-> King: díky za shrnutí možností
k tomu co se ušetří mi je jasné že brždění motorem je podle jízdního profilu a režimu celkem málo, napadlo mě to z principu že jde palivo vniveč, "až nebudu mít co dělat" tak to zkusím realizovat
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg - ovlivnění podtlaku s "krabicí" na sání
-> death: .....a nebo sehnat reduktor, kterej má velkou membránu ovládanou (enable/disable) elektromagnetem (viděl jsem to na BRC reduktorech) a pak je to nejjednodušší.
-> death: Možností je víc. Reduktory, co maj malou membránu na podtlakovej odblok velký membrány, by asi šly "típnout" pomocí 3cestnýho ventilu, kterej by malou membránu normálně spojoval se sacím potrubím a v případě brždění motorem by ucpal přívod k sání a membránu by připojil na normální atm. tlak. K tomu je potřeba samozřejmě elektronika, která vyhodnocuje volnoběžnou polohu klapky a disabluje funkci brždění motorem pod cca 1500rpm. (třeba ten můj benzínovej plagiát na TechWebu :)
Možná by to šlo stopovat i servem na hadici mezi reduktorem a mixem, ale podmínkou je, aby servo umělo zaškrtit hadici na 100pct a hlavně bryskně reagovat na povel k otevření. Třeba serva BRC asi nebudou mít problém s rychlostí reakce, ale nejsem si jistej, jestli by uměly zaškrtit na 100pct
Vzhledem k ceně LPG a možný úspoře řádu procent je to spíš jenom task pro hračičky :)
Možná by to šlo stopovat i servem na hadici mezi reduktorem a mixem, ale podmínkou je, aby servo umělo zaškrtit hadici na 100pct a hlavně bryskně reagovat na povel k otevření. Třeba serva BRC asi nebudou mít problém s rychlostí reakce, ale nejsem si jistej, jestli by uměly zaškrtit na 100pct
Vzhledem k ceně LPG a možný úspoře řádu procent je to spíš jenom task pro hračičky :)
problém vyřešen
měl bych dotaz když už se sem přihazují jiné věci
je možno zajistit nulovou spotřebu LPG při brždění motorem (vím že to mají SGI nebo až DGI) ale zda je to možné realizovat na obyčejném podtlakovém systému - pár témat podobného ražení jsem tu našel ale většinou se to zvrhlo v hádání se o to jestli si bere při brždění víc než při volnoběhu a ruční vypínání elektroventilu před výparníkem které řeší pouze hodně dlouhé kopce
měl bych dotaz když už se sem přihazují jiné věci
je možno zajistit nulovou spotřebu LPG při brždění motorem (vím že to mají SGI nebo až DGI) ale zda je to možné realizovat na obyčejném podtlakovém systému - pár témat podobného ražení jsem tu našel ale většinou se to zvrhlo v hádání se o to jestli si bere při brždění víc než při volnoběhu a ruční vypínání elektroventilu před výparníkem které řeší pouze hodně dlouhé kopce
-> OTA-MTX: viz -> Mil@n:
-> Markop: Tak, je vidět, že tomu hovíš. Reagoval jsem proto, že čas od času na virtu zjeví nějakej Brouk Pytlík, co si plete mixer s reduktorem a rozhazuje moudra :) Ovšem, ráčej uznat velebnosti, že míra zjednodušení původního popisu mohla vyvolat pocit, že se jedná o tento případ 

-> OTA-MTX: unor 2017
nepoznáte někdo prosím do kdy platí tato lpg nadrž? jsem z toho jelen...
-> King: Ne, rozhodně jsem žádné bludy nenapsal, jen jsem to asi napsal příliš zjednodušeně, takže jsi můj příspěvek špatně pochopil ;-)
Samozřejmě že ten šroub na výparníku je bohatost směsi, ale pokud je volnoběh nastaven na benzín, volnoběžné otáčky na plyn se nastavují právě a pouze tímto šroubem bohatosti směsi, tak aby motor běžel co nejrychleji. Proto jsem uvedl, že se jím nastavuje volnoběh na plyn.
Šroubem na hadici se nastavuje směs tak, aby motor při akceleraci neškubal, ani nežral příliš mnoho plynu. Občas to ale nefunguje optimálně, to když ti trotlové, co dávaj výparník dohromady, nebo ti co vyměňují ztvrdlé membrány, dají příliš silnou pružinu na pracovní ventil ve výparníku, a plynu je málo i při úplně otevřeném ventilu na hadici. To samé se stane, pokud je tlak v komoře reduktoru nižší než je zdrávo. To potom člověk musí výparník rozebrat, a sjednat nápravu. Samozřejmě kamarádům nebo sobě (všechny moje karburátorová auta byly na LPG), zákazníkům ne, ty posílám tam kde jim adaptér namontovali, nebo tam kam jezdí na revize. Já na to nemám kvalifikaci.
