TURBO DO SKODOVIEK 105-136

prohledat
2520 příspěvků (zobrazeno 601 až 650) od 16.01.2005 do 12.07.2023, založil/a Fjoo
řadit dle data
14:32:15
01.01.2014
djmaso
-> BlackPanther: toto vlákno má 39 stran, co jej prostudovat a nedotazovat se na věc co tu byla asi 5x
upraveno 1x, naposled 01.01.2014 14:32:37
22:16:49
28.12.2013
BlackPanther
Som moc lenivy na také veci prepáč, ale odkial zistím objem spaľovacieho priestoru a presah piesta voči valcu?
upraveno 1x, naposled 28.12.2013 22:37:17
15:48:41
28.12.2013
Dušan
-> BlackPanther: jeslti jsi za ten motor dal hodne, nechces ho pokazit a nedokazes prohledat cely internet tak ten motor pokazis ikdyz ti nekdo poradi. Uz tu zakladni vec s KP by sis mohl dohledat.
15:16:14
28.12.2013
BlackPanther
Zdravím slimákov, asi som už retardovaný alebo nevšímavý, ale nikde som to nenašiel. Mám základ FABIA 1.4 8v a chcel by som spraviť štýl karbec pred turbom ako mal salamander, alebo 130rs turbo. Aké by boli nevýhody tohto zapojenia? Dočítal som sa že môže vybuchnúť zmes ešte v turbe je to pravda? To ma zaujíma najviac a taktiež aké sú stým štarty a životnosť. Prečo áno prečo nie. A ešte by som chcel vedieť akým hrubým tesnením dosiahnem kompresný stupeň cca 7 - 7.5. Ak to tu už je vyriešené tak sa ospravedlňujem ale potrebujem to vedieť pretože za ten motor som dal dosť a nechcem niečo dojepokaziť :) prosím kto mi poradí tak SZ alebo sem.
17:34:55
07.12.2013
czechino
-> hrdacek: mazani vem u rozvodu, nebo misto baroskopu, pak udelej vyvod na vane (nad hladinou oleje) kam pujde samospadem! zpet. Hadice odolny oleji.
17:06:18
07.12.2013
VeTeV
-> hrdacek: jý bych mazal sádlem - lepší bude z hus, ale i klasický sádlo není špatný

- tydle výkřiky do tmy pokaždý potěší 3
17:05:02
07.12.2013
havlik
-> hrdacek: no pokud si to neumíš zjistit případně domyslet tak se na zástavbu vyser
16:58:01
07.12.2013
hrdacek
Zdravím mám dotaz, jak mám mazat turbo olejem kam co a jak mám zapoji plus díly které k tomu bude potřeba a kde je mám sehnat díky moc 6
07:23:13
29.11.2013
Dušan
On kdyz clovek pod sebou citi ten kroutak a celkovy chveni do kastle tak je to uplne neco jinyho nez rozkvicena atmosfera. Samozrejme, ze ta atmosfera ma takovy ty zavodni koule coz turbo nema.
19:54:00
28.11.2013
czechino
-> Majklsto: Když máš termostat, tak je to v poho. Tady jde o to aby se ten motor vůbec prohřál 4







