skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Up-grade embecka
07:15:50
13.04.2012
13.04.2012
PAV-PO
-> Vít Heřman: A co motorek ten je take zamenitelny ze 110 nebo 120?
22:15:20
12.04.2012
12.04.2012
dragon_cb_cz
-> PAV-PO: Pokud bys chtěl tak někde ještě asi vyhrabu totálně dobový cyklovač domácí výroby který jsem vykutal z mého MB. Naprosto autentický, kovová krychle o hraně odhadem 12cm a váží tak kilo
Jinak klasický malý cyklovač ze 120ky by mělo jít do MB zabudovat nějak vratně a citlivě.
Jinak klasický malý cyklovač ze 120ky by mělo jít do MB zabudovat nějak vratně a citlivě.
19:17:37
12.04.2012
12.04.2012
PAV-PO
Panove dekuji za nazory. Belous ma podle tachometru najeto asi 35'000km. Skutecny stav vsak nevim. Vzhledem ke stavu interiéru (sedacek - pokud nebyly menene a tapecirunku dveri) bych si myslel ze by to tak mohlo byt. Zatim zustane ve svem stavu a zmeny si patricne rozmyslim abyste sem ke mne neusporadali nejakou vendetu. Co me pekne stvalo minulou sobotu v desti byl jednorychlostni sterac a navic ovladani tou kolibkou pod volantem. Moc dobre si vzpominam jaka to byla pohoda kdyz tata privezl domu 110L a tam byl cyklovac a 2 rychlosti.
09:45:08
12.04.2012
12.04.2012
Jozka
-> Vít Heřman: Jasně, že pod vrcholem.. jsem trochu editoval a ještě mi do toho kecali....
A jako větrám málo, ty km jsou najetý ve dvou autech za tři roky, co jsem popisoval, je navíc s III-kou převodem 5.95 (origo je snad 6.28 nebo 6.26 - ale zas tak velkej rozdíl to není). Ono takhle - jsou to jen dlouhý kopce, nebo takový, kde se pod nima nelze rozjet (vesnice, pravá 5 z pěti..), kde to jde, tak to dole (na úpatí ) rozhoupu ke 120ti a nahoře mám ještě skoro 90 .
A jako větrám málo, ty km jsou najetý ve dvou autech za tři roky, co jsem popisoval, je navíc s III-kou převodem 5.95 (origo je snad 6.28 nebo 6.26 - ale zas tak velkej rozdíl to není). Ono takhle - jsou to jen dlouhý kopce, nebo takový, kde se pod nima nelze rozjet (vesnice, pravá 5 z pěti..), kde to jde, tak to dole (na úpatí ) rozhoupu ke 120ti a nahoře mám ještě skoro 90 .
09:17:43
12.04.2012
12.04.2012
dragon_cb_cz
-> Jozka: Pod úpatím? Nebo spíš na vrcholu kopce? Teď ti trochu nerozumím Jinak s tím litřím motorem - já vlastně nevím jak má jet čistá série, ale CzechWrecks jsme jeli s kombinací litří motor, karburátor dif24 ze 110L, nové svíčky a vzduchový filtr, rozdělovač .520 ze 105ky eMka. Kombinace vznikla celkem náhodou (speciálně rozdělovač), ale jelo to krásně, speciálně při použití 98okt. benzínu.
