skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
rally rám
-> vhml: s převlečnou trubkou počítám, rovná vzpěra vzadu je jednodušší, takže taky super.
-> Antony - zrušená registrace 31.07.17 07:52:29: ty vzpěry dozadu nemůžeš mít s dvěma obloukama jako mělo heigo, ale napřímo dolů.
Nejsnažší na provedení spojů je pak převlečná trubka
Nejsnažší na provedení spojů je pak převlečná trubka
-> StepaNoFUN: sice jsem to zatím nestihl přelouskat celý (K) ale čístě teoreticky by stačila stejná konstrukce, jako bylo duralový heigo, akorat z 11353?
-> Antony: Na to abys to rozumně vyoperoval z auta tam bude moc spojů. Bude to těžký a autu tím nepomůžeš (co se týká pevnosti). Zkus kouknout do přílohy K. To by mohlo řešit požadavek rámu a rokama by ses do ní měl už vejít.
Už dlouho byl na foru klid, tak to trochu rozvíříme 
Pročetl jsem Ječko, i vlákna tady. Využití bych plánoval zatím v rozmezí track days-jízdy pravidelnosti až po předjezdce v ČMPR. Je mi jasný co se týká problematiky STK, silniční kontroly atd. Pokud jsem dobře pochopil J, šroubovanej rám lze (tím by se řešila STK) spoje dle J. Material podle starý normy bezešvá trubka 11353, ohyby za studena a material hlavních oblouků, by řešila odpovídající firma, svařeč s platným průkazem.
Zapomněl jsem na něco při řešení svépomoci?

