skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
-> czechino: Pánve bych dal nový, stojí pár stovek. Spíš co klika? Měřil jsi ji? A kolik to tlačí za jízdy? Dal bych případně nějakej lepší olej, třeba Selenii nebo něco za základě ricinu. Třeba Millers.
-> czechino: predstih si budes moct dovolit o dost vyssi. Je to trosku slozitejsi na odladeni smesi, ale jinak to nebude chtit tolik detonovat. Za to se to da pekne propalit pri chude smesi :)
U te panve bych to urcite nesvadel na silu v motoru, ale spis na slabsi mazani nebo horsi vule uz na zacatku. Kazdopadne to bude jezdit dal.
U te panve bych to urcite nesvadel na silu v motoru, ale spis na slabsi mazani nebo horsi vule uz na zacatku. Kazdopadne to bude jezdit dal.
OK, a co říkáte na tu pánev? Předěláním na ethanom se dá zase jen vetsi tryska a co s predstihem?
dík.
dík.
-> czechino: pistu bych se nebal. Vzhledem k tomu, ze ten motor stejne nevydrzi 20t km :) . Neni to zadna vysoko otackova mrcha takze s chuti do toho. Dokonce takovy pisty nekde mam. Kazdopadne si to predelej na E85 a snizis toto riziko.
-> czechino 10.09.13 14:05:39: no bál bych se rozdílné váhy pístu
Zrejme ano, bohuzel to vim az ted
Palivo leju N98.
Jinak mám v motoru písty 135, dno mají skosené, našel jsem stránku kde prodávají písty po kuse které maji vyfrézovaný ovál, dá se jeden použít s vyfrézovaným dnem? Jak je to s váhou a s kompresí?
Foto pístu zhora:
A zde s vyfrézovaným dnem: klaroviny.skodateam.cz/Dr zaky_pisty_SKODA-img_8Akv. jpg

Jinak mám v motoru písty 135, dno mají skosené, našel jsem stránku kde prodávají písty po kuse které maji vyfrézovaný ovál, dá se jeden použít s vyfrézovaným dnem? Jak je to s váhou a s kompresí?
Foto pístu zhora:
A zde s vyfrézovaným dnem: klaroviny.skodateam.cz/Dr zaky_pisty_SKODA-img_8Akv. jpg
-> czechino 10.09.13 10:20:35: a palivo ?
pri 1.2b je ten predstih moc velkej
Tak to mohla byt taky jedna z pricin 

-> czechino: Já myslím že by nebyl špatný, ale umět to sladit.. protože takhle je to závislý jen na odstředivém regulátoru ... ale nezkoušel jsem to, většinou to každej odpojil protože to detonovalo....
Nemam a to me taky zajima zda to ma nejaky vyznam u turbo motoru?
-> czechino:
Jen informačně, máš u toho rozdělovače odpojený podtlak ano nebo ne ? Jen ze zvědavosti mě to napadlo.
Jen informačně, máš u toho rozdělovače odpojený podtlak ano nebo ne ? Jen ze zvědavosti mě to napadlo.
Olej chladim, karbec solex, rozdelovac upravenej s malou regulaci, spalovaky jemne vybrany, jinak puvodem je to 50bmm hlavu jsem vzal v dilne je to z 50kw ale nevim z ceho presne. Turbo punto gt.
Az budu doma dam foto ze zhora.
Az budu doma dam foto ze zhora.
Jeste ukaz fotku pistu zhora.
jinak co vubec tam mas, karbec, rozdelovac, upraveny spalovaky ? v jakym aute jaky turbo, na co jezdis ?
Ono muzes jezdit dlouho v klidu, pak to klidne honit, ale jednou se takhle s rozdelovacem trefis, ze preradis das tomu plnej v nizkejch otackach pri nafoukanym turbu a je po motoru. Pak tam jsou dalsi uskali zvlaste u 50BMM... Bohuzel cesta s rozdelovacem neni spravna, trvalo to dlouho, ale i zdejsi clenove to pochopili.
jinak co vubec tam mas, karbec, rozdelovac, upraveny spalovaky ? v jakym aute jaky turbo, na co jezdis ?
Ono muzes jezdit dlouho v klidu, pak to klidne honit, ale jednou se takhle s rozdelovacem trefis, ze preradis das tomu plnej v nizkejch otackach pri nafoukanym turbu a je po motoru. Pak tam jsou dalsi uskali zvlaste u 50BMM... Bohuzel cesta s rozdelovacem neni spravna, trvalo to dlouho, ale i zdejsi clenove to pochopili.
-> czechino: chladíš olej ?