Ono taky asi záleží na tom jak moc a jak často ten motor provětráš - když jsme vyjížděli, tak to nebyl žádný zázrak. Ale postupně čím jsme byli dál tak si ten motor "probíral ze spánku" a jel lépe a lépe. Ono totiž těch 2500 km které máš po GO jsme my ujeli za za cca 4 dny :) Ale už po prvních cca 800km to bylo auto jako vyměněné (kvalita paliva v Německu a to že bylo úplně "čerstvé" asi také hraje svojí roli, navíc 98okt. v Německu je myslím bez toho zk****ného biolihu). Tak jako tak, první kopec který vyžadoval použití dvojky (pokud nepočítám ostré serpentiny) jsme potkali až někde uprostřed švýcarských průsmyků. Pravda, pod Forcola di Livigno jsme v jednu chvílí (ztráta rychlosti v prudké zatáčce a následné prudké stoupání) museli i na jedničku ;)
EDIT: A taky je to asi prostě kus od kusu a možná mám jen štěstí. Však taky mám jednou nárok
Ono taky asi záleží na tom jak moc a jak často ten motor provětráš - když jsme vyjížděli, tak to nebyl žádný zázrak. Ale postupně čím jsme byli dál tak si ten motor "probíral ze spánku" a jel lépe a lépe. Ono totiž těch 2500 km které máš po GO jsme my ujeli za za cca 4 dny :) Ale už po prvních cca 800km to bylo auto jako vyměněné (kvalita paliva v Německu a to že bylo úplně "čerstvé" asi také hraje svojí roli, navíc 98okt. v Německu je myslím bez toho zk****ného biolihu). Tak jako tak, první kopec který vyžadoval použití dvojky (pokud nepočítám ostré serpentiny) jsme potkali až někde uprostřed švýcarských průsmyků. Pravda, pod Forcola di Livigno jsme v jednu chvílí (ztráta rychlosti v prudké zatáčce a následné prudké stoupání) museli i na jedničku ;)
EDIT: A taky je to asi prostě kus od kusu a možná mám jen štěstí. Však taky mám jednou nárok
08:44:16
12.04.2012
12.04.2012
Jozka
-> Vít Heřman: On to byl funkční zaběhanej komplet, ta 110LS, motor se rozebíral se jen kvůli přečíslování bloku. Bohužel dementně. Uvidíme, co zbyde po GO, kdyžtak na to někdy mrkneš..
Jinak teda s tím origo litrovým motorem (jeden mám v OK stavu tak 2500 tisíce po komplet GO) jsou kopce neskutečnej opruz, pod úpatím dlouhých kopců, který mi užovka ještě jede na 3-ku skoro 80 km/h, se s ním jede na 2-ku 50.. je třeba volit trasu tak, aby případný takový kopce měly měly pro směr vzhůru dva pruhy. Ale i tak HATE Bukovák.
Jinak teda s tím origo litrovým motorem (jeden mám v OK stavu tak 2500 tisíce po komplet GO) jsou kopce neskutečnej opruz, pod úpatím dlouhých kopců, který mi užovka ještě jede na 3-ku skoro 80 km/h, se s ním jede na 2-ku 50.. je třeba volit trasu tak, aby případný takový kopce měly měly pro směr vzhůru dva pruhy. Ale i tak HATE Bukovák.
00:06:37
12.04.2012
12.04.2012
dragon_cb_cz
-> PAV-PO: Ještě jednou jsem si prohlídnul tvojí galerii fotek Bělouše a nemůžu se zbavit dojmu, že kdybys do tohodle auta chtěl jakkoliv vrtat nebo řezat, že by si to zasloužilo fyzickou insultaci.
Nikde nepíšeš, kolik má Bělouš najeto? Pokud je motor v rozumné kondici, můžeš zkusit karburátor dif. 24, palivo 98 oktanů a hrát si s předstihem. Nám kombinace dif 24 a 98 oktanů na CzechWrecks fungovala skvěle, auto letělo jak z praku, moje 110L i 120L jsou proti tomu šneci. A to jsme se ani neobtěžovali seřídit ventilové vůle a pod.
Pokud má už motor to nejlepší za sebou, tak nejlepší tuning co pro něj můžeš udělat je důkladná generálka. Pokud mohu soudit ze svých zkušeností s "relativně čerstvým" motorem, tzn najeto +- 40 tisíc km, tak prostě MB nedostatkem výkonu na pohodové veteránské jízdy rozhodně netrpí, právě naopak.
