skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
pístk.brzdiče ze š130 do favorita r.v.90
12:42:43
10.09.2012
10.09.2012
MOLSO
-> Jirik_Tuňák: zase nesklamal
12:37:39
10.09.2012
10.09.2012
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
m8rinek 10.09.12 10:54:45 napsal:
→ Nepér: Takže, když si chlapa otočíš, je to vlastně
ženská? Slušný… Po tom co jsem dneska viděl v účtárně, tak to možný je.
→ Nepér: Takže, když si chlapa otočíš, je to vlastně
ženská? Slušný… Po tom co jsem dneska viděl v účtárně, tak to možný je.
11:31:54
10.09.2012
10.09.2012
čert
-> m8rinek: jj napsal jsem to poněkud blbě
11:31:23
10.09.2012
10.09.2012
vhml
-> Marty_pv: dej do palcu nějakej odkaz, já to narychlo hledal a nenašel
11:28:51
10.09.2012
10.09.2012
Nepér
-> čert: Jenže u pevných třmenů to působí jen jednou na jednu desku. U plovoucího třmenu to působí z obou stran.
11:25:39
10.09.2012
10.09.2012
Marty_pv
m8rinek: docela me u tebe prekvapuje kombinace silneho slovniku a zrejme nepochopeni zakladni fyziky (nechci urazet, jenom konstatuji)
na netu je dostupny celkem slusny mnozstvi pojednani o brzdach vcetne zakladu vypoctu, precti si nejdriv neco nez tu ze sebe budes verejne delat hlupaka
na netu je dostupny celkem slusny mnozstvi pojednani o brzdach vcetne zakladu vypoctu, precti si nejdriv neco nez tu ze sebe budes verejne delat hlupaka
11:12:56
10.09.2012
10.09.2012
m8rinek
-> čert: 2*34 je 68 a S není průměr, ale s=pí*r*r takže ekvivalent 2*34mm je méně....
11:07:08
10.09.2012
10.09.2012
čert
-> Nepér: F= p*S, ⇒ takže aby v obou případech byla stejná síla na desku musí být dva pístky o ploše 34 nebo jeden 68.
10:54:45
10.09.2012
10.09.2012
m8rinek
-> Nepér: Takže, když si chlapa otočíš, je to vlastně ženská? Slušný...
10:50:40
10.09.2012
10.09.2012
Nepér
Dva 34 mm pístky proti sobě je totéž, jako jeden 34 mm pístek s plovoucím třmenem.
Takže buď dělit pevné třmeny, nebo násobit plovoucí.
Takže buď dělit pevné třmeny, nebo násobit plovoucí.
10:38:33
10.09.2012
10.09.2012
m8rinek
-> Nepér: Přesně, takže u dvoupístku je to S1+S2, kdežto u 1pístu je stále jen S, je nesmysl plochy násobit, jako jsi to udělal ve svém pojednání o velikosti plochy.
10:35:18
10.09.2012
10.09.2012
Nepér
Dva pístky proti sobě jsou totéž, jako jeden v plovoucím třmenu.
10:32:31
10.09.2012
10.09.2012
m8rinek
-> Nepér: co to je za píčovinu :D
10:31:11
10.09.2012
10.09.2012
Nepér
Jen se nedělí, ale násobí.
10:25:45
10.09.2012
10.09.2012
darklord
-> vhml: lenze na dno brzdica posobis aj u 4p. takze aj tam pocitaj dvojnasobnu plochu. Proste u fava sa ta plocha deli, pretoze jeden piest posobi na dve platnicky.
10:22:43
10.09.2012
10.09.2012
m8rinek
-> vhml: oukej já počítám s dvouma reakcema z každý strany desky, tak tomu nebudeme říkat reakce, ale síla F1 a F2, který jsou v součtu síla F:).
10:11:24
10.09.2012
10.09.2012
vhml
-> m8rinek: ale reakci nemůžeš mít F/2.
Na pístek působíš jedním celým F. Reakce přirozeně musí být stejně velká, tudíž zase F.
Působíš tlakem p, který je v celým objemu stejný. Působíš na pístek, ale i na dno brzdiče. Zatímco u pevnýho třmenu to co působí na dno se niakm dál nepředá ( maximálně do namáhání šroubů, viz. předchozí ) tak u plovoucího třmenu se to předá na druhou desku.
Na pístek působíš jedním celým F. Reakce přirozeně musí být stejně velká, tudíž zase F.
