skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
4 bodove pasy
15:56:29
21.08.2016
21.08.2016
MVM
-> rené: Tyhle Speedpro v jednom autě máme u spolujezdce v GT3 RS - už dva roky - svůj účel plní.
15:52:19
21.08.2016
21.08.2016
rené
www.speedpro.eu/akce-spee
dpro-bodovy-bezpecnostni-c
erveny-p-17594.html No a co třeba toto? Prý i s FIA homologací. Má se Speedpro pásy někdo zkušenosti, či ví jaký výrobce se skrývá pod značkou "Speedpro"?
23:25:44
20.08.2016
20.08.2016
MVM
-> Shader: Bacha ať ti přeska nerozbije čelo - je to pod tím napumpovaný
23:23:41
20.08.2016
20.08.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shader 20.08.16 23:23:00: Tak tyhle určitě
23:23:00
20.08.2016
20.08.2016
Shader
-> castrol: Jak píšu... chtělo by si je osahat
22:59:30
20.08.2016
20.08.2016
Shader
-> Tuner#2: OMP bude určitě kvalitou jinde než ty repliky. Ale TAKATA si mi vážně líbí a 10k za jeden pás opravdu nechci dávat. Škoda, že si je nemůžu osahat , ta kvalita by mě opravdu zajímala.
21:42:13
20.08.2016
20.08.2016
MVM
-> Tuner#2: Jo to věřím v tomto jsou velký rozdíly,ve fejkových to může být bída - ale to je už riziko koupě pásů který nemá možnost si člověk vyzkoušet.
21:38:02
20.08.2016
20.08.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 20.08.16 21:26:16: Mě to OMP mile překvapilo, ve starých pásech jsem se musel každou cílovku v Mostě dotahovat jak blázen do sedačky, tady se zatáhnu na fest na začátku a na konci po i té 25ti minutovce se povolím stejně zatažený. Ty brzdy na ocelových přeskách fungujou super narozdíl od tuningových. Na okresce se úplně na krev silou neutahuju a taky pohoda i po delší jízdě.
21:26:16
20.08.2016
20.08.2016
MVM
-> Tuner#2: Jo to máš pravdu na co jsem zapoměl.. Spousta pásů má vlastnost vytahovat se/povolovat,.pokud nemají zajišťování. HANSu nikdo z Vás nepoužívá a osobně pochybuju že jste v tom zatažení při běžný jízdě tak, jak já vážu jezdce - na krev.. Trochu se povolí každý pásy zvlášť starší.Jinak samozřejmě bude kvalita švů,zámků přezek trochu volnější - já tyto pásy používám u sedaček pro případný spolujezdce. Ale jak sám píšeš je to ve škodovce nejbezpečnější věc..
21:09:49
20.08.2016
20.08.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shader 20.08.16 19:19:03: Asi takhle, fejk to je to je jasné. Nicméně ve škodovce bez rámu to bude stejně nejbezpečnější věc co tam bude. Na druhou stranu jen o pár stovek byl dražší na speedpru origo 6B OMP co mám já a používám ho taky jen jako 4B což je plně dostatečné v provozu i na okruhu. Narozdíl od těch obyč tuningových totiž přesky drží a pás se vůbec nepovoluje. Tak jak ho naštěluješ a zatáhneš se do sedačky, tak drží...
19:37:35
20.08.2016
20.08.2016
Shader
-> MVM: Pásy by byly použité jako 4-bodové.
19:28:17
20.08.2016
20.08.2016
MVM
-> Shader: Šestibodový nesnáším na vázání v závodních autech natož v něčem co jezdí po silnici.. Občas to řeže do koulí - na druhou stranu rád přivazuju slečny na sedadla spolujezdců .. Ovšem nikdo ti nezakazuje se na spodní vykašlat a mít z toho 4 boďáky.. Pokud se ti líbí a vyhovuje cena ..
19:19:03
20.08.2016
20.08.2016
Shader
Zdravím
Rozhlížím se po nějakých pásech a zajímal by mě váš názor na tyto bezpečnostní pásy www.pistonpower.cz/bezpec nostni-pasy-takata-2015-ze lene-6-body-p306
Ano, vím že se jedná repliky, ale myslíte, že by byly použitelné? Nebo se na něco takového vys*at a zvolit nějaké OMP nebo tak něco? Případně nemáte nějaký tip na nějaké funkční a cenově dostupné čtyřbodové pásy? Díky.
