skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak trochu jiná škodovka
Ve škole tý tramvaji říkáme Saranče, nikdo to nemá rád a Kotas pění vzteky, když se o tom mluví.
-> tunerlada:
to jo 300 kamer a hovno z toho
-> dna69: mi v práglu taky, samí kamery, dle mího o ničem, u řidiče to vypadá jak u hlídače národního muzea 






-> UltraFan.: to je lepší 105ka a horší 120ka 

-> UltraFan.: jasne d ruhy vybrus tolerancia C






Skoda 109E? to je prevrtana S105 nebo co?



-> tunerlada: tam máte kamery i přímo v šalinách? 

-> Turda: v brne jezdi 3 sou uplne na hovno vevnitr ale ty plechy pod sedackama se mi moc libi
kdyby nebyli kamery tam vsude tak sroubovak a uz je mam v dilne vyveseny 


hele, prodejce lokomotiv
-> Jozynek:

-> Nwkt 24.07.08 17:32:11: 

je to dobře škoděnka dělá dobrý jméno, řikal něco o tom že to to zatim dokáže vyrobit jenom škodovka ne??? 

btw: Čtvrtek 24. července 2008 se zapíše, nebo, zatím skromněji, by se měl zapsat do historie jako den oficiálního vzkříšení slávy lokomotiv z plzeňské Škodovky. Mnohými zatracovaná lokomotiva, první kousek řady 380 (tovární označení Š 109E) byla představena novinářům.
Skutečností ale je, že zatímco nová lokomotiva teprve vyráží na zkoušku, konkurenční Taurus se již dočkal schválení do provozu na českých kolejích a tak teprve budoucnost napoví, zda 20 strojů znamená skutečně nový začátek Tak doufejme...
PLZEŇ, 24. července 2008 – První nová lokomotiva Š 109E, vyvinutá a vyrobená ve společnosti ŠKODA TRANSPORTATION, vyjela na zkušební kolej plzeňského závodu ke zkušebním jízdám. České dráhy objednaly celkem 20 lokomotiv ŠKODA 109E. Jde o první lokomotivu ČD pro komerční provoz s rychlostí 200 kilometrů v hodině.
Třísystémová lokomotiva pro provoz v šesti středoevropských zemích nejprve projde testováním v areálu Škodovky, poté zamíří na zkušební okruh ve Velimi. Druhý vůz bude vystaven na letošním zářijovém veletrhu dopravní techniky InnoTrans v Berlíně. Tam čeká novou lokomotivu slavnostní premiéra.
“Ve vývoji a výrobě nové lokomotivy Š 109E navazujeme moderním tvůrčím způsobem na dlouholetou škodováckou tradici. Splňujeme přitom všechny současné požadavky trhu a také nové přísné evropské předpisy, které se v uplynulých několika letech velmi dynamicky vyvíjely a měnily. Uvádíme dnes do zkušebního provozu lokomotivu pro třetí tisíciletí,” uvedl Marek Herbst, ředitel Realizace společnosti ŠKODA TRANSPORTATION.
Nová lokomotiva bude vést vlaky pro přepravu osob na tratích koridorů v České republice, Německu, Rakousku, Polsku, Maďarsku a na Slovensku. V těchto zemích umožní plynule přejíždět území s rozdílnými napájecími systémy, a to se střídavým napětím 25 kV/50 Hz, nebo 15 kV/16,7 Hz, případně se stejnosměrným napětím 3 kV. Maximální výkon lokomotivy je 7,2 MW.
Lokomotiva Š 109E prošla prvními úspěšnými testy už v prosinci 2006. Skelet vozu absolvoval statickou zkoušku podle evropských předpisů TSI. V konstrukci nové lokomotivy ze ŠKODA TRANSPORTATION se uplatnilo několik ojedinělých konstrukčních řešení chráněnými evropskými patenty. Nyní budou na programu jízdní zkoušky.
Konstrukční řešení lokomotivy odpovídá specifikům středoevropské železniční infrastruktury. Vyhovuje provozu na tratích s přísnými limity rušení, umožňuje dynamické brzdění na všech napájecích systémech a je vhodná k provozu i na obloukových tratích.
Při výrobě lokomotivy se uplatnily moderní materiály – například vláknové kompozity podobné těm, jaké používají u vozů Formule 1. Výrazně zlepšují jízdní vlastnosti vozidla a snižují namáhání trati. Brzdy jsou vybaveny hliníkovými kotouči, tak jako u současných špičkových soutěžních automobilů. Nová lokomotiva splňuje ty nejpřísnější bezpečnostní limity, například v protipožární ochraně. Na stroji jsou instalována požární čidla a účinná aktivní hasicí zařízení, stěna mezi kabinou a strojovnou při zkoušce odolala požáru po dobu celých patnácti minut.
Konstrukce skříně lokomotivy je značně odolná čelnímu nárazu do překážky na kolejích. Součástí kabiny strojvůdce jsou deformační zóny, které mají za úkol pohltit velké množství energie při případné kolizi. Obdobným způsobem je navrženo i upevnění pluhu před lokomotivou. Při extrémním nárazu v rychlosti 110 km/h do nákladního vozu s cisternou o váze 15 tun zůstane kolem strojvůdce nepoškozený a nedeformovaný prostor. Navíc je možné lokomotivu relativně jednoduše opravit výměnou deformačních dílů.