Působíš tlakem p, který je v celým objemu stejný. Působíš na pístek, ale i na dno brzdiče. Zatímco u pevnýho třmenu to co působí na dno se niakm dál nepředá ( maximálně do namáhání šroubů, viz. předchozí ) tak u plovoucího třmenu se to předá na druhou desku.
10:02:11
10.09.2012
10.09.2012
m8rinek
-> vhml: jenže ta reakce bude R=F/2
-> Nepér: Tak si tu destičku rozkroj... Jde o plochu pístku, na kterou působí kapalina, ne o plochu, která tlačí na destičku. Jinak S=pí*r*r*počet pístků. U 4p jsou 4, u 1p nečekaně jeden, jehož síla se rozkládá do dvou působišť...
BTW: když je mechanika málo, tak proč má Fa sk.A 4p, když seriovej třmen má dle Vás dvojnásobnou plochu. Argument, že je hliníkovej neberu, jistě si Česana mohla odlejt i plovací z hlíny, na 4p stejně musela modifikovat uložení...
-> Nepér: Tak si tu destičku rozkroj... Jde o plochu pístku, na kterou působí kapalina, ne o plochu, která tlačí na destičku. Jinak S=pí*r*r*počet pístků. U 4p jsou 4, u 1p nečekaně jeden, jehož síla se rozkládá do dvou působišť...
BTW: když je mechanika málo, tak proč má Fa sk.A 4p, když seriovej třmen má dle Vás dvojnásobnou plochu. Argument, že je hliníkovej neberu, jistě si Česana mohla odlejt i plovací z hlíny, na 4p stejně musela modifikovat uložení...
09:56:46
10.09.2012
10.09.2012
Nepér
-> m8rinek: Pokud má Fa 2290, pak 4P má 1816. Jde o to, že ten jeden pístek působí na dvě desky.
09:54:53
10.09.2012
10.09.2012
vhml
-> m8rinek: já si myslím, že nemáš pravdu. Působíš tlakem na plochu pístku, to je jedna síla. A působíš tim samým tlakem na plochu dna válce v brzdiči, která se předává na druhou destičku. Protože reakce uložení brzdiče je právě tahle síla na dno opřená o druhou destičku. Pokud bys to vzal ad absurdum, tak pokud tam nebude druhá destička tak třmen bude putovat pořád dál, nebude mít zachycenou reakci. Tudíž dle mě opravdu plocha pístku krát dva.
Pevný třmen by ti v tuhle chvíli nikam neputoval a namáhal by šrouby které ho drží.
Pevný třmen by ti v tuhle chvíli nikam neputoval a namáhal by šrouby které ho drží.
09:41:05
10.09.2012
10.09.2012
m8rinek
-> Nepér: to jsou mi zajímavý počty...
Fa má 2290 plochu pístku, Ford taky polovinu, plocha pístku je stále stejná protože vychází z reálný situace, to že si ji zdvojnásobíš, protože je tam pístek jeden je nesmysl...
Funguje to tak, že 4p tlačí silou F z každý strany desky, kdežto plovací třmen tlačí silou F/2, protože síla F, kterou vyvíjí pístek se rozdělí do dvou stejných reakcí na každou desku. Nikde tam není žádný násobič síly, takže přeci nemůže být síla dvojnásobná ani se nikam žádná ztratit...
E:Případně máš pravdu, jako by tam byly dva, ale poloviční...
Fa má 2290 plochu pístku, Ford taky polovinu, plocha pístku je stále stejná protože vychází z reálný situace, to že si ji zdvojnásobíš, protože je tam pístek jeden je nesmysl...
Funguje to tak, že 4p tlačí silou F z každý strany desky, kdežto plovací třmen tlačí silou F/2, protože síla F, kterou vyvíjí pístek se rozdělí do dvou stejných reakcí na každou desku. Nikde tam není žádný násobič síly, takže přeci nemůže být síla dvojnásobná ani se nikam žádná ztratit...
E:Případně máš pravdu, jako by tam byly dva, ale poloviční...
09:30:23
10.09.2012
10.09.2012
Nepér
-> mira76: Nojo, ale u plovoucího třmenu působí pístek na obě desky, takže jako by tam byly dva. Brzda z forda má při stejném tlaku v systému větší clamping force, než 4P.