Nikde nepíšeš, kolik má Bělouš najeto? Pokud je motor v rozumné kondici, můžeš zkusit karburátor dif. 24, palivo 98 oktanů a hrát si s předstihem. Nám kombinace dif 24 a 98 oktanů na CzechWrecks fungovala skvěle, auto letělo jak z praku, moje 110L i 120L jsou proti tomu šneci. A to jsme se ani neobtěžovali seřídit ventilové vůle a pod.
Pokud má už motor to nejlepší za sebou, tak nejlepší tuning co pro něj můžeš udělat je důkladná generálka. Pokud mohu soudit ze svých zkušeností s "relativně čerstvým" motorem, tzn najeto +- 40 tisíc km, tak prostě MB nedostatkem výkonu na pohodové veteránské jízdy rozhodně netrpí, právě naopak.
23:29:40
11.04.2012
11.04.2012
francomk
So všetkou úctou, prikloním sa k ostatným. Tak krásneho litra je škoda upravovať, ten si zaslúži sériový stav. Ideálne (ak chceš 1000MB) by bolo zohnať ďalší kus, na ktorom možeš experimentovať
23:14:35
11.04.2012
11.04.2012
U-Geen
-> PAV-PO: jestli muzu se svou troskou do mlyna co se zdejsich nazoru tyce:
- kotoucovou napravu schvaluju
- motor... idealne 110LS, ale klidne az 130, pokud to uchladis, kazdopadne zachovat 5ti kanal
- prevodovku se silnejsim motorem zachovat 4kvalt, ale dat treba delsi stalej prevod
Na druhou stranu, pokud bych s tim chtel cestovat, asi bych se drzel ciste dobovejch, nebo temer dobovejch, uprav s tim, ze zbytek proste k tomu veteranu patri...
- kotoucovou napravu schvaluju
- motor... idealne 110LS, ale klidne az 130, pokud to uchladis, kazdopadne zachovat 5ti kanal
- prevodovku se silnejsim motorem zachovat 4kvalt, ale dat treba delsi stalej prevod
Na druhou stranu, pokud bych s tim chtel cestovat, asi bych se drzel ciste dobovejch, nebo temer dobovejch, uprav s tim, ze zbytek proste k tomu veteranu patri...
20:37:15
11.04.2012
11.04.2012
Star LC20
-> PAV-PO: Však dělej, jak myslíš, je to Tvoje auto.
Samozřejmě, pokud se cítíš být stále duševně svěží, tak Ti fandím a přeju Ti to. Jen dobře. Nevím ale, jak to jde dohromady s tím prznit krásnou 1000ovku....
No, nečekám, že bys názor o víc jak 1/2 života mladšího ucha bral jako relevantní. To je logický. Přesto trvám na tom, že takový úpravy, na takovým autě jako je Tvůj skvostnej Bělouš, jsou min. zhovadilost, při veškeré úctě k Tobě jako staršímu.
Mír s Tebou
Samozřejmě, pokud se cítíš být stále duševně svěží, tak Ti fandím a přeju Ti to. Jen dobře. Nevím ale, jak to jde dohromady s tím prznit krásnou 1000ovku....
No, nečekám, že bys názor o víc jak 1/2 života mladšího ucha bral jako relevantní. To je logický. Přesto trvám na tom, že takový úpravy, na takovým autě jako je Tvůj skvostnej Bělouš, jsou min. zhovadilost, při veškeré úctě k Tobě jako staršímu.
Mír s Tebou
15:44:43
11.04.2012
11.04.2012
dragon_cb_cz
-> Jozka: Noooo... vložky jsou stejný jako u 120ky :) Ty mám... ale LS/R písty nemám :)
15:36:36
11.04.2012
11.04.2012
Jozka
-> Vít Heřman: Člověče, nevím jak to nakonec celý dopadne, ale ten moula, co mi to kdysi rozebral, ztratil vložky, takže zbyla jen klika a pístní sada s ojnicema..
