skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Makrolonové okna
22:59:48
10.06.2024
10.06.2024

George_S
Na stránkách psali že o proti standardnímu polykarbonátu je tvrzený. Ale hlavně je odolnější než klasické sklo a mnohem lehčí, takže krom udávaného snížení váhy vozu se váha sníží nahoře takže se sníží těžiště a zlepší se stabilita vozu.
20:37:22
10.06.2024
10.06.2024

ajok
-> George_S 09.06.24 13:50:54: ja si dal polykarbonat na elektromer u garaze a ted me podezrivaji, ze ja rozbijim ostatnim okynka, protoze ja to mam jediny nerozbity
Ale vazne, no stopy po dopadu kaminku tam mam.
Ta kulka je zajimava, uz jsem mel i myslenku tim "opancerovat" expedicni vozidlo. Oproti ocelovym platum by to bylo docela lehke.

Ta kulka je zajimava, uz jsem mel i myslenku tim "opancerovat" expedicni vozidlo. Oproti ocelovym platum by to bylo docela lehke.
13:50:54
09.06.2024
09.06.2024

George_S
18:46:35
01.08.2023
01.08.2023

George_S
-> Venca. 31.12.17 23:54:12: Třeba lepidlo na skla automobilu.
18:42:17
01.08.2023
01.08.2023

George_S
-> m8rinek 21.01.13 15:32:59: Už jsou povolena je na ně certifikace kromě předního skla to ještě není schválené. www.titan-multiplast.cz/p
rodukty/.../polykarbonatov
a-okna-a-kabiny-221
23:54:12
31.12.2017
31.12.2017

Venca.
Využiju téma - pokud se makrolon nýtuje, co použít pro zatěsnění mezi makrolon a plech?
08:00:28
26.05.2014
26.05.2014

aceboss
-> George88: Křenovice cca 3 km od Slavkova u Brna paní MAJERNÍKOVÁ a nebo AZ-PLASTIK Ždánice
zde dělají vše od rámeču pro fotku až po tvarové letecké kabiny


00:17:04
26.05.2014
26.05.2014

Petr Urban
-> Eidy: Také děkuji. Hned zítra poměřím zda tabule vyjde na zadek rapida, snad to při dopravě nedodrbou.
21:28:08
12.05.2014
12.05.2014

George88
-> Eidy: Díky. Z té jedné tabule(1020x1520) udělám aspoň dvoje dveře? Zatím nejsem rozhodnutej,jestli to udělat z jednoho kusu,nebo zachovat trojuhelnik..
14:49:18
12.05.2014
12.05.2014

Eidy
-> George88: To nemá. Ale UV není problém sehnat a s tím tvrzeným povrchem to beztak nebude jako sklo. No zkus to sehnat jestli chceš. Záleží, jak se k tomu chováš. Já to mám už spoustu let a pohoda. Nesmí se to brát suchým hadrem, ale opatrně omývat a pak třeba navoskovat. S ohledem na cenu bych to vzal tady www.levnymakrolon.cz/plny
-polykarbonat/4x1020x1520-
plny-polykarbonat-makrolon
-ciry-s-uv
14:31:55
12.05.2014
12.05.2014

George88
neměl by někdo typ kde koupit v okolí brna?a "ošetření"proti poškrábání a žloutnutí nemá každej typ automaticky,že?musí se vybrat ten správnej..
14:03:46
14.01.2014
14.01.2014

Majklsto
-> Robert8899: ja som kupoval tu www.titan-tatraplast.sk/, v hrubke 4mm
10:17:59
14.01.2014
14.01.2014

Robert8899
planujem tiez makrolonove okna...kde sa to da zohnat a v akej hrubke? diky
10:01:39
14.01.2014
14.01.2014

Jozka
-> Majklsto: Jasný, 150°C je do holých rukou už moc "těžký"..
09:58:42
14.01.2014
14.01.2014

Majklsto
-> Jozka: co snese ruka je jednoznačne málo, ja som s tým pracoval v rukaviciach, pretože rukou som to nemohol chytit
08:49:40
14.01.2014
14.01.2014

Jozka
-> Majklsto: Jasně, teďka když už máš hotovo a víš jak na to, už to samozřejmě žádná věda není..
. Takže 65°C (co snese cca ruka) je málo, 150°C už vyhovuje?


