skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Četli jste nedělní Aha?
-> King: tak to jo - bezklínkový už mám koupený, oni jiný už neprodávají, tak doufám, že mi pak šáde při stání v podzimních plískanicích nevynadá ;)
-> Labros: Klííd, já to myslel obecně - přece jenom ty shade koncepce utěsnění okna je trošičku problematičtější na utěsnění než, připlácnutí na silikon.
Jinak když jsem měnil těsnění za to bezklínkový a plochý, bylo to naprosto v pohodě a už mi v hustým dešti více nekapalo na nohy :)
Jinak když jsem měnil těsnění za to bezklínkový a plochý, bylo to naprosto v pohodě a už mi v hustým dešti více nekapalo na nohy :)
-> King: Hehe no ja nevim me ta guma z karosy neprijde jako nejhezci reseni, ale je to jedina vec ktera mi nesedi... 

-> King: nemaluj čerta na zeď
zatím to nikdo v tak černých barvách nelíčil.

-> Matthes, záškodník z TechWebu: To by sis pak nemoh tak nádherně vyhrát s výměnou okna a těsnění a užít si jebačku s dotěsněním :)
Taky si myslím, že design stodvacítky je docela povedený. A to hlavně tou jemností křivek a hran, které dohromady tvoří klasický sedan. To, co popisuje Crestik, je dáno právě tvarem sedanu. Karoserie T603 je navíc navržena pro dost pracnou a drahou téměř kusovou výrobu, nerovnosti plechů se cínovaly a pak ještě tmelily. Ovšem na každou šestsettrojku museli v Boleslavi vyrobit třicet stodvacítek.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nejdřiv neuměli a pak už asi ani nechtěli...ale co...ke škodovce patří takovýhle :-) už by to nebylo ono
-> Labros: Skoda ze tehda neumeli, nebo nechteli? lepit celni skla 