12:58:53
11.04.2012
11.04.2012
dragon_cb_cz
-> Jozka: Tady se někdo zbavuje zdravých 110LS vnitřností? Prosím zbavovat mým směrem
-> PAV-PO: Já tvojí motivaci chápu, ale jestli se můžu přimluvit, tak nedělej nic nevratného. Teda, vratné je cokoliv, ale snaž se nedělat nic co by v případě "vracení" znamenalo nutnost použít COčko.
Co se toho motoru týká, chybí ti spíš na rovinkách nebo spíš v kopcích? Pokud na rovinkách, tak bych zabudoval 4kvalt z nějaké 105/120 se stálým převodem 4.22, případně pokud bys to chtěl vyloženě natáhnout tak stálý převod 3.9, tzn buďto sehnat převodovku ze Škoda 120LE (asi dost nesehnatelné) a nebo upravit stálý převod ze suchých pětikvaltů.
Pokud ti naopak chybí síla v kopcích, tak ideální by bylo sehnat převodovku s horským převodem (stálý převod 4.66) ale to je podobná mission impossible jako 120LE. Co se týká motoru, tak v rámci zachování co největší originality 1100MB nebo 110L. Pokud trochu originality obětuješ tak 120 (L nebo LS, do kopců myslím celkem jedno) z užovky - ještě s obtokovým filtrem - to pořád vypadá prakticky stejně a krmit BSkem to taky jde. Víc bych do MBčka fakt necpal, vždyť to auto váží 00prd a i se sérií je celkem svižné - ve dvou lidech s kufrem plným dílů jsme ho při přejezdu Belgie pod 100km/h prakticky nepouštěli, pokud nepřišel velký kopec. Kolik má vlastně Bělouš najeto?
-> PAV-PO: Já tvojí motivaci chápu, ale jestli se můžu přimluvit, tak nedělej nic nevratného. Teda, vratné je cokoliv, ale snaž se nedělat nic co by v případě "vracení" znamenalo nutnost použít COčko.
Co se toho motoru týká, chybí ti spíš na rovinkách nebo spíš v kopcích? Pokud na rovinkách, tak bych zabudoval 4kvalt z nějaké 105/120 se stálým převodem 4.22, případně pokud bys to chtěl vyloženě natáhnout tak stálý převod 3.9, tzn buďto sehnat převodovku ze Škoda 120LE (asi dost nesehnatelné) a nebo upravit stálý převod ze suchých pětikvaltů.
Pokud ti naopak chybí síla v kopcích, tak ideální by bylo sehnat převodovku s horským převodem (stálý převod 4.66) ale to je podobná mission impossible jako 120LE. Co se týká motoru, tak v rámci zachování co největší originality 1100MB nebo 110L. Pokud trochu originality obětuješ tak 120 (L nebo LS, do kopců myslím celkem jedno) z užovky - ještě s obtokovým filtrem - to pořád vypadá prakticky stejně a krmit BSkem to taky jde. Víc bych do MBčka fakt necpal, vždyť to auto váží 00prd a i se sérií je celkem svižné - ve dvou lidech s kufrem plným dílů jsme ho při přejezdu Belgie pod 100km/h prakticky nepouštěli, pokud nepřišel velký kopec. Kolik má vlastně Bělouš najeto?
08:01:47
11.04.2012
11.04.2012
Jozka
-> PAV-PO: Jako terapii ti dopotučuji studium reportáží o implantaci 5q, to až uvidíš, tak do toho nepůjdeš .
Měl jsem to v plánu na ne moc origo autě a teď jsem fakt rád, že se mi nechtělo.. Udělal jsem naposledy jen dvouokruh, neb most nápravnice byl stejně ze 100/110 a ty díry na trubky v něm už byly (zbytek se dá udělat decentně), dal převodovku 105/1977 + motor 110LS a pro mě teda na rovinách až moc rychlý.. Jestli mi letos konečně klapne naskládání 120-ky do toho LS-a, můžeš se přijet svézt..