20:01:02
13.01.2014
13.01.2014

Majklsto
Vychádzal som s toho,že teplota tavenie je 267 stupnov a teplota skelného prechodu je 150 stupnov. Samotné ohýbanie si treba najskôr vyskúšat na obrezkoch, ktoré vzniknú pri vyrezávaní okna. Potom človek zhruba vie, čo si môže dovolit
19:54:53
13.01.2014
13.01.2014

Majklsto
-> Jozka: už som ochrannú fóliu odlepil a všetko je ok. Makrolon si toho hodne nechá líbit. Základom je v ohybe ho rovnomerne prehriat z oboch strán. Nieje to žiadna veda v rozsahu na článok :)
12:57:23
13.01.2014
13.01.2014

Jozka
-> Majklsto: Zejména pokud bude guma nová, tak udrží v pohodě.. A jestli nebude makrolon v ohybech mléčnej nebo jinak ovlivněnej, tak se ti dílo zdařilo skvěle a měl bys vykutit článek.. 

17:37:24
12.01.2014
12.01.2014

Toušík
-> Majklsto: Krásná práce!!
11:03:44
12.01.2014
12.01.2014

Majklsto
-> stepan: je to v gume, tá sa o milimeter stlačí, a ked nie, tak to tej drážky kde je sklo, natlačím ten čierny silikon, ktorým sa lepia sklá na moderných autách
10:58:39
12.01.2014
12.01.2014

stepan
-> Majklsto: Jak to utěsníš, když je to tenčí než původní sklo?
10:45:15
12.01.2014
12.01.2014

Majklsto
A je to tam. Nahrieval som to z oboch strán, upnuté na originál skle. Chcelo to dost času a trpezlivosti, ale základný tvar to chytilo celkom ochotne. Ešte to treba trochu doladit a bude to ok
13:18:03
09.01.2014
09.01.2014

Toušík
-> Venca.: To já bych to právě položil už na to sklo.
13:14:31
09.01.2014
09.01.2014

Venca.
-> Toušík: Jo ještě jsem zapoměl, chce to něčím podložit - já do dával na plech na papír na pečení. Jinak by se ti to mohlo celkem dost zkroutit, po delším ohřátí je to hodně měkounký.
13:03:36
09.01.2014
09.01.2014

Bery
-> Toušík: já bych to odnes do takový tý fast fůdový pizzerie,kde maji pec na elektriku ať ti to ohřejou místo tý italský placky:-)
12:12:04
09.01.2014
09.01.2014

Toušík
-> m8rinek: Uvidíme :) Ono tam do sušárný ženu pouze horkej vzduch kterej je v plášti kotle. (Není přenos vodou) Protože pokud při 150° se to prohejbá tak to strčím celé do přivodní trubky kam se to vejde a uvidím co to udělá. Ale já netvrdím že se to povede nebo nepovede ale za pokus to stojí.
12:04:53
09.01.2014
09.01.2014

m8rinek
-> Toušík: Sklo teče, můžeš to pozorovat třeba na starejch Karosách, kde v dolní části je okno zvlněný, ale to je zas trochu jinej materiál :))).
11:54:46
09.01.2014
09.01.2014

Jozka
-> Toušík: Tak nic tím určitě nezkazíš.. Nicméně kámoš už jejich vozík vloni po mnoha peripetiích (hlavně s DI v Plzni, ale to s tím 4 mm Lexanem - nebo co to nakonec obstaral, nesouviselo) už k "R" značkám celej šťastnej dotáhl..

10:52:25
09.01.2014
09.01.2014

Venca.
Když jsme dělali z makrolonu deflektor na motorku, stačilo ho v troubě na cca 150 °C ohřát na několik minut a úplně změkne. Pak stačí položit do formy a nechat schladnout. Otázka je, kde vzít tak velkou troubu na zadní sklo :-)
10:29:44
09.01.2014
09.01.2014

Toušík
-> Jozka: Prozatím to auto ještě ven nejelo :D Ale ne ,stavěl jsem to podle loňské homologace a už mám všechny okna nařezaný a připravený z 5mm. A zas deska 4mm se mi nová kupovat nechce. Tak nevím. Pokud mi zadní okno nějakým kloudným způsobem ohnout nepůjde tak to asi prozatím řešit až tak nebudu. Budu rád když by se mi to někdy v budoucnu povedlo otestova a pak se uvidí.
-> vhml: Jinak s tím teplem. S tou myšlenkou to nechat třeba měsíc v té sušáně mě dovedlo to, že jsem koupil okno na feldu a nechal jsem ho u kotle doma. A když jsem ho jel navlíct do gumy, tak bylo křiví jako pes a prej to bylo tím že bylo u zdroje tepla a i to okno "teče". Tak uvidím prostě to bude takovej pokus popřípadě bych to zkusil vzít někam do pece. Ale to až později teď bych to neřešil.
-> vhml: Jinak s tím teplem. S tou myšlenkou to nechat třeba měsíc v té sušáně mě dovedlo to, že jsem koupil okno na feldu a nechal jsem ho u kotle doma. A když jsem ho jel navlíct do gumy, tak bylo křiví jako pes a prej to bylo tím že bylo u zdroje tepla a i to okno "teče". Tak uvidím prostě to bude takovej pokus popřípadě bych to zkusil vzít někam do pece. Ale to až později teď bych to neřešil.
10:16:07
09.01.2014
09.01.2014