-> Crestik: To já nesouhlasim, že jsou 120ky designově stupidní. A rozhodně by stodvacítku malé dítě nenakreslilo. Ten design je vyváženej, příjemnej, pro mě až milej, i vkusnej. Kola jsou tam, kde by měly bejt a tak tak akorát velký (13"). Skoro všechny linky na karoserii mají svůj půvab. Koukni třeba sem: skoda-virt.cz/cz/.../3812
4 . Všimni si z bočního profilu linie přední kapoty a blatníků. Jak začíná krásným zaoblením u předního čela. Pak se zvedá před čelním sklem do A sloupků. Sklo je zaoblené, aby zapadalo do obrysu auta. Pokračuje vypouklou střechou a přechází do zádi. Ta jediná tam trochu nesedí, je možná trochu moc zkosená a rovná. Ale koukni na ten prolis, co začíná pod horním okrajem předního blatníku, pokračuje přes dveře nad dveřní klikou a končí na zadním blatníku, zvedá se pod sloupkem k obloze. A druhý prolis je v půlce výšky blatníků od předního čela až k zadnímu. Přední kapota je tak akorát přetažená před přední masku, světla jsou akorát velký a jejich rozchod sedí k šířce auta. Mohl bych pokračovat předním čelem, nárazníky, zrcátky, mřížkou v zadním sloupku atd., ale už jsem se rozepsal dost.
Jak říkáš stupidní design podle mě má třeba novej warťas nebo nová fabie. Na T603 ale taky nevidim nic hezkýho.
Jak říkáš stupidní design podle mě má třeba novej warťas nebo nová fabie. Na T603 ale taky nevidim nic hezkýho.
-> Kloggie: Mně nejvíc vadí ta obrovská obludná neforemná příď a naprosto nenavazující kabina s trčícím předním sklem. Ale souhlasím i se zadním sklem, utopenými koly a nasávačem. Prostě podle mě to bylo na objednávku papalášů, aby to vypadalo co nejmonstrózněji. Podobně, jako dnešní SUV zakomplexovaných jedinců typu BMW X3 apod.
-> Labros: Nuže dobrá:)
U T603 se mi nelíbí boční profil zadního okna - jeho krajní linka naprosto nesedí s krajní linkou zadníhoh bočního okna. Dále mi na autě nesedí "nádech" v zadním blatníku a příliš utopené zadní kolo. Přední masce bych vytknul přílišnou "zhutnělost" ve snaze docílit aerodinamického vzhledu, který stejně ruší přední nárazník. Zadní části vozu bych vytknul snad jenom příliš na sebe upozorňující zadní lampy. Na druhou stranu se mi líbí celkový boční profil vozu, kdy linie střechy pokračuje přes zadní okno až na zadní kapotu. Vzadu se mi líbí výdechy v nárazníku a chránič SPZtky a zadní okno navozující atmosféru letadla, připomíná mi to L-200 Morava. Na přední masce oceňuju její "zvláštnost" a u prvních modelů i designový prvek na kapotě. Celkově na mě T 603 působí jako směsice několika vozů dohromady. Taky musím dodat, že v designu platí nepsané pravidlo - když nějaký projekt vyvolá diskusi sám o sobě a lidé se rozdělí na dva tábory - většinou to znamená že se projekt povedl a jeho design je kvalitní a povedený...
U T603 se mi nelíbí boční profil zadního okna - jeho krajní linka naprosto nesedí s krajní linkou zadníhoh bočního okna. Dále mi na autě nesedí "nádech" v zadním blatníku a příliš utopené zadní kolo. Přední masce bych vytknul přílišnou "zhutnělost" ve snaze docílit aerodinamického vzhledu, který stejně ruší přední nárazník. Zadní části vozu bych vytknul snad jenom příliš na sebe upozorňující zadní lampy. Na druhou stranu se mi líbí celkový boční profil vozu, kdy linie střechy pokračuje přes zadní okno až na zadní kapotu. Vzadu se mi líbí výdechy v nárazníku a chránič SPZtky a zadní okno navozující atmosféru letadla, připomíná mi to L-200 Morava. Na přední masce oceňuju její "zvláštnost" a u prvních modelů i designový prvek na kapotě. Celkově na mě T 603 působí jako směsice několika vozů dohromady. Taky musím dodat, že v designu platí nepsané pravidlo - když nějaký projekt vyvolá diskusi sám o sobě a lidé se rozdělí na dva tábory - většinou to znamená že se projekt povedl a jeho design je kvalitní a povedený...
-> Labros: já jsem zas přesně opak, že T603 se mi celkem líbí, ale 120tky se mi skoro hnusí, jak jsou designově stupidní, a nemaj žádný nápaditý prvek...možná je to i proto, že když se dá malému dítěti tužka a papír, ať nakreslí auto, tak vždycky tak nějak načárá ty obyčejné tvary, co připomínaj 120tku, žigula, atd...taky ve mně vzbuzuje úsměv, když vidím, co s tužkou, papírem a následně dřevem vytvrořili v těch 50-60tých letech, když vemu Tatru, nebo jiné značky, proti dnešku, kdy maj šílené počítače a navrhujou tam světlo x měsíců a vytvoří něco na první pohled tak jednoduché a bez nápadu, jako např Golf (první, co mě napadlo)...
Ako povedal jeden moj znamy, stary vinar:
Najlepsie vino je to, co ti chuti. A tak je to aj s autami.
Najlepsie vino je to, co ti chuti. A tak je to aj s autami.
Abyste nebyli tak ukřivdění, tak na stránkách hondaclubu je taky zpráva, že ve stovce nejošklivějších aut jsou i dvě hondy :)) Myslím, že na značce auta nezáleží.
-> Kloggie: Takže přihoď ;)
pánové - tisíc lidí = tisíc názorů
-> Risan: Technicky máš asi pravdu, navíc T603 se nevyskytovala jako prudce elegantní kabrio a ten kombík k DS byl taky vydařenej. Ale já to beru z hlediska tý nostalgie.. Tátovo ředitel, co bydlel přes chodbu, mě T603-2 vozil do školy a strejček měl naopak ID19 a svezení v obou těch autech byl pro mě jako dítě vždycky zážitek..
-> Labros: Jaguar E je nejspíš podobná lehce přeceněná legenda jako T603, i když je krásnej.. Nikdy jsem ho neřídil ani se nevezl, ale pokud lze věřit specialistům na tyhle auta, tak to technicky zas tak úplný zázrak není. Ale je krásnej... opravuju - mě připadá krásnej. Triumphy se mi líbí většinou taky, ale některý tzv. klasický sportovní auta jsou docela obludky. Nicméně je škoda, že ty značky zmizely, hlavně protože produktivita stála za starou belu.
-> Labros: Jaguar E je nejspíš podobná lehce přeceněná legenda jako T603, i když je krásnej.. Nikdy jsem ho neřídil ani se nevezl, ale pokud lze věřit specialistům na tyhle auta, tak to technicky zas tak úplný zázrak není. Ale je krásnej... opravuju - mě připadá krásnej. Triumphy se mi líbí většinou taky, ale některý tzv. klasický sportovní auta jsou docela obludky. Nicméně je škoda, že ty značky zmizely, hlavně protože produktivita stála za starou belu.
-> jordison - Flat Eric: britia ?
snád briti nem ? 


okurkova sezona.... bulvar.... spatna kombinace.




je to posahane ako cely britia oni su skaredy ved.ich vkus svedci za vsetko...