742 4P (34 mm) 3632 mm2
fa/fe (54 mm) 4580 mm2
Sierra (60 mm) 5655 mm2
742 4P (34 mm) 3632 mm2
fa/fe (54 mm) 4580 mm2
Sierra (60 mm) 5655 mm2
23:07:17
09.09.2012
09.09.2012
Maťulo
-> stepan: je to lacna varianta a nove auta su stavane max na 300tis km...
23:02:01
09.09.2012
09.09.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
každý nech si tam dá, čo mu lepšie pasuje...vec názoru, ale na bežnú upravenú škodovku sú 4-piestiky akurát,môžeme len ďakovať Nemcom, že ich vymysleli,smola, že sa nemontovali do všetkých z výroby...a čo sa týka Fava je to to samé, osobne by som do toho šiel
23:01:04
09.09.2012
09.09.2012
stepan
-> Maťulo: Vzhledem k tomu, že se používá u poměrně velkýho % aut, tak si to nemyslim.
22:51:00
09.09.2012
09.09.2012
Maťulo
-> afro100: plavajuci brzdovy strmen bola najvacsia kokotina co kto kedy vymyslel!
21:47:38
09.09.2012
09.09.2012
haso
-> afro100: ze nezalezi na ploche dosiek...
zalezi na tom akou silou ten piestik posobi...trecia sila je priamo umerna posobiacemu zatazeniu
zalezi na tom akou silou ten piestik posobi...trecia sila je priamo umerna posobiacemu zatazeniu
21:44:23
09.09.2012
09.09.2012
afro100
-> haso: jezismária nerozumiem ani hovno ... laci, pod sem :D
aj tak si myslim, ze brzdy z novsich aut su dalej, nez 4 piesty ...
ja som rozmyslal opacne, nad chladakom a jednopiestikovym strmenom z r19 na rapide ..
aj tak si myslim, ze brzdy z novsich aut su dalej, nez 4 piesty ...
ja som rozmyslal opacne, nad chladakom a jednopiestikovym strmenom z r19 na rapide ..
21:40:01
09.09.2012
09.09.2012
haso
-> afro100: velkost trecej sily nezavisi od celkovej plochy spolocneho dotyku pohybujucich sa telies...
21:33:55
09.09.2012
09.09.2012
afro100
-> mira76: ide skor o plochu dosiek ale ked myslis
21:21:58
09.09.2012
09.09.2012
mira76
slyšel jsem že ani jiný zadní plech nepomůže.
Jinak plocha 2 pístků na 4pístu má 100mmčtver. tzn. že má to víc i než 60mm brzič z forda, tzn. že to asi zkusím jít do 4 pístů....
jeden pístek na 4 pístu má prům 32mm...
Jinak plocha 2 pístků na 4pístu má 100mmčtver. tzn. že má to víc i než 60mm brzič z forda, tzn. že to asi zkusím jít do 4 pístů....
jeden pístek na 4 pístu má prům 32mm...
11:04:33
09.09.2012
09.09.2012
Nepér
Na jiné zadní válečky je asi třeba jiný ten zadní plech za bubnem. Favorit má na zadek omezovače napevno, přímo na brzdovém válci, regulace podle zatížení tam není.
07:16:18
09.09.2012
09.09.2012
mira76
myslím že půjdu do válečku pr. 22,05 z pick-upa (do r.v.93)kvuli staršímu modelu favorita a budu si to muset spočítat kolik dělá plocha origo pístku a plocha 4pístkových třmeů...popř. 1pístk. třmenu z fordu...jinak favorit nemá omezovače tlaku(teda mylím jestli ne tak ně opravte) jenom pickup a forman má zátěžový regulátor brzd......
16:11:59
08.09.2012
08.09.2012
Nepér
Na Sierru jsou dvě verze brzd. Jedna tzv. malá, s 45mm pístkem a malým držákem. Pak u verzí s ABS je tzv. velká, s 60 mm pístkem, většími destičkami a větším držákem (brzdič je dál od náboje. Na malou verzi se použije 235 mm kotouč kia rio nebo mazda 323 ale je to jen 45mm pístek (jako série favorit) a zevnitř zbydou asi 3mm nevyužité plochy kotouče. Tahle verze se dá vylepšit použitím třmenů i desek z větších brzd s 60mm pístkem, kdy se použijí původní "malé" držáky, jen se musí trochu vzít flexou a pilníkem, aby se do nich vešly větší destičky. Nebo tam dáš komplet velké brzdy i s držáky ale pak je to na ten větší asi 260 mm kotouč renault a na to musíš dát větší kola.