Jozka
-> Toušík: Jezdíte někam ven? Kamarádům pravil loni (mimo záznam) "povolaný", že 4 mm místo pěti nikdo v reálu zkoumat nebude a že to letos nechá změnit na 4 mm, pokud nezapomene..
A s ohýbáním se taky prali fest, a to byla jenom 120-ka..
A s ohýbáním se taky prali fest, a to byla jenom 120-ka..
23:06:15
08.01.2014
08.01.2014

Toušík
-> Bery: Bojím se že i neprůhledný :) Ale zas ta homologace..
22:59:28
08.01.2014
08.01.2014

StepaNoFUN
-> Bery: no 5mm možná jo. :-D
-> Majklsto: Hele a co to zkusit hrubou silou (ohnout víc) a pak teprve ohřát? Určitě se to vrátí, ale nemuselo by o tolik. Viděl jsem jak Marlon (neboli čirej makrolon) ohejbaj na ohraňováku, takže prasknutí bych se rozhodně nebál... Co jsem zkoušel na zbytcích po vyřezání bočních oken, tak to vydrží neskutečný věci. Stejně pokud jsi okopíroval původní sklo, tak cesta s nejtováním je už nereálná.
-> Majklsto: Hele a co to zkusit hrubou silou (ohnout víc) a pak teprve ohřát? Určitě se to vrátí, ale nemuselo by o tolik. Viděl jsem jak Marlon (neboli čirej makrolon) ohejbaj na ohraňováku, takže prasknutí bych se rozhodně nebál... Co jsem zkoušel na zbytcích po vyřezání bočních oken, tak to vydrží neskutečný věci. Stejně pokud jsi okopíroval původní sklo, tak cesta s nejtováním je už nereálná.
22:39:51
08.01.2014
08.01.2014

Bery
-> Toušík: to už je i neprůstřelný ne?

21:54:28
08.01.2014
08.01.2014

Toušík
-> Bery: No děkuju a já mám 5mm.. Tak ho od toho nezrazujte :D Abych měl motivaci..
20:55:58
08.01.2014
08.01.2014

Bery
-> Majklsto: z ty 4ky si udělej akvárko a kup si tenčí materiál,ta 3mm je až dost...
22:43:55
07.01.2014
07.01.2014

Majklsto
-> darabos: prichytky beriem ako krajne krajnú možnosť.
Musí sa to dat nejak zohnút aj doma.Teda v garáži :D
Musí sa to dat nejak zohnút aj doma.Teda v garáži :D
21:53:32
06.01.2014
06.01.2014

darabos
-> Majklsto: ja som 3-ku dal do gumy , ale mam tam asi 8 hlinikovych prichitiek okolo, inak by to z gumy vyskocilo.
20:20:58
06.01.2014
06.01.2014

Majklsto
Tak zatial som vyskúšal teplovdzušnú pištol, ohrievanie pri peci v kombinácii s teplovzduškou a potom ešte zalievanie vriacou vodou, ale ohyb je minimálny. Potreboval by som niečo čím prehrejem celéý makrolon na teplotu okolo 150 stupnov. Pri všetkých pokusoch som ho mal prizvierkovaný na originál sklo, prípadne som skúšal aj rádiusy nadložit aby tam polo večie predpetie. Musím vymysleit niečo efektívnejšie
12:34:40
06.01.2014
06.01.2014