Skutečností ale je, že zatímco nová lokomotiva teprve vyráží na zkoušku, konkurenční Taurus se již dočkal schválení do provozu na českých kolejích a tak teprve budoucnost napoví, zda 20 strojů znamená skutečně nový začátek Tak doufejme...
PLZEŇ, 24. července 2008 – První nová lokomotiva Š 109E, vyvinutá a vyrobená ve společnosti ŠKODA TRANSPORTATION, vyjela na zkušební kolej plzeňského závodu ke zkušebním jízdám. České dráhy objednaly celkem 20 lokomotiv ŠKODA 109E. Jde o první lokomotivu ČD pro komerční provoz s rychlostí 200 kilometrů v hodině.
Třísystémová lokomotiva pro provoz v šesti středoevropských zemích nejprve projde testováním v areálu Škodovky, poté zamíří na zkušební okruh ve Velimi. Druhý vůz bude vystaven na letošním zářijovém veletrhu dopravní techniky InnoTrans v Berlíně. Tam čeká novou lokomotivu slavnostní premiéra.
“Ve vývoji a výrobě nové lokomotivy Š 109E navazujeme moderním tvůrčím způsobem na dlouholetou škodováckou tradici. Splňujeme přitom všechny současné požadavky trhu a také nové přísné evropské předpisy, které se v uplynulých několika letech velmi dynamicky vyvíjely a měnily. Uvádíme dnes do zkušebního provozu lokomotivu pro třetí tisíciletí,” uvedl Marek Herbst, ředitel Realizace společnosti ŠKODA TRANSPORTATION.
Nová lokomotiva bude vést vlaky pro přepravu osob na tratích koridorů v České republice, Německu, Rakousku, Polsku, Maďarsku a na Slovensku. V těchto zemích umožní plynule přejíždět území s rozdílnými napájecími systémy, a to se střídavým napětím 25 kV/50 Hz, nebo 15 kV/16,7 Hz, případně se stejnosměrným napětím 3 kV. Maximální výkon lokomotivy je 7,2 MW.
Lokomotiva Š 109E prošla prvními úspěšnými testy už v prosinci 2006. Skelet vozu absolvoval statickou zkoušku podle evropských předpisů TSI. V konstrukci nové lokomotivy ze ŠKODA TRANSPORTATION se uplatnilo několik ojedinělých konstrukčních řešení chráněnými evropskými patenty. Nyní budou na programu jízdní zkoušky.
Konstrukční řešení lokomotivy odpovídá specifikům středoevropské železniční infrastruktury. Vyhovuje provozu na tratích s přísnými limity rušení, umožňuje dynamické brzdění na všech napájecích systémech a je vhodná k provozu i na obloukových tratích.
Při výrobě lokomotivy se uplatnily moderní materiály – například vláknové kompozity podobné těm, jaké používají u vozů Formule 1. Výrazně zlepšují jízdní vlastnosti vozidla a snižují namáhání trati. Brzdy jsou vybaveny hliníkovými kotouči, tak jako u současných špičkových soutěžních automobilů. Nová lokomotiva splňuje ty nejpřísnější bezpečnostní limity, například v protipožární ochraně. Na stroji jsou instalována požární čidla a účinná aktivní hasicí zařízení, stěna mezi kabinou a strojovnou při zkoušce odolala požáru po dobu celých patnácti minut.
Konstrukce skříně lokomotivy je značně odolná čelnímu nárazu do překážky na kolejích. Součástí kabiny strojvůdce jsou deformační zóny, které mají za úkol pohltit velké množství energie při případné kolizi. Obdobným způsobem je navrženo i upevnění pluhu před lokomotivou. Při extrémním nárazu v rychlosti 110 km/h do nákladního vozu s cisternou o váze 15 tun zůstane kolem strojvůdce nepoškozený a nedeformovaný prostor. Navíc je možné lokomotivu relativně jednoduše opravit výměnou deformačních dílů.
super mashina

odkud myslíte, že pochází logo našich vozů? Z plzně, když se L&K spojili se Škodovými závody
-> Bedřich: jojo design je porsche výroba škodovka....teda aspoň myslim -> Matthes z TechWebu: jel sem s ní asi dvakrát, je to sráč moderní....
akorát tam sou vyřezaný znaky škoda nebo nápisy, nevim...



-> Bedřich: jestli ten vnitrni tak poser koste....
uplne debilni tramka
uplne debilni tramka
-> Turda: To je trambaj uplne na houno 

-> Turda: Tuším, že design dělali u Porsche.
Taky vídám v Praze takovou záležitost, jediný co je na tý tramvaji krásný je zrovna ten znak





Nádherný stroj.

-> Čokin: Tu vyrábí v Plzni ŠKODA TRANSPORTATION ne?