Takže příště méně rozkoše při "uvádění na pravou míru", nejpřesnější vysvětlení není často to nejsrozumitelnější ;-)
Samozřejmě že ten šroub na výparníku je bohatost směsi, ale pokud je volnoběh nastaven na benzín, volnoběžné otáčky na plyn se nastavují právě a pouze tímto šroubem bohatosti směsi, tak aby motor běžel co nejrychleji. Proto jsem uvedl, že se jím nastavuje volnoběh na plyn.
Šroubem na hadici se nastavuje směs tak, aby motor při akceleraci neškubal, ani nežral příliš mnoho plynu. Občas to ale nefunguje optimálně, to když ti trotlové, co dávaj výparník dohromady, nebo ti co vyměňují ztvrdlé membrány, dají příliš silnou pružinu na pracovní ventil ve výparníku, a plynu je málo i při úplně otevřeném ventilu na hadici. To samé se stane, pokud je tlak v komoře reduktoru nižší než je zdrávo. To potom člověk musí výparník rozebrat, a sjednat nápravu. Samozřejmě kamarádům nebo sobě (všechny moje karburátorová auta byly na LPG), zákazníkům ne, ty posílám tam kde jim adaptér namontovali, nebo tam kam jezdí na revize. Já na to nemám kvalifikaci.
Takže příště méně rozkoše při "uvádění na pravou míru", nejpřesnější vysvětlení není často to nejsrozumitelnější ;-)
-> Markop: Ale, ale, to jsou mi veci! :-) Lpg volnobeh se steluje v prvni rade tim samym prvkem jako volnobeh benzinu. Sroub na reduktoru je prvek na stelovani BOHATOSTI a nastavuje se jim smes s lambda=1, coz je shodou okolnosti maximum otacek, pri dane velikosti volnobehu na karbu.
Skrtak na hadici ovlivnuje bohatost jenom neprimo - je to regulace max. Prutoku lpg do mixu, takze bohatost oblivnuje neprimo. Netvrdim, ze pises uplne zcestne, ale bludy kolem lpg s rozkosi uvadim na pravou miru ;-)
Skrtak na hadici ovlivnuje bohatost jenom neprimo - je to regulace max. Prutoku lpg do mixu, takze bohatost oblivnuje neprimo. Netvrdim, ze pises uplne zcestne, ale bludy kolem lpg s rozkosi uvadim na pravou miru ;-)
-> Marra:
ty jsi na to vyzrál nejlíp :-)
ty jsi na to vyzrál nejlíp :-)
U podtlakem řízených adaptérů je potřeba, aby se u ústí hadice filtrboxu neměnil tlak.
Vyvést to tímto způsobem prakticky ven nad kapotu není dobré, bude se ti měnit tlak nasávaného vzduchu, a tím pádem i poměr vzduchu a LPG.
Volnoběh se nastavuje regulátorem na tělese výparníku, nastav ho tak, až ti motor udrží volnoběh. Směšovací poměr za jízdy se šteluje ventilem na hadici mezi výparníkem a rozprašovačem. Stahne se do leva, až se bude motor při akceleraci kuckat, a poté se otáčí doprava např. vždy o 1/4 otáčky, až bude akcelerace plynulá.
"vhml" - ta hadice šla i u Fáček poštelovat tak, aby se tam tlakové poměry měnily jen minimálně.
Vyvést to tímto způsobem prakticky ven nad kapotu není dobré, bude se ti měnit tlak nasávaného vzduchu, a tím pádem i poměr vzduchu a LPG.
Volnoběh se nastavuje regulátorem na tělese výparníku, nastav ho tak, až ti motor udrží volnoběh. Směšovací poměr za jízdy se šteluje ventilem na hadici mezi výparníkem a rozprašovačem. Stahne se do leva, až se bude motor při akceleraci kuckat, a poté se otáčí doprava např. vždy o 1/4 otáčky, až bude akcelerace plynulá.
"vhml" - ta hadice šla i u Fáček poštelovat tak, aby se tam tlakové poměry měnily jen minimálně.
Ano, ovlivnit to rozhodne může, ale lze to doštelovat. Favorit má ,,náporový" sání a při vyšších rychlostech po vykvaltování chcípnul.
