skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid s motorem 1.9tdi
jaj.. ja myslim ze kdyz si prohlidnu karty nekterych lidi.... ktery tady prizpivaj tak je docela jasny ze to je final fantasy.) jeste by to chtelo provrtat pixlu od parku a vetrnik jako druhy turbo:D
-> Jirik_Tuňák: možná kdyby mistr makrela napsal něco k tématu udělal by lépe

Tady je fantastů. 

-> Stepan FUN: to je fakt... ono by bylo možný použít upravenou podlahovou plošinu z octavie a tím pádem mít deformační zóny a kotevní místa pro mechaniku vytvořený... složitý by bylo přizpůsobit tomu vršek z rapida ale nebylo by to nemožný... oktává o tolik širší není a délkově tam taky není skoro rozdíl... ale má určitě jinej rozvor, což by se vyřešilo zkrácením podlahy...
nicméně znamená to koupi kompletní pojízdný oktávy, neskutečnou práci a ještě lítání po úřadech... nevím, nevím...
nicméně znamená to koupi kompletní pojízdný oktávy, neskutečnou práci a ještě lítání po úřadech... nevím, nevím...
-> anubis: Pokud k ní bude výpočet se sílama zatížení (potřebnej pro schválení), tak proč ne. Je to ale ve finále skoro stejná pakárna jako s úpravou samonosný... Přece jenom zmíněnej Kaipan je rám a lamino karoserie, která vznikla podle toho "jak to vyšlo". Tady bys musel podle výsledku řešit základ...
-> Stepan FUN: a co rámová karoserie na kterou by se plácnul vršek z rapida?......
-> palinator: to sice možná je ale otázka byla jak dostat legálně do rapida tdi
a nemyslím si že by octavia měla horší jízdní vlastnosti než rapid s namontovaným tdi 
-> Luky.: to je jasný... Ve svý podstatě by to byla octavia co by vypadala jako rapid... pokud se ti to nelíbí dala by se pro přestavbu použít 4x4 nebo jakýkoliv auto který tě napadne...


-> Luky.: to je jasný... Ve svý podstatě by to byla octavia co by vypadala jako rapid... pokud se ti to nelíbí dala by se pro přestavbu použít 4x4 nebo jakýkoliv auto který tě napadne...
Je to zvrhlost
-> anubis: tohle je podle mě asi nejlépe realizovatelný nápad, hlavně teda co se legislativy týče...
-> anubis: to by ale musel zůstat předohrab, což? Ale je to zajímavý inovátorský pohled na věc 

-> anubis: Tohle by pro legislativu asi řešením bylo. Byl by to sice velkej problém (protože přece jen je jednodušší postavit rámovou karoserii novou - viz např. zníněný Kaipan, než pro naprosto nepasující díly upravovat původní samonosnou), ale způsob jak obejít nutnost poseldních předpisů a emisních norem by to asi byl. Ale stejně nechci vidět to lítání, jednání s úřadama, ÚVMV (ze kterejch vymámit jakejkoli papír je unikum)...
a co místo přestavby rapida řešit přestavbu octavie ze který by se použily nápravy, elektrika, brzdy, výfukový systém nádrž atd atd a ty bys byl pouze výrobcem karoserie která by jako rapid vypadala ale rapid by nebyla??? v tom případě by to byla pouze přestavba (něco jako kaipan z fáčka)... tím pádem by se tě netýkaly nejnovější předpisy ale předpisy platné v době výroby dárcovských komponentů... (1.9tdi pd totiž dnešní limity neplní)
neříkám že to je jednoduchý nicméně pokud narazíš na vstřícné ouředníky tak se to možná povede...
neříkám že to je jednoduchý nicméně pokud narazíš na vstřícné ouředníky tak se to možná povede...
-> Jirik_Tuňák 06.03.12 00:15:01: 