No původem je to 136B, teď 135, najeto měl tak 80tis. než se začlo laborovat. Olej Shell 10W-60 racing.
Co to je za motor, jak dlouho byl slozenej, a jakej olej jsi tam mel?
IC je dost velký a na dobrym místě, při 1,2Bar. A predstih je větší, 6° je na rozdělovači a to je 12°, takže 27° při 5500ot. základ je 15°, možná to je předstihem, ale zase to auto jezdilo skoro měsíc a nic. Ikdyž poslední 2 dny jsem jezdil furt noha na podlaze 

-> czechino: pri jakym tlaku ?
-> czechino: mas dostatecne velky IC?
Jinak predstih v 5500tis. +- 21,22 stupnu.
To je mozny, ale byla tma. Az dorazim k pocitaci tak nahodim foto. Jeste se mi zda ze mohl byt spatny presah vlozky, bylo okolo ni tak divne promackany tesneni.
jesli smes 11, tak predstih
Chuda smes nebo spatny predstih. Cim tu bohatost meris ? Kazdopadne to muselo uz hulit kdyz si dojel vecer.
Smes mam podle me az moc bohatou...
Jestli jsi upálil píst, tak máš blbou směs,jestli máš na fávu karbec,tak můžeš mít malé trysky, záleží, jak máš motor upravený, jsou tady odborníci, určitě Ti někdo poradí.
Zdarec trosku to zde ozivim.
Takze sestavil jsem motor, jezdim tak 14 dni kdy klouze spojka. Tim padem tomu nedavam abych ji nespalil, pred 3 dnema jsem namontoval novou ktera to udrzi a autu jsem 2 dny honil, konecne to jelo dobre plny plyn tam byl dost casto a dosti dlouho smes v zatezi kolem 11. Vcera po docela vostre jizde dojedu domu auto necham dohrat a vypnu, vse se zdalo v poradku. Rano prijdu a desny dym z odvetrani kliky, chvili jsem pockal nez se auto zahreje jestli to nebude lepsi a ono nic dym sel furt jak kdybych varil bylo mi jasne krouzky v kelu, po chvilce auto zacalo chcipat i na volnobeh. Rozhodil jsem to a pist na 4 valci je spalenej, takze co udelat at to jezdi a uz se nic nepali? Pridat bohatost? Uz takhle to huli jak dizl po chipu....
Takze sestavil jsem motor, jezdim tak 14 dni kdy klouze spojka. Tim padem tomu nedavam abych ji nespalil, pred 3 dnema jsem namontoval novou ktera to udrzi a autu jsem 2 dny honil, konecne to jelo dobre plny plyn tam byl dost casto a dosti dlouho smes v zatezi kolem 11. Vcera po docela vostre jizde dojedu domu auto necham dohrat a vypnu, vse se zdalo v poradku. Rano prijdu a desny dym z odvetrani kliky, chvili jsem pockal nez se auto zahreje jestli to nebude lepsi a ono nic dym sel furt jak kdybych varil bylo mi jasne krouzky v kelu, po chvilce auto zacalo chcipat i na volnobeh. Rozhodil jsem to a pist na 4 valci je spalenej, takze co udelat at to jezdi a uz se nic nepali? Pridat bohatost? Uz takhle to huli jak dizl po chipu....
nebudes mat problem ani s mechanickym.....membrany su kovove
Presne tak, concern stoji par korun, napeti je linearni na tlaku, takze budik zadnej problem sestrojit ;) a cidlo teploty vyhodou jak pise Marcius.
-> TechniX: kukni po čidlech z koncernu VW, ty co se dávaj na IC... máš to pěkně automotive a budeš mít jistotu, že to bude k mání i za 5 let... jinak v tom je i snímač teploty nasávanýho vzduchu... ... jinak jsem kdysi používal MPX4250, jeho nevýhodou je cena okolo 500, za což koupíš na aukru 2 a víc těch koncernovejch snímačů... Navíc ty koncerňácký berou podtlak i přetlak, kdežto MPX jen jedno z nich (podle provedení).
-> TechniX: Napiš si do hdkovo, stejně tohle bude od kmgy
Potřeboval bych nějaký elektrický čidlo na měření přetlaku vzduchu od turba, našel jsem tohle, je to podobné jako jsou čidla na tlak oleje:
www.agrozetshop.cz/cidlo- tlaku-vzduchu-1vyvodove/d- 87485
a
www.agrozetshop.cz/cidlo- tlaku-vzduchu-2-vyvody/d-8 7904
Dodělat k tomu i elektroniku a nějaký budíček by si myslím nebylo špatné. Případně nezkoušel tu už někdo něco ? nebo rovnou i z nějakého auta nějaká náhrada případně i s budíkem ?