-> 1300RapidSpecial:
Tak atmosférickej motor má do sebe hodně, je to krása když někdo vyladí škoda motor třeba na 140PS, jenže ten motor bude točit 7500ot/min a krouťák nebude pořád na turbomotor stačit... navíc vačku a úpravy co se dělají na atmosféře se dají aplikovat i na turbomotor, každému se líbí něco 4 já osobně budu mít radši 2.0 16V s turbem, než 8vál bez, kterej ani nezatočí.
17:07:32
28.11.2013
Majklsto
-> czechino: Tak nazačiatok to skúsim len s oil chladičom a uvidíme. Mám medzikus pod oil filter a myslím že je v tom aj termostat aby som nechladil studený olej
17:07:13
28.11.2013
vhml
-> Sepp 28.11.13 15:43:45: zřejmě slušnej model 3
15:43:45
28.11.2013
Sepp
-> 1300RapidSpecial 28.11.13 15:35:24: Gratuluji k prvnímu příspěvku - sice nedává smysl a ani není k tématu, ale zase jsme o něco informačně bohatší.
15:35:24
28.11.2013
1300RapidSpecial
Do mojej Rapidi 130 by som to nedal uuuurcite radsej by som tam dal Weber karb. lebo: menej práce-nesol lenoch, a taka klasicka uprava-viacej sa my pacia take ze na motore sa diely menia napr. vačka atd. lebo davat na motor napr. to turbo atd. no aaaaaaaaaa cc.
14:01:33
28.11.2013
czechino
-> Majklsto: Dej pouze oil chladič, já mám vyndaný termostat + chladič. Teplota za normální jízdy tak 75-80° při svižné jízdě se to vyšplhá na 90°. Je pravda že u škodovky se to hůře chladí, ale výměník + oil chladič se mi zdá zbytečnej... 4
12:32:59
28.11.2013
Majklsto
-> czechino: Motor s turbom som nikdy nemal a takýto motor som nikdy nestaval. Pokial to bude konkurencieschopné tak by som s tým pozávodil, ale ak to bude stát za houby tak s tým pojazdím maximálne v bežnej premávke a potom to rozpredám.-> m8rinek: Nad výmenníkom s alu trubky som tiež rozmýšlal,ale mám obavy ako by sa taká trubka ohýbala na výmenník. Inak myslím že by to šlo.-> pistaa: Ano, turbo musí mat istú teplotu oleja, ja som sa len bál, že v porovnaní s turbami chladenými vodou bude toto viac tepelne namáhané, tak aby som turbo neposlal do večných lovíšť len preto že by sa mazalo olejom ktorý by to nezvládal. Ale tak túto vec viem asi ošetrit aj použitím kvalitnejšieho oleja-> pavucina: Fajn, tak to vidím na štandardné zapojenie olejového chladiča a asi tam dám výmenník voda olej pod filter.

Tým sa vyhnem babračke s výmenníkom vo vani s neistým efektom a výsledkom

Dakujem všetkým za názory
09:03:22
27.11.2013
pavucina
Pouzij urcite hlinikovou, usetris si misto, kde by mohl byt problem (a ver tomu, ze problemu muze byt hromada).

Zapojeni vody do turba urcite nic nezkazis.

Ja olej chlazenej na predohrabu nemam a obycenej olej(10W-40) jsem neprehral ani na okruhu, kdy jsem mel snizenej predstih spalenejma dratama k snimaci(nizky predstih=vysoke EGT), ale jelikoz to byl nahradni koprivak, tak by mi to ani moc nevadilo. Ale rozhodne chlad olej normalne, ne ze pozenes olej do turba pres chladic.