-> Jozka: Myslím že ID měl dost zajímavejch věcí z DS. I ten původní nejstarší s dvěma světlama (kterej ostatně považuju za nejhezčí). Myslím, že první ID neměl oproti DS servo, automatickou spojku, hydraulické řazení a strojní brzdy a měl jen ruční stahování oken, ale třeba to hydropneumatické pérování měl. Každopádně si vážím toho, že to Citroën měl a nabízel. T603 neměla kromě nafouklé karoserie vůbec nic podobně technicky zajímavého. A motor byl takový, jaký byl spíš výsledkem zkostnatělosti návrhářů než jejich avantgargního myšlení. Ani to natáčecí světlo uprostřed neměli (i když u předchozích modelů snad bylo).
-> Jozka: Tak jo, T603 je zvláštní auto, možná někomu se může zdát i krásný. Já sice nevim proč, ale každej má jinej vkus.
Anglány taky nemám rád, jsou to hovada, na jejich rodinný automobilový stříbro jsou opravdu háklivý, ale musí se uznat, že auta dělat uměli, jaguáry jsou nádherný auta, a kdyby uměli auta tak prodávat, jako vyrábět, tak by těch značek měli víc. Málo národů na světě jsou takový nadšenci do aut, jako angláni.
Anglány taky nemám rád, jsou to hovada, na jejich rodinný automobilový stříbro jsou opravdu háklivý, ale musí se uznat, že auta dělat uměli, jaguáry jsou nádherný auta, a kdyby uměli auta tak prodávat, jako vyrábět, tak by těch značek měli víc. Málo národů na světě jsou takový nadšenci do aut, jako angláni.
-> Risan: To stredne svetlo sa pôvodne malo natáčať do zákrut ale zišlo z toho
-> Risan: Jinak souhlas, Citroen DS mi esteticky připadá zdařilejší, než Tatra - ale taky jak kterej - původní provedení s kulatými světly v levné variantě ID, to je tak stejný..
-> Risan: To s tím impériem, to není z mý hlavy.. Tak pravil některý klasik. V podstatě jsou tyhle ankety nesmyslný, stejně jako davový šílenství při sportovních zápasech..
A Tatra 603 je všeobecně uznávaná, vyskytuje se po světě v muzejích i soukromých sbírkách. A zkus nějakýmu Angličanovi "přes auta" rýpnout do jejich v podstatě zaniklýho automobilovýho průmyslu, hned uvidíš, zač je toho loket.
A Tatra 603 je všeobecně uznávaná, vyskytuje se po světě v muzejích i soukromých sbírkách. A zkus nějakýmu Angličanovi "přes auta" rýpnout do jejich v podstatě zaniklýho automobilovýho průmyslu, hned uvidíš, zač je toho loket.
jebnutu su uplne,hen jake picoviny vurabaju amici a oni napisu ze tatra 603????to co je???ved to je veteran,a este tam daju 105-120 NECHAPEM.oni to porovnavaju s dnesnym designom.nemam slow
Jak se do toho žebříčku dostal Lancer Evo?

S mýtem souhlasim.. víc než T603 už se mi líbí T613, buď je to tím, že se pod jejím designem podepsali taliáni, anebo prostě je mi ten styl bližší, protože jsem se narodil v sedmdesátých letech 