Rozhlížím se po nějakých pásech a zajímal by mě váš názor na tyto bezpečnostní pásy www.pistonpower.cz/bezpec nostni-pasy-takata-2015-ze lene-6-body-p306
Ano, vím že se jedná repliky, ale myslíte, že by byly použitelné? Nebo se na něco takového vys*at a zvolit nějaké OMP nebo tak něco? Případně nemáte nějaký tip na nějaké funkční a cenově dostupné čtyřbodové pásy? Díky.
07:11:58
11.06.2016
11.06.2016
ochoda
-> Sejki: ...líbí se mi jakým směrem uvažuješ.
07:01:57
11.06.2016
11.06.2016
Sejki - zrušená registrace
-> ochoda: budeš muset k tem pasum dokoupit formuli...
22:20:50
10.06.2016
10.06.2016
ochoda
Okey... Takže do auta prostě nepoužitelný.
22:16:02
10.06.2016
10.06.2016
MVM
-> ochoda: Ty formulový pásy samozřejmě v rámci nouzovýho svezení jdou použít bez těch dvou steheních - tudíž jako čtyřbodový. Ale pouze v kokpitu, použítí v kombinaci se sedačkou - to nevyjde délkově. Navíc tyhle jak koukám jsou pro HANS,jsou v oblasti ramen a klíčníchkostí užšší - není to pohodlný v tom jezdit - dost to řeže.. Navíc Mygale to bude mít přímo do určitý formule..
21:59:23
10.06.2016
10.06.2016
ochoda
Ajo... to mi nějak nedocvaklo, že to má tak krátký ramena. Leda vyrobit nějakej harness bar (nebo jak se to jmenuje) jako má třeba CML, to by možná vyšlo.
15:39:51
10.06.2016
10.06.2016
vhml
Hlavně jsou krátký formulový
Jinak co se týče zámku, tak ten lze rozebrat a přesadit ten pevnej čep na libovolnej popruh.
Jinak co se týče zámku, tak ten lze rozebrat a přesadit ten pevnej čep na libovolnej popruh.
15:30:45
10.06.2016
10.06.2016
m8rinek
-> ochoda: Spíš co ty kotvy do karoserie?
15:27:52
10.06.2016
10.06.2016
havlik
-> ochoda: proč by ne dyt je to tam jenom provlíknutý podle fotky
15:24:59
10.06.2016
10.06.2016
ochoda
Hele páni, www.speedpro.eu/vyprodej-
bodovy-bezpecnostni-mygale
-p-17319.html ...asi nepujdou zapojit bez těch spodních dvou kurt co?
23:39:02
26.05.2016
26.05.2016
Luky
-> Tuner#2: jo ták. No tak holt kousek vystříhnout a nechat panimámu to zaštupovat
19:25:49
26.05.2016
26.05.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shader 26.05.16 16:30:24: NJ ten není potřeba
-> Luky 26.05.16 16:43:23: Napnutý pás vycházel tak, že přeska byla přesně u otvoru sedačky a o něj se opírala a vyvracela, takže hrozilo samovolné povolení pásu při nárazu.
-> Luky 26.05.16 16:43:23: Napnutý pás vycházel tak, že přeska byla přesně u otvoru sedačky a o něj se opírala a vyvracela, takže hrozilo samovolné povolení pásu při nárazu.
16:43:23
26.05.2016
26.05.2016
Luky
-> Tuner#2: boční nešly kvůli úhlům?
16:30:24
26.05.2016
26.05.2016
Shader
-> Tuner#2: U tvého řešení mi bude vadit ten kastlík na baterku, teď přemýšlím, proč jsem ho tam vlastně nechal!?
19:29:57
25.05.2016
25.05.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shader 25.05.16 19:05:05: V podstatě to ničemu nevadí, jen ten plech bude zespoda asi dost úzkej, úplně přesně nevím jak je to tam profilovaný a bude se to blbě i vařit. Já to mám v ploše, plech širokej co to dalo (plošně splňuje FIA + 20% navrch) a úhel to splňuje bez problému. Boční ale záleží podle sedačky a pásů, mě původní nešly použít.
19:22:54
25.05.2016
25.05.2016
havlik
6. BEZPEČNOSTNÍ PÁSY
6.1 Pásy
Jedná se o připevnění nejméně dvěma ramenními a jedním bederním pásem. Body pro upevnění na karosérii: dva pro bederní pás, dva nebo jeden symetrický se sedadlem pro ramenní pásy.