Stačí se zeptat ve zkušebně - tam dají stejné info jako ti co takovou přestavbou prošli, jen s tím rozdílem, že takové info bude aktuální a relevantní
Pistdre 05.03.12 22:02:57 napsal:
Ono je vcelku jedno jaký se tam dá motor, hlavně aby to byla silná
nafta.. Já jen myslel když zůstanu u stejný značky tak přihlašení
pujde snáz.
Tohle nikdy nepochopim......silná nafta prej...)))) Když chceš silnej motor,tak to dehty vylučuje....ano mají vyší točivej moment kterej vyvolává pocit zatlačení do sedačky.....ale tim to končí..........
A je uplně jedno jakej motor tam dáš,problem bude s jakymkoliv jinym motorem kterej tam nepatří uplně stejnej.....
Ono je vcelku jedno jaký se tam dá motor, hlavně aby to byla silná
nafta.. Já jen myslel když zůstanu u stejný značky tak přihlašení
pujde snáz.
Tohle nikdy nepochopim......silná nafta prej...)))) Když chceš silnej motor,tak to dehty vylučuje....ano mají vyší točivej moment kterej vyvolává pocit zatlačení do sedačky.....ale tim to končí..........
A je uplně jedno jakej motor tam dáš,problem bude s jakymkoliv jinym motorem kterej tam nepatří uplně stejnej.....
-> Stepan FUN: s tymi silnejsimi motormi ti neviem cece, 4q trham so seriovou 110LS 

-> Zuřa: Ostřejší rozjezd s motorem s tímhle kroutícím momentem a škodováckou převodovkou bude to poslední co ta převodovka zažije... ;-) Zeptej se pár lidí, kteří měli silnější motory a původní převodovky. Plyn, spojka, hééén, rána, louže oleje pod autem a následné naložení na podvalník... :-)
-> Pistdre: Přihlášení jedině jako individální stavba se vším co k tomu patří (např. to, že odpovídáš ve svý podstatě za cokoli co to auto kde provede, protože jsi v tu chvíli výrobce). A až zjistíš co to obnáší za papírování a lítání (nehledě na finance), tak se na to pravděpodobně vykašleš. Ale pokud to dotáhneš do konce, budeš jednička. Každopádně držím palce nejen se zástavbou, ale hlavně s oficiálním schválením do provozu... ;-)
-> Pistdre: Přihlášení jedině jako individální stavba se vším co k tomu patří (např. to, že odpovídáš ve svý podstatě za cokoli co to auto kde provede, protože jsi v tu chvíli výrobce). A až zjistíš co to obnáší za papírování a lítání (nehledě na finance), tak se na to pravděpodobně vykašleš. Ale pokud to dotáhneš do konce, budeš jednička. Každopádně držím palce nejen se zástavbou, ale hlavně s oficiálním schválením do provozu... ;-)
Milan 136 05.03.12 21:41:04 napsal:
→ Nwkt: nebo to otočit celý…
Nebo si domluvit sezení u doktora. 
→ Nwkt: nebo to otočit celý…


-> Zuřa: no vidíš,přesně obráceně,ale v Tvém případě to bude asi jedno :)
Přihlášení neřeším páč to nema v mém případě cenu, ale já mám škodováckou převodovku -převod 3,9 tak to bude spíš ostřejší rozjezd neš maximálka.
Ono je vcelku jedno jaký se tam dá motor, hlavně aby to byla silná nafta.. Já jen myslel když zůstanu u stejný značky tak přihlašení pujde snáz.
Nemá někdo víc fotek toho auta? Mimochodem mám něco podobnýho ale ne hotový a s motorem 1,6TD. Přihlásit takový auto je sice nereálny, motor by měl mám dojem splňovat nejnovější emisní normy atd atd, nevým přesně. Já to stavím ze zvědavosti tak prosím nekamenovat

-> Nwkt: nebo to otočit celý...