To s těma světlama je dohad. Podle mého chtěli zachovat aerodynamiku, takže nechtěli vytáhnout "hrnce" světel z blatníků jako u T77 a prvních T87 a nechtěli mít ani takové nafouklé blatníky jako měly pozdější T87 a T600.
A k obecné diskusi na téma estetiky - myslím si, že je hodně pomáhá, když si člověk umí zdůvodnit nejenom "proč se mu něco nelíbí", ale taky "proč se mu něco líbí". Jinak většinou neví, co chce.
Osobně si myslím, že kolem T603 je tady u nás vytvořen dost silný mýtus. Mně osobně se ze srovnatelných současníků T603 líbí daleko víc Citroën DS. Tvary také avantgardní, všem opticky podstatně "lehčí" a navíc - pod kapotou je ve srovnání s obyčejně řešenou T603 spousta velmi zajímavých věcí.
A k obecné diskusi na téma estetiky - myslím si, že je hodně pomáhá, když si člověk umí zdůvodnit nejenom "proč se mu něco nelíbí", ale taky "proč se mu něco líbí". Jinak většinou neví, co chce.
Osobně si myslím, že kolem T603 je tady u nás vytvořen dost silný mýtus. Mně osobně se ze srovnatelných současníků T603 líbí daleko víc Citroën DS. Tvary také avantgardní, všem opticky podstatně "lehčí" a navíc - pod kapotou je ve srovnání s obyčejně řešenou T603 spousta velmi zajímavých věcí.
jinak bych se chtěl zastat těch, kteří posuzují auto podle toho, jestli se jim líbí, nebo nelíbí, tak by to v konečným důsledku podle mě mělo být. Akorát když se mi něco nelíbí, tak je dobré umět zdůvodnit proč. podobné argumenty jaké jsem použil občas slýchám při hodnocení jiných aut, tak jsem něco použil, jinak žádný estét nejsem a designem se vůbec nezabývám.
-> Risan: dík, a jestli opravdu dali světla doprostřed kvůli tomu, že to jinak neuměli udělat, tak pak na tom byli hůř než později s hranatým předkem favorita. a jak ten dneska všichni kritizujou.
Labrosi, budeš za rebela, ale ne u mně. Taky se mi 603 nelíbí. Působí opravdu velmi těžkopádně, což je myslím charakteristika velké části českého designu. Každopádně považuju Tvůj názor za mnohem cennější než všechny ostatní zde, protože dokážeš formulovat nějaké rysy estetičnosti automobilové karoserie, případně neestetičnosti. Zbytek si myslí, že estetika žádné zákonitosti nemá a prostě jim stačí, že cítí, co se jim líbí nebo nelíbí, aniž by dokázali říct proč.
Můj předchozí příspěvek v tomto tématu byl čistá ironie a pokus o nastavení zrcadla zdejším členům, no nevím, jestli mi to vyšlo.
Ještě k T603: světla nahňácaný doprostřed byla asi tak trochu technologická nutnost, pokud nechtěli vyvinout speciálně tvarové světlomety do blatníků. A v atmosféře, v jaké T603 vznikala to asi nebylo jednoduché. Strmé a vysoké čelní sklo se dost zhoršilo u modelu T2-603 (kterých se dochovalo nejvíc), klasická 603 to myslím měla trochu lepší.
Můj předchozí příspěvek v tomto tématu byl čistá ironie a pokus o nastavení zrcadla zdejším členům, no nevím, jestli mi to vyšlo.
Ještě k T603: světla nahňácaný doprostřed byla asi tak trochu technologická nutnost, pokud nechtěli vyvinout speciálně tvarové světlomety do blatníků. A v atmosféře, v jaké T603 vznikala to asi nebylo jednoduché. Strmé a vysoké čelní sklo se dost zhoršilo u modelu T2-603 (kterých se dochovalo nejvíc), klasická 603 to myslím měla trochu lepší.
I ta Multipla se mi zdá hezčí, než T603.
A americký auta jsou většinou pěkný a mají odvážnější design, než evropský.
A americký auta jsou většinou pěkný a mají odvážnější design, než evropský.
Já budu asi za rebela, ale podle mě je T603 opravdu obluda.
Budiž, tenkrát byl v módě ten doutníkovitej tvar. To ještě beru, i když ty světla nahňácaný vedle sebe do toho tlustýho oválu, to je dost ošklivý a připomíná mi to nějakej jinej dopravní (nebo zemědělskej) prostředek. Ale jak z toho doutníku trčí ta kabina s obrovským, rovným a strmým čelním sklem, to už se tam vůbec nehodí. A ty strašně utopený kola to úplně zazdívaj. Proporce jsou nevyvážený - obrovskej předek, opticky lehkej zadek - a zadní sklo už je úplně jako pěst na oko.
Podle mě je to poplatný tehdejší době a požadavkům papalášů na co nejhonosněji a nejbrutálněji vyhlížející auto, ale pro člověka co to posuzuje dneska je to opravdu ošklivý.
Škodovka se mi líbí, ale chápu, že někomu se může zdát dneska ošklivá. Musí se brát v kontextu 70.let. Pokud nemá motorovej člun, ošklivý poklice a není obouchaná, tak má podle mě svoji krásu.
Budiž, tenkrát byl v módě ten doutníkovitej tvar. To ještě beru, i když ty světla nahňácaný vedle sebe do toho tlustýho oválu, to je dost ošklivý a připomíná mi to nějakej jinej dopravní (nebo zemědělskej) prostředek. Ale jak z toho doutníku trčí ta kabina s obrovským, rovným a strmým čelním sklem, to už se tam vůbec nehodí. A ty strašně utopený kola to úplně zazdívaj. Proporce jsou nevyvážený - obrovskej předek, opticky lehkej zadek - a zadní sklo už je úplně jako pěst na oko.
Podle mě je to poplatný tehdejší době a požadavkům papalášů na co nejhonosněji a nejbrutálněji vyhlížející auto, ale pro člověka co to posuzuje dneska je to opravdu ošklivý.
Škodovka se mi líbí, ale chápu, že někomu se může zdát dneska ošklivá. Musí se brát v kontextu 70.let. Pokud nemá motorovej člun, ošklivý poklice a není obouchaná, tak má podle mě svoji krásu.
-> Risan: Elegantne napisane! (mas moj obdiv za kvalitnu hru so slovami) :D
Je krásné, jak se člověk dokáže elegantně a bez ztráty toho křehkého sebevědomí vyrovnat s odlišným názorem - jsou to kokoti, závidí nám, protože si posrali impérium, ... To jsou přece naše auta, nás, hrdého národa švejků, ke kterýmu se tak hrdě všichni hlásíme, zvlášť, když je MS ve fotbale nebo v hokeji a každýmu se ta naše auta musí líbit!
Tatra 603, to je opravdu povedený.. Od tý doby, co prosr.. impérium, tak jim nic nejde pod nos.
s multiplou suhlasim, ale PT cruiser ne, sak to je pekne retro auto...
a T603 a S120, tak to moze byt len bulvarna chujovina
to nehovorim o porshe cayenne, humer, austin...
mali tam dat radsej viec sang yongou a celu ameriku...
a T603 a S120, tak to moze byt len bulvarna chujovina