vhml
S tisícovkou můžeš jezdit jak v F tak v G1. Pro českej mistrák seš pořád jedna skupina B0 ale auta se možností úprav dost liší.
3 - KLASIFIKACE VOZŮ PODLE DATA A DEFINICE
3.1 Vůz je datován podle své specifikace, nikoli nutně podle svého data výroby:
3.2 Klasifikační období jsou následující:
A) před 1/1/1905
B) od 1/1/1905 do 31/12/1918
C) od 1/1/1919 do 31/12/1930
D) od 1/1/1931 do 31/12/1946
E) od 1/1/1947 do 31/12/1961 (do 31/12/1960 pro jedno- a dvousedadlové závodní
vozy)
F) od 1/1/1962 do 31/12/1965 (od 1/1/1961 pro jedno- a dvousedadlové závodní vozy
a až do 31/12/1966 pro formuli 2), s vyloučením formule 3 a formulí s motorem
jediné značky
GR) od 1/1/1966 do 31/12/1971 pro jedno- a dvousedadlové závodní vozy (od 1/1/1964
do 31/12/1970 pro F3)
G1) od 1/1/1966 do 31/12/1969 pro homologované cestovní GT vozy
G2) od 1/1/1970 do 31/12/1971 pro homologované cestovní vozy a GT vozy
3 - KLASIFIKACE VOZŮ PODLE DATA A DEFINICE
3.1 Vůz je datován podle své specifikace, nikoli nutně podle svého data výroby:
3.2 Klasifikační období jsou následující:
A) před 1/1/1905
B) od 1/1/1905 do 31/12/1918
C) od 1/1/1919 do 31/12/1930
D) od 1/1/1931 do 31/12/1946
E) od 1/1/1947 do 31/12/1961 (do 31/12/1960 pro jedno- a dvousedadlové závodní
vozy)
F) od 1/1/1962 do 31/12/1965 (od 1/1/1961 pro jedno- a dvousedadlové závodní vozy
a až do 31/12/1966 pro formuli 2), s vyloučením formule 3 a formulí s motorem
jediné značky
GR) od 1/1/1966 do 31/12/1971 pro jedno- a dvousedadlové závodní vozy (od 1/1/1964
do 31/12/1970 pro F3)
G1) od 1/1/1966 do 31/12/1969 pro homologované cestovní GT vozy
G2) od 1/1/1970 do 31/12/1971 pro homologované cestovní vozy a GT vozy
12:29:20
06.01.2014
06.01.2014

vhml
-> m8rinek 06.01.14 12:26:22: řekneš že nemáš auto z roku AB ale z roku XY a už spadá do jiný věkový kategorie, kde můžeš jezdit jiný úpravy.
12:26:22
06.01.2014
06.01.2014

m8rinek
-> vhml: Pro nás tupý lopaty, co je to perioda G? Nějaké období v životě ženy?
12:16:39
06.01.2014
06.01.2014

vhml
-> Luky 06.01.14 12:14:58: jo. V periodě G můžeš mít leccos. Webra, svody od hlavy, převodovku atd...
12:14:58
06.01.2014
06.01.2014

Luky
-> vhml 06.01.14 11:33:44: to se v litru smí?
12:02:29
06.01.2014
06.01.2014

vhml
Možná bych to ještě chytal zevnitř okna aby to bylo víc našponovaný.
-> Toušík 06.01.14 11:48:26: tejden nebo měsíc ti nepomůže. Buď na to máš teplotu nebo nemáš.
-> Toušík 06.01.14 11:48:26: tejden nebo měsíc ti nepomůže. Buď na to máš teplotu nebo nemáš.
12:01:16
06.01.2014
06.01.2014

m8rinek
Ale jo nápad s kopírováním okna by mohl klapnout, pomohl bych tomu takovejma těma plastovejma rychloupínacíma svěrkama
11:48:26
06.01.2014
06.01.2014

Toušík
-> Majklsto: Hele já držím palce!! Mám taky okno připravené, ale já myslel to udělat tak že bych okno položil na původní sklo a šoupnul do sušárny na dřevo a nechal to tam třeba týden zda to povolí a začne se to ohejbat nebo ne. Teda nevím jaká je teplota v sušárně ale hodně špatně se tam dejchá když se tomu přiloží ale teď na to není čas..
11:33:44
06.01.2014
06.01.2014

vhml
V tisícovce s úzkým sloupkem jsme měli makrolon v gumě.
Někdo to za dlouhý peníze vytvořil v nějaký peci.
Někdo to za dlouhý peníze vytvořil v nějaký peci.
11:26:37
06.01.2014
06.01.2014

Majklsto
Tak včera som to zvierkami chytil na originál sklo a pomaly nahrieval, až to bolo také horúce, že som na tom neudržal ruku. Potom to pomaly chladlo. Dnes pôjdem do garáže a uvidím či to aspon trochu chytilo želaný rádius, alebo vôbec.