Mechanický nevím jestli bude vhodné, protože mi půjde tou cestou i palivo a nevím co by to s mechanikou Manometrem udělalo.. Nebo to mám udělat jako jsem to nakreslil na obrázku, aby to nešlo palivo i do přípojné trubičky k bar budíčku ?
www.agrozetshop.cz/cidlo- tlaku-vzduchu-1vyvodove/d- 87485
a
www.agrozetshop.cz/cidlo- tlaku-vzduchu-2-vyvody/d-8 7904
Dodělat k tomu i elektroniku a nějaký budíček by si myslím nebylo špatné. Případně nezkoušel tu už někdo něco ? nebo rovnou i z nějakého auta nějaká náhrada případně i s budíkem ?
Mechanický nevím jestli bude vhodné, protože mi půjde tou cestou i palivo a nevím co by to s mechanikou Manometrem udělalo.. Nebo to mám udělat jako jsem to nakreslil na obrázku, aby to nešlo palivo i do přípojné trubičky k bar budíčku ?
Dnes sem byl montovat v Čertových schodech na pracovních strojích CAT a jen tak jako kuriozitu jsem vyfotil turbodmychadlo, ta trubka měla v průměru něco přes 20cm takže si představte co to bylo za macka..
-> Sepp: kolik budes tlacit ?
-> Sepp: no uvidíš, na delší tratě bude přehřátej, chce to otestovat :)
-> djmaso: nejde o zavody, jen obcasne prasici sprinty proti TDI po meste. To by mel zvladnout.
-> Sepp: je malejj
Sice je dost na ráně a bordelu taky užije, ale chladit by to mohlo?
-> havlik: taky jsem na to dnes narazil, ale to je samej nový ročník a ty turba budou pěkně drahé ... a vůbec otázka jak vypadá, jestli není společné rovnou s výfukovýma svodama tak jako to běžně už dnes je..
-> TechniX: a co turba z těch fordích ecoboost motorů to jsou samý 1.0turbo
Měl by někdo doporučení na nějaké malé turbo pro obsah 1.2 až 1.3, které by aspoň začlo brát už trošku od spoda ? .. Třeba turba Garrett t12 (0,7 až 1L obsah) se už jen těžko seženou, ale nevím jak Garrett t15 nebo případně toto turbo ? >> www.dilyford.eu/dilyford/
.../296-turbo-Escort-TD-66
kW nebo věděl by někdo o nějakém jiném typu běžně sehnatelné a za rozumné peníze ?
-> vhml: nechceš tenhle je přímo dělanej tak, že na něm sedí karbec - rozteč přesně na sedr, žígo weber a polmo...? :P
normalne to funguje, netreba sa nicoho obavat.....roky sa vyrabal R5 Alpine Turbo , ktory turbom nasaval zmes z karburatora Weber, 1.4 ka mala v zaklade 110k, chodilo to velmi slusne....
-> pavucina: Určitě, když se vyřeší chlazení vzduchem toho turba neměl by být problém. O těch škodovkách vím, vzniklo jich celkem spousta tímto způsobem ...
Například někdo prodává toto: autobazar.hyperinzerce.cz /tuning-motory/.../4883313 -turbo-na-skoda-130-favori t-felicie--nabidka-stredni -cechy
Další turbo škodovka: skoda-virt.cz/cz/.../2339 -vojtik-105-gt
Pak bylo ješte jedno emko podobně tímhle stylem ...
a pak na skoda teamu se ukázaly fotky prodeje nějakýho erka kde byly vodorovný jednokomorové karburátory 2x sloučený do sebe a do turba...
řekl bych projektů bylo a je a bude dost :) Podobně jako kolik vzniklo Dacii, LADA VAZ a podobně hanáckým způsobem to otrubit
Například někdo prodává toto: autobazar.hyperinzerce.cz /tuning-motory/.../4883313 -turbo-na-skoda-130-favori t-felicie--nabidka-stredni -cechy
Další turbo škodovka: skoda-virt.cz/cz/.../2339 -vojtik-105-gt
Pak bylo ješte jedno emko podobně tímhle stylem ...
a pak na skoda teamu se ukázaly fotky prodeje nějakýho erka kde byly vodorovný jednokomorové karburátory 2x sloučený do sebe a do turba...
řekl bych projektů bylo a je a bude dost :) Podobně jako kolik vzniklo Dacii, LADA VAZ a podobně hanáckým způsobem to otrubit