Měl jsem to v plánu na ne moc origo autě a teď jsem fakt rád, že se mi nechtělo.. Udělal jsem naposledy jen dvouokruh, neb most nápravnice byl stejně ze 100/110 a ty díry na trubky v něm už byly (zbytek se dá udělat decentně), dal převodovku 105/1977 + motor 110LS a pro mě teda na rovinách až moc rychlý.. Jestli mi letos konečně klapne naskládání 120-ky do toho LS-a, můžeš se přijet svézt..
07:39:49
11.04.2012
11.04.2012
PAV-PO
Panove - pro ujasneni. Belous bude stale pokud mozno v tisicovkovem razu, ale take trochu v kategorii silhouette. Tzn ze si dovolim ruzne mensi upravy k zpohodlneni zivota avsak bez vetsiho masakru. S tim motorem jsem tak trochu sondoval co jde a co ne jelikoz vubec nejsem od fochu. Myslel jsem si take na 110 aby to vypadalo verohodne. Uvidim ale casem zda se k tomu vubec dokopu. Jo a ten rok narozeni souhlasi. I v tomto veku clovek muze zustat klukem. Drzi to pri zivote. A navic v mem pripade jde take o trochu nostalgie. K tomu se clovek ale musi dopracovat sam nez to pochopi.
23:11:53
10.04.2012
10.04.2012
Star LC20
-> PAV-PO: Tvůj rok narození 56* je pravdivý? Jestli ano, pak bych čekal, že pán v Tvém věku už bude mít nadbytek soudnosti a rozumu a nebude rozmýšlet nad takovou -beep- jako je prasing krásnýho litříka. Nicméně, Tvoje věc, můžeš na to navěsit třeba spoilery.
Ostatně, jen to ztuň, čím míň bude origo kusů, tím budou vzácnější.
Ostatně, jen to ztuň, čím míň bude origo kusů, tím budou vzácnější.
22:54:14
10.04.2012
10.04.2012
dragon_cb_cz
-> PAV-PO: Kotoučovky celkem chápu, bubny sice brzdí slušně, ale hrozně snadno se uvaří. Je to celkem vratná změna, takže proč ne.
Co se týká těch koní - záleží jak moc chceš aby to na oko vypadalo origo. Pokud chceš zachovat vyloženě originální vzhled motoru, tak vzít MB blok a něco poskládat do něj. S vrtáním 68mm ale zázraky nedokážeš, takže buďto převrtat blok nebo sehnat 1100MB/110L blok a do něj poskládat 120ku (nejlépe LS).
Střední varianta je 130ka - ještě pořád to je litinová palice a pětikanál, takže teoreticky můžeš nechat i původní sací potrubí, svody a karburátor. Přinutit BSko aby krmilo 1289ccm motor ale už asi úplně nepůjde, leda zvětšit difuzor a dát tam nějakou větší trysku, ale jak to dopadne je ve hvězdách. Takže tě čeká osazení dvoukomoráku. To už moc origo není... Taky budeš myslím muset zvětšovat otvory na přírubě převodovky.
No a maximalistická varianta je 742.136, případně ještě vylepšená střevama z Fóbie. Tady už se dvoukomoráku, ať už Jikovu nebo třeba Weberu nevyhneš téměř jistě, tzn originál vzhled jde do hajzlu, začínáš řešit trable s výfukovým svodem, sání bude nejspíš zasahovat do sahary atd atd atd. Pořád platí to o otvorech na přírubě převodovky a určite se najde spousta dalších drobností které bude potřeba řešit.