Tyto pásy musí být homologovány FIA a odpovídat normě FIA 8854/98 nebo 8853/98.
Navíc, pásy používané pro závody na okruzích, musí být vybaveny systémem rozepínání pomocí otáčecí přezky.
Naopak pro soutěže zahrnující průjezd na otevřené silnici se doporučuje systém rozepínání s tlačítkem.
ASN mohou homologovat upevňovací body umístěné na kleci během homologace této klece (viz čl. 253.8.4) pod podmínkou, že jsou otestované.
6.2 Instalace
Je zakázáno připevňovat bezpečnostní pásy k sedadlům nebo k jejich držákům.
- Jeden bezpečnostní pás musí být instalován na upevňovacích bodech sériového vozu. Doporučené geometrické umístění upevňovacích bodů je uvedeno na obr. 253-42.
Ramenní pásy musí směřovat dozadu směrem dolů a nesmí být namontovány tak, aby tvořily úhel větší než 45° vzhledem k vodorovné rovině, měřeno v horní části opěradla a doporučuje se, aby
nepřesáhly 10°.
Maximální úhly vzhledem k ose sedadla jsou 20° divergentní nebo konvergentní.
Pokud je to možné, měl by být použit původní upevňovací bod, namontovaný výrobcem vozidla na sloupek C.
Upevňovací body, které svírají s vodorovnou rovinou úhel větší, než je povoleno, mohou být použity pouze tehdy, pokud sedadlo splňuje požadavky normy FIA.
V tomto případě musejí být ramenní pásy čtyřbodových pásů instalovány na upevňovacích bodechbřišních pásů zadních sedadel, namontovaných původně výrobcem vozu.
U čtyřbodových pásů jsou ramenní pásy namontovány tak, aby se symetricky křížily vzhledem k ose předního sedadla.
Bezpečnostní pásy nesmí být instalovány na sedadle bez opěrky hlavy nebo na sedadle se zabudovanou opěrkou (bez otvoru mezi opěradlem a opěrkou).
Břišní a stehenní pásy nesmějí procházet nad stranami sedadla, ale skrz sedadlo, aby na co největší ploše obepínaly pánevní krajinu.
Břišní pásy musí být umístěny přesně v prohlubni mezi hranou pánve a horní částí stehna. Nesmějí zasahovat do břišní krajiny.
Za tímto účelem lze provrtat sériově vyráběné sedadlo. Je třeba zabránit možnému poškození pásů třením o ostré hrany.
- Pokud na sériové upevňovací body není možné namontovat ramenní a nebo stehenní pásy, nové upevňovací body se instalují na skořepině nebo šasi, co možná nejblíže ose zadních kol pro ramenní pásy.
Ramenní pásy mohou být také připevněny k bezpečnostní konstrukci nebo na distanční tyč pomocí oka, nebo být připevněny na horní upevňovací body předních pásů, nebo se opírat či být připevněny na příčnou vzpěru, přivařenou na zadní vzpěry oblouku.
V tomto případě použití příčné vzpěry musí splňovat následující podmínky:
- Příčná vzpěra je trubka o minimálních rozměrech 38 mm x 2,5 mm nebo 40 mm x 2 mm z uhlíkové oceli tažené za studena, bez svaru, o minimální pevnosti v tahu 350 N/mm2.
- Výška této vzpěry musí být taková, aby ramenní pásy směrem dozadu směřovaly dolů pod úhlem mezi 10° a 45° vzhledem k vodorovné rovině, od horního okraje opěradla. Doporučuje se úhel 10°.
- Upevnění pásů pomocí oka je povoleno, stejně jako upevnění pomocí šroubování, ale v tomto posledním případě je třeba pro každý upevňovací bod přivařit vložku (viz obr. 253-17C a 253-53 pro rozměry).
Tyto vložky jsou umístěny ve vzpěře a pásy jsou k nim připevněny pomocí šroubů M12 8.8 nebo 7/16 UNF.
- Každý upevňovací bod musí být schopen odolat zatížení 1470 daN nebo 720 daN pro stehenní pásy.
V případě upevnění pro dva pásy se toto zařízení rovná součtu obou požadovaných zatížení.
- Pro každý nově vytvořený upevňovací bod se použije ocelová výztužná destička o minimální ploše 40 cm2 a tloušťce minimálně 3 mm.
- Principy upevnění na šasi/karosérii:
1) Všeobecný systém upevnění: viz obr. 253-43.
2) Systém upevnění pro ramenní pásy: viz obr. 253-44.
