skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
topeni z feldy do skodovky
zajímalo by mě jak někdo řešil tu palubovku z feliny aby nemusel upravovat volantovou tyč. popřípadě co řezal aby to bylo košér... Já se s tím ne a ne domluvit.
-> Saky: Asi nie, lebo to vyzera ako osrate od lastoviciek :)). Ony tie klapky vyzeraju ako keby boli pozinkovane, pretoze nie su vobec hrdzave napriek tomu co na ne muselo z radiatoru kvapkat. Ale tie kvapky tam asi zaschli a sajrajt sa zmenil na hmotu odolnejsiu nez kvalitny lak.
tak me tak napada-) neni tten cernej sajrajt barva? -)
Teraz mam doma jedno skodovacke kurenie rozobrate a vycistene. Akurat plechove klapky neviem vycistit. Je na nich nejaky cierny sajrajt, ktory sa neda dat dolu rozputadlami. Neviete ako ho stade dostat bez drataku?
-> Pohan: A este lepsie vycistit bordel spomedzi rebier radiatora a vycistit a namazat loziska a komutator ventiku. Potom mi kurenie zacalo naozaj kurit. Dovtedy to len naznacovalo. Ja som so skodovkovym kurenim spokojny snad len na taku malickost, ze mimo mesta ho musim skrtit a v meste musim zapinat vetrak na slabsi chod. A odvtedy co som ho vycistil uz nemusim odhmlievat okna handrou a vetrak pustam naplno len ked chcem auto rychlo vykurit alebo odhmlit po dlhsom stati.
Spíš než výměnu topení bych navrhoval důkladně vyčistit výměník topení (zbavit vodního kamene) a projít hadice a trubky k němu, jestli nejsou přicpaný.
no a jinak ke spekulacím jestli to má přínos do škody, tak říkám že 100 % to přínos má, a nechápu proč se tady řeší, že topení má vliv na výkonost vodní pumpy...
vždyť to je uplnej nesmysl, do topení z feliny to jde uplně stejně jako do topení ze škody... jestli je tam o pul litru více vody z důvodu že je to těleso větší - to už je malá věc.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
takže neviděl jsem topení z benzínové feldy, ale z dieslové je tak velký, že to tam bez řezaní není šance dát... je dlouhý jak sviňa, taky nevím jestli topení z benzínu má ty topný spirály. O kolik je menší to topení z benzínu, ví to někdo?
Musite chvilku vydrzet. Musim to nafotit. Neni cas. Pak to nejak rozeslu. Pokud Vam to teda nestaci na mojich strankach.
vam uz niekto poslal foto?
alebo to piseme len sami pre seba
prosiim xcem foto
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
odkaz blbne, kdyžtak to raději vypiš nebo přez schránku, jestli tě můžu otravovat....
můžu - li poprosit, tak i mě
dale_estelle@centrum.cz
dale_estelle@centrum.cz
ked sa da tak aj mne tie fotky.dik. stresman@szm.sk
halooo aky je rozdiel medzi kurenim z benzinovej feldy a naftovej, poslite aj mne foto zo zastavby feldackeho kurenia, diki
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Učitě mi to taky pošli na hajekjirik@chello.cz
Dik
Dik
->lipnicak: Taky by mě to zajmalo. Jo a za foto bych byl rad. hrna@post.cz
prosil bych taky o foto toho topeni bez rezani kasle lipnicak@tiscali.cz a jakej je teda rozdil mezi benz. a naft. topenim?? a ktery pouzit??
-> mirčán: A v čem?
POZOR NA TO!!! Je rozdil mezi topenim z benzinovy feldy a naftovy!!! cumel sem na to jak blzen!!!!!
-> JUC: zajem je;-) když tak hod mi je na maila;-)
-> JUC: Ahoj to by mě zajímalo, budu dávat do auta palubovku z fifiny, a chtěl bych tam mrsknout i to topení, akorát mě odradilo to řezání do kastle, takže kdyby se to nemuselo řešit až tak, tak bych do toho šel, kdyžtak mi pošli fotky na muj mail, kterej mam v ID, díky.
