skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Odvzdušnění brzd
prohledat
15 příspěvků (zobrazeno 1 až 15) od 06.04.2003 do 20.06.2012, založil/a
-> Kočislav: Tak předek je jeden okruh, jest tak? Takže pokud PP flekuje, tak přívod k LP nebo třmen je v čoudu. A po tom bych šel.
-> Eidy: To jsem právě zkoušel, znatelně brzdí jen PP kolo. To flekuje v podstatě jako jediné. Ale nenapadlo by mne, že by se z HBV mohl dostat bordel někam do hadičky či brzdiče.
-> Kočislav: Tipuju to na zničené gumičky v HBV. Ještě zkus zvednou předek, pomalu sešlapovat pedál a zkoušet, které kolo začne kdy brzdit. Nebo můžeš zkusit zašlápnout brzdu někde na prachu, abys viděl, jestli přední kola brzdí obě stejně. Pokud ne, bude chyba někde v rozvodu mezi HBV a třmeny.
-> Kuladmin: Humusbordel tam dost možná byl, takže zvážím výměnu HBV. S tím sundáním odvzdušňováku to zní taky celkem logicky, dík za podnět. Jinak se s problémem přesouvám do tématu Brzdy Š105gl problém !
Dík.
Dík.
-> Kočislav: Pokud v tom byl humus bordel hlavne v hbv tak jak si ho asi proslapl az na ,,dno,, tak jsi znicil jeho gumicky. Nebo dalsi vec muze byt jeste v haji predni hadicky - ucpane tam ale by melo stacit povolit / vysroubovat odvzdusnovak a musi to tect samospadem pokud nepotece je jeste nekde chyba tam.
Tak další víkend pod autem. Odvzdušnění se již podařilo. Zkoušel jsem zmíněný způsob s motorkem od ostřikovačů, ale s mizivým úspěchem.
Nakonec nejlepší způsob se projevil otevřít odvzdušňovák a šlapat na pedál. Nezavírat přitom odvzdušňovák, ale furt šlapat s OTERVŘENÝM
.
Stejně ale nakonec není hotovo, protože mi rosí jedna ZKURVENÁ trubice (ta pod celým autem vzadu) a jelikož sem neměl už novou, tak čekám na příští víkend
.
Nechápu proč teče, protože vše je nové. Jak trubice tak kostka. A dotáhnul sem to fakt fest.
No nic, snad přiště to už vyjde...
Nakonec nejlepší způsob se projevil otevřít odvzdušňovák a šlapat na pedál. Nezavírat přitom odvzdušňovák, ale furt šlapat s OTERVŘENÝM

Stejně ale nakonec není hotovo, protože mi rosí jedna ZKURVENÁ trubice (ta pod celým autem vzadu) a jelikož sem neměl už novou, tak čekám na příští víkend

Nechápu proč teče, protože vše je nové. Jak trubice tak kostka. A dotáhnul sem to fakt fest.
No nic, snad přiště to už vyjde...

No už se těšim na víkend. To je poprvé, co sem musel nechat auto nepojízdné na zahradě. Chudinka stojí na kozičkách, bez kol, sama
. Jenom mě dost nepotěšilo to počasí. To se hned vše dělá hůř, když má člověk zmrzlé ruce. Asi zkusím ten fígl s tim motorkem na ostřikovače. Už aby to bylo hotový. Představte si to. Celá rodina (tj. já, bratr, rodiče a kočka s obrovskou přepravkou) musela cestovat do Prahy Trabantem
. A to ještě v hnusným počasí a proti větru. Ale dojeli sme v pohodě. Dokonce i kočka to přežila.


20:56:02
07.04.2003
07.04.2003
Skus najprv odvzdusnit hlavny brzdovy valec a potom to ostatne (v servise si tiez s tym nevedeli rady a nakoniem sme to odvzdusnili s bratom za pol hodiny)
Při odvzdušňování čtyřpístků postupuješ od spodního (nejdřív vnitřní) k hornímu odvzdušňováku postupně.
Kompresorem tlakem vzduchu se odvzdušnuje spojkovej posilovač na liazce.Jestli to chceš zkusit na brzdách tak ti musí někdo hadicí od komresoru tlakovat expanzku s brzdovkou,a ty potom normálně odvzdušnuješ.Já sem ten posilovač dělal vobráceně,čerpadýlkem na ostřikovače jsem brzdovku napustil přez ovzdušnovací šroub trvalo to asi čtyři minuty a bylo hotovo ale je tam jenom jeden odvzdušnovák.
Tímto stylem sem to dělal (začínal sem levým zadním kolem). Problém je v tom, že žádný vzduch už z toho prostě nešel, ale přitom tam musel bejt. Brzda zabírala jenom u podlahy. Já myslel, jestli někdo neví ten fígl s tím kompresorem.
Jo a nejlíp se to dělá ve dvou. Vem mladou aŤ ti šlape na pedáli.Jakmile našlapeš povolíš vovzdušňovák a pustíš pedál tak to natáhne vzduch a můžeš začít znovu.

Jestli mas 4 pisty tak se dela nejdriv zadek (klasicky) a pak ty srouby vepredu v nakym poradi ktery nevim
. Najdes v chytrych knihach nebo na techwebu. SPojku odvzdusnis tak ze povolis odvzdusnovak a pockas az to zacne tect, klasickej zpusob z brzd zde nefunguje (kdybys to teda nevedel, me to taky museli rict
)


Ja to dělám takhle. Nejdřív spojku.Pak pravy zadní jako další levý zadní.Jako třetí udělám pravý přední a tam sou 3 ovzdušňováky.1 ten ke středu pak ten ven a nakonec horní.Pak udělám na levzm to samý a je to OK.

Tak jsem o víkendu provedl kompletní výměnu potrubí+hadice s přestavbou na 4písty. Vše jsem vyměnil (komplet i s potrubím na spojku). Ale bohužel se mi to nepovedlo odvzdušnit. Z odvzdušňováků už žádnej vzduch neleze, ale pedál je jak když šlape do hoven. To samý spojka. Neporadil by někdo správný postup ? Já nevím, jestli to u 4 pístů není jiný. Jenom se bojím, jestli není něco s brzdovým válcem. Ten jediný sem negenerálkoval. Ale protože fungoval, neviděl sem důvod se v něm hrabat.