Všechny varianty zvýšení výkonu výraznější než 120kový motor nejspíš přinesou další potíž - chlazení. V kopcích to asi paradoxně takový problém nebude, tam nucené chlazení funguje docela dobře (vyšší otáčky, menší rychlost), ale jakmile vjedeš na delší rovný úsek a trochu tomu šlápneš, tak teplota půjde nahoru. Tohle řešila a řeší spousta eRkařů s upraveným motorem a mám pocit, že se nakonec skoro všichni buďto vzdají části výkonu nebo skončí u náporáku - což by v případě Bělouše byl opět hrdelní zločin. Informace o tomhle nejspíš bude schopný podat m8rinek.
Chápu, že tě občas ty kolony za tebou a podobně štvou. Ale to prostě k veteránskému provozu patří, určitě jsi si Bělouše nepořizoval s tím, že bude jezdit jako moderní auto. Snažit se ho k tomu přinutit podle mě není ta správná cesta, ale tvoje auto - tvůj boj. Já bych u MB ty peníze a čas investoval jiným směrem.
Co se týká těch koní - záleží jak moc chceš aby to na oko vypadalo origo. Pokud chceš zachovat vyloženě originální vzhled motoru, tak vzít MB blok a něco poskládat do něj. S vrtáním 68mm ale zázraky nedokážeš, takže buďto převrtat blok nebo sehnat 1100MB/110L blok a do něj poskládat 120ku (nejlépe LS).
Střední varianta je 130ka - ještě pořád to je litinová palice a pětikanál, takže teoreticky můžeš nechat i původní sací potrubí, svody a karburátor. Přinutit BSko aby krmilo 1289ccm motor ale už asi úplně nepůjde, leda zvětšit difuzor a dát tam nějakou větší trysku, ale jak to dopadne je ve hvězdách. Takže tě čeká osazení dvoukomoráku. To už moc origo není... Taky budeš myslím muset zvětšovat otvory na přírubě převodovky.
No a maximalistická varianta je 742.136, případně ještě vylepšená střevama z Fóbie. Tady už se dvoukomoráku, ať už Jikovu nebo třeba Weberu nevyhneš téměř jistě, tzn originál vzhled jde do hajzlu, začínáš řešit trable s výfukovým svodem, sání bude nejspíš zasahovat do sahary atd atd atd. Pořád platí to o otvorech na přírubě převodovky a určite se najde spousta dalších drobností které bude potřeba řešit.
Všechny varianty zvýšení výkonu výraznější než 120kový motor nejspíš přinesou další potíž - chlazení. V kopcích to asi paradoxně takový problém nebude, tam nucené chlazení funguje docela dobře (vyšší otáčky, menší rychlost), ale jakmile vjedeš na delší rovný úsek a trochu tomu šlápneš, tak teplota půjde nahoru. Tohle řešila a řeší spousta eRkařů s upraveným motorem a mám pocit, že se nakonec skoro všichni buďto vzdají části výkonu nebo skončí u náporáku - což by v případě Bělouše byl opět hrdelní zločin. Informace o tomhle nejspíš bude schopný podat m8rinek.
Chápu, že tě občas ty kolony za tebou a podobně štvou. Ale to prostě k veteránskému provozu patří, určitě jsi si Bělouše nepořizoval s tím, že bude jezdit jako moderní auto. Snažit se ho k tomu přinutit podle mě není ta správná cesta, ale tvoje auto - tvůj boj. Já bych u MB ty peníze a čas investoval jiným směrem.
21:12:49
10.04.2012
10.04.2012
PAV-PO
-> Vít Heřman: No dobre, vidim ze byste me postavili rovnou na hranici kdybych tam dal ten petikvalt. Ty kotoucovky bych ale rad mel a nejakeho kone pod kapotou navic taky. Je to tady u mne preci jenom trochu kopcovaty a nemam rad kdyz za sebou tahnu dlouhou kolonu kdyz me prave nemohou predjet.
16:28:45
10.04.2012
10.04.2012
dragon_cb_cz
-> PAV-PO: Jestli řízneš do Bělouše kvůli pětikvaltu, tak si mě nepřej!
