDFko, tak tu zkopíruju začátek:



Všem partnerským

zkušebním stanicím (STK)

2210/338/2003 Ing. Malec 5. 2. 2002

267 288 252

Informace č. 1/2003

Nové Sdělení firmy ŠKODA AUTO a.s.



toto mi poslali přímo z STK v praze, kde jsem se právě na toto ptal, sám jsem byl překvapen... součástí tohoto dokumentu je právě úryvek co jsem Vám poslal. Tak já už fakt nevím, je to možné/není to možné, ještě zajdu na dopravní inspektorat za jedním panem, který mi byl doporucen z oddeleni prestaveb. ale z STK mi rekli ze se ridi timto narizenim a pouze pote kontroluji, zda jsou upravy provedeny tak jak je v narizeni dano...



jinak ano, potom mam tedy melky kastlik - mam tam klasickou plastovou krabičku na tom a ten kovovy jistici bazmek. takze potom bych nemusel ani tunel prořezávat a upravovat? :-)
00:40:31
21.04.2014
dragon_cb_cz
-> 3000HP: Že jsem tak smělý, odkud ti tohle vyjádření přišlo? To je totiž docela vstřícné (mimo jiné se tváří, že schválí i 781.135/136, což je HODNĚ vstřícné).



Jinak vlečka je 130/135/136 stejná (sedan i Rapid), stejně tak brzdy. A kastlík baterky poznáš snadno - pokud je to jen mělká vanička, ze které baterka vystupuje (a je následně překrytá plastovým krytem) tak je to novější verze. Stará variatna byla, že byl kastlík hluboký tak, že se v něm baterka celá utopila a byl jen plochý kryt přes.



Pískovat doma je nesmysl, abys to udělal pořádně tak je potřeba už docela solidní kompresor. Většina práškových lakoven dělá i pískování, takže jim hodíš staré díly, oni to opískujou a rovnou hodí do komaxitu - a většinou to nestojí moc, tady moc nehledej jak ušetřit.



A jak říká Bagrr, pokud ti přišlo takhle vstřícné vyjádření, rovnou tam nacpi 136ku, lepší základ nenajdeš....
15:49:20
20.04.2014
3000HP
motorù typù 742.130, 742.135, 742.136, 781.135, 781.136 do vozidel Š 105, Š 120, Š Garde za

pøedpokladù: karoserie vozidla musí být v provedení M nebo Rapid, použití brzdové soustavy

z typu Š 130 nebo Rapid se ètyøpístkovými pøedními kotouèovými brzdami a vzadu s. brzdovými

váleèky prùmìru 19 mm, použití spojky prùmìru 190 mm s membránovou pružinou, použití

høebenového øízení, v pøedním èele musí být otvory pro chlazení brzd, použití zadní nápravy

s vleèenými rameny a pìtistupòovou pøevodovkou.
15:04:20
20.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> 3000HP: tak jestli u vás dovolí přestavbu na 130, musí i na 136 a v tom případě bych neváhal a rovnou tam nacpal vše ze 136ky včetně motoru... Jinak podvozek (nápravy) je 130/5/6/sedan/kupé stejný...
14:56:52
20.04.2014
3000HP
Děkuju za odkaz, uplně super, ceny krásné, určitě využiji :-) jinak o tom kastlíku si nejsem jist, bohužel nemám možnost porovnat s originální škodou 130 l... jinak chtěl bych se zeptat, ty vlečné atd jsou stejné jak v typu 130 tak 136 rapid? tedy jestli druhé auto na díly může být i 136 rapid, např rok výroby 89? já se opravdu omouvám, možná se pro odborníky ptám hloupě, ale jsem moc rád za pomoc :-)



s tím pískováním vím, musel bych najít nějakého známého co by to udělal levně a nebo by mě to nechal udělat za zapůjčení pistole a vybavení (rád bych si co nejvíce udělal sám abych se to zároveň naučil)



mohl bych se ještě zeptat, co předběžně za vhodné tlumiče (pravděpodobně tvrdší pružiny atd, ale jestli je nějaký rozumný set)
02:11:41
20.04.2014
dragon_cb_cz
-> 3000HP: Rok 86 už by tam veškerou přípravu (mělký kastlík baterky, nádrž atd) měl mít, takže je to fakt jen o přeházení, žádné prořezávání tunelu ani nic podobného.



Jinak úpravy náprav atd co popisuješ ano, na vyztužení ramen se dají koupit už vypálené výztuhy, např. od jednoho místního člena: skoda-virt.cz/cz/.../8141 -fenuv-vyrobni-a-prodejni- koutek Než díly brousit, je lepší to všechno nechat opískovat, rychlejší, vcelku levné a výborně funkční.
Extreme Tyres