-> Adam Radimovič: me do kufru necumi. sedi na te prepazce naprosto presne. Fotky snad nejake najdu nebo muzu nafotit pokud bude zajem.
U 120 kurenia sa teply/studeny vzduch reguluje tiez klapkami. Kohut je tam len kvoli tomu, aby ste v lete nemali od hadic zeravy tunel. Mne ten kohut zle zavieral (zle nastavene tiahla, chybalo asi 0,5cm do uplneho uzavretia) a radicka a paka rucky bola horuca. Tunel nebol horuci len vdaka tomu, ze ho mam obaleny mirelonom. Ale v aute aj napriek tomu,ze z ofukov vpredu isiel studeny vzduch bolo priserne horuco.
A mne skodovacke kurenie staci. Mam na nom este natiahnutu silonku kvoli zachytavaniu prachu a aj tak fuci a kuri celkom slusne. Stacilo ho len vycistit, premazat a vymenit tesnenia z molitanu za tie samolepiace na okna..
A mne skodovacke kurenie staci. Mam na nom este natiahnutu silonku kvoli zachytavaniu prachu a aj tak fuci a kuri celkom slusne. Stacilo ho len vycistit, premazat a vymenit tesnenia z molitanu za tie samolepiace na okna..
ked si dam palubovku z felicie tak sa tam to kurenie z felicie vojde urcite bez rezania kasne?
-> JUC: ale tobě to topeni tak v tom kufru nečumi ne? nemaš nějake detailni fotky????
jeste k tem cerpadlum.Co sem mel moznost videt, tak nejvetsi lopatky mela pumpa v exportni 130L.Lopatky i s hrideli v mototechne asi za 150,- v porovnani s rapiackou pumpou 136,pumpou ze 105,120 sou to ukrutny lopaty,o s100 nemluvim.Vubec bych neresil obeh vody,ta to dycky utlaci. co se tyce topeni,dal bych cokoliv za lepsi topeni.Kdo ma nejake foto upravy topneho systemu bez razantnejsi upravy karoserie,at mi ho posle na lipnicak@tiscali.cz Dik.
-> Adam Radimovič: Ono udelat se da temer vsechno.
Jestli se vejde za origo palubku nevim, abys to zjistil tak musis koupit topeni, vzit palubku a vyzkouset to. A pak to za staleho michani vyhodit
Tahle jsem to delal ja.
Jestli se vejde za origo palubku nevim, abys to zjistil tak musis koupit topeni, vzit palubku a vyzkouset to. A pak to za staleho michani vyhodit
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Adam Radimovič: Brmm brmm ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> JUC: ani v pripade že se upravi origo palubka?
V kombinaci z palubkou z feldy, ovsem....
Za origo palubku neni sance to elegantne dostat.
Za origo palubku neni sance to elegantne dostat.
-> Jirik: no podle toho co psal juc tak tam to topeni dostal mnohem elegantněji ty joudo...viz jeho stránky...
-> Jirik: NO já bych si teda moje auto takhle nevyřezal.To to rači skousnu s netopícím škodovkovim
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
Eště někdo tvrdí, že se řezat nemusí ? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Alan: Je to ohromná krása, takhle vykotlanou kasli jsem si vždycky přál. To když uvidí strejda v modrym plášti na STK, tak mu z toho praskne guma u trenýrek.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Alan: Je to ohromná krása, takhle vykotlanou kasli jsem si vždycky přál. To když uvidí strejda v modrym plášti na STK, tak mu z toho praskne guma u trenýrek.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Adam Radimovič: Řezat se musí pro topení z Fifiny joudo, ne kuli palubce. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik: no žeby se moc muselo řezat do kastle bych neřek...viz JUCuv rapid ten ji tam dostal fpoho a tuším že i bez řezani;-)
schema je tady v clankach nekde..
Puvodne jsem chtel davat do shcade palubku i topeni z filcky,ale od toho topeni jste me odradili
ZBYTECNE MOC PRACE...Jo,nemate nekdo schema zapojeni fel. palubky??
