-> Čokin: Takže moje podezření bylo možná správný, možná byl pán tak zvyklej na polohu pedálu, že upravil - dokonce to mohla být i nutnost, něb předchozí majitel měl prý tak 195 cm..
-> Vít Heřman: .. anebo to bylo těma změnama v čase - u toho konkrétního auta 08/1968 s prodlouženou tyčkou se po požáru dával motor Š100, takže kdo ví, jaká tam byla kombinace všeho..
Jinak tyhle údaje o změnách si taky nepamatuju a dle výsledků průzkumu vždycky dohledávám v Baťovi..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spojková tyčka
08:34:25
19.03.2012
19.03.2012
Jozka
21:19:54
18.03.2012
18.03.2012
spartra
taky sem musel dát delší tyčku, nešla doladit vůle, to je coo možná kolem 2 cm to bylo delší, už nevím přesně
19:45:03
18.03.2012
18.03.2012
Dušan
-> Jarinko: funguje to tak vsem tak proc by to nemelo fungovat
19:27:01
18.03.2012
18.03.2012
minno
-> Jarinko: tak to je ale blbosť, niekde máš chybu.....
17:39:21
18.03.2012
18.03.2012
Jarinko
-> minno: Lebo mi neodopne spojku, nejde kvaltovat...
22:42:28
17.03.2012
17.03.2012
minno
-> Jarinko: prečo by to s medzerou 3-5 mm nemohlo fungovať?
00:44:49
17.03.2012
17.03.2012
Jarinko
Tak predlzit, ci nie? Nemam moznost testovat to mesiac, potrebujem riesenie... pritlacak je facko, lamela 120, lozisko 120, zotrvak facko. S tou medzerou 3-5mm to nemoze fungovat
16:53:57
16.03.2012
16.03.2012
dragon_cb_cz
-> Jozka: U MB došlo tuším dvakrát ke změně síly lamely - nejdříve z 10 na 11.5mm (údajeně současně s tím změna setrvačníku) a potom v 17té sérii z 11.5 na 13mm (při tom byl zesílen plech lamely z 3 na 4 mm), současně se změnou pružin přítlačáku (unifikace s 1100MB).
Takže možná se jednalo o starší typ a tahle úprava byla potřeba pro správnou funkci s novou lamelou nebo tak něco. Já tohle řešil, když jsem se snažil dopátrat, na jakou vzdálenost mám seřídit páčky přítlačáku (těch seřizovacích vzdáleností je taky několik, tuším 16.5mm, 18mm a 20mm) - mimochodem doteď to nevím.
Takže možná se jednalo o starší typ a tahle úprava byla potřeba pro správnou funkci s novou lamelou nebo tak něco. Já tohle řešil, když jsem se snažil dopátrat, na jakou vzdálenost mám seřídit páčky přítlačáku (těch seřizovacích vzdáleností je taky několik, tuším 16.5mm, 18mm a 20mm) - mimochodem doteď to nevím.
20:47:41
15.03.2012
15.03.2012
Čokin
-> Jozka: Já prodlužoval taky o 1 cm s 50% lamelou a po úpravě funguje dle představ, takže bych řekl jako vždy je to jen škodovka......
09:06:33
13.03.2012
13.03.2012
Jozka
-> minno: A když jsem našel na tyčce nějakých 5 mm návar (v 1000MB motor z kila), to se původnímu majiteli nechtěla měnit ošoupaná lamela ? Nějak si to pořád nedokážu srovnat v hlavě, důvod tý úpravy..
Přitom jsem upravenou vyměnil za sériovou a dobrý - naštěstí u MB jde ta tyčka vyjmout luxusně bez šroubování čehokoliv.
Přitom jsem upravenou vyměnil za sériovou a dobrý - naštěstí u MB jde ta tyčka vyjmout luxusně bez šroubování čehokoliv.
23:48:41
12.03.2012
12.03.2012
Jarinko
-> minno: Ano, ale nieco s tym bude, dnes nebolo casu a prsalo, len som na to kukol a prve tri cm pohybu pedalu su mrtve, bud je tam este vzduch alebo je nieco s hlavnym valcom
14:25:06
12.03.2012
12.03.2012
minno
-> Jarinko: no ale spojku máš zo "sedana", čiže 120tkovú, nie?
01:16:45
11.03.2012
11.03.2012
Jarinko
-> minno: Tak ok, zajtra to skusim, mne sa prave zdalo ze uz mam malo zavitu, viac ju vysrubovat nejde... Kdesi som cital ze ju treba predlzit o 17mm pri zastavbe fava do sedanu, ale tak skusim to povolit no... dufam ze nevypadne
23:16:52
10.03.2012
10.03.2012
minno
-> Jarinko 10.03.12 19:43:44: akých 17 mm? Spojka sa šteľuje podľa predpisu, nie len tak od brucha. Tyčku nepotrebuješ merať / netreba ti vedieť jej dĺžku na vyšteľovanie spojky. Tyčku vykrútiš tak, aby pri zapnutej spojke (nestlačený pedál) bola medzi tyčkou a vypínacou páčkou vôľa 3-5 mm..... Ak ti zaberá moc odspodu, tak tam máš veľkú vôľu.
A mimochodom, tyčka sa dá vybrať aj bez zásahu do hydrauliky, stačí odkrútiť 4 matice čo držia valček na prevodovke a valček dať dole a tyčku vybrať.
A mimochodom, tyčka sa dá vybrať aj bez zásahu do hydrauliky, stačí odkrútiť 4 matice čo držia valček na prevodovke a valček dať dole a tyčku vybrať.
23:10:47
10.03.2012
10.03.2012
Jarinko
-> Pavel P..: Už je ovzdušnená, pretu ju nechcem vyberat...
21:47:43
10.03.2012
10.03.2012
Pavel P..
nejdřív spojku odvzdušni a pak prodlužuj tyčku
19:43:44
10.03.2012
10.03.2012
Jarinko
Viete mi ju niekto premerať? potrebujem jej dĺžku a o koľko ju predĺžiť, tých 17mm stačí? Spojka mi zaberá strašne od spodu, motor tam mam 136 v Mku