3) Systém upevnění stehenního pásu: viz obr. 253-45.
6.1 Pásy
Jedná se o připevnění nejméně dvěma ramenními a jedním bederním pásem. Body pro upevnění na karosérii: dva pro bederní pás, dva nebo jeden symetrický se sedadlem pro ramenní pásy.
Tyto pásy musí být homologovány FIA a odpovídat normě FIA 8854/98 nebo 8853/98.
Navíc, pásy používané pro závody na okruzích, musí být vybaveny systémem rozepínání pomocí otáčecí přezky.
Naopak pro soutěže zahrnující průjezd na otevřené silnici se doporučuje systém rozepínání s tlačítkem.
ASN mohou homologovat upevňovací body umístěné na kleci během homologace této klece (viz čl. 253.8.4) pod podmínkou, že jsou otestované.
6.2 Instalace
Je zakázáno připevňovat bezpečnostní pásy k sedadlům nebo k jejich držákům.
- Jeden bezpečnostní pás musí být instalován na upevňovacích bodech sériového vozu. Doporučené geometrické umístění upevňovacích bodů je uvedeno na obr. 253-42.
Ramenní pásy musí směřovat dozadu směrem dolů a nesmí být namontovány tak, aby tvořily úhel větší než 45° vzhledem k vodorovné rovině, měřeno v horní části opěradla a doporučuje se, aby
nepřesáhly 10°.
Maximální úhly vzhledem k ose sedadla jsou 20° divergentní nebo konvergentní.
Pokud je to možné, měl by být použit původní upevňovací bod, namontovaný výrobcem vozidla na sloupek C.
Upevňovací body, které svírají s vodorovnou rovinou úhel větší, než je povoleno, mohou být použity pouze tehdy, pokud sedadlo splňuje požadavky normy FIA.
V tomto případě musejí být ramenní pásy čtyřbodových pásů instalovány na upevňovacích bodechbřišních pásů zadních sedadel, namontovaných původně výrobcem vozu.
U čtyřbodových pásů jsou ramenní pásy namontovány tak, aby se symetricky křížily vzhledem k ose předního sedadla.
Bezpečnostní pásy nesmí být instalovány na sedadle bez opěrky hlavy nebo na sedadle se zabudovanou opěrkou (bez otvoru mezi opěradlem a opěrkou).
Břišní a stehenní pásy nesmějí procházet nad stranami sedadla, ale skrz sedadlo, aby na co největší ploše obepínaly pánevní krajinu.
Břišní pásy musí být umístěny přesně v prohlubni mezi hranou pánve a horní částí stehna. Nesmějí zasahovat do břišní krajiny.
Za tímto účelem lze provrtat sériově vyráběné sedadlo. Je třeba zabránit možnému poškození pásů třením o ostré hrany.
- Pokud na sériové upevňovací body není možné namontovat ramenní a nebo stehenní pásy, nové upevňovací body se instalují na skořepině nebo šasi, co možná nejblíže ose zadních kol pro ramenní pásy.
Ramenní pásy mohou být také připevněny k bezpečnostní konstrukci nebo na distanční tyč pomocí oka, nebo být připevněny na horní upevňovací body předních pásů, nebo se opírat či být připevněny na příčnou vzpěru, přivařenou na zadní vzpěry oblouku.
V tomto případě použití příčné vzpěry musí splňovat následující podmínky:
- Příčná vzpěra je trubka o minimálních rozměrech 38 mm x 2,5 mm nebo 40 mm x 2 mm z uhlíkové oceli tažené za studena, bez svaru, o minimální pevnosti v tahu 350 N/mm2.
- Výška této vzpěry musí být taková, aby ramenní pásy směrem dozadu směřovaly dolů pod úhlem mezi 10° a 45° vzhledem k vodorovné rovině, od horního okraje opěradla. Doporučuje se úhel 10°.
- Upevnění pásů pomocí oka je povoleno, stejně jako upevnění pomocí šroubování, ale v tomto posledním případě je třeba pro každý upevňovací bod přivařit vložku (viz obr. 253-17C a 253-53 pro rozměry).
Tyto vložky jsou umístěny ve vzpěře a pásy jsou k nim připevněny pomocí šroubů M12 8.8 nebo 7/16 UNF.
- Každý upevňovací bod musí být schopen odolat zatížení 1470 daN nebo 720 daN pro stehenní pásy.
V případě upevnění pro dva pásy se toto zařízení rovná součtu obou požadovaných zatížení.