- Kotoučový brzdy - no dobře, tuhle úpravu bych ti ještě odpustil, přeci jen kotouč je kotouč. V tom případě je cesta nejmenšího odporu dát komplet nápravu z kila nebo užovky - je to výměna prakticky kus za kus, jen se změní brzdová hadice.
- Pokud chceš dvouokruh, tak pedálový komplet s válci, nádobkou a hadicema z kila. Ale to už znamená vrtat do kastle, což znamená riskovat vendetu ze strany někoho soudného (čti: originalisty).
- Pětikvalt znamená rozřezat vzadu tunel, což v případě tvého auta znamená hrdelní zločin. Nedelěj to. Ne, ne a ne.
- Motory libovolný z jakékoliv škodovky s motorem vzadu, tzn do 742.136. Prakticky bez úprav je to po 130ku (myslím jen převrtání děr na převodovce na větší průměr), jakmile dáš osmikanál tak budeš šaškovat s domečkem termostatu, budeš mít problém se tam vlézt se sacím a výfukovým potrubím a já nevím co ještě. Opět - nedělej to. MBčkový motor v dobré kondici bohatě stačí, odjel jsem s ním CzechWrecks a na nedostatek výkonu jsem si rozhodně nestěžoval.
- Varianty typu Favorit, Felda a Fábie - něčím takovým doufám MBčko zneuctít fakt nechceš. Každopádně úprav už by bylo více, jsou popsány na mnoha místech.
Je to tvoje auto, takže tvoje rozhodnutí, ale pokud mám být upřímný, tak dělat podobné experimenty na MB v dnešní době je s prominutím hovadina - navíc na tak krásném kusu. Pokud máš opravdu pocit, že bez podobných ptákovin nemůžeš být, tak si buďto sežen jiné MB, ideálně nějaké již tunerem napadené, a na tom se můžeš vyřádit. A nebo kup 136GL, nemusíš nic upravovat - všechno (136ka, pětikvalt, vlečka) už tam bude.
- Kotoučový brzdy - no dobře, tuhle úpravu bych ti ještě odpustil, přeci jen kotouč je kotouč. V tom případě je cesta nejmenšího odporu dát komplet nápravu z kila nebo užovky - je to výměna prakticky kus za kus, jen se změní brzdová hadice.
- Pokud chceš dvouokruh, tak pedálový komplet s válci, nádobkou a hadicema z kila. Ale to už znamená vrtat do kastle, což znamená riskovat vendetu ze strany někoho soudného (čti: originalisty).
- Pětikvalt znamená rozřezat vzadu tunel, což v případě tvého auta znamená hrdelní zločin. Nedelěj to. Ne, ne a ne.
- Motory libovolný z jakékoliv škodovky s motorem vzadu, tzn do 742.136. Prakticky bez úprav je to po 130ku (myslím jen převrtání děr na převodovce na větší průměr), jakmile dáš osmikanál tak budeš šaškovat s domečkem termostatu, budeš mít problém se tam vlézt se sacím a výfukovým potrubím a já nevím co ještě. Opět - nedělej to. MBčkový motor v dobré kondici bohatě stačí, odjel jsem s ním CzechWrecks a na nedostatek výkonu jsem si rozhodně nestěžoval.
- Varianty typu Favorit, Felda a Fábie - něčím takovým doufám MBčko zneuctít fakt nechceš. Každopádně úprav už by bylo více, jsou popsány na mnoha místech.
Je to tvoje auto, takže tvoje rozhodnutí, ale pokud mám být upřímný, tak dělat podobné experimenty na MB v dnešní době je s prominutím hovadina - navíc na tak krásném kusu. Pokud máš opravdu pocit, že bez podobných ptákovin nemůžeš být, tak si buďto sežen jiné MB, ideálně nějaké již tunerem napadené, a na tom se můžeš vyřádit. A nebo kup 136GL, nemusíš nic upravovat - všechno (136ka, pětikvalt, vlečka) už tam bude.