Stejne je nejdulezitejsi tam ten olej aspon mitv dostatecnym mnozstvi
09:01:20
27.11.2013
pistaa
-> Majklsto 26.11.13 21:44:59: vana hlinnikova s prechodkou na vstup oleja a turbo musi mat nejaku teplotu oleja samozrejme nakolko je tesnene tlakom oleja. Vymenik by som istotne nerobil do vane skorej priplat za normalny slusny mocal alebo tak. Ci uz skrz ucinnost alebo istotu funkcnosti a pripadnu poruchovost. A chladenie vzduchom? Tak to je kus liatiny so lentak nejaky vanok neochoadi nakolko to je cervenozlte zajazdy a za druhe cim teplejsie tym vyssia energia plynov a tu prave potrebujes. Ved preto sa to cele mota do izolacii a podobne tak preco to na jednej strane udrzovat teple a na druhej chladit ved ides sam proti sebe
08:36:12
27.11.2013
m8rinek
-> Majklsto: A co tam navařit výměník z alu trubky?
08:28:37
27.11.2013
czechino
Tak zalezi na pouziti, zda se motor bude tavit na zavodech, nebo s nim jezdit v provozu...
22:17:51
26.11.2013
Dušan
-> Majklsto: nevidím důvod použit klasika hliníkovou vanu. Da se udělat průchodka. Je to jen stěna hliníku. Olej chladit vodou + připadne vzduchem pokud bude třeba.
21:44:59
26.11.2013
Majklsto
Akú vaňu používate na preplňovaných motoroch v zadu? Ja som rozmýšlal najskôr nad klasickou, ale tam by bola patália ako by som robil odtok oleja s turba do vane a hlavne keby som tam chcel namotat výmenník voda olel, tak by bol problém s tesnostou. To si celkom neviem predstavit. Dalej prišla do úvahy klasická plechová vaňa, tam by sa dalo v pohode navarit aj kolienko na odtok s turba a ak výmenník ked by sa do vane namotal tak by sa to dalo pohodlne zavarit. Pri tejto vani sa trochu bojím aby sa ni neodlieval v zákrutách olej. Možno by bolo vhodné upravit tam sací kôš s fabie, len zmenit jeho sklon aby korešpondoval zo sklonom motoru vzadu. A za tretie pripadá do úvahy vaňa z fabky, ktorá má výhody ako klasická plechová vaňa a má plus v tom že je hlboká a nehrozí odlievanie, ale zase sa bojím či nebude príliš trčat pod autom.

Druhá otázka je ohladne chladenia turba. Mám turbo IHI RHB5, ktoré nieje chladené vodou. Preto som rozmýšlal ako pomôct chladeniu turba a napadlo ma dat priamo medzi motor a turbo, nejaký menší chladič oleja napríklad z motorky. Proste že by ochladený olej slúžil výhradne na mazanie turba a tým by ho pomáhal ochladzovat.
18:01:58
25.11.2013
pavucina
No zvykem... ja kse to veme, uvadi se tri zpusoby(umisteni) zapojeni wastegate a kazdej má jine plus a minus ;) pohledej o tom enco.
15:02:24
25.11.2013
Sepp
-> TechniX: Takže na wastegate, ale nic asi nezískám, když to zapojím takhle přes karburátor a ne na přímo z dmychadla jak je zvykem?
14:11:04
25.11.2013
TechniX
-> Sepp: Já už se v těch Solexech nevyznám 1 .. u Starých běžných Solexů to byl podtlak k rozdělovači ... u tohodle 32DIS to má být Přípojka otevírající klapku na turbodmychadle, připojuje se buď přímo hadičkou na klapku nebo se ještě propojuje s hlavním přívodem stlačenýho vzduchu do karburátoru.
11:51:33
25.11.2013
Sepp
-> havlik: Jasný, ale chtěl jsem, aby bylo zřejmý na co reaguju;)
11:15:56
25.11.2013
havlik
-> Sepp: nevim :-D a rozhodně sem se ho na to neptal
07:55:18
25.11.2013
Sepp
-> havlik 24.11.13 18:00:16: Nemá chybně zapojený karbec? Padlo tu, že ten vývod/přívod vedle táhla, v našem případě vlevo vpředu, má být zapojený na tlak od turba. Tady je zaslepený. Já to tak měl taky a nepoznal jsem problém, po přeházení do jinýho auta, jsem tam ten tlak přivedl a jelo to znatelně hůř, i když je otázka, jestli to nebylo něčím jiným.
18:00:16
24.11.2013
havlik
madarsko 2007
zvětšit TURBO DO SKODOVIEK 105-136 - obrázek od havlik vložen 24.11.2013 18:00:16
upraveno 1x, naposled 24.11.2013 18:02:26
15:57:08
14.11.2013
czechino
-> pistaa: SZ 4
15:25:41
14.11.2013
pistaa
-> czechino: ano turbo IHI a rozdelovac a karbez z R5 ak chces kopec dielov stale mam z toho nakolko som to mal celkom rozsiahle.
13:59:56
14.11.2013
TechniX
-> czechino: čoveče tomu to jede hodně slušně 157
14:11:28
12.11.2013
czechino
-> Killme: Ta má slušné plnění :)