- Pro každý nově vytvořený upevňovací bod se použije ocelová výztužná destička o minimální ploše 40 cm2 a tloušťce minimálně 3 mm.
- Principy upevnění na šasi/karosérii:
1) Všeobecný systém upevnění: viz obr. 253-43.
2) Systém upevnění pro ramenní pásy: viz obr. 253-44.
3) Systém upevnění stehenního pásu: viz obr. 253-45.
19:16:20
25.05.2016
25.05.2016
Shader
-> Sejki: Myslíš řešení od "tunerlada"? Chtěl jsem aby pásy byly krásně rovně a to umístění kvůli lepšího úhlu.
19:07:09
25.05.2016
25.05.2016
Sejki - zrušená registrace
19:05:05
25.05.2016
25.05.2016
Shader
Oživím tady jedno téma. Už se to tady jistě řešilo, ale nepodařilo se mi nic najít. Jde o ukotvení 4-bodových pásu. Řeším jak a kde ukotvit pásy. Boční pásy chci ukotvit na původních místech, ale řeším kde ukotvit oka pro "ramenní" pásy. Napadlo mě jedno řešení, na plech (3-4mm) navařit matice pro oka a ty usadit zespod karosérie viz. foto (snad to bude viditelné). Konzole by se uchytila pomocí ok (rozměr konzole 25cmx5cm). Co na to říkáte? Bude to plnit bezpečně svůj úkol nebo je to kravina?
13:56:18
12.01.2009
12.01.2009
Nwkt
-> aceboss: Já řikam, že to kupé je ideální a ještě má velký dveře, takže si nenamlátim koleno o sloupek
13:46:39
12.01.2009
12.01.2009
aceboss
-> Nwkt: Njn zlaté eRko skořepiny,4body a zadní sedadla jen na nákupy a zavazadla
21:59:30
11.01.2009
11.01.2009
Karel.
-> Nwkt: aji jo no Ale je my sympatičtější sedan než rapid
21:56:52
11.01.2009
11.01.2009
Nwkt
Tak to vám jsou ty zadní dveře zbytečný ne
21:55:56
11.01.2009
11.01.2009
Karel.
-> vhml: Jo? bymě zajímalo jak máš upevněný pásy tede, navíc co mám i skořepiny, tak sedačky mám víc vzadu než origo, takže člověk tam nedá ani nohy
21:52:26
11.01.2009
11.01.2009
vhml
Zajímavý, že já mam taky tříbody a ve čtyřech se dá jezdit. Sice nastoupení je složitější, ale na případné nutné převezení to není velkej problém.
20:26:19
11.01.2009
11.01.2009
Karel.
-> Martin Štoudek: to fakt ne Já mám 3-body a dozadu bez šance
20:20:53
11.01.2009
11.01.2009
Čmoud
no takže kdybych mel ve škodovce 120ce 4bodovy pasy ukotveny jak rikate tak bych asi tezko svezl vic jak dva lidi co ?
16:02:16
11.01.2009
11.01.2009
OndraKrupi
-> vhml: koukal jsem na to na speedpro prodávaj plech s matkou jen to navařit...
15:50:36
11.01.2009
11.01.2009
vhml
-> OndraKrupi: musíš si navařit nějaký držák s matkou...
14:40:37
11.01.2009
11.01.2009
OndraKrupi
chci se zeptat, když sme u toho. Dělal někdo tohle do feldy? protože felda má protikus pásu v sedačce a když se dá skořepina tak kam pak uchytit pás?
12:53:21
11.01.2009
11.01.2009
Petkar1
Tak mě ani na jedno neřekli nic, protože mne nestavěli:) Jinak upevněný jsem je měl v původních místech v karoserii-vpředu boční a vzadu jsem v kotevních místech těch pásů pro zadní sedačky (ty spodní). Jinak 3 bodové hodně lidi upevňují na C sloupek. Pokud bude sedačka upevněná dobře a pásy v původních místech, tak ti asi nic neřeknou, hlavně nedělat žádný bastly. Jinak to svezení v tom za to stojí:)
17:44:18
10.01.2009
10.01.2009
OndraKrupi
-> Martin Štoudek: taky by mě to zajímalo
16:31:30
10.01.2009
10.01.2009
Čmoud
copak pani poliste řikají na 4 bodove pasy a kam je ukotvujete do auta bez bezpečnostního ramu ?a co skořepiny vadí jim na nich neco ?