11:52:15
10.04.2012
10.04.2012
Jozka
-> PAV-PO: Tady někoho "pálí dobré bydlo".. moje diagnóza: jseš zralej sehnat si ještě jeden kousek na experimenty..
Variací úprav je mnoho, detailů na dořešení pak taky mnoho. Na jednom MB k likvidaci jsem dokonce našel nápravu z kila napojenou na jednokruh, takže měla jen přetočený držáky hadic a kilí hadice a tím pádem žádný díry navíc, ale jak to bylo udělaný přesně bohužel nevím. Ani jak to brzdilo... A motor čilej obyčejnej 120L nebo LS je bez dalších úprav na MB dle mě až až, když se propojí s příslušnou 4q převodovkou..
Variací úprav je mnoho, detailů na dořešení pak taky mnoho. Na jednom MB k likvidaci jsem dokonce našel nápravu z kila napojenou na jednokruh, takže měla jen přetočený držáky hadic a kilí hadice a tím pádem žádný díry navíc, ale jak to bylo udělaný přesně bohužel nevím. Ani jak to brzdilo... A motor čilej obyčejnej 120L nebo LS je bez dalších úprav na MB dle mě až až, když se propojí s příslušnou 4q převodovkou..
23:02:55
09.04.2012
09.04.2012
PAV-PO
Vidim ze diskuse se rozvinula. Diky za idee. Je to v planu na pristi zimu, pokud sezenu bud vsechny dily, anebo celou napravu. To bych tak videl jako nejsnazsi reseni. Nevi nekdo o nejake ve slusnem stavu? Taktez pedaly a vse co je k tomu treba?
13:06:45
08.04.2012
08.04.2012
Eidy
-> Pavel P..: Tak už mlčím.
12:15:34
08.04.2012
08.04.2012
Pavel P..
-> Eidy: to asi uniklo....pokud vim, tenčí je jen dole v excentru, proto stačí jen vyměnit těhlici.
11:52:45
08.04.2012
08.04.2012
Eidy
-> Pavel P..: Jenže litr měl svislák tenčí, takže na to nedáš novější těhlici. Nebo mi něco uniklo?
10:54:34
08.04.2012
08.04.2012
Pavel P..
-> Eidy: nebude když nechá origo svislák
09:43:21
08.04.2012
08.04.2012
j_j
-> PAV-PO: tohle je na fatvu
09:39:45
08.04.2012
08.04.2012
mirecek.666
lepší montovat hned nápravu z Š100 a pozdějších úzkých modelů
09:32:33
08.04.2012
08.04.2012
Eidy
-> Pavel P..: Podle mě bude potřeba i jiné spodní rameno, kvůli jiným excentrům ve spodní hlavě svisláku.
18:40:19
07.04.2012
07.04.2012
Pavel P..
V podstatě jakýkoliv od MB až po Fabii 1,4MPi ale každý bude vyžadovat nějaké úpravy. Nejjednodušší bude asi 742.136. Kotoučový brzdy po výměně těhlice - otočnýho čepu a brzdový hadice.
18:39:07
07.04.2012
07.04.2012
castrol
-> PAV-PO: motor tam das od 105-136 je to len na tebe ako sa rozhodnes
18:36:54
07.04.2012
07.04.2012
PAV-PO
-> vhml: To je to nejmensi, ale jaky motor ze 105 / 120...? Kdo s tim ma zkusenosti?
07:45:15
07.04.2012
07.04.2012
vhml
Pětikvalt jedině po úpravě kastle flexou...
07:32:59
07.04.2012
07.04.2012
PAV-PO
Chtel bych se zeptat. Ktere dily je treba vymenit na predni naprave abych tam dal kotoucove brzdy ze stovky a jaky skodovacky motor s petikvaltem prevodovkou se do tisicovky da namontovat?