Je i tady ;) skoda-virt.cz/cz/.../4077 -skoda-120-1-4t
upraveno 1x, naposled 12.11.2013 14:12:34
13:11:35
12.11.2013
czechino
Tak jasné, proto se ptám co za úpravy na takto udělaný motor, co měl za turbo? IHI? Nikde jsem se tohle nedočetl...
12:19:55
12.11.2013
Dušan
-> czechino: to sice mel, ale je prave rozdil v tom kde ten motor pouzivas. To je jak kdybys rekl, ze rozdelovac na atmosfere muze byt jakykoli, hlavne at ma spravny predstih mezi 6000-7000t
10:45:41
12.11.2013
Killme
W PL tez sa nejaky skodovky turbo4



vs e36 325 i :

Skoda 120T Vs E36 325i


0-200km/h test:

Skoda 120 1.4 Turbo 0-200km/h test
upraveno 3x, naposled 12.11.2013 15:00:25
09:15:49
12.11.2013
czechino
Downpipe neni stastne resen, ale na lepsi spracovani nebyl cas :-/ jistě ze nejlepší by bylo el. Zapalování a vstřikování jenže to je az moc složité a nakonec i zbytečně, dobrých výsledku se da dosáhnout i s mechanikou :) nemám to na závody, jen na víkendové řádění. Pista mel 180ps na mechanice, bo ne? 5
17:50:18
11.11.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> czechino: on myslel ty klasický snižování hmotností a vyvážení... neboli to, s čím se většině lidí nechce štvát 1 Spíš si dobře pořeš hlavu a downpipe od turba. Věci jako cooler apod. už v řešení máš, tak pak jedině programovatelný zapalování a vyhrát si s nastavením. Je pravda, že existuje spousta dalších nápadů a vychytávek, který přináší nárůst výkonu (např. ostřikování cooleru CO2kou, vstřikování "vody" do sání, vyvakuování klikové skříně......) ale stejně, dokud nebudeš mít předstih, palivo a s tím spojené detonace a vysoké egt vpořádku, nebudou mít ty věci ten správnej šmrnc.
18:00:37
10.11.2013
czechino
No teď mám sériovou 254/254, což chci určitě nahradit nějakou jinou, jak mi pomůže přidat výkon setrvačník?
17:44:31
10.11.2013
djmaso
-> czechino 10.11.13 17:30:04: tím už to tolik nedoženeš přidáš o 0,1 baru více a máš tam +2x tolik co by ti dodala ta vačka z 265 na 278. Raději řeš řemenice, setrvák , ojnice a písty
17:30:04
10.11.2013
czechino
nahanim vykon
17:02:26
10.11.2013
Dušan
-> czechino: 278 jeste nepropusti, ale rozdil oproti 265 zadny. K cemu potrebujes vetsi ?
15:56:11
10.11.2013
czechino
Otázečka: jakou vačku do turbomotoru krom 265/265, jde mi o to aby vačka nepropustila.

Co měl pista za vačku když měla 1.3 180PS?
11:44:56
25.10.2013
Blue Power
-> djmaso: Tak sem zkoušel ladit a nic.
22:41:20
13.10.2013
czechino
Ja jak riznu zatacku, tak okamzite to zacne pochcipavat a vynechavat, co ta bohatost? Zda se mi ze kdyz zatacku projizdim pod plnym tak to tak nedela,nebo min... 8
22:30:41
13.10.2013
Dušan
-> czechino: to spis vypada ze mas problem jako ja. Tzn nekde u nadrze. Ja mam privod smerem od hrdla nadrze a dela to to stejny. Ale opravdu jen v delsi pravotocive zatacce.
22:16:53
13.10.2013
czechino
Přívod paliva jde ke kabině
22:10:43
13.10.2013
Dušan
-> czechino: jakym smerem ho mas danej ?
Extreme Tyres