Pročetl jsem Ječko, i vlákna tady. Využití bych plánoval zatím v rozmezí track days-jízdy pravidelnosti až po předjezdce v ČMPR. Je mi jasný co se týká problematiky STK, silniční kontroly atd. Pokud jsem dobře pochopil J, šroubovanej rám lze (tím by se řešila STK) spoje dle J. Material podle starý normy bezešvá trubka 11353, ohyby za studena a material hlavních oblouků, by řešila odpovídající firma, svařeč s platným průkazem.
Zapomněl jsem na něco při řešení svépomoci?
-> TooM-As 05.08.13 08:01:55: konkrétně článek 253.
-> doog15: Každopádně ať budes jezdit cokoliv a budes chtít mít rám, tak musí odpovídat těmto požadavkům. I na amaterský soutezi te kopnout doprdele pokud budes mit nejakej zbastlenej rám neodpovídající výše zmíněným předpisům.
-> doog15: Každopádně ať budes jezdit cokoliv a budes chtít mít rám, tak musí odpovídat těmto požadavkům. I na amaterský soutezi te kopnout doprdele pokud budes mit nejakej zbastlenej rám neodpovídající výše zmíněným předpisům.
on ještě ani nevím co s tím vlastně chce jezdit , každopádně téma má být o rámu tak se ho držme www.autoklub.cz/text/101-
rady-fia-priloha-j.html
-> doog15 29.07.13 23:15:40: Hmmm. To je nejlepší rám, kterej můžeš mít. Vypadá to jako z lešeňovek, či topenářskejch trubek s vevařenejma kolenama. Asi bych do toho nesednul... To snad radši auto bez rámu.
Na rám je danej předpis jak to má vypadat, z čeho má bejt (nejen rozměr, ale i materiál), povolený deformace trubky v ohybech... Jestli si myslíš, že za 1000,- Kč koupíš materiál (mě stál materiál na rám jestli si to dobře pamatuju 7500,-, včetně naohejbání trubek - neříkám, že by to nešlo i o trochu levnějc, ale tady to bylo rychle a bez problémů), a naohejbá Ti to nějakej strejda ohřátím autogenem, tak takhle fakt ne. Trubky musej bejt ohejbaný za studena, nesměj vevnitř "zvarhánkovatět" ;... Patky maj danej rozměr, danou sílu materiálu... Je toho hodně. Nicméně pokud všechno tohle dodržíš, včetně danýho postupu svářování (svary se mimo jiné nesměj brousit) tak je naprosto stejný když ten rám vytvoříš doma v garáži, nebo jestli Ti ho udělá firma, která se tím zabejvá. Pouze bys pří případný testaci musel dokládat materiál, ze kterýho to je.
Ale jak již bylo řečeno - i když to vytvoří firma, do TP Ti to stejně nikdo nezapíše. Pominu již taktéž zmíněnou individuální stavbu auta, kdy by ses stal prakticky výrobcem auta, se všema právama i povinnostma. Možností jak to řešit s STK je několik, nicméně ani jedna z nich není legální.
Jedinej prakticky legální způsob je udělat testaci toho auta. Pak se z toho stane oprvdu závoďák. Má to ovšem taktéž pár problémů. Smíš s tím jezdit jenom na akcích zapsanejch v kalendáři FAS AČR. Jinak máš sice teoreticky legální auto, nicméně na nelegální akci, takže s ním v provozu o5 jet nesmíš. Retestace by měla jestli si to dobře pamatuju každej rok a dělaj to pouze 2 STK v republice a to myslím ve 2 termínech za rok. Navíc musíš mít veškerou výbavu s platnou homologací, na ten rám bys musel doložit materiálový listy a snad vyžadujou i svářečák toho, kdo to svařoval...
Každopádně testace jen na amatéry je prakticky nesmysl...
Na rám je danej předpis jak to má vypadat, z čeho má bejt (nejen rozměr, ale i materiál), povolený deformace trubky v ohybech... Jestli si myslíš, že za 1000,- Kč koupíš materiál (mě stál materiál na rám jestli si to dobře pamatuju 7500,-, včetně naohejbání trubek - neříkám, že by to nešlo i o trochu levnějc, ale tady to bylo rychle a bez problémů), a naohejbá Ti to nějakej strejda ohřátím autogenem, tak takhle fakt ne. Trubky musej bejt ohejbaný za studena, nesměj vevnitř "zvarhánkovatět" ;... Patky maj danej rozměr, danou sílu materiálu... Je toho hodně. Nicméně pokud všechno tohle dodržíš, včetně danýho postupu svářování (svary se mimo jiné nesměj brousit) tak je naprosto stejný když ten rám vytvoříš doma v garáži, nebo jestli Ti ho udělá firma, která se tím zabejvá. Pouze bys pří případný testaci musel dokládat materiál, ze kterýho to je.
Ale jak již bylo řečeno - i když to vytvoří firma, do TP Ti to stejně nikdo nezapíše. Pominu již taktéž zmíněnou individuální stavbu auta, kdy by ses stal prakticky výrobcem auta, se všema právama i povinnostma. Možností jak to řešit s STK je několik, nicméně ani jedna z nich není legální.
Jedinej prakticky legální způsob je udělat testaci toho auta. Pak se z toho stane oprvdu závoďák. Má to ovšem taktéž pár problémů. Smíš s tím jezdit jenom na akcích zapsanejch v kalendáři FAS AČR. Jinak máš sice teoreticky legální auto, nicméně na nelegální akci, takže s ním v provozu o5 jet nesmíš. Retestace by měla jestli si to dobře pamatuju každej rok a dělaj to pouze 2 STK v republice a to myslím ve 2 termínech za rok. Navíc musíš mít veškerou výbavu s platnou homologací, na ten rám bys musel doložit materiálový listy a snad vyžadujou i svářečák toho, kdo to svařoval...
Každopádně testace jen na amatéry je prakticky nesmysl...
-> doog15: jestli jsem dobře viděl tak má v tom rámu vevařený kolena , tak na to opravdu zapomeň .
Jak píše VHML zajeď si na slalomy , je to za pár korun , povozíš se , zjistíš co auto umí , zjistíš co vlastně od auta chceš , dostaneš se do kontaktu s lidma který už mají zkušenosti a ví co a jak .Já tam minulej rok taky začínal a můžu říct že je to super podnik.
Jak píše VHML zajeď si na slalomy , je to za pár korun , povozíš se , zjistíš co auto umí , zjistíš co vlastně od auta chceš , dostaneš se do kontaktu s lidma který už mají zkušenosti a ví co a jak .Já tam minulej rok taky začínal a můžu říct že je to super podnik.
-> Jarda...: na kopce třeba ne,ale všude je technická přejímka a dneska už nikdo nechce pustit žádnou prasečinu na trať
-> doog15: jenže pro většinu těch závodů právě potřebuješ papíry i STK..
ok díky moc , a jak to budu teda dělat když si udělam auto s rámem atd podle pravidel ale doma, tudíš auto odhlášený nechodim na stk a jak jezdit ty závody určitě na káře tam a spátky ale při závodění atd
-> doog15: blby je,že já v autě rám mám. ono do toho po čase přijdeš. v AD cupu se dá jet bez rámu,Humpolecká rallye se jezdí škoda cup i pro bezrámový - autosportmipell.com ,ale nevim,ty kastle bez rámu....
-> doog15 29.07.13 19:15:43: postavit to na R značky ale vyjde to tak na 100 a každej rok technická za5500,- v praze a do provozu nesmíš 

-> doog15 29.07.13 19:15:43: www.posumavskyslalom.ic.c
z
nejsem ty abych vozil mámu na nákup ve sportovní fáčku :D :D , z plzeňka jsem
-> doog15: tak třeba mámě na nákup,rám není potřeba a ještě uděláš dobrý skutek
Co to vyřešit nějakym šroubovanym rámem ? Já měl v plánu u favorita navařit rozpěry vzadu i v předu natvrdo a k tomu patky rámu a zbytek šroubovací. Nakonec sem od toho naštěstí upustil, ale asi by to bylo lepší než závodit bez rámu. Nebo prostě dej rám a na okna fólie, aby to nebylo vidět a auto udělej nenápadný.
a seš odkud? bez toho taky těžko poradit kde se co jezdí
no já právě nevim co budu jezdit proto si to zjištuju a pak budu dělat auto , něco kde něni potřeba rám
-> Milan 136:




-> Milan 136: je to cajk



-> Martin120L: Však jasně, já jenom že to neni 100%
normálně bych jenom v zádu vzpříčil misto trubek násady vod smetáku. na to ti nic cajti neřeknou a když to rozštípeš tak budeš mít jen prdel plnou třísek no :)
-> Nwkt: Ale pořád je větší šance na přežití.
-> Martin120L: A když bude blbá rána na rám tak je taky no
Bez rámu jsi mrtvej... jedna blbá rána a rodiče tě dávaj do urny.
-> doog15 25.07.13 22:48:19: hlavně si zacal z uplne blbyho smeru. Prvne si zjisti co chces jezdit a a jaky jsou na to predpisy. Vetsina lidi, stejne jako ty, naopak prvne zbastli auto a pak se divi ze je to uplne k hovnu
-> doog15 25.07.13 23:22:34: ty voe, to neni o tom jestli se boji,to je o tom jestli má mozek,nebo si myslí,že rám je na parádu.
Tapecírunk je i u závoďáku proto aby si zakryl ostré hrany,kterých je tam požehnaně a můžou tě zranit.
Milionkrát popsané,pořád houby platný
Tapecírunk je i u závoďáku proto aby si zakryl ostré hrany,kterých je tam požehnaně a můžou tě zranit.
Milionkrát popsané,pořád houby platný
tak nesmíš se bát :D
-> doog15: no je spousta zavodu kde muzes jet "tuningy" a tam nemusis mit ram, ale sam za sebe rikam, nevezl bych do "zavodaku" bez ramu (maximalne nekde na okruh)
no právě za rám co by mi někdo dělal bych vytáh majlant , a je dost závodu na který rám mít nemusim ? , a když bejt musí tak aby jim stačil doma dělanej ale pěknej samozřejmě , ale tak závody maj většinou mezi erzetama přejezdy a to sem normální učastník provzu tudíš doma dělanej je problem , nebo mě prosim zasvěďte pravidla atd sem nikdy moc nestudoval ;)
Nejjednodussi z ostatnich homologacnich zkousek
.

-> pavucina 25.07.13 11:38:44: Schválit rám je to nejjednodušší? Hmm to se divim, že to už nemá kde kdo a nemyslim škodováky, ale znám docela dost lidí co jezděj amaterský závody od swiftů, přes eva a sti. A zrovna ty poslední dvě by na to ten peníz jistě vynaložili...
Vsechno jde legalni cestou udelat, tapecirungy urcite ve predu byt musi, pripadne naka plastova deska nb neco aby jsi se neriz, na STK s holejma dverma neprojde.
Tám jde do provozu schvalit to je to nejednodussi a nejlevnejsi z homologacnich testu, ale musi to udelat vyrobce kterej k tomu da razitko, ale neschvali prilis slozitej ram, kvuli vyhledu a nastupovani. |Vsechno se da najit v predpisech dekry a v zakone o prestavbach vozidel.
Priprav si ale 30 za ram s papirem a pak aspon 20 za zapsani. A k tomu tuna dalsich potrebnejch papiru=jen zapisovat ram se nevyplati. Kup si auto s platakem.
A s nezapsanym ramem na silnici nelez, jsou lidi co ti reknou jo jezdim 5 let bez problemu, policajti jsou benevolentni to ano, ale jak budes ucastnikem nehody, buh s tebou.
Tám jde do provozu schvalit to je to nejednodussi a nejlevnejsi z homologacnich testu, ale musi to udelat vyrobce kterej k tomu da razitko, ale neschvali prilis slozitej ram, kvuli vyhledu a nastupovani. |Vsechno se da najit v predpisech dekry a v zakone o prestavbach vozidel.
Priprav si ale 30 za ram s papirem a pak aspon 20 za zapsani. A k tomu tuna dalsich potrebnejch papiru=jen zapisovat ram se nevyplati. Kup si auto s platakem.
A s nezapsanym ramem na silnici nelez, jsou lidi co ti reknou jo jezdim 5 let bez problemu, policajti jsou benevolentni to ano, ale jak budes ucastnikem nehody, buh s tebou.
S rámem na STK neprojdeš a policajt te rovnou ukrizuje.
Nic jako homologační rám neexistuje. Na rám existují předpisy a jestli si to zbastlíš sám doma nebo ti to udělá firma je jedno.
Nic jako homologační rám neexistuje. Na rám existují předpisy a jestli si to zbastlíš sám doma nebo ti to udělá firma je jedno.
Čus mam dotaz uvažuji o stavbě favorita na rally a uvažuji co s rámem nechce se mi platit za homologační. Tak jak je to s tím co si udělám doma. Nebo jestli je dost závodu které rám nevyžadují. Popř když strhám tapicírunk jestli mi třeba mužu dát policajti pokutu neprojdu na technický atd.dik