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Vici: Díky, nebyl jsem si jist tou litráží. Neměl jsem u sebe přiručku od tatíkovy Fifiny. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
do felcky/fava se vejde 6 litru vody. ale jinak souhlas s jirikem :o)
-> Veron: Jenomže vodní pumpa z Felicie nebo Favorita není rozhodně výkonější než ta ze 130ky a vejš.
Neboť tlačí 4,5 litru vody, proti 12ti litrům v dlouhejch trubkách.
Má jiný lopatky, škodovácká má větší.
Totéž platí třeba o záměnách vodních čerpadel mezi Š100 a Š120.
Se na to někdy podivejte.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Neboť tlačí 4,5 litru vody, proti 12ti litrům v dlouhejch trubkách.
Má jiný lopatky, škodovácká má větší.
Totéž platí třeba o záměnách vodních čerpadel mezi Š100 a Š120.
Se na to někdy podivejte.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik: no já mam vodní pumpu z felicie...
na zvýšení teploty (a větší topení) pomůže třeba termostat z favorita - drží vyšší teplotu
na zvýšení teploty (a větší topení) pomůže třeba termostat z favorita - drží vyšší teplotu
-> Gryzly: Dobrá otázka mladý muži. Chladící a topná soustava Š120-136 (ta spíš) dokáže taky pěkně topit a auto se dost rychle ohřeje.
Tady jde o to, že topení z Fifiny dost zasahuje do motorového prostoru, v podstatě je tam celý. Dávají ho třeba na Š100 -110R, protože lze celý narvat do kufru. Musí se v neposlední řadě vyřešit přísun vzduchu a ten je u 120ky akorát nad tou kapsou jak je stěračovej motorek a nádobka ostřikovačů. U šáde je meziplech mezi kabínou a kufrem dost členitej a moc by se mi nechtělo ho vyřezávat, protože by to mohlo snížit pevnost a taky by se to mohlo kroutit při vyšších rychlostech a v zatáčkách.
Další rozdíl mezi Fifi-topením a šáde-topením je v tom, že u šáde se uzavírá teplá/studená kohoutem. U felicie je topení nastaveno stále jako na "topení", tedy otevřeno. Průchod vzduchu teplá / studená se reguluje akorát klapkami v topení.
Těleso topení je o dost větší než 120kové, když vemeš že je v šádovce 12 litrů vody a ve Fifině 4,5 nebo 5l. Taky nevím, jestli by si s tím dostatečně poradila vodní pumpa.
Jestli se mýlím, nebo máte jiný názor, tak mě opravte.
Tady jde o to, že topení z Fifiny dost zasahuje do motorového prostoru, v podstatě je tam celý. Dávají ho třeba na Š100 -110R, protože lze celý narvat do kufru. Musí se v neposlední řadě vyřešit přísun vzduchu a ten je u 120ky akorát nad tou kapsou jak je stěračovej motorek a nádobka ostřikovačů. U šáde je meziplech mezi kabínou a kufrem dost členitej a moc by se mi nechtělo ho vyřezávat, protože by to mohlo snížit pevnost a taky by se to mohlo kroutit při vyšších rychlostech a v zatáčkách.
Další rozdíl mezi Fifi-topením a šáde-topením je v tom, že u šáde se uzavírá teplá/studená kohoutem. U felicie je topení nastaveno stále jako na "topení", tedy otevřeno. Průchod vzduchu teplá / studená se reguluje akorát klapkami v topení.
Těleso topení je o dost větší než 120kové, když vemeš že je v šádovce 12 litrů vody a ve Fifině 4,5 nebo 5l. Taky nevím, jestli by si s tím dostatečně poradila vodní pumpa.
Jestli se mýlím, nebo máte jiný názor, tak mě opravte.
Má to nějakej přínos?
Mě samotného by mě to zajimalo, budu dávat palubku z felicie a musim řešit i to topení.
ma skusenosti se se zastavbou topeni z felicie do skoda 120???? pomocte