-> Marra: Vzduch je o teplotě venkovního vzduchu, psal jsem chladnější, ne chladný. Vyráběla to i Škodovka, ale bylo toho pár kousků, tak snad věděli co dělají, ale nepočítalo se samozřejmě s podtlakem pro LPG...
Proč zrovna hadice do pravé kapsy?
Délka "hadice, trubky" sání má jak vliv na hlučnost sání tak na podtlak kterým se pak "reguluje" množství LPG :))
Tedy abych upřesnil o co mi jde, při pojíždění po městě a stání by bez "krabice" šel do motoru teplejší vzduch od motoru, za normální jízdy je přísun vzduchu z venku zajištěn i bez "krabice" díky vyššímu tlaku vzduchu který je na hraně víka motoru. Jediný ale zásadní problém je že ten že mi to za jízdy logicky poupraví podtlakové poměry.
Bylo by mi milejší nesát ohřátý vzduch z motorového prostoru.
Možná řešení:
- vyhodit "krabici" a neřešit to že v některých režimech jde do motoru zbytečně teplý vzduch
- nějakým způsobem zajistit aby vyšší tlak za jízdy nevznikal v "krabici" - odvedení vzduchu z "krabice" dírou nad zadním světlem (rovnou zavrhuji) nebo jakási klapka která by nechala proudit vzduch za jízdy do motorového prostoru a při stání by byla zavřená (komplikované, pracné)
-brát vzduch zvenku na jiném místě, ale netuším kde
Proč zrovna hadice do pravé kapsy?
Délka "hadice, trubky" sání má jak vliv na hlučnost sání tak na podtlak kterým se pak "reguluje" množství LPG :))
Tedy abych upřesnil o co mi jde, při pojíždění po městě a stání by bez "krabice" šel do motoru teplejší vzduch od motoru, za normální jízdy je přísun vzduchu z venku zajištěn i bez "krabice" díky vyššímu tlaku vzduchu který je na hraně víka motoru. Jediný ale zásadní problém je že ten že mi to za jízdy logicky poupraví podtlakové poměry.
Bylo by mi milejší nesát ohřátý vzduch z motorového prostoru.
Možná řešení:
- vyhodit "krabici" a neřešit to že v některých režimech jde do motoru zbytečně teplý vzduch
- nějakým způsobem zajistit aby vyšší tlak za jízdy nevznikal v "krabici" - odvedení vzduchu z "krabice" dírou nad zadním světlem (rovnou zavrhuji) nebo jakási klapka která by nechala proudit vzduch za jízdy do motorového prostoru a při stání by byla zavřená (komplikované, pracné)
-brát vzduch zvenku na jiném místě, ale netuším kde
nevím jak moc tímhle dosáhneš kýženého efektu chladného vzduchu. Každopádně množství vzduchuna karburátorem , respektive jeho podtlak, ovlivňuje nasávání i LPG. To znamená, že je důležité sladit množství plynu s množstvím nasávaného vzduchu tak, aby plynu bylo dostatek a směs byla ideální. Já mám z chobotu filtrboxu z obou děr vyvedené hadice ze starého vysavaše do pravé kapsy a regululuju vzduch tím, že jednu z nich mám skoro celou přicpanou a podle provozních podmínek, nebo počasí to přicpávám, nebo "odecpávám". Auto jede dost dobře a navíc delší sání působí jako tlumič, takže je to mnohem tišší.
Namontoval jsem "krabici" na konec sání aby šel do sání chladnější vzduch než z motorového prostoru, ale mám pocit že je v této "krabici" za jízdy tlak (netuším jak velký, z obrázků co tu byly s průběhem tlaku po délce karoserie jsem nic nevyčetl) který ovlivňuje regulaci LPG - že se mění podtlak - klesá.
Při přeřazování motor neudrží volnoběžné otáčky a chcípne.
Ilustrační obrázek jsem nalezl tady na virtu - nemám sice přímo tovární výrobek ale je víceméně funkcí stejný, klapku na regulaci teploty vzduchu v sání mám demontovanou a díru zaslepenou.
Má s tímto někdo zkušenost?
Děkuji za věcné rady, tipy, nápady.
Při přeřazování motor neudrží volnoběžné otáčky a chcípne.
Ilustrační obrázek jsem nalezl tady na virtu - nemám sice přímo tovární výrobek ale je víceméně funkcí stejný, klapku na regulaci teploty vzduchu v sání mám demontovanou a díru zaslepenou.
Má s tímto někdo zkušenost?
Děkuji za věcné rady, tipy, nápady.