-> Pistdre: Nějaký Prassaty, ale to zase znamená otočit diferák nebo celou převodovku, pokud nechceš jezdit na 5 dozadu
Chtěl bych ho tam dát napříč, ale taky si nejsem jistej zda by se to tam vešlo.. Aby se dal podelně je potřeba zase správná převodovka, pač origo to určitě nevydrží a třeba Tatrovácká to je zase velký monstrum, ale myslím že některý Audiny měli motor s převodovkou podél... ale největší starosti mě dělají ty papíry okolo přihlášení do provozu..
-> Aidamgonnahate: Myslím, že tazatel chtěl poradit s legislativou a ne jaký tam má dát motor...
-> havlik: Aha a prej přes 500 koní.. To musí bejt hrozný žihadlo:D)
-> Aidamgonnahate: má tam 2.2 5ti vál a převodovku z R21
-> Pistdre: Mě by jenom zajímalo jak to tam chceš napasovat i s převodovkou, protože podle mě se to tam nevleze
-> MATTESS: Nemyslím že to Martin dal pryč. 

Když už zástavbu "moderního" motoru tak bych řešil třeba R36 nebo nějáký podobně dobrý motor..
Pistdre 05.03.12 21:12:43 napsal:
Nejlepší by
bylo tam dát common rail od Alfy, ale takovou přestavbu už by kor nikdo
nezchválil..
Pak už je fuk, jestli tam bude 1,9TDi z Okty nebo z Alfy nebo cokoliv jiného. Ten motor s převodovkou tam bude taky napříč?
Jedna zástavba jezdí (jezdila?)
Nejlepší by
bylo tam dát common rail od Alfy, ale takovou přestavbu už by kor nikdo
nezchválil..
Pak už je fuk, jestli tam bude 1,9TDi z Okty nebo z Alfy nebo cokoliv jiného. Ten motor s převodovkou tam bude taky napříč?
Jedna zástavba jezdí (jezdila?)
-> Pistdre: vyplň si ID, ať víme, na jaké je debata úrovni...
-> Pistdre: Jde to i legalne ale priprav si finance jen na ty ,,papirovy ukony,, pres 100 tisic papirku a mozna i krat nekolik pac to budes muset mit jako individualni stavbu vozu a projit si hromady uradu apod.
A co se tyka samotne stavby na ni si priprav stovky-tisice hodin a i tech penez to bude chtit sakra hodne troufnu si rici ze to bude opet v radech statisicu.
A co se tyka samotne stavby na ni si priprav stovky-tisice hodin a i tech penez to bude chtit sakra hodne troufnu si rici ze to bude opet v radech statisicu.
Z chrochtavý ? Mě zase příjde že benzín je otázka tak 70tých let minulého století.. Je sice pravda že Tdi jsou hlučnější, Nejlepší by bylo tam dát common rail od Alfy, ale takovou přestavbu už by kor nikdo nezchválil..
Jelikož má článek bez fotek pouze jednu A4 tak nebudu ztrácet čas jeho čtením, protože tahle problematika se takhle jednoduše shrnout nedá.
Jedinou radu Ti dám, ptej se na místech příslušných a čti oficiální dokumenty....
PS: mít životní sen Rapida s motorem z chrochtavý Oktávky je trochu zvrácený...
Jedinou radu Ti dám, ptej se na místech příslušných a čti oficiální dokumenty....
PS: mít životní sen Rapida s motorem z chrochtavý Oktávky je trochu zvrácený...
Zdravim, chtěl bych předělat rapida a rád bych tam dal motor z octávky 1.9TDi 81KW, šel by tam i s převodovkou, úpravu mam v celku rozmyšlenou, jen by mě zajímalo zdali je vůbec možný ho potom přihlásit do provozu na pozem. komunikac.?? Hodně jsem čet, že takové úpravy do provozu nejsou možné, ale našel jsem článek, který hovoří zase o něčem jiném, ale pořád z toho nejse moudrý...
Článek je zde:
www.nissanclub.cz/clanek/ jednotliva-prestavba-vozid la-92
Tak jestli o tomhle tématu neco ví tak to uvítám...
Je to můj životní sen, takže přemlouvání vzhledem nerealnosti či financí není na místě...
Článek je zde:
www.nissanclub.cz/clanek/ jednotliva-prestavba-vozid la-92
Tak jestli o tomhle tématu neco ví tak to uvítám...
Je to můj životní sen, takže přemlouvání vzhledem nerealnosti či financí není na místě...