to nehovorim o porshe cayenne, humer, austin...
mali tam dat radsej viec sang yongou a celu ameriku...
-> Tomash: v je fakt že ta maska vypadá obludně a ten origo spoiler taky ale přeci jen je to naše autíčko 

Pěkně stupidní anketa a nad výsledkama bych se nepozastavoval, když tam jsou auta jako Porsche Cayenne, Lancer EVO, Hummer, Tatra 603....prostě mi to připadá, jak kdyby tam hlasovali samý ženský
.

Nojo britsky kokoti, tam ma auto 100Kkm a jde do srotu, hold to tam berou jinak 

To jsou ale paka ty britové.
kus ma to ansralo ale ked som otvoril link tak si hovorim ..totoc ele len nejaky kktko vymyslel..apsolutne sa nad tym neoplati bazirovat

-> tomaso435: Ale ak by im neukazali tuto fotku www.ahaonline.cz/public/.
../skoda_estelle.jpg ale napriklad tuto skoda120.dipsoft.sk/!img/
.../20.jpg tak by sam im škodofka zapačila to mi ver. (minno dufam že ti to nevadi ak ano tak to kľudne vymaž)
holt sou divni ti britové
jak mužou skodovku dát do žebříčku ošklivých aut??? já v ní vidím něco, co nikdo jinde nemá,,, má to svoje kouzlo-tvary... ,,,prostě škodovky forever !
ja som vedel že britovia su šahnuty. T603 ???
. Veď je to najkrjšie auto ktoré som videl.


Zdravim, ráno jsem otevřel jeden bulvární časopis AHA! tak sem to rychle prolistoval a narazil sem na článek NEJOŠKLIVĚJŠÍ AUTA SVĚTA...na prvním místě se drží Pontiac, pro mě nejošklivější auto světa je Fiat Pultipla ale co mě překvapilo, je to, že jsem našel v žebříčku i ŠKODU 120 včetně Tatry 603.... link na dnešní tisk www.ahaonline.cz/cz/.../b
ritove-hlasovali-o...-nejo
sklivejsi-auta-sveta!