A na zadní válečky je možná třeba jiný ten plech ale pokud to budeš kombinovat s 60mm pístkem vepředu, tak stačí vzadu vyřadit redukční ventily a brzdí to tak akorát.
A na zadní válečky je možná třeba jiný ten plech ale pokud to budeš kombinovat s 60mm pístkem vepředu, tak stačí vzadu vyřadit redukční ventily a brzdí to tak akorát.
11:49:59
08.09.2012
08.09.2012
mira76
Přesunuto z tématu 22,2mm zadní brzd. válečky místo 19cti milim....
Chlapy prosím o radu, dostanu tam na starého favorita 22,2mm brzd. válečky místo 19milimetrových??
Chlapy prosím o radu, dostanu tam na starého favorita 22,2mm brzd. válečky místo 19milimetrových??
11:14:55
08.09.2012
08.09.2012
Nepér
To je jeho avatar, nikdo tě nefakuje :D
10:59:33
08.09.2012
08.09.2012
mira76
nekteří místo aby poradili pošlú fakáča..no chytré, pokud nevíš radeji ani nepíš.Mira
21:22:00
07.09.2012
07.09.2012
castrol
-> Michal N 283: tak hladaj
21:10:53
07.09.2012
07.09.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
-> castrol: -> Maťulo: pokoj ,chlapci musím to nájsť-archív mám veľký
20:02:40
07.09.2012
07.09.2012
castrol
-> Michal N 283: hod to sem
19:58:41
07.09.2012
07.09.2012
jok3r
-> Nepér: ja mam v papirech 14"
-> De&coN: lanovody pasujou z G3
-> De&coN: lanovody pasujou z G3
11:22:50
07.09.2012
07.09.2012
Deacon
-> mira76: Dopředu chlazený kotouče Renault (260mm, 46mm výška, zvětšit středovou díru o 1mm), brzdiče Ford Scorpio/Sierra s ABS (60mm pístek) + ktomu příšlušný desky. Vzadu kotoučovka GII/GIII, Fabia, Octavia - průměr pístku 38mm, krycí plechy Fabia, náboje s třmeny bez úprav. Jen ještě si budeš muset nechat udělat lanovody k ručce, popř. nějak donastavíš. Lanovody dělá kdyžtak uživatel "favo" na Felicia Klubu.
11:10:30
07.09.2012
07.09.2012
Nepér
-> jok3r: Tak brzdiče s 60 mm pístkem jsou stejné, jen se dají jiné držáky na malý, nebo se použijí ty co tam patří na velký kotouč. Na něj už se ale nevejde 13" plech na STK :D
08:15:27
07.09.2012
07.09.2012
jok3r
a nebo 256 z clia a brzdiče z mondea a taky to brzdí fajn,, jen nemám tu fotku
08:13:12
07.09.2012
07.09.2012
Nepér
60 mm pístek z forda a 235 chlazenej kotouč taky brzdí dobře... a vejdou se na to 13" z feldy.
img4.rajce.idnes.cz/d0404 /.../IMG_0852.jpg
img4.rajce.idnes.cz/d0404 /.../IMG_0852.jpg
07:30:42
07.09.2012
07.09.2012
Maťulo
-> Michal N 283: no šup šup
07:28:14
07.09.2012
07.09.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
-> Maťulo: súťažný Favorit 136/A mal štvorpiestiky, volakde mám o tom časopis, pošlem ti
07:23:05
07.09.2012
07.09.2012
Maťulo
Inac to s tymi 4 piestmi do predu by zaujimalo aj mna! Nemali aj feldy kit car v predu 4 piesty???
07:18:29
07.09.2012
07.09.2012
jok3r
dopredu si muzes dat chlazeny kotouce a brzdice z fordu a dozadu kotoucovku
07:00:32
07.09.2012
07.09.2012
mira76
Zdravím, chlapi prosím o pomoc kdo z vás má upraveného favorita na 4pist.brzdiče ze š130, prosím pošlete odkaz na nějaké stránky, poř. přímo na někoho kdo upravoval takto favorit.....
Též bych rád poladil zadní bubnové brzdy, vétší brzd. válečky popř. prosím o typ auta z čeho je tam dát.Díky za radu.Mira
Též bych rád poladil zadní bubnové brzdy, vétší brzd. válečky popř. prosím o typ auta z čeho je tam dát.Díky za radu.Mira